| | |
25.01.2019 09:33 -
Re: Akumulátor
|
3203901
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Ahoj vem. Nebude problém kdy vyndám z auta akumulátor třeba na týden ?
Ahoj vem. Nebude problém kdy vyndám z auta akumulátor třeba na týden ?
|
|
25.01.2019 09:53 -
Re: Akumulátor
|
3203904
|
|
xsedmička
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Mladému takhle hopsá c52,0hdi II ale jen tehdy kdy mění kola a auto musí dát do nejvyí polohy jediné co zabírá je po sputění do normální polohy vytočit kola na max vlevo vpravo a je po hopsání taky nevíme proč to skáče u jsem to zde psal na doporučení zde vyměnit výkáč jsem to řekl mladému ale ten to nechal tak e to bude řeit a se to podělá nadobro zatím mu to nevadí.
Mladému takhle hopsá c52,0hdi II ale jen tehdy kdy mění kola a auto musí dát do nejvyí polohy jediné co zabírá je po sputění do normální polohy vytočit kola na max vlevo vpravo a je po hopsání taky nevíme proč to skáče u jsem to zde psal na doporučení zde vyměnit výkáč jsem to řekl mladému ale ten to nechal tak e to bude řeit a se to podělá nadobro zatím mu to nevadí.
|
|
14.02.2019 21:54 -
Re: Akumulátor
|
3207604
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
Tretim rokem vlastnim C5/III a jiz mi odesel druhy akumulator. Mate podobne zkusenosti, nebo je to singularni vada? Dle mého nazoru dochazi k prebijeni. Při nastartovanem motoru do akumulatoru tece 30A a je na nem 15V, coz je dle meho nazoru prilis.
Tretim rokem vlastnim C5/III a jiz mi odesel druhy akumulator. Mate podobne zkusenosti, nebo je to singularni vada? Dle mého nazoru dochazi k prebijeni. Při nastartovanem motoru do akumulatoru tece 30A a je na nem 15V, coz je dle meho nazoru prilis.
|
|
15.02.2019 06:50 -
Re: Akumulátor
|
3207642
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
No, zalezi cim si to meral, nakolko je ten merak presny, ale 15V je vela, vari sa akumulator, a ked pises o uz 2x KO, tak ti to prebija
To bude chciet altik von. Naj je to merat osciloskopom.
No, zalezi cim si to meral, nakolko je ten merak presny, ale 15V je vela, vari sa akumulator, a ked pises o uz 2x KO, tak ti to prebija
To bude chciet altik von. Naj je to merat osciloskopom.
|
|
17.02.2019 21:28 -
Re: Akumulátor
|
3208062
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
Na tech 10-15A ~14V, mozna i mene mi to pri nove baterii take po pul hodine jizdy kleslo. Start/stop systém je při nabijeni také nefunkci ale trochu kratsi dobu.
Mozna mam nestandardni rezim jizd. Auto je 1-2 tydny v garazi a potom jedu dlouhou cestu. Tim je akumulator castecne vybiity a systém se ho snazi co nejrychleji nabit. To ale akumulatoru asi vadi.
Cas kdy je nabijen velkym proudem se postupne prodluzuje (asi je nabiti vyhodnocovano z vnitřního odporu, který ale stoupa i s degradaci akumulatoru). Po roce uz potreboval 5h jizdy. Po 18 mesicich uz asi systém vyhodnotil ze akumulator je horsi a proud do akumulatoru klesl na 20A, napeti se sníilo asi na 14.6V ale nabiji to trvale i pote co mi v servisu akumulator plne nabili. Zkusim zmerit prubeh napeti osciloskopem.
Na tech 10-15A ~14V, mozna i mene mi to pri nove baterii take po pul hodine jizdy kleslo. Start/stop systém je při nabijeni také nefunkci ale trochu kratsi dobu.
Mozna mam nestandardni rezim jizd. Auto je 1-2 tydny v garazi a potom jedu dlouhou cestu. Tim je akumulator castecne vybiity a systém se ho snazi co nejrychleji nabit. To ale akumulatoru asi vadi.
Cas kdy je nabijen velkym proudem se postupne prodluzuje (asi je nabiti vyhodnocovano z vnitřního odporu, který ale stoupa i s degradaci akumulatoru). Po roce uz potreboval 5h jizdy. Po 18 mesicich uz asi systém vyhodnotil ze akumulator je horsi a proud do akumulatoru klesl na 20A, napeti se sníilo asi na 14.6V ale nabiji to trvale i pote co mi v servisu akumulator plne nabili. Zkusim zmerit prubeh napeti osciloskopem.
|
|
18.02.2019 08:05 -
Re: Akumulátor
|
3208099
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pokud mas START/STOP nemel by jsi tam dat obycejnou baterii ale AGM
nabijeni ridi ECU motoru pomoci udaju z BEC a BSI
vnitrni odpor muze brat v potaz ,ale nemeri ho
merit oscilem muzes ale obavam se ze nenameris nic...
otazka je spis jestli nema auto nejaky nezadouci odber ,nevhodna baterie (nevhodna kontrukci ,ale take zapsanym typem v BSI) ,porucha alternatoru,kabelaz (to je nepravdepodobne ,ale mozne) popripade kombinace nekterych vyse uvedenych ...
problem muze byi i ve zpusobu nabijeni nabijeckou v aute...
pokud mas START/STOP nemel by jsi tam dat obycejnou baterii ale AGM
nabijeni ridi ECU motoru pomoci udaju z BEC a BSI
vnitrni odpor muze brat v potaz ,ale nemeri ho
merit oscilem muzes ale obavam se ze nenameris nic...
otazka je spis jestli nema auto nejaky nezadouci odber ,nevhodna baterie (nevhodna kontrukci ,ale take zapsanym typem v BSI) ,porucha alternatoru,kabelaz (to je nepravdepodobne ,ale mozne) popripade kombinace nekterych vyse uvedenych ;) ...
problem muze byi i ve zpusobu nabijeni nabijeckou v aute...
|
|
18.02.2019 21:06 -
Re: Akumulátor
|
3208220
|
|
JirkaR
|
Město: Praha 9-Vinoř, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 65 |
|
|
To autp bylo nove, první aku original, druhy vymena v zaruce ve znackovem servisu. Prumerna spotřeba při dlouhodobem stani ~40mA
Krome mereni spotreby jsem ji vůbec nenabijel.
Spotrebu jsem meril tak, ze jsem ji pripnul na 13.6V přes rezistor 12 Ohm a cekal několik dni az se proud ustali.
To uz ale byla ve stavu kdy po tydnu stani dobíjela v aute 30A několik hodin.
Tam me zarazila jedna vec kterou uz vubec nedokazu pochopit. Kdy byla pripojena přes 12 Ohm rezistor na 13.6V, tak ji po tydnu auto povazovalo za plne dobitou a drelo na ni primerene napeti s malym proudem.
Energeticky to naprosto nesedi 30A 2h = 60Ah
40mA 160h = 6.4Ah
To autp bylo nove, první aku original, druhy vymena v zaruce ve znackovem servisu. Prumerna spotřeba při dlouhodobem stani ~40mA
Krome mereni spotreby jsem ji vůbec nenabijel.
Spotrebu jsem meril tak, ze jsem ji pripnul na 13.6V přes rezistor 12 Ohm a cekal několik dni az se proud ustali.
To uz ale byla ve stavu kdy po tydnu stani dobíjela v aute 30A několik hodin.
Tam me zarazila jedna vec kterou uz vubec nedokazu pochopit. Kdy byla pripojena přes 12 Ohm rezistor na 13.6V, tak ji po tydnu auto povazovalo za plne dobitou a drelo na ni primerene napeti s malym proudem.
Energeticky to naprosto nesedi 30A 2h = 60Ah
40mA 160h = 6.4Ah
|
|
03.01.2020 22:43 -
Re: Akumulátor
|
3253403
|
|
VB.
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Jaká baterie má být v 2.0 hdi 120kw r.v.2010? Mám tam 70ah je to ok?
Jaká baterie má být v 2.0 hdi 120kw r.v.2010? Mám tam 70ah je to ok?
|
|
05.01.2020 12:17 -
Re: Akumulátor
|
3253420
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Startuje ti to dobre? Startuje
Takze OK. V Prahe dake mrazy cez 20 asi nie su bezne
Koli tomu, ze tam snad vojde 77AH bateria ju menit asi nebudes
Startuje ti to dobre? Startuje
Takze OK. V Prahe dake mrazy cez 20 asi nie su bezne
Koli tomu, ze tam snad vojde 77AH bateria ju menit asi nebudes
|
|
05.01.2020 19:13 -
Re: Akumulátor
|
3253507
|
|
VB.
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Jo startuje dobře,jen by mě zajímalo,která tam má být v originálu.
Jo startuje dobře,jen by mě zajímalo,která tam má být v originálu.
|
|
06.01.2020 14:40 -
Re: Akumulátor
|
3253618
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Ja tam mam Exide 77ah.
Ja tam mam Exide 77ah.
|
|
06.01.2020 19:02 -
Re: Akumulátor
|
3253628
|
|
VB.
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 37 |
|
|
De o to, e tady vichni píete, e kdy se zmení ah tak to musí na diagnostiku. Take já tam mám 70 ah a kdyby tam měla být v originálu třeba 74 ah a já jí tam dal, asi bych musel na diagnostiku. Zas je mi divný, kdy tam třeba byla origo 74 ah,e by tam někdo dal slabí 70 ah a el na diagnostiku. Vin: VF7RDRHH8AL538076
De o to, e tady vichni píete, e kdy se zmení ah tak to musí na diagnostiku. Take já tam mám 70 ah a kdyby tam měla být v originálu třeba 74 ah a já jí tam dal, asi bych musel na diagnostiku. Zas je mi divný, kdy tam třeba byla origo 74 ah,e by tam někdo dal slabí 70 ah a el na diagnostiku:nevim. Vin: VF7RDRHH8AL538076
|
|
06.01.2020 19:34 -
Re: Akumulátor
|
3253644
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Neviem ci to je u vsetkych C5 X7. Skor myslim, ze nie. Kdesi tu na fore bolo pisane, ze C5 X7 si sama overuje stav akumulatora (po jeho odpojeni a pripojeni). Dufam, ze si dobre spominam.
A este detail. V inom aute, mam Start/Stop, akumulator sa tam musi zapisovat, RJ si eviduje jeho stav, pocet cyklov, predpokladany stav a mam tam obycajny akumulator a zatial to funguje.
Neviem ci to je u vsetkych C5 X7. Skor myslim, ze nie. Kdesi tu na fore bolo pisane, ze C5 X7 si sama overuje stav akumulatora (po jeho odpojeni a pripojeni). Dufam, ze si dobre spominam.
A este detail. V inom aute, mam Start/Stop, akumulator sa tam musi zapisovat, RJ si eviduje jeho stav, pocet cyklov, predpokladany stav a mam tam obycajny akumulator a zatial to funguje.
|
|
06.01.2020 22:00 -
Re: Akumulátor
|
3253656
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Informace o akumulatoru jsou v jednotce BEC co je takova mala mrska na minus polu.
Nastavuje se tam typ akumulatoru(i nastaveni jestli je tam baterie pro Stop&Start system), kapacita, mozna jeste neco, musel bych se kouknout. Jednotka snima krom napeti i proudy tekouci z a do baterie, aktualni nabiti akumulatoru a mela by davat info o odberech pro BSI a rizeni eco modu a taky info ecu o nabiti akumulatoru, pro rizeni nabijeni alternatorem.
Myslim si, ze pokud jde jen o kapacitu akumulatoru, tak je jedno jestli tam je nastaveno 74Ah a mas tam 77Ah. Kapacita starnutim akumulatoru klesa, takze po 2 letech, kdyz si zmeris kapacitu zjistis, ze uz mas treba 65Ah mozna i min.
Informace o akumulatoru jsou v jednotce BEC co je takova mala mrska na minus polu.
Nastavuje se tam typ akumulatoru(i nastaveni jestli je tam baterie pro Stop&Start system), kapacita, mozna jeste neco, musel bych se kouknout. Jednotka snima krom napeti i proudy tekouci z a do baterie, aktualni nabiti akumulatoru a mela by davat info o odberech pro BSI a rizeni eco modu a taky info ecu o nabiti akumulatoru, pro rizeni nabijeni alternatorem.
Myslim si, ze pokud jde jen o kapacitu akumulatoru, tak je jedno jestli tam je nastaveno 74Ah a mas tam 77Ah. Kapacita starnutim akumulatoru klesa, takze po 2 letech, kdyz si zmeris kapacitu zjistis, ze uz mas treba 65Ah mozna i min.
|
|
07.01.2020 08:47 -
Re: Akumulátor
|
3253672
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
VB. napsal(a): De o to, e tady vichni píete, e kdy se zmení ah tak to musí na diagnostiku. Take já tam mám 70 ah a kdyby tam měla být v originálu třeba 74 ah a já jí tam dal, asi bych musel na diagnostiku. Zas je mi divný, kdy tam třeba byla origo 74 ah,e by tam někdo dal slabí 70 ah a el na diagnostiku . Vin: VF7RDRHH8AL538076
Má tam origo 70Ah se startovacím proudem 720A. (Startovací proud můe být vdy větí. Je to spíe informace o tom, kolik je baterie schopna maximálně nabídnout. Reálné číslo si vdy bere spotřebič.)
Jinak nemám to prohledané v diag, co se a jak nastavuje na baterku, tak nechci kecat...
Ale souhlasím s tím, co píe Carlík. Ta baterie se postupně opotřebovává a její hodnoty se mění. A předpokládám, e ta jednotka je dostatečně chytrá, aby tohle věděla a přizpůsobovala se/učila.
Mám C5 X7 teprve chvíli 3měsíce/5tkm, ale připadala mi patná baterie - stále "economy mode", nezvedající se dveře od kufru... Dal jsme novou, nabitou baterii a situace se opakovala. Ve se za pár dní samo vyřeilo - e by si ta jednotka na základě nových hodnot postupně naučila? e by se naučila, e ji nemá na pytel baterku a tedy nemusí házet economy mode tak brzo?
Tak či tak, pokud mám tu monost, tak tam narvu to největí, co se tam rozměrově vleze. Vdy to je 12V baterie a to je základ. Zbylé hodnoty jsou jen o tom, jak dlouho (při určitém proudu) a jak silně (maximální proud - tvrdost zdroje) je schopno těch 12V udret, tak bych zbytečně nevymýlel sloitosti tam, kde nejsou.
Má tam origo 70Ah se startovacím proudem 720A. (Startovací proud můe být vdy větí. Je to spíe informace o tom, kolik je baterie schopna maximálně nabídnout. Reálné číslo si vdy bere spotřebič.)
Jinak nemám to prohledané v diag, co se a jak nastavuje na baterku, tak nechci kecat...
Ale souhlasím s tím, co píe Carlík. Ta baterie se postupně opotřebovává a její hodnoty se mění. A předpokládám, e ta jednotka je dostatečně chytrá, aby tohle věděla a přizpůsobovala se/učila.
Mám C5 X7 teprve chvíli 3měsíce/5tkm, ale připadala mi patná baterie - stále "economy mode", nezvedající se dveře od kufru... Dal jsme novou, nabitou baterii a situace se opakovala. Ve se za pár dní samo vyřeilo - e by si ta jednotka na základě nových hodnot postupně naučila? e by se naučila, e ji nemá na pytel baterku a tedy nemusí házet economy mode tak brzo?
Tak či tak, pokud mám tu monost, tak tam narvu to největí, co se tam rozměrově vleze. Vdy to je 12V baterie a to je základ. Zbylé hodnoty jsou jen o tom, jak dlouho (při určitém proudu) a jak silně (maximální proud - tvrdost zdroje) je schopno těch 12V udret, tak bych zbytečně nevymýlel sloitosti tam, kde nejsou.
Přílohy: VF7RDRHH8AL538076 - C5 (X7) - 0610 05 531001A - AKUMULÁTOR - KABELY.pdf ( 196271b ) - |
|
07.01.2020 16:19 -
Re: Akumulátor
|
3253701
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
.link.
Zaujimave je to, co napisal Hanz 397.
http://www.c5club.cz/diskuze/elektrika-elektronika-multimedia/1430197-akumulator/21/
Zaujimave je to, co napisal Hanz 397.
|
|
07.01.2020 16:48 -
Re: Akumulátor
|
3253719
|
|
VB.
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Tony prosím tě,můe mi napsat,kde si to nael podle mého vin? Děkuji
Tony prosím tě,můe mi napsat,kde si to nael podle mého vin? Děkuji:-)
|
|
| |
|
|