Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 36 > >|
22.01.2017 08:57 - Re: Akumulátor 3030458
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nevím - řekl jsem jen svůj názor(dalo by se říct podložený nějakými zkušenostmi - nechci rozpoutat zas válku)
Jen jsem chtěl říct že auto někdo vymyslel a zkonstruloval tak aby tam byly určité komponenty a pokud tam dáte silnější aku tak x komponentů bude víc trpět protože budou víc zatěžovány ,některé ovlyvníte používáním jako start,ale třeba altík,kabelហatd.. - jestli se pletu tak mne omluvte .
Najk píše u zdravého auta - souhlasím (a zdravé auto nepotřebuje větší aku - tou se snaží myslím řešit až nějaký problém a nebo když nastane problém tak ho může znásobyt)

22.01.2017 09:16 - Re: Akumulátor 3030461
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tady nejde o válku, ale rady.
Jak jsem psal, 2x Varta a po dvou letech na odchodu, nikdo z majitelů silnějších baterií nepsal, že by měl nějaké problémy, v zimě aku ztrácí při studeném startu kapacitu, proto můj názor je, když už půjdu koupit novou aku, že je lepší silnější, stejně v zimě jsou většinou problémy v samotné aku, v létě skoro nikdo problémy s aku nemá, samozřejmě se bavíme přímo o aku a ne stavu startéru a dalších komponentů potřebných pro start.

22.01.2017 10:37 - Re: Akumulátor 3030479
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Tady nejde o válku, ale rady.
Jak jsem psal, 2x Varta a po dvou letech na odchodu, nikdo z majitelů silnějších baterií nepsal, že by měl nějaké problémy, v zimě aku ztrácí při studeném startu kapacitu, proto můj názor je, když už půjdu koupit novou aku, že je lepší silnější, stejně v zimě jsou většinou problémy v samotné aku, v létě skoro nikdo problémy s aku nemá, samozřejmě se bavíme přímo o aku a ne stavu startéru a dalších komponentů potřebných pro start.


dnesni aku jsou problem...v 8 pripadech z 10 byl novy bezudrzbovy akumulator zaplnenej jen do poloviny nebo 2/4
bylo to jedno jestli Varta ,Banner ci jina znacka a bylo jedno jaka kapacita a cena..jeno meli spolecne vzdy byli od prednich dodavatelu ,zase jedno jestli Elit,Lidl (autokelly),Stahlbruber atd..vzdy stejny problem,pred vlozenim nove baterky proste dolit...
od doby kdy bereme baterie od mistniho maleho dodavatele ,zadny problem
silnejsi aku ti na aute, ktere nema neco v poradku nepomuze,spis naopak to pomuze alternatoru na jeho vecny odpocinek..start dobry v zime je vicemene dany dobrym stavem baterie a dobrym stavem starteru,to ze toci opravdu neznamena ze je v poradku

22.01.2017 10:45 - Re: Akumulátor 3030481
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
no žil jsem v domnění, že když má aku startovací proud třeba 600 A, tak to neznamená, že pustí do kabelu a do startéru vždy 600 A, ale že je schopna až!!! 600 A a to krátkodobě. Chce mi někdo tvrdit, že když vemu 12 V aku třeba 180 Ah a se startovacím proudem třeba 800 A tak to nemůžu púoužít na zdravé auto???? Dle mně pěkná blbost. Jsem zvědav kdo to jak okecá.


to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi

22.01.2017 11:05 - Re: Akumulátor 3030489
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1278

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi

nevim jestli jsi se nepreklepl, ale na akumulatoru jsou dve hodnoty, jeho kapacita udavana v Ah a potom startovaci proud udavany v A, coz je proud, ktery je akumulator schopen poskytovat deset vterin 3x po sobe, aniz by doslo k poklesu napeti pod 7,5V. Jinymi slovy kolik Amper je schopen akumulator dodat kratkodobe pri startovani.
Takze ne 600Ah, ale jen 600A

------
Zajimave povidani o akumulatorech .link.

22.01.2017 15:29 - Re: Akumulátor 3030526
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nejčastější závada tože auto nestartuje(netočí nebo špatně) je AKU KO,starter KO,cívka na starteru KO a kontakty - KU je jasná,starter - ložiska také , další je vyhřáté,opálené kontakty na přemostění v cívce,vyhřáté kontakty a kabelហpřívodu ke starteru a kontakty. Dovolím si opět tvrdit že u všeho OK na motoru je jedno že je silnější AKU , ale pokud je něco jako špatné vstřiky,žhavky KO,zavzdušněný systém,horší tlaky ve válcích atd.. vyžaduje start delší startování a v tom případě může být silnější AKU ke škodě-sice nastartujete ale na úkor všeho co jsem psal zkraje(nemusí to být okamžitá devastace ale pozvolná a zkracující životnos některých komponentů v autě , dost věcí v autě je cháněno tepelnými ochranami ale né všechny a né všechny fungují ale třeba silnější AKU víc zatěžuje alternátor a dost jiných komponentů - konstrukce vozu je propočítaná na danou kapacitu a i to je poddimenzované (kdyby bylo vše předimenzované tak vám nehoří piny,konektory atd.. ) Myslím že mi někdo dá za pravdu - a ano záleží na tom jak se s autem zachází ale i tak to v některých případech neovlivní nikdo.

22.01.2017 18:16 - Re: Akumulátor 3030575
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
dnesni aku jsou problem...v 8 pripadech z 10 byl novy bezudrzbovy akumulator zaplnenej jen do poloviny nebo 2/4
bylo to jedno jestli Varta ,Banner ci jina znacka a bylo jedno jaka kapacita a cena

Takže doporučuješ ze zkušeností po koupi nové baterie ji ještě dobít do plna ? Já jen, že jsem tento týden kupoval novou Vartu 12V 74Ah, protože stará po 4,5 letech už se musela častěji dobíjet a nedržela v těch mrazech kapacitu.

22.01.2017 18:22 - Re: Akumulátor 3030576
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi



jj přesně tak, ale nevím proč tam píšeš o "hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy" to ja nikde nepsal a nerozporuji, důležité je to poslední: když je vše v pořádku.... když není tak to smaží

22.01.2017 18:39 - Re: Akumulátor 3030581
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
JirkaŘ napsal(a):
Takže doporučuješ ze zkušeností po koupi nové baterie ji ještě dobít do plna ? Já jen, že jsem tento týden kupoval novou Vartu 12V 74Ah, protože stará po 4,5 letech už se musela častěji dobíjet a nedržela v těch mrazech kapacitu.

ne to jsi neochopil
doporucuju se podivat jestli je dolita..tj jestli jsou desky plne pod kapalinou ,res kousek nad ne

22.01.2017 18:42 - Re: Akumulátor 3030583
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
alx napsal(a):
nevim jestli jsi se nepreklepl, ale na akumulatoru jsou dve hodnoty, jeho kapacita udavana v Ah a potom startovaci proud udavany v A, coz je proud, ktery je akumulator schopen poskytovat deset vterin 3x po sobe, aniz by doslo k poklesu napeti pod 7,5V. Jinymi slovy kolik Amper je schopen akumulator dodat kratkodobe pri startovani.
Takze ne 600Ah, ale jen 600A


na Libore opravdu jsem se nepreklepl
baterie ma tri zakladni elektricke parametry
1.napeti V
2.kapacita Ah,mAh
3.proud A

22.01.2017 18:52 - Re: Akumulátor 3030586
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1278

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
na Libore opravdu jsem se nepreklepl
baterie ma tri zakladni elektricke parametry
1.napeti V
2.kapacita Ah,mAh
3.proud A

no... prit se s Tebou nebudu, vidim co jsi napsal pred tim.
Ale s timto samozrejme souhlasim. Je zbytecne slovickarit.

22.01.2017 18:57 - Re: Akumulátor 3030594
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jo takhle to myslis...jedna 0 navic..jo uz ti rozumim..to byl jen priklad co me zrovna napadlo ...ale jo melo tam byt 60Ah aby z toho nebyl trakcni akumulator

22.01.2017 19:00 - Re: Akumulátor 3030599
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
na Libore opravdu jsem se nepreklepl .....

Jestli jsi se nepřeklepl, tak tvůj příklad - kapacita 600Ah - náši diskuzi posouvá někam na dieselové lokomotivy,

22.01.2017 19:09 - Re: Akumulátor 3030606
Majo77
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 148
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?

Přílohy:
Baterka.png ( 326972b ) -

22.01.2017 19:19 - Re: Akumulátor 3030636
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Majo77 napsal(a):
Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?

to je katalogove oznaceni baterie,tady se kapacitu nedozvis

22.01.2017 19:27 - Re: Akumulátor 3030640
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jinak do X7 dávají takovouhle ,,kočičku" na start - je poloviční než byl třea na RHR tak co to může vydržet (je tam částečně vidět co s ním provede procházející proud přes něj. Já mám větší na 12.5 KW zahradním traktůrku.

Přílohy:
22012017568.jpg ( 697890b ) -
22012017574.jpg ( 621215b ) -
22012017569.jpg ( 893598b ) -

22.01.2017 19:34 - Re: Akumulátor 3030664
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
... pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda ...

Libor asi myslel tenhle překlep.
EDIT:
Pardon, nedočetl jsem do konce, že už se to vysvětlilo.

22.01.2017 19:40 - Re: Akumulátor 3030676
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Majo77 napsal(a):
Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?

.link.

22.01.2017 19:49 - Re: Akumulátor 3030683
J.Cimrman
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 144

99 Poslat soukromou zprávu
Když bych chtěl baterku zkontrolovat a popřípadě dolít, jestli se do ni vůbec dostanu, čím, kyselinou nebo destilkou. Dík. J.C.

22.01.2017 20:21 - Re: Akumulátor 3030711
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
V tom materiálu co poskytl alx výše se píše, že kyselina se dolévá pouze při prokazatelném úniku elektrolytu (např. vylití). Takže prakticky dolévat jen destilku.

|< < 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator