| | |
22.01.2017 08:57 -
Re: Akumulátor
|
3030458
|
|
jruze
|
|
|
Nevím - řekl jsem jen svůj názor(dalo by se říct podloený nějakými zkuenostmi - nechci rozpoutat zas válku)
Jen jsem chtěl říct e auto někdo vymyslel a zkonstruloval tak aby tam byly určité komponenty a pokud tam dáte silnějí aku tak x komponentů bude víc trpět protoe budou víc zatěovány ,některé ovlyvníte pouíváním jako start,ale třeba altík,kabelá atd.. - jestli se pletu tak mne omluvte .
Najk píe u zdravého auta - souhlasím (a zdravé auto nepotřebuje větí aku - tou se snaí myslím řeit a nějaký problém a nebo kdy nastane problém tak ho můe znásobyt)
Nevím - řekl jsem jen svůj názor(dalo by se říct podloený nějakými zkuenostmi - nechci rozpoutat zas válku)
Jen jsem chtěl říct e auto někdo vymyslel a zkonstruloval tak aby tam byly určité komponenty a pokud tam dáte silnějí aku tak x komponentů bude víc trpět protoe budou víc zatěovány ,některé ovlyvníte pouíváním jako start,ale třeba altík,kabelá atd.. - jestli se pletu tak mne omluvte .
Najk píe u zdravého auta - souhlasím (a zdravé auto nepotřebuje větí aku - tou se snaí myslím řeit a nějaký problém a nebo kdy nastane problém tak ho můe znásobyt)
|
|
22.01.2017 09:16 -
Re: Akumulátor
|
3030461
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tady nejde o válku, ale rady.
Jak jsem psal, 2x Varta a po dvou letech na odchodu, nikdo z majitelů silnějích baterií nepsal, e by měl nějaké problémy, v zimě aku ztrácí při studeném startu kapacitu, proto můj názor je, kdy u půjdu koupit novou aku, e je lepí silnějí, stejně v zimě jsou větinou problémy v samotné aku, v létě skoro nikdo problémy s aku nemá, samozřejmě se bavíme přímo o aku a ne stavu startéru a dalích komponentů potřebných pro start.
Tady nejde o válku, ale rady. ;-)
Jak jsem psal, 2x Varta a po dvou letech na odchodu, nikdo z majitelů silnějích baterií nepsal, e by měl nějaké problémy, v zimě aku ztrácí při studeném startu kapacitu, proto můj názor je, kdy u půjdu koupit novou aku, e je lepí silnějí, stejně v zimě jsou větinou problémy v samotné aku, v létě skoro nikdo problémy s aku nemá, samozřejmě se bavíme přímo o aku a ne stavu startéru a dalích komponentů potřebných pro start. ;-)
|
|
22.01.2017 10:37 -
Re: Akumulátor
|
3030479
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
63zdenda napsal(a): Tady nejde o válku, ale rady.
Jak jsem psal, 2x Varta a po dvou letech na odchodu, nikdo z majitelů silnějích baterií nepsal, e by měl nějaké problémy, v zimě aku ztrácí při studeném startu kapacitu, proto můj názor je, kdy u půjdu koupit novou aku, e je lepí silnějí, stejně v zimě jsou větinou problémy v samotné aku, v létě skoro nikdo problémy s aku nemá, samozřejmě se bavíme přímo o aku a ne stavu startéru a dalích komponentů potřebných pro start.
dnesni aku jsou problem...v 8 pripadech z 10 byl novy bezudrzbovy akumulator zaplnenej jen do poloviny nebo 2/4
bylo to jedno jestli Varta ,Banner ci jina znacka a bylo jedno jaka kapacita a cena..jeno meli spolecne vzdy byli od prednich dodavatelu ,zase jedno jestli Elit,Lidl (autokelly),Stahlbruber atd..vzdy stejny problem,pred vlozenim nove baterky proste dolit...
od doby kdy bereme baterie od mistniho maleho dodavatele ,zadny problem
silnejsi aku ti na aute, ktere nema neco v poradku nepomuze,spis naopak to pomuze alternatoru na jeho vecny odpocinek..start dobry v zime je vicemene dany dobrym stavem baterie a dobrym stavem starteru,to ze toci opravdu neznamena ze je v poradku
dnesni aku jsou problem...v 8 pripadech z 10 byl novy bezudrzbovy akumulator zaplnenej jen do poloviny nebo 2/4
bylo to jedno jestli Varta ,Banner ci jina znacka a bylo jedno jaka kapacita a cena..jeno meli spolecne vzdy byli od prednich dodavatelu ,zase jedno jestli Elit,Lidl (autokelly),Stahlbruber atd..vzdy stejny problem,pred vlozenim nove baterky proste dolit...
od doby kdy bereme baterie od mistniho maleho dodavatele ,zadny problem
silnejsi aku ti na aute, ktere nema neco v poradku nepomuze,spis naopak to pomuze alternatoru na jeho vecny odpocinek..start dobry v zime je vicemene dany dobrym stavem baterie a dobrym stavem starteru,to ze toci opravdu neznamena ze je v poradku
|
|
22.01.2017 10:45 -
Re: Akumulátor
|
3030481
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
najk napsal(a):
to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi
to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. :) hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi ;)
|
|
22.01.2017 11:05 -
Re: Akumulátor
|
3030489
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1279 |
|
|
autodiag napsal(a): to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi
nevim jestli jsi se nepreklepl, ale na akumulatoru jsou dve hodnoty, jeho kapacita udavana v Ah a potom startovaci proud udavany v A, coz je proud, ktery je akumulator schopen poskytovat deset vterin 3x po sobe, aniz by doslo k poklesu napeti pod 7,5V. Jinymi slovy kolik Amper je schopen akumulator dodat kratkodobe pri startovani.
Takze ne 600Ah, ale jen 600A
------
Zajimave povidani o akumulatorech .link.
nevim jestli jsi se nepreklepl, ale na akumulatoru jsou dve hodnoty, jeho kapacita udavana v Ah a potom startovaci proud udavany v A, coz je proud, ktery je akumulator schopen poskytovat deset vterin 3x po sobe, aniz by doslo k poklesu napeti pod 7,5V. Jinymi slovy kolik Amper je schopen akumulator dodat kratkodobe pri startovani.
Takze ne 600Ah, ale jen 600A :palec
------
Zajimave povidani o akumulatorech http://www.zvlasak.net/baterie_s.pdf
|
|
22.01.2017 15:29 -
Re: Akumulátor
|
3030526
|
|
jruze
|
|
|
Nejčastějí závada toe auto nestartuje(netočí nebo patně) je AKU KO,starter KO,cívka na starteru KO a kontakty - KU je jasná,starter - loiska také , dalí je vyhřáté,opálené kontakty na přemostění v cívce,vyhřáté kontakty a kabelá přívodu ke starteru a kontakty. Dovolím si opět tvrdit e u veho OK na motoru je jedno e je silnějí AKU , ale pokud je něco jako patné vstřiky,havky KO,zavzduněný systém,horí tlaky ve válcích atd.. vyaduje start delí startování a v tom případě můe být silnějí AKU ke kodě-sice nastartujete ale na úkor veho co jsem psal zkraje(nemusí to být okamitá devastace ale pozvolná a zkracující ivotnos některých komponentů v autě , dost věcí v autě je cháněno tepelnými ochranami ale né vechny a né vechny fungují ale třeba silnějí AKU víc zatěuje alternátor a dost jiných komponentů - konstrukce vozu je propočítaná na danou kapacitu a i to je poddimenzované (kdyby bylo ve předimenzované tak vám nehoří piny,konektory atd.. ) Myslím e mi někdo dá za pravdu - a ano záleí na tom jak se s autem zachází ale i tak to v některých případech neovlivní nikdo.
Nejčastějí závada toe auto nestartuje(netočí nebo patně) je AKU KO,starter KO,cívka na starteru KO a kontakty - KU je jasná,starter - loiska také , dalí je vyhřáté,opálené kontakty na přemostění v cívce,vyhřáté kontakty a kabelá přívodu ke starteru a kontakty. Dovolím si opět tvrdit e u veho OK na motoru je jedno e je silnějí AKU , ale pokud je něco jako patné vstřiky,havky KO,zavzduněný systém,horí tlaky ve válcích atd.. vyaduje start delí startování a v tom případě můe být silnějí AKU ke kodě-sice nastartujete ale na úkor veho co jsem psal zkraje(nemusí to být okamitá devastace ale pozvolná a zkracující ivotnos některých komponentů v autě , dost věcí v autě je cháněno tepelnými ochranami ale né vechny a né vechny fungují ale třeba silnějí AKU víc zatěuje alternátor a dost jiných komponentů - konstrukce vozu je propočítaná na danou kapacitu a i to je poddimenzované (kdyby bylo ve předimenzované tak vám nehoří piny,konektory atd.. ) Myslím e mi někdo dá za pravdu - a ano záleí na tom jak se s autem zachází ale i tak to v některých případech neovlivní nikdo.
|
|
22.01.2017 18:22 -
Re: Akumulátor
|
3030576
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
autodiag napsal(a): to je naprosta prabda co pises,okecavat to nechci ale.. hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy,ale samozdrejme s kapacitou se zvysuje jmenovity proud v A
pokud ma baterie napriklad 600Ah vic neda a je predepsana do auta tak je k tomu patricne dimenzovana i kabelaz a pokud je vse v poradku vic si pri startu stejne nevezme
pokud ale neni pri startu vse jak ma byt,typicky starter, a da se baterie s vetsim proudem tak starter si "umi" vzit co mu baterie doda..no a uz se to pece ,uz se to smazi
jj přesně tak, ale nevím proč tam píe o "hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy" to ja nikde nepsal a nerozporuji, důleité je to poslední: kdy je ve v pořádku.... kdy není tak to smaí
jj přesně tak, ale nevím proč tam píe o "hodnota v Ah je kapacita, nikoliv proud v A jako takovy" to ja nikde nepsal a nerozporuji, důleité je to poslední: kdy je ve v pořádku.... kdy není tak to smaí :-D
|
|
22.01.2017 18:42 -
Re: Akumulátor
|
3030583
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
alx napsal(a): nevim jestli jsi se nepreklepl, ale na akumulatoru jsou dve hodnoty, jeho kapacita udavana v Ah a potom startovaci proud udavany v A, coz je proud, ktery je akumulator schopen poskytovat deset vterin 3x po sobe, aniz by doslo k poklesu napeti pod 7,5V. Jinymi slovy kolik Amper je schopen akumulator dodat kratkodobe pri startovani.
Takze ne 600Ah, ale jen 600A
na Libore opravdu jsem se nepreklepl
baterie ma tri zakladni elektricke parametry
1.napeti V
2.kapacita Ah,mAh
3.proud A
na Libore opravdu jsem se nepreklepl
baterie ma tri zakladni elektricke parametry
1.napeti V
2.kapacita Ah,mAh
3.proud A
|
|
22.01.2017 18:57 -
Re: Akumulátor
|
3030594
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jo takhle to myslis...jedna 0 navic..jo uz ti rozumim..to byl jen priklad co me zrovna napadlo ...ale jo melo tam byt 60Ah aby z toho nebyl trakcni akumulator
jo takhle to myslis...jedna 0 navic..jo uz ti rozumim..to byl jen priklad co me zrovna napadlo ...ale jo melo tam byt 60Ah aby z toho nebyl trakcni akumulator :D
|
|
22.01.2017 19:09 -
Re: Akumulátor
|
3030606
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?
Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?
Přílohy: Baterka.png ( 326972b ) - |
|
22.01.2017 19:27 -
Re: Akumulátor
|
3030640
|
|
jruze
|
|
|
Jinak do X7 dávají takovouhle ,,kočičku" na start - je poloviční ne byl třea na RHR tak co to můe vydret (je tam částečně vidět co s ním provede procházející proud přes něj. Já mám větí na 12.5 KW zahradním traktůrku.
Jinak do X7 dávají takovouhle ,,kočičku" na start - je poloviční ne byl třea na RHR tak co to můe vydret (je tam částečně vidět co s ním provede procházející proud přes něj. Já mám větí na 12.5 KW zahradním traktůrku.
Přílohy: 22012017568.jpg ( 697890b ) - 22012017574.jpg ( 621215b ) - 22012017569.jpg ( 893598b ) - |
|
22.01.2017 19:40 -
Re: Akumulátor
|
3030676
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Majo77 napsal(a): Iba pre info, čo znamená po rozkliknutí informácií o baterke v citroen service údaj L3/800? Vežkos/prúd?
.link.
http://www.citroeny.eu/autobaterie/autobaterie-original-citroen-l3-800-75ah-800a-5600tc-peugeot-75ah800a-74ah800a.html
|
|
22.01.2017 19:49 -
Re: Akumulátor
|
3030683
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Kdy bych chtěl baterku zkontrolovat a popřípadě dolít, jestli se do ni vůbec dostanu, čím, kyselinou nebo destilkou. Dík. J.C.
Kdy bych chtěl baterku zkontrolovat a popřípadě dolít, jestli se do ni vůbec dostanu, čím, kyselinou nebo destilkou. Dík. J.C.
|
|
22.01.2017 20:21 -
Re: Akumulátor
|
3030711
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
V tom materiálu co poskytl alx výe se píe, e kyselina se dolévá pouze při prokazatelném úniku elektrolytu (např. vylití). Take prakticky dolévat jen destilku.
V tom materiálu co poskytl alx výe se píe, e kyselina se dolévá pouze při prokazatelném úniku elektrolytu (např. vylití). Take prakticky dolévat jen destilku.
|
|
| |
|
|