| | |
10.01.2017 16:43 -
Re: Akumulátor
|
3027538
|
|
MS02
|
Město: Pha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 230 |
|
|
J.Cimrman napsal(a): Chtěl bych se zeptat na zkuenosti s bateriemi BANNER. Byla mi doporučena ale víte jak to chodí, kadý chválí to svoje. dík. J.C.
Pred par lety koupena nova BANNER, problem, reklamace, problem, opet vymena... Dalsi uz jsem nekoupil (a nikdy nekoupim) a vim i o dalsich "postizenych" rakouskou "kvalitou". Nevim, jak to maji s kvalitou do prvovyroby, ale u germanu je silna loajalita k lokalnim dodavatelum libovolneho srotu...
Pred par lety koupena nova BANNER, problem, reklamace, problem, opet vymena... Dalsi uz jsem nekoupil (a nikdy nekoupim) a vim i o dalsich "postizenych" rakouskou "kvalitou". Nevim, jak to maji s kvalitou do prvovyroby, ale u germanu je silna loajalita k lokalnim dodavatelum libovolneho srotu...
|
|
10.01.2017 18:52 -
Re: Akumulátor
|
3027591
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Mikra napsal(a): Silenty jsou při změně výky auta v ne tak docela přirozený poloze. Ta guma je v nich přetočená. Ideální poloha gumy v silentu je taková, jako by byl silentblok jetě zabalený v krabici. V takový poloze se má montovat na auto v poloze normální výky auta. V takový výce jezdí auto nejčastěji. Kadá změna výky auta přemáhá hmotu silentbloku kroucením, u některých typů silentů vykláněním do stran nebo ohýbáním.
Asi to není nijak drastický devastování silentbloků, ale moná to dokáe zkrátit jejich ivotnost.
mikra asi mas pravdu, neviem teraz posudit. kedysi jumep tvrdil ze to je jedno a rad tak parkujem lebo parkovacich umelcov je vsade dost.
teraz rano ked pridem do roboty, auto klakne po vypnuti zapalovania a vyda taky gumovy vzdych. je ale -17C tak to berem
mikra asi mas pravdu, neviem teraz posudit. kedysi jumep tvrdil ze to je jedno a rad tak parkujem lebo parkovacich umelcov je vsade dost.
teraz rano ked pridem do roboty, auto klakne po vypnuti zapalovania a vyda taky gumovy vzdych. je ale -17C tak to berem
|
|
21.01.2017 10:07 -
Re: Akumulátor
|
3030210
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Zdravim, včera mi rezignovala baterka. Sice som ju dal dobi na noc (po dobití ukazuje 13,15V) ale u má cca 6 pol roka take ju treba aj tak meni. Večer mi udrel do očí leták tesca kde majú v ponuke Banner za celkom slunú cenu.
.link. . Momentálne mám v aute Vartu od výroby - 70Ah 720A. Spomínaná Banner má 72Ah ale mení prúd - 660A. Oplatí sa ís do nej? Značku ako takú žudia celkom chvália.
Zdravim, včera mi rezignovala baterka. Sice som ju dal dobi na noc (po dobití ukazuje 13,15V) ale u má cca 6 pol roka take ju treba aj tak meni. Večer mi udrel do očí leták tesca kde majú v ponuke Banner za celkom slunú cenu.
http://tesco.sk/akciove-ponuky/akciove-produkty/produkt/hypermarkety/leaflet-2017-01-18/auto-domov-a-hobby-potreby/automoto/banner-autobateria . Momentálne mám v aute Vartu od výroby - 70Ah 720A. Spomínaná Banner má 72Ah ale mení prúd - 660A. Oplatí sa ís do nej? Značku ako takú žudia celkom chvália.
|
|
21.01.2017 10:35 -
Re: Akumulátor
|
3030212
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Ja by som s tým nemal problémy, autobatérie sú teraz lotéria, ak ti vydrí 4-5 rokov môe by Happy.
Ja som menil original po piatich rokoch (tie skapala behom týdňa) za Varta blue dynamic 74Ah 680A a slape jak hodinky aj pri -25.
Základ je ma vzdy čisté kontakty na batérii, popripade na kostrach.
Ja by som s tým nemal problémy, autobatérie sú teraz lotéria, ak ti vydrí 4-5 rokov môe by Happy.
Ja som menil original po piatich rokoch (tie skapala behom týdňa) za Varta blue dynamic 74Ah 680A a slape jak hodinky aj pri -25.
Základ je ma vzdy čisté kontakty na batérii, popripade na kostrach.
|
|
21.01.2017 12:18 -
Re: Akumulátor
|
3030238
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Hej po nabití som očistil kontakty a uvidím aké napätie mi ukáe po 4 hodinách a či vlastne pôjde auto natartova. Tak či tak ale pôjdem do novej, 6 a pol roka ma baterku u je asi dos.
Zaujimavé je, e doteraz tartovala absolútne bez zaváhania. Cca týdeň som ale autom nikde nebol a keď som včera iiel tartova, tak u bez ance. Sice zasvietili kontrolky, naskočila Navi, ktorá ale po chvilke zhasla a vetko začalo blika + alarm chyby v systéme a následne hodenie do Eco mode...ale to bolo tak vetko.
Pozriem dnes po obchodoch čo majú v ponuke. Keď som si to tu preiel, tak je hlavné dra sa cca rovnakej hodnoty Ah a hlavne rozmerov baterky (ak by bola výka baterky menia, je myslím jedno)
Hej po nabití som očistil kontakty a uvidím aké napätie mi ukáe po 4 hodinách a či vlastne pôjde auto natartova. Tak či tak ale pôjdem do novej, 6 a pol roka ma baterku u je asi dos.
Zaujimavé je, e doteraz tartovala absolútne bez zaváhania. Cca týdeň som ale autom nikde nebol a keď som včera iiel tartova, tak u bez ance. Sice zasvietili kontrolky, naskočila Navi, ktorá ale po chvilke zhasla a vetko začalo blika + alarm chyby v systéme a následne hodenie do Eco mode...ale to bolo tak vetko.
Pozriem dnes po obchodoch čo majú v ponuke. Keď som si to tu preiel, tak je hlavné dra sa cca rovnakej hodnoty Ah a hlavne rozmerov baterky (ak by bola výka baterky menia, je myslím jedno)
|
|
21.01.2017 12:52 -
Re: Akumulátor
|
3030242
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Měl jsem to stejně - auto startovalo bez zaváhání, pak stálo přes víkend a v pondělí jsem nevyjel, to samý co tobě..
Po nabití bylo napětí OK, ale proud ádnej, ani to nekytlo. Na starou záloní 50Ah to chytlo hned, tak se jelo pro novou..
Chtěl jsem Bosch/Exide, ale jeliko nebyly skladem, tak jsem vzal Vartu..
Měl jsem to stejně - auto startovalo bez zaváhání, pak stálo přes víkend a v pondělí jsem nevyjel, to samý co tobě..
Po nabití bylo napětí OK, ale proud ádnej, ani to nekytlo. Na starou záloní 50Ah to chytlo hned, tak se jelo pro novou.. ;-)
Chtěl jsem Bosch/Exide, ale jeliko nebyly skladem, tak jsem vzal Vartu.. :-)
|
|
21.01.2017 14:00 -
Re: Akumulátor
|
3030256
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
A u koupí jakoukoliv, ( já doporučuju raději s vyím startovacím proudem a nekoukat při tom a tak moc na značku), určitě se s ní zastav u Petra a nech si ji diagnostikou zapsat do auta.
A u koupí jakoukoliv, ( já doporučuju raději s vyím startovacím proudem a nekoukat při tom a tak moc na značku), určitě se s ní zastav u Petra a nech si ji diagnostikou zapsat do auta. ;-)
|
|
21.01.2017 17:21 -
Re: Akumulátor
|
3030288
|
|
jruze
|
|
|
Né vechno je stavěno v autě na cokoli - myslím e byla dokonce svolávačka na přívodní kabely ke starteru (roztekla se izolace a spekli se kabely) - ono je to dimezované na určitý průtok A a kdy pouije silnějí aku můe se mu stát e mu shoří auto, o něco silnějí to asi snese ale .
Né vechno je stavěno v autě na cokoli - myslím e byla dokonce svolávačka na přívodní kabely ke starteru (roztekla se izolace a spekli se kabely);-) - ono je to dimezované na určitý průtok A a kdy pouije silnějí aku můe se mu stát e mu shoří auto, o něco silnějí to asi snese ale .
|
|
21.01.2017 18:19 -
Re: Akumulátor
|
3030311
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Tak tak. Já taky jsem zastáncem toho, co tam patří. V cservisu jsem si nael, e tam patří 640A, tak jsem pořídil 640A..
Tak tak. Já taky jsem zastáncem toho, co tam patří. V cservisu jsem si nael, e tam patří 640A, tak jsem pořídil 640A.. :-)
|
|
21.01.2017 19:08 -
Re: Akumulátor
|
3030337
|
|
jruze
|
|
|
Ono jde také o to kdo jak stim zachází - kdy někdo startuje v kuse a do vybytii aku tak se mu roztece izolace i s origo aku
Ono jde také o to kdo jak stim zachází - kdy někdo startuje v kuse a do vybytii aku tak se mu roztece izolace i s origo aku;-)
|
|
21.01.2017 20:18 -
Re: Akumulátor
|
3030369
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Tak na mojí baterku po sedmi letech taky dolo. Výměna v Jesenici, Banner 74 Ah za 2500 kč včetně montáe tak uvidím co vydrí. J.C.
Tak na mojí baterku po sedmi letech taky dolo. Výměna v Jesenici, Banner 74 Ah za 2500 kč včetně montáe tak uvidím co vydrí. J.C.
|
|
21.01.2017 22:26 -
Re: Akumulátor
|
3030395
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze napsal(a): Né vechno je stavěno v autě na cokoli - myslím e byla dokonce svolávačka na přívodní kabely ke starteru (roztekla se izolace a spekli se kabely) - ono je to dimezované na určitý průtok A a kdy pouije silnějí aku můe se mu stát e mu shoří auto, o něco silnějí to asi snese ale .
Neumím posoudit, zda má pravdu se spečenýma kabelama, nebo shořeným autem, ale vichni, nebo skoro vichni nafáci tady máme silnějí aku, ne je doporučená a jetě nikdo nenapsal tyto problémy.
Mám mít 74Ah 680A, mám tam 77Ah a skoro 800A startovacího proudu, jsou tu i uivatelé, kteří mají 82Ah 850A a nemají sebemení problém, také o ní uvauji, protoe moje ji druhá Varta po dvou letech je na odchodu, v tuto značku u ztrácim důvěru, proto se začínám koukat po jiných, ale zase otázkou je, zda kdy jezdím kratí trasy, zda kupovat silnou, abych jí po kadých 10km úsecích neměl stále na udrovačce, nebo nabiječce.
Neumím posoudit, zda má pravdu se spečenýma kabelama, nebo shořeným autem, ale vichni, nebo skoro vichni nafáci tady máme silnějí aku, ne je doporučená a jetě nikdo nenapsal tyto problémy. :nevim
Mám mít 74Ah 680A, mám tam 77Ah a skoro 800A startovacího proudu, jsou tu i uivatelé, kteří mají 82Ah 850A a nemají sebemení problém, také o ní uvauji, protoe moje ji druhá Varta po dvou letech je na odchodu, v tuto značku u ztrácim důvěru, proto se začínám koukat po jiných, ale zase otázkou je, zda kdy jezdím kratí trasy, zda kupovat silnou, abych jí po kadých 10km úsecích neměl stále na udrovačce, nebo nabiječce. :nevim
|
|
21.01.2017 22:42 -
Re: Akumulátor
|
3030397
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Neumím posoudit, zda má pravdu se spečenýma kabelama, nebo shořeným autem, ale vichni, nebo skoro vichni nafáci tady máme silnějí aku, ne je doporučená a jetě nikdo nenapsal tyto problémy.
Mám mít 74Ah 680A, mám tam 77Ah a skoro 800A startovacího proudu, jsou tu i uivatelé, kteří mají 82Ah 850A a nemají sebemení problém, také o ní uvauji, protoe moje ji druhá Varta po dvou letech je na odchodu, v tuto značku u ztrácim důvěru, proto se začínám koukat po jiných, ale zase otázkou je, zda kdy jezdím kratí trasy, zda kupovat silnou, abych jí po kadých 10km úsecích neměl stále na udrovačce, nebo nabiječce.
Zkus někoho nastartovat přes slabé kabely a přesvěč se jak se ohřejí - jasně pokud bude startovat krátce tak to kabely přeijí,ale asi by si měl souhlasit s tím e konstruktéři ve spočítají na určité zatíení a předepíou doporučené zatíení a dnes se nic zbytečně nepředimenzovává(ba naopak) - pokud jsou starty OK je to OK pokud to z jakéhokoli důvodu nechce chytit a je tam aku s větím proudem a drí jí dokud nechytne(příklad zavzduněná 1.6HDI) tak klidně shoří starter,kabely se vyhřejou atd..- dostkrát jsem měnil startery s vypálenými kontakty na cívkách,s vyhřátými kabely atd.. - souhlasím e větí v mrazu stratí část kapacity a dostane se na úroveň plně nabité origo a nic to neuděla do doby kdy je nějaký problém a někdo drí startér dlouho.
Zkus někoho nastartovat přes slabé kabely a přesvěč se jak se ohřejí - jasně pokud bude startovat krátce tak to kabely přeijí,ale asi by si měl souhlasit s tím e konstruktéři ve spočítají na určité zatíení a předepíou doporučené zatíení a dnes se nic zbytečně nepředimenzovává(ba naopak) - pokud jsou starty OK je to OK pokud to z jakéhokoli důvodu nechce chytit a je tam aku s větím proudem a drí jí dokud nechytne(příklad zavzduněná 1.6HDI) tak klidně shoří starter,kabely se vyhřejou atd..- dostkrát jsem měnil startery s vypálenými kontakty na cívkách,s vyhřátými kabely atd.. - souhlasím e větí v mrazu stratí část kapacity a dostane se na úroveň plně nabité origo a nic to neuděla do doby kdy je nějaký problém a někdo drí startér dlouho.
|
|
21.01.2017 23:04 -
Re: Akumulátor
|
3030398
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tak samozřejmě kdy podrím start dlouho, e se kabely zahřejí, to samé i prodluovák, v těchto mrazech startuji kabelama u obchoďáků pravidelně snad kadý den někoho , maximálně do 3 vteřin chytnou vechny, kabely se nikdy nestačily ani ohřát, právě ohledně těch mrazů kadý kupuje silnějí aku, kdy se ztrácí kapacita, pokud nebude startovat v kuse a do vybytí aku, tak si myslím, e to auto nepodpálí, kabely u startéru se samozřejmě ohřát můou, ale e by tekla izolace jsem tady jetě od nikoho, kdo má silnou aku nečetl.
Tak samozřejmě kdy podrím start dlouho, e se kabely zahřejí, to samé i prodluovák, v těchto mrazech startuji kabelama u obchoďáků pravidelně snad kadý den někoho :-o, maximálně do 3 vteřin chytnou vechny, kabely se nikdy nestačily ani ohřát, právě ohledně těch mrazů kadý kupuje silnějí aku, kdy se ztrácí kapacita, pokud nebude startovat v kuse a do vybytí aku, tak si myslím, e to auto nepodpálí, kabely u startéru se samozřejmě ohřát můou, ale e by tekla izolace jsem tady jetě od nikoho, kdo má silnou aku nečetl. :nevim
|
|
21.01.2017 23:49 -
Re: Akumulátor
|
3030423
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
no il jsem v domnění, e kdy má aku startovací proud třeba 600 A, tak to neznamená, e pustí do kabelu a do startéru vdy 600 A, ale e je schopna a!!! 600 A a to krátkodobě. Chce mi někdo tvrdit, e kdy vemu 12 V aku třeba 180 Ah a se startovacím proudem třeba 800 A tak to nemůu púouít na zdravé auto???? Dle mně pěkná blbost. Jsem zvědav kdo to jak okecá.
no il jsem v domnění, e kdy má aku startovací proud třeba 600 A, tak to neznamená, e pustí do kabelu a do startéru vdy 600 A, ale e je schopna a!!! 600 A a to krátkodobě. Chce mi někdo tvrdit, e kdy vemu 12 V aku třeba 180 Ah a se startovacím proudem třeba 800 A tak to nemůu púouít na zdravé auto???? Dle mně pěkná blbost. Jsem zvědav kdo to jak okecá. :-D :-D :-))))
|
|
21.01.2017 23:58 -
Re: Akumulátor
|
3030425
|
|
crussader
|
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 229 |
|
|
Ja suhlasim, myslim ze ten odber je podla zataze a nie ze tak teraz startujeme tak na 700A.
najk napsal(a):
Ja suhlasim, myslim ze ten odber je podla zataze a nie ze tak teraz startujeme tak na 700A.
|
|
22.01.2017 01:46 -
Re: Akumulátor
|
3030442
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
najk napsal(a): Souhlasím, jen bych to jetě doplnil o to, e zdravý AKU se startovacím proudem 600A dodá v případě nějakých potíí (nemluvě o zablokování starteru) také mnohem větí proud ne 600A, jenom to pro něj bude mít neblahé následky.
Souhlasím, jen bych to jetě doplnil o to, e zdravý AKU se startovacím proudem 600A dodá v případě nějakých potíí (nemluvě o zablokování starteru) také mnohem větí proud ne 600A, jenom to pro něj bude mít neblahé následky.
|
|
| |
|
|