Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 36 > >|
10.02.2016 20:21 - Re: Akumulátor 2917848
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Například Varta start stop plus 105ah\12v je systém AGM, to je právě rouno. Systém AGM znamená zvýšení kapacity a zvýšení životnosti pomocí rouna.

10.02.2016 20:26 - Re: Akumulátor 2917851
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Jaký je rozdíl mezi baterií s "elektrolytem ve formě gelu" (viz popis Exide) a gelovou (viz tvé hodnocení PowerCell)?
Třeba na FgForte mají gelovky v popisu: "...Akumulátory Gelové série mají gelový elektrolyt a nedochází tak ke vzniku sulfátů a vrstvení elektrolytu..." .link.


v samotne konstrukci baterie a pouzitych materialu
gelova baterie pokud klesne nekde tusim pod 10.5V je po ni
olovena snese klesnout i na 0 a pokud na ni nespechad a umis ji nabit dokazes ji dostat zase do kondice

10.02.2016 20:59 - Re: Akumulátor 2917862
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
v samotne konstrukci baterie a pouzitych materialu
gelova baterie pokud klesne nekde tusim pod 10.5V je po ni
olovena snese klesnout i na 0 a pokud na ni nespechad a umis ji nabit dokazes ji dostat zase do kondice


Já nevím v čem je rozdíl (jsem v tomto případě teoretik) ale uvádějí že se nesmí použít normální a musí jen určená pro tento systém že hrozí poškození - třeba je to kachna jako ve spoustě jiného.Ty aku co mi ta nabíječka oživila předtím jsem průběžně nabíjel ,,lídlem" a občas použil místo vybité v autech a kloudně netočily - po oživovací kůře točej jak nové a i po několika dnech.

10.02.2016 21:02 - Re: Akumulátor 2917863
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
nelecene a levnejsi
..zacinam tusit proc se to tu zvrhlo a promazalo ...

Ano mᚠpravdu. P trávě proto. se tu maže. Síru se bludy.

Neřešil jsem nákup do auta, nepotřebují mám dostačující AGM, ale u motocyklů jsem to řešil tisíckrát. Tak zcela konkrétně klasická Varta 12v\24Ah stojí 2800 až 3200. Klasická neznackova kolem 20Ah se pohybuje kolem 2 tisíc. Gelové ale 28Ah stojí 1890 až 2460. Takže o kolik je dražší?

10.02.2016 21:29 - Re: Akumulátor 2917884
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
na citroen service je mají takto rozlišené a cena jednou taková a někde jsem vyčetl že nsmí být použita obyč bo by se mohl poškodit systém.

Nevím co tu stále řešíte, stejně to nevyřešíte

To Tridac: přečti si tohle a pak se oprav
.link.
.link.

10.02.2016 21:56 - Re: Akumulátor 2917907
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
v samotne konstrukci baterie a pouzitych materialu
gelova baterie pokud klesne nekde tusim pod 10.5V je po ni
olovena snese klesnout i na 0 a pokud na ni nespechad a umis ji nabit dokazes ji dostat zase do kondice

Doposud jsem v klidu odpovídal a vysvětloval rozdíly třeba v domnění že se někomu hodí znát druhy baterií. Ale tohle je už na klid přes čáru. To co si napsal myslíš vážně? Ty Nevis o gelovkach vůbec nic. Proč diskutuješ bludy a lži? Co si asi lidí díky tobě budou myslet??

Nebudu tě hodnotit. Tvoje věc.

Gelové baterie byly vyvinuty ze tři důvodů. Dlouhá životnost oproti klasikam. Ve stejné velikosti o 30% větší kapacita. A především odolnost a výdrž hlubokého vybití, znovunabiti po mnoha letech v nulovému stavu. Gelová baterie byla především na provoz chat, chalup letních domů kde je potřeba proud dlouhodobě, co nejdéle a hlavně musí vydržet baterie hluboké a dlouhodobě vybití. Třeba několik let nejede nikdo na chatu a baterie to musí zvládnout. Gelové baterie vynikají hlubokým vybitím lépe než klasické a co je podstatné když se gelovka vybije pak mnoho let stojí vybitá a stačí klasicky nabít a funguje na 100%.

Pro laiky, dejte si na stůl klasickou baterií, dejte na ní žárovku aby se vybila a pak ji nechte 5 roku stát. Až přijdete bude sucha, rozpadlé články a nepoužitelná. Gelovou nabijete a jede dal. Nevadí ji hloubkové vybití naopak je to to co ji dělá mnohem lepší, že to zvládne.

Pokud bych nemusel reagovat a psát pravdu na tyto bludy, nemusí se nic mazat a stačilo si přečíst kolik druhů baterií máme ve strojích. Díky bludum o gelovkach a pulzních nabijeckach se mezi lidma síru takové nesmysly, že se nestačim divit.

Reagují protože to lidí neznají a pokud to znám sdělim, ale pokud to neznám, mlčím. Omluvám se všem pokud vadí delší vysvětlení, ale mě to tak nějak vadí, když si čtu ne zrovna fer informace. Je jednoduché napadat a urážet druhé s mazáním a dělat si legraci z druhých, ale pokud je čím se povysovat tak to beru, ale pokud z neznalosti dělám hlupáka z druhých pak to nebývá vtipné vůbec.

10.02.2016 22:09 - Re: Akumulátor 2917912
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

BlueSeven napsal(a):
Nevím co tu stále řešíte, stejně to nevyřešíte

To Tridac: přečti si tohle a pak se oprav
.link.
.link.

Ano opravuji se, těch použitelných druhů je mnohem více. Jinak vše tak jak jsem psal. Některé ani neznám. Díky za odkaz nemusel jsem se tolik rozepsat
.link.

11.02.2016 09:58 - Re: Akumulátor 2918004
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Doposud jsem v klidu odpovídal a vysvětloval rozdíly třeba v domnění že se někomu hodí znát druhy baterií. Ale tohle je už na klid přes čáru. To co si napsal myslíš vážně? Ty Nevis o gelovkach vůbec nic. Proč diskutuješ bludy a lži? Co si asi lidí díky tobě budou myslet??

Nebudu tě hodnotit. Tvoje věc.

Gelové baterie byly vyvinuty ze tři důvodů. Dlouhá životnost oproti klasikam. Ve stejné velikosti o 30% větší kapacita. A především odolnost a výdrž hlubokého vybití, znovunabiti po mnoha letech v nulovému stavu. Gelová baterie byla především na provoz chat, chalup letních domů kde je potřeba proud dlouhodobě, co nejdéle a hlavně musí vydržet baterie hluboké a dlouhodobě vybití. Třeba několik let nejede nikdo na chatu a baterie to musí zvládnout. Gelové baterie vynikají hlubokým vybitím lépe než klasické a co je podstatné když se gelovka vybije pak mnoho let stojí vybitá a stačí klasicky nabít a funguje na 100%.


proc gelove baterie v ustrednach ,UPS nebo motorkach,skutrech nevydrzi vetsinou vice jak dva roky kdyz cituji : Dlouhá životnost oproti klasikam?

proc gelove baterie v ustrednach ,UPS ktere nemaji BEC a jijich napeti kledne pod 10V jsou ve vetsina pripadu na vymenu kdyz cituji : hlavně musí vydržet baterie hluboké a dlouhodobě vybití. ?

dekuji za odpoved odbornika nam laikum

11.02.2016 10:45 - Re: Akumulátor 2918008
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
proc gelove baterie v ustrednach ,UPS nebo motorkach,skutrech nevydrzi vetsinou vice jak dva roky kdyz cituji : Dlouhá životnost oproti klasikam?

proc gelove baterie v ustrednach ,UPS ktere nemaji BEC a jijich napeti kledne pod 10V jsou ve vetsina pripadu na vymenu kdyz cituji : hlavně musí vydržet baterie hluboké a dlouhodobě vybití. ?

dekuji za odpoved odbornika nam laikum

Neznám ústředny, proto křen k motocyklu, kde je má parketa.
V roce 2006 jsem zakoupil v ceně 2198 korun gelovou baterií 12V\19Ah a v roce loòském, tedy 2015 jsem ji s motorkou prodal. Pred prodejem se zkoušela, 100% kapacity, 93% výkon startovací. Na motorce se najelo cca 70 tisíc kilometrů převážně několik startu denně, jezdí se po památkách a podobně. Baterie jsem ve stejných a vyšších kapacitách doporučil i osobně prodal cca 30 kolegům, všichni jezdí a pochválil.

Druhá otázka, motorky v zimě nejezdi a jen stojí. Běží ale hodiny, ALARM a podobné věci. Takže první dva roky jsem automaticky dal baterií nabíjet než se vyjelo. Ale potok jsem zjistil, že na jaře má baterie cca7-8 voltů, ale zkusil jsem, cvrnknul na startér a ejhle motorka běžela. To bylo poprvé v roce 2009 od té doby byla na nabíjecce 3x, protože jsem zapomněl vypnout světla a vynikl baterií celkem třikrát až do nuly. Asi byla mrtvá několikrát, ale je dobrá že o tom nevěděla.

Takže to bylo pro laiky. A nyní profi. Ústředny používají olověné akumulátory? Možná ano, ale každopádně co znám já centrály, ústředny, vysílače, kde jsem našel gelové pak jsem nikdy nenašel olověné. Tam nemohu pro srovnání napsat nic jen to, že používají gelové, jiné konstrukce, mnohem mnohem lehčí a jsou koncipovány na velmi vysoký výkon výdrže ale nemají proudovou kapacitu, tedy jakoby startovací. Mají třeba 30ah ale jen pár ampér síly. Motocyklová gelovka má třeba 300-360A startovací proud, gelovka v zařízeních má tuším kolem 14A ale jde o to že to nepotřebuje. Joa co jsem měl možnost vidět ústředny, vysílače tak jsou skoro pořad napojené na nabíjení a mají hlídání podpeti a systém je odpojí aby se dále nevybíjely, ale to se bavime o jiných taky gelovych ale jiné konstrukce.

Gel se používá na dlouhodobe uchování kapacity, ochranu článků, použití všude i vzhůru nohama, ale uvnitř existuje spousta jiných konstrukci než olovo. Viděl jsem například gelovou baterií v hodinkách, v kameře, ve fotaku, byly gelové ale určitě ne olovo. Ono jich existuje spousty druhů, všem se jim dá říci gelové ale je to jen forma v čem konkrétní druh je uchován. Gelové jsou vcelku nové a lidí si je dost pletou a hlavně není mnoho informací.

27.10.2016 13:44 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006559
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
Baterie u auta, co denně nejezdí je v zimě slabá (i když je nová a na autě jsou denní LED)a tak by bodlo nějaké odzkoušené slabé dobíjení bez jejího odpojování..

... mohl bych Ti poradit automatickou nabíječku z Lídlu za 500,- . Používám ji už dlouho .

27.10.2016 20:32 - Re: Akumulátor 3006627
DOUFAK
Město: KARLOVY VARY, Auto: Citroen C4 Grand PicassoPočet příspěvků: 650
99 Poslat soukromou zprávu
V roce 2010 koupena Nová moto Honda CBF. moto má najeto k dnešku 21000 km.Baterie je originál (gelová) a po 6 letech a TÍSÍCÍCH startů je NAPROSTO bez problémů a jako Nová....

29.11.2016 19:18 - Re: Akumulátor 3016409
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím-jsem tady novej a potřebuji radu.Ted jak je po ránu trochu mrazejk tak jsem si všiml že po nastartování a otočení volantem mi pohasínají světla.Dnes najeto asi 120km auto jsem nechal zchladnout asi 4hod.(nemám garហjen přístřešek) a zkusil nastartovat a světla už tolik nepohasínaj,ale je to stále vidět může už být špatná baterie?Je na ni vyraženo 281008 s tím okýnkem je teda ještě stále zelené,že by byla původní-c5kombi 2.0hdi r.v.2009Mám jen strach aby nebylo něco s motorkem na čerpadle.

29.11.2016 20:38 - Re: Akumulátor 3016420
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ivanivan napsal(a):
... mohl bych Ti poradit automatickou nabíječku z Lídlu za 500,- . Používám ji už dlouho .


Ma iba jednu chybu… Vybitu (KO) bateriu nenabije… Teda ano, ale je potrebny figel, ze sa na chvilu pripoji paralelne iny zdroj (akumulator a pod), co nie kazdemu moze vyhovovat.

30.11.2016 00:15 - Re: Akumulátor 3016461
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
eisy811 napsal(a):
Ma iba jednu chybu… Vybitu (KO) bateriu nenabije… Teda ano, ale je potrebny figel, ze sa na chvilu pripoji paralelne iny zdroj (akumulator a pod), co nie kazdemu moze vyhovovat.


ale to platí jen u dobré aku a třeba pokud zůstalo něco zapnuté - pokud je Ko tak je lepší nešpekulovat a dát novou - ona ta elektronika tyhle poklesy napětí zrovna nemiluje

30.11.2016 06:27 - Re: Akumulátor 3016466
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nie, myslim to tak, ze napriklad ak by ten akumulator nieco (svetla atd.) vymlatilo, hoc jeho stav predtym bol OK, tak sa ho nabijacka z toho Lidlu nechyti, nezacne nabijat…

30.11.2016 09:26 - Re: Akumulátor 3016493
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
eisy811 napsal(a):
Nie, myslim to tak, ze napriklad ak by ten akumulator nieco (svetla atd.) vymlatilo, hoc jeho stav predtym bol OK, tak sa ho nabijacka z toho Lidlu nechyti, nezacne nabijat…


souhlasím - mám jí také. Myslel jsem to tak že pokud stojí za h.... nemá cenu se s ní zabývat - udělá to po čase znovu - ona jí nabíječka na chvíli dovede oživit ale...
Dnešní AKU ale i doposud dobré po totál vybití klidně zkolabuje napořád.

06.01.2017 21:30 - Re: Nestartuje / C5 III 2.0 HDi 3026389
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
alx napsal(a):

Thank you! Ale tam toho je
Uvidim co budu mat v obchode zajtra, myslim ze aj 77 zvladne v pohode.
Inak som kukal do service boxu podla VIN tam mam mat EF-L3 720A-70AH a to je presne to co je v aute teraz, je to exide. Teda 5 rocna...

07.01.2017 23:36 - Re: Nestartuje / C5 III 2.0 HDi 3026614
crussader
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 229

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
xsedmička napsal(a):
Taky jsem musel minulý týden dát novou byla tam ještě orig. ted mám vartu 77Ah startovací má přes 700A-dnes v práci -15 a zamotala s motorem teda fest-taky okamžitě naskočil Se staru baterkou při -10 se starter odpojil chvilku jsem počkal a zkusil znovu a naštěstí naskočil při prvním otočení a z palubovky se rázem stala barevná hudba motor 1500ot. a nechtěl dolu tak jsem ho nechal asi 3 minuty běžet a pak jsem ho chcíp a znova nastartoval nakonec se vše dostalo do původního stavu postupně zhasínaly všechny kontrolky až na kontr. motoru ta zhasla po 6km-můžu říct že mně to pěkně vyděsilo.


Zdar, tak som kupil dnes aj ja. Varta 77ah 780A za sialenu cenu . Nemohol som cakat kym by mi prisla z netu, ale auto uz startuje na supu. Tu staru som nabijal. Elu noc arano aj tak nenatocila, bola uz proste hotova

08.01.2017 00:58 - Re: Nestartuje / C5 III 2.0 HDi 3026616
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
crussader napsal(a):
Zdar, tak som kupil dnes aj ja. Varta 77ah 780A za sialenu cenu . Nemohol som cakat kym by mi prisla z netu, ale auto uz startuje na supu. Tu staru som nabijal. Elu noc arano aj tak nenatocila, bola uz proste hotova



No já to řešil takto předloni na dvou autech a loni na třetím.(exide) a není problém - jednu za 1600,-v mém nákupu

08.01.2017 10:12 - Re: Akumulátor 3026621
dockie
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Dobry den, muzu se zeptat? aka matica drzi baterku ? Po pripojeni novej baterky je lepsie auto zamknut odomknut k reinicializaci kluca ?, alebo nechat v 2hej polohe kluc cca 3minuty aby se to nacetlo ?

|< < 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator