Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 36 > >|
10.02.2016 17:58 - Re: Akumulátor 2917739
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
psano bylo o pulznim nabijeni (nabijecka) a ne o pulznim nabijeni v aute (alternator) to je potreba si uvedomit,potom se stava tahle tva otazky bezpredmetna
piulzni nabijecka mam tri dved v dilne,jednu doma..pokud neznas neni to uplne problem muj ale tvuj
pokud se bavime o autobateriich nechapu pros se ohanis gelovou baterie..v aute je oloveny akumulator elektrolytem..gelove baterie vzhledem k povaze konstrukce a vydrzi do auta vhodne nejsou

Proč se všeobecné věci otáčejí někam kam nepatří? Pak je zbytečně zle.
Napsal jsem tři druhy olověných akumulátoru, které se používají v automobilech. Bohužel nebo bohudik gelové do toho patří také.
Pak jsem napsal, že všechny nabíječky používat když je baterie venku neví odpojena kromě těch kondičních.

A ve vztahu pulzniho nabíjení jsem psal z důvodu pokud někdo tvrdí jak se musí některé baterie nabíjet pulzním proudem, tak že to je nesmysl protože autq většinou pulzní nabíjení nemají.

Jinak dvě věci. Desítky nabíječek znám a v popisu mají pulzní a ani náhodou nejsou, ale dobře se to prodává a druhá věc, četl jsem o nabíjení pulzem několik studií od čVUT a je celkem otevřené téma zda je ti dobré nabíjení, zda MS či nemá opodstatnění a zda je reálné levné nabíjení vzhledem k vysoké ceně pulzní nabíječky. Ale vývoj běží uvidíme. Každopádně platí pro zcela vybítý AKUMULATOR pulzní nabíječka není. Musí se nejprve regenerovat velmi malým proudem několik dnů a pote použít pulzní nabíjení.

10.02.2016 18:26 - Re: Akumulátor 2917768
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Omluva, z mobilu odešlo dvakrát


Uzavřeli jsme mír - nebudu komentovat ,ale dost amerických aut má gelovky(třeba americká verze Tuareg) a můj zahradní traktůrek a mimo to ten CTEK je na vysoké úrovni a proces ,,záchrany" aku trvá mám pocit několik hodin a funguje to

10.02.2016 18:36 - Re: Akumulátor 2917775
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

jruze napsal(a):
Uzavřeli jsme mír - nebudu komentovat ,ale dost amerických aut má gelovky(třeba americká verze Tuareg) a můj zahradní traktůrek a mimo to ten CTEK je na vysoké úrovni a proces ,,záchrany" aku trvá mám pocit několik hodin a funguje to

Klidně reaguj. Napsal jsi to co já. Gelové se začínají používat.

S tou regeneraci jsem citoval jednu studii přímo pro použití pulzní nabíječky při totálně mrtvé Baterii. Ony pulzní pracují ve střední Fazy velmi dobře, plně vybítý je problém a skoro nabitý je pulzem zbytečný. Ono stále není doloženo zda pulzní nabíjení více prospívá nebo škodí tedy jsou studie ale velmi rozhoduje stav a stáří akumulátoru.

Ale můj příspěvek byl všeobecný nebyl namířen na konkrétní příspěvek.

10.02.2016 18:58 - Re: Akumulátor 2917797
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo, dokonca P 508 v jednotke baterky ma na vyber urcenie typu baterky, ci je to gelova, klasicka alebo este jedna tam je (uz si nepamatam, je to pol roka co som to pozeral)

10.02.2016 19:05 - Re: Akumulátor 2917802
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dobre zeptam se jinak..kdo z vas..realne ,mysleno opravdu realne ze ze franta od naproti rikal ze slysel ze nekdo cetl ,u nas v evrope videl gelovou autobaterii ??

10.02.2016 19:06 - Re: Akumulátor 2917804
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
v tej P508 co pisem bola tato gelovka, nejaka EXIDE, nepamatam si to uz - nevenoval som tomu pozornost, je mozne ze to nebude gelovka ako gelovku pozname ale neni kvapalinova - skusim to pohladat - bola odovzdana

.link.

10.02.2016 19:12 - Re: Akumulátor 2917808
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja jsem v predprodejnim servisu delal nekolik 508,508,308,208 ale ani jedna gelovku fajt nemela..netvrdim ze neexistuji ale nazivo v aute jsem ji nevidel a pochybuju ze si nekdo koupi gelovku ktera je docela draha misto olovene ,i kdyz s "pevnym elektrolytem" uvadene jako bezudrzbova..tim i lehce narazim na prispevek o plynech kterre rozervou autobaterii ..ano to se mohlo stat u starych baterii ktere se dolevali a meli sroubovaci clanky (stejne kdyby ty plyny byli tak pod tlakem sly by cestou nejmensiho odporu a to jsou prave ty zatky

10.02.2016 19:14 - Re: Akumulátor 2917809
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
v tej P508 co pisem bola tato gelovka, nejaka EXIDE, nepamatam si to uz - nevenoval som tomu pozornost, je mozne ze to nebude gelovka ako gelovku pozname ale neni kvapalinova - skusim to pohladat - bola odovzdana

.link.


to gelovka urcite neni

10.02.2016 19:32 - Re: Akumulátor 2917818
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Řekl bych pokud je to origo že auto má start-stop tam jsou jiné Aku , ale né gelovky - gelovky jsem viděl jen v pár amerikách - v evropském ani v jednom(jen v závodních speciálech - mi ho měli toiotě) Modrou značí do start-stop

10.02.2016 19:32 - Re: Akumulátor 2917819
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nepamatam si to fakt, viem len co tam bolo nastavene v jednotke a ze to bola ina ako klasicka ktoru bezne kupis

kedze je to pase, lebo je to prec, viac k tomu neviem - okrem toho ze odisla tak ze nedavala startovaci prud (keyless starting len cvakotal s celym autom) a ze som to v jednotke potom pozeral po vymene
bola to nejaka 70AH

10.02.2016 19:38 - Re: Akumulátor 2917826
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jasne problem je ze pojem gelova baterie pro nekoho muze byt ta ktera nema zatky na dolevani (tim nemyslim tebe)
to uz je jednodussi dat do auta trakcni baterii ja jich v aute take par mam

10.02.2016 19:40 - Re: Akumulátor 2917829
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
aj v tej jednotke myslim to nie je pomenovane ako gelova, ale nieco z coho by sa to dalo povedat ze gelova, ked to auto tu budem mat a bude to aktualne este tak to pozrem, pripadne vies asi pozret aj ty v niecom

10.02.2016 19:50 - Re: Akumulátor 2917831
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja se podivam jak pojedu zase do Pugeotu nebo kdyz mi pristane neco na dilne..ale jak pises volba gelove baterie tam neni podle me..spis vyber kapacity

10.02.2016 19:55 - Re: Akumulátor 2917834
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
aj v tej jednotke myslim to nie je pomenovane ako gelova, ale nieco z coho by sa to dalo povedat ze gelova, ked to auto tu budem mat a bude to aktualne este tak to pozrem, pripadne vies asi pozret aj ty v niecom


Do aut se start-stop musí jít jiná AKU - jestli jsi dal obyč tak tě pán pochválí.(a asi jiná je když stojí jednou tolik než obyč)

10.02.2016 20:00 - Re: Akumulátor 2917839
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tady máte Exide gelovou .link.
Tady PowerCell .link.

10.02.2016 20:03 - Re: Akumulátor 2917841
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
u te Power Cell 2500 bych tomu ze je gelova i mozna veril ale Exite je obycejna olovena s pevnym elektorlytem

10.02.2016 20:04 - Re: Akumulátor 2917842
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Do aut se start-stop musí jít jiná AKU - jestli jsi dal obyč tak tě pán pochválí.(a asi jiná je když stojí jednou tolik než obyč)


hele a jakej je duvod davat jinou nez olovenou pro auto se systemem start/stop

10.02.2016 20:07 - Re: Akumulátor 2917843
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Na dotaz kdo viděl gelovou baterie snad jen připojim poddotaz kdo ví jak vypadá gelová baterie a v čem je jiná vzhledově než klasická baterie?

Pročetl jsem si své příspěvky a hobitům všeobecně o strojích. Ale v současnosti se používají čtyři druhy baterií podle konstrukce. Gelové jsou nejmladší tedy nejméně zastoupené. Ale jako laik je nikdo nepozná a spousty těch co to vědí ani neví že se na něj dívá. Není v nich rozdíl. Velikost, vzhled, váha, použití, všechno je skoro stejně. Gelová baterie nemusí být uzavřena, tedy při koupi. Osobně jsem naléval elektrolyt, ten se smíchá s obsahem v baterií a přemění se v gel a pote se uzavře
, stejně jako rounové, mohou být otevřené nebo uzavřené.

Podstatný rozdíl u gelovek je ten, že se nesmí nabíjet vyšším proudem než je 1\10 kapacity. To je jediné omezení a rozdíl. Proto vztah pulzní nabíjení a gelová baterie nejde dohromady. Jinak je to klasický olověný akumulátor jako každý jiný a možná jste jich viděli desítky a ani to nevíte. Není to jak poznat pokud to nestudujete.

Můžete vedle sebe dat pět baterií. Dvě budou mít víčka a tři ne. To je jediné co na první pohled rozeznáme. A přitom je to pět druhů rozdílných toho ci je uvnitř. čtyři ale rounova může být obojí. Klasika, tekutý elektrolyt, klasika bezudržbová, Rounova s víčky na dolití nebo Rounova bezudržbová a nebo gelová. Pokud tam nebude na te které nápis co to je, pak nerozeznate rozdíl ani náhodou. A pokud tam je nápis gelové mají většinou stejně označení jako klasické.

Neléčené v tom nic světového. Jen na závěr některé gelové baterie jsou levnější než klasické, některé stejně a některé dražší. Je to výrobcem, reklamou a obchodem jako vše.

10.02.2016 20:13 - Re: Akumulátor 2917846
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
hele a jakej je duvod davat jinou nez olovenou pro auto se systemem start/stop

Úplně všechny jsou olověné. Úplně všechny mají elektrolyt. Na start stop se dávaly hodně rounové, to jsou klasické olověné ale když se lije elektrolyt je tam uvnitř rouno, laicky něco jako hadr který nasaje do sebe tekutinu a ona v baterií nelétá nesploucha jinak je úplně stejná. Ve všem. Tím uchycením elektrolytu se prodlužuje životnost článků mechanicky, zvyšuje se trošku jejich kapacita. Také jsou samozřejmě i bezudržbová bez zátek. Vydrží déle než klasika, jinak vše stejně včetně nabíjení

10.02.2016 20:13 - Re: Akumulátor 2917847
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
u te Power Cell 2500 bych tomu ze je gelova i mozna veril ale Exite je obycejna olovena s pevnym elektorlytem

Jaký je rozdíl mezi baterií s "elektrolytem ve formě gelu" (viz popis Exide) a gelovou (viz tvé hodnocení PowerCell)?
Třeba na FgForte mají gelovky v popisu: "...Akumulátory Gelové série mají gelový elektrolyt a nedochází tak ke vzniku sulfátů a vrstvení elektrolytu..." .link.

|< < 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator