Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 36 > >|
03.02.2016 06:24 - Re: Akumulátor 2914763
Dan 1
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 152
99 Poslat soukromou zprávu
Když jsem dělal spojku, tak jsem baterku odpojil. Po opětovném zapojení bez problému vše pracovalo, takže si myslím že jednodušší než u C5 I. Tam jsem musel vždy použít kartu

03.02.2016 09:24 - Re: Akumulátor 2914820
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
99 Poslat soukromou zprávu
Já se přiznám, že jsem to nikdy složitě neřešil. Měnil jsem baterku v C5I i II a žádný problém jsem nezaznamenal.

03.02.2016 11:28 - Re: Akumulátor 2914853
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Na podzim jsem měnil AKU u své X7 (dokonce 55Ah místo 75Ah), bez jakýchkoliv dalších procedur. Jen jsem proklínal konstruktéra, protože bylo potřeba současně jednou rukou páčit pružnou západku a druhou vyvlékat poměrně těžký AKU.

03.02.2016 18:10 - Re: Akumulátor 2914991
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
od nejakeho datumu sa montuje jednotka k dobijaniu (ked na - kontakte idu 2 kabliky tak to tam je) a v tejto jednotke je treba nastavit baterku, urcuje to z nej stav baterky a podla toho sa sprava aj eco mod atd

cize ked tam das mieto 55 - 75 tak si to nikdy nebude myslet ze je dobre nabita

03.02.2016 21:40 - Re: Akumulátor 2915061
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Měl jsem obavy, jak se to bude chovat (u staré 75Ah docházelo ke kolísání napětí za jízdy a párkrát mně vysadilo servo řízení i když jsem nikdy neměl potíže se startováním a pro skoro novou 55Ah jsem neměl jiné uplatnění - tak jsem to zkusil). Asi mᚠpravdu, že to řízení eco módu nebude úplně OK, ale pokud jde o nabíjení resp. přebíjení (jestli jsem dobře pochopil tvoji připomínku), mám pro jistotu trvale zapojený digi měřič napětí a nezjistil jsem nic znepokojivého - při couračkách s častějšími starty je napětí spíš přes 14V a při dlouhé cestě do Chorvatska se ustálilo asi na 13.5V a baterka nebyla nijak zvl᚝ teplá.

03.02.2016 22:12 - Re: Akumulátor 2915106
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
od nejakeho datumu sa montuje jednotka k dobijaniu (ked na - kontakte idu 2 kabliky tak to tam je) a v tejto jednotke je treba nastavit baterku, urcuje to z nej stav baterky a podla toho sa sprava aj eco mod atd

cize ked tam das mieto 55 - 75 tak si to nikdy nebude myslet ze je dobre nabita

Ještě doplním: IBS počítá stáří a s tím související kondici aku, hlídá teplotu a vybíjecí a nabíjecí proud Aku,upravuje ho (prostřednictvím motorové jednotky řídí buzení alternátoru) a udržuje jeho stav na cca 85% kapacity kvůli možnosti rekuperace. Právě z těchhle důvodů se musí zadávat kapacita.
Nabíjení by mělo být prováděno nejlépe s odpojenou aku a po nabíjení trvá několik hodin,než načte správné hodnoty (ono taky chvíli trvá,než se po nabíjení aku stabilizuje).

03.02.2016 22:39 - Re: Akumulátor 2915141
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Ještě doplním: IBS počítá stáří a s tím související kondici aku, hlídá teplotu a vybíjecí a nabíjecí proud Aku,upravuje ho (prostřednictvím motorové jednotky řídí buzení alternátoru) a udržuje jeho stav na cca 85% kapacity kvůli možnosti rekuperace. Právě z těchhle důvodů se musí zadávat kapacita.
Nabíjení by mělo být prováděno nejlépe s odpojenou aku a po nabíjení trvá několik hodin,než načte správné hodnoty (ono taky chvíli trvá,než se po nabíjení aku stabilizuje).


Mᚠpravdu,ale X7 má dost podrobně popsáno jaké hodnoty to má mít - v měřených hodnotách vidíš podrobnosti dobíjení a ostatní hodnoty - musí být v toleranci a do půl hodiny (správně na volnoběh) se to srovná. Pokud změníš kapacitu aku tak by se to mělo nakonfigurovat pokud stejnou nebo jen nabitou ohlídat hodnoty(ale ono se to srovná v 99,9% samo. právě tím jak si to hlídá vše kolem) - oni to dost přehání aby měli práci pro zn.servisy.

04.02.2016 00:49 - Re: Akumulátor 2915222
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
to Hanz 397: trochu si lámu hlavu s tou rekuperací - umím si ji představit u pohonu, kdy AKU pohání elektromotor, který se při brzdění promění v generátor a vrací energii zpět - ale nevymyslel jsem, jak by to mohlo fungovat v C5, tak mi prosím, napověz.

04.02.2016 19:11 - Re: Akumulátor 2915538
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Tak so to zde pročítám a některé věci mne neskutečně překvapují. Několik let jsem se zajímal o akumulátory jako takové, co dělá a nedělá různý proud a jak se chovají gelové, rounové a klasické akumulátory v různých podmínkách, napětích a proudech, jak se dobíjí impulzně a slyšel jsem tolik různých věcí, i nesmyslů, že by to dalo pomalu na knihu.
Nikdy alternátor nedává plný výkon do baterie. Jeidně, že by jej pohánělo něco jiného než motor. Dodává zbytkový proud po oděčtení všeho, co musí napájet. Co zbývá, dává do akumulátoru. Vždy systém nastaví preferenci toho podstatného a dá se říci, že akumulátor je jedním z posledních kam jde proud.
K tomu když dᚠmenší nebo větší akumulátor, pak není pravdou, že bude dávat více nebo méně proudu, bude dávat stále stejně, nevím proč by dával víc nebo méně dle kapacity akumulátoru. Ale bude to dávat kratší nebo delší dobu. Slabší akumulátor nevadí nabíjení, ale vadí akumulátoru a provozním věcem, které jsou dimenzovány na určitý proud. Může nadmerně zatěžovat proudové zatížení systému a vyhazovat chybové hlášky při sebemenším poklesu kapacity pod hranici nastavení. Dnes jsou hlídány i příkony svorek, žárovek, kabelů , spojek a jakmile systém vyhodnotí podpětí můž být problém třeba při strtu. Kapacitně to zvládne, ale vyhodnotí ndostatek rezervy a odpojí jiné systémy jako by byl slabý akumulátor, přitom je plný, ale kapacitně menší. Obráceně silnější akumultátor je problém pro alternátor, který nemusí dlouhodobě zvládat dodávat potřebný proud pro plné dobití akumulátoru, pořád je víceméně nucen dávat maximum a nemá odpočinek. Pro představu si stačí jen vše převést do podívané třeba kýble s vodou a velký bazen. Když si pořídím bazen 3x3 metry, jak dlouho budu házel kýble vody a když si naopak pořídím 15x15 metrů jak se to projeví na mé fyzičce. Při stejné práci bude poloprázdný, pro naplnění se sedřu a ten malý bude hned plný při stejném výkonu.
Decelerace se využívá mnoho let, ale nikdy prozatím v masovém nasazení, on ten systém byl vždy konstrukčně draší než zisk dobíjecího proudu v provozu, což trošku ztrácí smysl. Vyjde levněji si koupit novou baterku než řešit systém dobíjení v provozu, ale u elektromobiů to jinak nejde aby se prodloužila doba použitelnosti akumulátorů.
Na závěr bych asi jen sdělil takové info o akumulátorech co si mockrát lidé neuvědomují, dělají to roboticky, ale přitom o tom říkájí takové nesmysly, že to až zaráží. Je to jednoduché. Všichni asi jistě jsme už vyndali baterku z auta a dali ji na nabíječku. A dáváte ji na nabíječku, která dává stejně proudu jako alternátor? nebo to dáváte celé roky na stále stejnou? Každá nabíječka dává jiný proud. Mám doma tři nabíječky, 1A, 3A a 6-12A. Ani jedno nevadí akumulátoru a je jen na mne jak dlouho chci trápit baterku, jak rychle ji potřebuji a jestli ji nechci moc mordovat silnýmn proudem. Většinou ji dávám na tu 1A, trvá to nejdéle, ale je to nejkvalitnější a nejsilnější nabití při nejšetrnějším použití akumulátoru. Ale ta otázka leží na tom, že je úplně jedno jaký proud dává alternátor, z pohledu akumulátoru, má své ochrany a řídí si kapacitu akumulátoru velmi dobře, jakmile je plný, nabíječka vypne nabíjení, u auta se začně zpětně vybíjet přez kostru proud pryč a nejde dál do akumulátoru pokud je již plný.
Takže jednoduché doporučení asi takové, slabý akumulátor není dobrý, silnejší akumulátor není dobrý, je dobře spočítáno kolik zbývá v provozu proudu pro dobíjení a kolik proudu potřebuje systém pro rezervu proudu při maximálním využití. Samozřejmě platí, že když je od výrobce daná kapacita třeba 44Ah a dá se tam 50Ah, pak se nemluví o velkém rozdílu. Ale spíše jde o to místo 44Ah dát třeba 90Ah. To už je problém. Osobně bych s kapacitou akumulátoru nelaboroval. Jen snad jednou upozornění. V určitém okamžiku provozu je mnohem důležitejší jiná veličina akumulátoru a to je okamžitý startovací proud, který se musí dát pozor, aby případně menší nebo slabší akumulátor disponoval tak velkým startovacím proudem, jaký potřebuje s rezervou starter a přitom ještě systém. U Citroenu se přiznám, že nevím kolik je startovací proud, ale například u mé motorky je kapacita baterie 25Ah, ale 360A startovací proud, tedy proud který ve startovacím okamžiku dokáže akumulátor krátkodobě vyvinout při startu. Když tam dám 19Ah, má jen 240A a může být problém při více startech v krátkém úseku, protože motor potřebuje vyšší proudové zatížení než mu dokáže poskytnou akumulátor. Ono dva stejné akumulátory mohu mít zcela odlišný startovací proud. Některá auta jsou na to háklivá.
Možná jsem to napsal složitě, ale z autoškoly při výuce jsem vždy vše snaživě rozebral, aby se to dalo pochopit. Tak omluvte sloh, je to tak nějak polopaticky.

04.02.2016 20:42 - Re: Akumulátor 2915614
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
to Hanz 397: trochu si lámu hlavu s tou rekuperací - umím si ji představit u pohonu, kdy AKU pohání elektromotor, který se při brzdění promění v generátor a vrací energii zpět - ale nevymyslel jsem, jak by to mohlo fungovat v C5, tak mi prosím, napověz.

Ta rekuperace je v podstatě to,co psal Jarda o příspěvek pod tebou...
Zjednodušeně:v tahu nenabíjí (není buzenej altík), při brždění je naopak buzenej na max a ukládá do aku maximální množství energie. Tím nabuzením zatíží motor a zvýší mu brzdící schopnost. Samozřejmě kdyby to nefungovalo,tak na brždění motorem to asi nepoznáš...

05.02.2016 07:02 - Re: Akumulátor 2915886
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Já bych to vrátil k tématu.

Jsou zde dvě kategorie - C5 I+II a X7. U první je nabíjení řešeno klasicky jako u drtivé většiny starších aut.
U X7 je speciální jednotka, která řídí práci s akumulátorem. Její hodnoty (myšlená kapacita v Ah, procento nabití...) jde vidět v diagnostice.
Po výměně akumulátoru se simulovanými testy 4h snaží sama zjistit jeho kapacitu. Samozřejmě není vhodné tam připojit silnou simulovanou zátěž, tak to probíhá nenápadně a pomalu. Proto by na to ta jednotka měla mít 4h klid = nestartovat. Ale pokud potřebujete dát baterku a vyrazit, tak se to nepo... a asi si nechá minulé hodnoty, prostě žádnou chybu to nehodí. Měl jsem v autě od 65 Ah do 80 Ah a vždy to ta jednotka odhladla s přesností asi +-2Ah.
Takže závěr - já sem do toho nikdy ručně nezasahoval nějakým nastavováním a doporučuji majitelům X7 se tím nějak netrápit - prostě tam dát baterku nějaké rozumné kapacity a nijak to neřešit. Jak správně píše Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A když už nabíjet mimo auto, tak taky správně píše raději malým proudem a dlouho.

09.02.2016 20:04 - Re: Akumulátor 2917461
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
............... Pro představu si stačí jen vše převést do podívané třeba kýble s vodou a velký bazen. Když si pořídím bazen 3x3 metry, jak dlouho budu házel kýble vody a když si naopak pořídím 15x15 metrů jak se to projeví na mé fyzičce. .....................


pokud se pletu, tak mně oprav, ale podle mně, a budeš mít jakkoliv velký bazén - 3x3m nebo15x15m je úplně jedno - a odebereš z něho 10 kýblů vody, tak do něho zase 10 kýblů musíš dodat, abys ho doplnil do plna. Takže, když z 44Ah akumulátoru odebereš 5A, musíš dodat 5A, abys ho doplnil do plna a když z 75Ah akumulátoru odebereš 5A, musíš dodat 5A, abys ho doplnil do plna což je stejné.

09.02.2016 20:24 - Re: Akumulátor 2917463
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
...



alternator se chova preste tak jak pises o nabijecce ma svuj regulator..akumulator si bere jen co potrebuje..pokud je vybity neodebira skoro zadny proud..resp jen "udrzovaci" protoze kazda baterie ma svuj klidovy vybijeci proud
za jizdy slouzi baterie i jako kondenzator pro vyhlazeni zvlneni a napetovych spicek a v podstate alternator i "zivi" celou elektroinstalaci auta..samozdrejme po nabiti baterie

09.02.2016 20:32 - Re: Akumulátor 2917465
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Jak správně píše Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A když už nabíjet mimo auto, tak taky správně píše raději malým proudem a dlouho.


ono nabijet baterku ,ktera ke vsemu neni uplne v kondici,v modernich autech plnych elektronikou neni az tak uplne jednoduche...hodne dulezita je nabijecka..pokud pripojis nejakou starou silnou nabijecku bez regulace ktera da co se z ni baterka snazi tahat ,tak se muze stat a stava se to velice casto ,ze se poskodi nektera z jednotek (overeno na spouste aut a nejen PSA)..v tomhle pripade doporucuju baterku odpojit od palubni site a nabijet nebo radeji si poridit nejakou kvalitni inteligentni ktera dodava konstatni proud,ty lepsi nabiji pulzne a ma ochrany

09.02.2016 21:15 - Re: Akumulátor 2917483
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ono nabijet baterku ,ktera ke vsemu neni uplne v kondici,v modernich autech plnych elektronikou neni az tak uplne jednoduche...hodne dulezita je nabijecka..pokud pripojis nejakou starou silnou nabijecku bez regulace ktera da co se z ni baterka snazi tahat ,tak se muze stat a stava se to velice casto ,ze se poskodi nektera z jednotek (overeno na spouste aut a nejen PSA)..v tomhle pripade doporucuju baterku odpojit od palubni site a nabijet nebo radeji si poridit nejakou kvalitni inteligentni ktera dodava konstatni proud,ty lepsi nabiji pulzne a ma ochrany


Teď tu mám kolegi nabíječku (vyadá jek ta z lídlu) až na to že stála skoro 4000,- no chtěli jsme si ověřit co to za ty prachy dovede a ona mrcha oživila tři ze čtyřech baterek které byly na vyhození - ten ciklus trvá několik hodin ale stojí za to a samo umí i gelovky a jiné.

09.02.2016 21:18 - Re: Akumulátor 2917485
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd ...

09.02.2016 23:49 - Re: Akumulátor 2917516
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
JJ, mam CTEK MXS 5.0 a skutocne dokaze ozivit akumulator. Oproti tej z Lidlu je podstatne lepsia, co sa tyka ucinku na ozivenie. Mam obe, tak mozem porovnavat . Pre bezne dobijanie je vsak lidlova maximalne dostacujuca, navyse za velmi prijemnu cenu.

10.02.2016 13:40 - Re: Akumulátor 2917574
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

tomikm napsal(a):
pokud se pletu, tak mně oprav, ale podle mně, a budeš mít jakkoliv velký bazén - 3x3m nebo15x15m je úplně jedno - a odebereš z něho 10 kýblů vody, tak do něho zase 10 kýblů musíš dodat, abys ho doplnil do plna. Takže, když z 44Ah akumulátoru odebereš 5A, musíš dodat 5A, abys ho doplnil do plna a když z 75Ah akumulátoru odebereš 5A, musíš dodat 5A, abys ho doplnil do plna což je stejné.

To ne, myšleno to bylo jinak, takže stojím s kýblem a mám naplnit bazen. Ne že budu brát vodu z něj. šlo o to, že budu dávat stále a jen ten kýbl a nemám jak přidat nebo ubrat, je prostě jen kýbl a budu házet vodu třeba z hadice do bazenu malého nebo velkého. Takže při stejné práci, při stejné rychlosti i množství v kýblu je pro představu naplnění malého i velkéhé velmi rozdílné. Tak to bylo myšleno.

Ale snad jen dolním k tomu co jsi napsal ty, mᚠsamozřejmě pravdu, když odeberu 5A z obou musím doplnit 5A z obou, ale jde o to, že z velkého 5A mi vůbec nevadí odebrat, z malého to může být problém pro dalčí použití, protože už má tak málo, že je nepoužitelný. To je víceméně extrém, ale tak to funguje a to je riziko toho malého. Když to v zimě nechce chytnout tak se párkrát točí a točí, velký aku dodá hodně proudu astále je funkční ten malý otočí parkrát a už nemá proud k točení.

10.02.2016 13:53 - Re: Akumulátor 2917577
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

autodiag napsal(a):
jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd ...

Já se omlouvám, už jsem to tu i psal. Jak slyším "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech že mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku žádnou. Jde o to, že například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti až praskne. Nestačí zpracovat plyny. To je také důvod, proč jsou optimální velmi slabé proudy. A tyto proudy pokud jsou do 0,2-0,5A, možná i lépe méně, dokáží velmi kvalitně probrat baterie, které velký proud zničí, ale není to nadlouho, jen se jim šetrně ještě dá trošku prostoru. Mrtvá baterka je mrtvá a nic ji neoživí napořád, ale jen prodlouží konec.

Ta z lidlu je čistě udržovací, dobrá na zimu, zapnout a nechat být. Má malý proud a docela dobře oživí třeba přez zimu nejezdící akumulátor. Není to zázrak, ale pro svůj účel dostačuje.

Pak zde byla zmíněna položka nabíjení nabíječkou na autě.To si myslím, že je dost hazard, osobně to nedělám, odpojím baterku pokud jde na nabíječku. Ty proudy nikdy nevím kolik to dává, psát mohou cokoliv, ale minimálně o výměny pojistek nestojím, takže na nabíječku to dávám vždy odpojené. Ty udržovací, malé kapacity, z Lídlu a podobně, ty nepoškodí ani pojistku, není proč mít obavu, ale jakmile se připojí velá nabíječka, může se stát cokoliv.

Jiank bych byl rád solidně hovořit o baterkách, protože si musíme uvědomit, že si koupím baterii a je ejdno jestli ji dám do superbu, C5, formule, škodovky 120 nebo Trabanta. Té baterce je to jedno, tu baterku všechny stroje nabijií, pochybuji jak pracuje trabant v pulzních krocích strojové nabíječky a baterie fungují ve všech strojích. To jakým způsobem a jak pracují stroje s tímto poskytnutým proudem je věc jiná, ale nemá na ni vliv absolutně baterka jako taková. Autu je jedno jestli je to varta, bosch, a já nevím co, potřebuje prouda baterce je jedno do čho ji dáme, potřebuji aby se o ni staralo a aby se správně a dobře dobíjela.

Zákony fyziky i chemie platí i pro baterky. čím menší proud, tím kvalitnější nabití. Hranice velikosti dobíjení je omezena funkčností baterky, a nedoporučuji bezúdržbové a zcela zaisolované baterie nabíjet více než 1/10 proudového objemu. Pokud má baterka 70A, pak víc jak 7A by neměla dostávat, to ji vcelku nejen ničí ale je to nebezpečné z hlediska plynů které vznikají v batrce. Viděl jsem co to dokáže u gelovky, která musí mít velmi malý proud nabíjení a nevypadá to dobře když praskne. Rounové jsou také náchylné ale většinu mají výduch pro přeplynování. Klasické mají výstup tlaku, ale není dobré je nechávat vařit silným proudem.

10.02.2016 16:07 - Re: Akumulátor 2917662
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Já se omlouvám, už jsem to tu i psal. Jak slyším "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech že mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku žádnou. Jde o to, že například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti až praskne.


psano bylo o pulznim nabijeni (nabijecka) a ne o pulznim nabijeni v aute (alternator) to je potreba si uvedomit,potom se stava tahle tva otazky bezpredmetna
piulzni nabijecka mam tri dved v dilne,jednu doma..pokud neznas neni to uplne problem muj ale tvuj
pokud se bavime o autobateriich nechapu pros se ohanis gelovou baterie..v aute je oloveny akumulator elektrolytem..gelove baterie vzhledem k povaze konstrukce a vydrzi do auta vhodne nejsou

|< < 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator