| | |
03.02.2016 06:24 -
Re: Akumulátor
|
2914763
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
Kdy jsem dělal spojku, tak jsem baterku odpojil. Po opětovném zapojení bez problému ve pracovalo, take si myslím e jednoduí ne u C5 I. Tam jsem musel vdy pouít kartu
Kdy jsem dělal spojku, tak jsem baterku odpojil. Po opětovném zapojení bez problému ve pracovalo, take si myslím e jednoduí ne u C5 I. Tam jsem musel vdy pouít kartu
|
|
03.02.2016 09:24 -
Re: Akumulátor
|
2914820
|
|
ivanivan
|
|
|
Já se přiznám, e jsem to nikdy sloitě neřeil. Měnil jsem baterku v C5I i II a ádný problém jsem nezaznamenal.
Já se přiznám, e jsem to nikdy sloitě neřeil. Měnil jsem baterku v C5I i II a ádný problém jsem nezaznamenal.
|
|
03.02.2016 11:28 -
Re: Akumulátor
|
2914853
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Na podzim jsem měnil AKU u své X7 (dokonce 55Ah místo 75Ah), bez jakýchkoliv dalích procedur. Jen jsem proklínal konstruktéra, protoe bylo potřeba současně jednou rukou páčit prunou západku a druhou vyvlékat poměrně těký AKU.
Na podzim jsem měnil AKU u své X7 (dokonce 55Ah místo 75Ah), bez jakýchkoliv dalích procedur. Jen jsem proklínal konstruktéra, protoe bylo potřeba současně jednou rukou páčit prunou západku a druhou vyvlékat poměrně těký AKU.
|
|
03.02.2016 18:10 -
Re: Akumulátor
|
2914991
|
|
jumep
|
|
|
od nejakeho datumu sa montuje jednotka k dobijaniu (ked na - kontakte idu 2 kabliky tak to tam je) a v tejto jednotke je treba nastavit baterku, urcuje to z nej stav baterky a podla toho sa sprava aj eco mod atd
cize ked tam das mieto 55 - 75 tak si to nikdy nebude myslet ze je dobre nabita
od nejakeho datumu sa montuje jednotka k dobijaniu (ked na - kontakte idu 2 kabliky tak to tam je) a v tejto jednotke je treba nastavit baterku, urcuje to z nej stav baterky a podla toho sa sprava aj eco mod atd
cize ked tam das mieto 55 - 75 tak si to nikdy nebude myslet ze je dobre nabita
|
|
03.02.2016 21:40 -
Re: Akumulátor
|
2915061
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Měl jsem obavy, jak se to bude chovat (u staré 75Ah docházelo ke kolísání napětí za jízdy a párkrát mně vysadilo servo řízení i kdy jsem nikdy neměl potíe se startováním a pro skoro novou 55Ah jsem neměl jiné uplatnění - tak jsem to zkusil). Asi má pravdu, e to řízení eco módu nebude úplně OK, ale pokud jde o nabíjení resp. přebíjení (jestli jsem dobře pochopil tvoji připomínku), mám pro jistotu trvale zapojený digi měřič napětí a nezjistil jsem nic znepokojivého - při couračkách s častějími starty je napětí spí přes 14V a při dlouhé cestě do Chorvatska se ustálilo asi na 13.5V a baterka nebyla nijak zvlá teplá.
Měl jsem obavy, jak se to bude chovat (u staré 75Ah docházelo ke kolísání napětí za jízdy a párkrát mně vysadilo servo řízení i kdy jsem nikdy neměl potíe se startováním a pro skoro novou 55Ah jsem neměl jiné uplatnění - tak jsem to zkusil). Asi má pravdu, e to řízení eco módu nebude úplně OK, ale pokud jde o nabíjení resp. přebíjení (jestli jsem dobře pochopil tvoji připomínku), mám pro jistotu trvale zapojený digi měřič napětí a nezjistil jsem nic znepokojivého - při couračkách s častějími starty je napětí spí přes 14V a při dlouhé cestě do Chorvatska se ustálilo asi na 13.5V a baterka nebyla nijak zvlá teplá.
|
|
04.02.2016 00:49 -
Re: Akumulátor
|
2915222
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
to Hanz 397: trochu si lámu hlavu s tou rekuperací - umím si ji představit u pohonu, kdy AKU pohání elektromotor, který se při brzdění promění v generátor a vrací energii zpět - ale nevymyslel jsem, jak by to mohlo fungovat v C5, tak mi prosím, napověz.
to Hanz 397: trochu si lámu hlavu s tou rekuperací - umím si ji představit u pohonu, kdy AKU pohání elektromotor, který se při brzdění promění v generátor a vrací energii zpět - ale nevymyslel jsem, jak by to mohlo fungovat v C5, tak mi prosím, napověz.
|
|
04.02.2016 19:11 -
Re: Akumulátor
|
2915538
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Tak so to zde pročítám a některé věci mne neskutečně překvapují. Několik let jsem se zajímal o akumulátory jako takové, co dělá a nedělá různý proud a jak se chovají gelové, rounové a klasické akumulátory v různých podmínkách, napětích a proudech, jak se dobíjí impulzně a slyel jsem tolik různých věcí, i nesmyslů, e by to dalo pomalu na knihu.
Nikdy alternátor nedává plný výkon do baterie. Jeidně, e by jej pohánělo něco jiného ne motor. Dodává zbytkový proud po oděčtení veho, co musí napájet. Co zbývá, dává do akumulátoru. Vdy systém nastaví preferenci toho podstatného a dá se říci, e akumulátor je jedním z posledních kam jde proud.
K tomu kdy dá mení nebo větí akumulátor, pak není pravdou, e bude dávat více nebo méně proudu, bude dávat stále stejně, nevím proč by dával víc nebo méně dle kapacity akumulátoru. Ale bude to dávat kratí nebo delí dobu. Slabí akumulátor nevadí nabíjení, ale vadí akumulátoru a provozním věcem, které jsou dimenzovány na určitý proud. Můe nadmerně zatěovat proudové zatíení systému a vyhazovat chybové hláky při sebemením poklesu kapacity pod hranici nastavení. Dnes jsou hlídány i příkony svorek, árovek, kabelů , spojek a jakmile systém vyhodnotí podpětí mů být problém třeba při strtu. Kapacitně to zvládne, ale vyhodnotí ndostatek rezervy a odpojí jiné systémy jako by byl slabý akumulátor, přitom je plný, ale kapacitně mení. Obráceně silnějí akumultátor je problém pro alternátor, který nemusí dlouhodobě zvládat dodávat potřebný proud pro plné dobití akumulátoru, pořád je víceméně nucen dávat maximum a nemá odpočinek. Pro představu si stačí jen ve převést do podívané třeba kýble s vodou a velký bazen. Kdy si pořídím bazen 3x3 metry, jak dlouho budu házel kýble vody a kdy si naopak pořídím 15x15 metrů jak se to projeví na mé fyzičce. Při stejné práci bude poloprázdný, pro naplnění se sedřu a ten malý bude hned plný při stejném výkonu.
Decelerace se vyuívá mnoho let, ale nikdy prozatím v masovém nasazení, on ten systém byl vdy konstrukčně draí ne zisk dobíjecího proudu v provozu, co troku ztrácí smysl. Vyjde levněji si koupit novou baterku ne řeit systém dobíjení v provozu, ale u elektromobiů to jinak nejde aby se prodlouila doba pouitelnosti akumulátorů.
Na závěr bych asi jen sdělil takové info o akumulátorech co si mockrát lidé neuvědomují, dělají to roboticky, ale přitom o tom říkájí takové nesmysly, e to a zaráí. Je to jednoduché. Vichni asi jistě jsme u vyndali baterku z auta a dali ji na nabíječku. A dáváte ji na nabíječku, která dává stejně proudu jako alternátor? nebo to dáváte celé roky na stále stejnou? Kadá nabíječka dává jiný proud. Mám doma tři nabíječky, 1A, 3A a 6-12A. Ani jedno nevadí akumulátoru a je jen na mne jak dlouho chci trápit baterku, jak rychle ji potřebuji a jestli ji nechci moc mordovat silnýmn proudem. Větinou ji dávám na tu 1A, trvá to nejdéle, ale je to nejkvalitnějí a nejsilnějí nabití při nejetrnějím pouití akumulátoru. Ale ta otázka leí na tom, e je úplně jedno jaký proud dává alternátor, z pohledu akumulátoru, má své ochrany a řídí si kapacitu akumulátoru velmi dobře, jakmile je plný, nabíječka vypne nabíjení, u auta se začně zpětně vybíjet přez kostru proud pryč a nejde dál do akumulátoru pokud je ji plný.
Take jednoduché doporučení asi takové, slabý akumulátor není dobrý, silnejí akumulátor není dobrý, je dobře spočítáno kolik zbývá v provozu proudu pro dobíjení a kolik proudu potřebuje systém pro rezervu proudu při maximálním vyuití. Samozřejmě platí, e kdy je od výrobce daná kapacita třeba 44Ah a dá se tam 50Ah, pak se nemluví o velkém rozdílu. Ale spíe jde o to místo 44Ah dát třeba 90Ah. To u je problém. Osobně bych s kapacitou akumulátoru nelaboroval. Jen snad jednou upozornění. V určitém okamiku provozu je mnohem důleitejí jiná veličina akumulátoru a to je okamitý startovací proud, který se musí dát pozor, aby případně mení nebo slabí akumulátor disponoval tak velkým startovacím proudem, jaký potřebuje s rezervou starter a přitom jetě systém. U Citroenu se přiznám, e nevím kolik je startovací proud, ale například u mé motorky je kapacita baterie 25Ah, ale 360A startovací proud, tedy proud který ve startovacím okamiku dokáe akumulátor krátkodobě vyvinout při startu. Kdy tam dám 19Ah, má jen 240A a můe být problém při více startech v krátkém úseku, protoe motor potřebuje vyí proudové zatíení ne mu dokáe poskytnou akumulátor. Ono dva stejné akumulátory mohu mít zcela odliný startovací proud. Některá auta jsou na to háklivá.
Moná jsem to napsal sloitě, ale z autokoly při výuce jsem vdy ve snaivě rozebral, aby se to dalo pochopit. Tak omluvte sloh, je to tak nějak polopaticky.
Tak so to zde pročítám a některé věci mne neskutečně překvapují. Několik let jsem se zajímal o akumulátory jako takové, co dělá a nedělá různý proud a jak se chovají gelové, rounové a klasické akumulátory v různých podmínkách, napětích a proudech, jak se dobíjí impulzně a slyel jsem tolik různých věcí, i nesmyslů, e by to dalo pomalu na knihu.
Nikdy alternátor nedává plný výkon do baterie. Jeidně, e by jej pohánělo něco jiného ne motor. Dodává zbytkový proud po oděčtení veho, co musí napájet. Co zbývá, dává do akumulátoru. Vdy systém nastaví preferenci toho podstatného a dá se říci, e akumulátor je jedním z posledních kam jde proud.
K tomu kdy dá mení nebo větí akumulátor, pak není pravdou, e bude dávat více nebo méně proudu, bude dávat stále stejně, nevím proč by dával víc nebo méně dle kapacity akumulátoru. Ale bude to dávat kratí nebo delí dobu. Slabí akumulátor nevadí nabíjení, ale vadí akumulátoru a provozním věcem, které jsou dimenzovány na určitý proud. Můe nadmerně zatěovat proudové zatíení systému a vyhazovat chybové hláky při sebemením poklesu kapacity pod hranici nastavení. Dnes jsou hlídány i příkony svorek, árovek, kabelů , spojek a jakmile systém vyhodnotí podpětí mů být problém třeba při strtu. Kapacitně to zvládne, ale vyhodnotí ndostatek rezervy a odpojí jiné systémy jako by byl slabý akumulátor, přitom je plný, ale kapacitně mení. Obráceně silnějí akumultátor je problém pro alternátor, který nemusí dlouhodobě zvládat dodávat potřebný proud pro plné dobití akumulátoru, pořád je víceméně nucen dávat maximum a nemá odpočinek. Pro představu si stačí jen ve převést do podívané třeba kýble s vodou a velký bazen. Kdy si pořídím bazen 3x3 metry, jak dlouho budu házel kýble vody a kdy si naopak pořídím 15x15 metrů jak se to projeví na mé fyzičce. Při stejné práci bude poloprázdný, pro naplnění se sedřu a ten malý bude hned plný při stejném výkonu.
Decelerace se vyuívá mnoho let, ale nikdy prozatím v masovém nasazení, on ten systém byl vdy konstrukčně draí ne zisk dobíjecího proudu v provozu, co troku ztrácí smysl. Vyjde levněji si koupit novou baterku ne řeit systém dobíjení v provozu, ale u elektromobiů to jinak nejde aby se prodlouila doba pouitelnosti akumulátorů.
Na závěr bych asi jen sdělil takové info o akumulátorech co si mockrát lidé neuvědomují, dělají to roboticky, ale přitom o tom říkájí takové nesmysly, e to a zaráí. Je to jednoduché. Vichni asi jistě jsme u vyndali baterku z auta a dali ji na nabíječku. A dáváte ji na nabíječku, která dává stejně proudu jako alternátor? nebo to dáváte celé roky na stále stejnou? Kadá nabíječka dává jiný proud. Mám doma tři nabíječky, 1A, 3A a 6-12A. Ani jedno nevadí akumulátoru a je jen na mne jak dlouho chci trápit baterku, jak rychle ji potřebuji a jestli ji nechci moc mordovat silnýmn proudem. Větinou ji dávám na tu 1A, trvá to nejdéle, ale je to nejkvalitnějí a nejsilnějí nabití při nejetrnějím pouití akumulátoru. Ale ta otázka leí na tom, e je úplně jedno jaký proud dává alternátor, z pohledu akumulátoru, má své ochrany a řídí si kapacitu akumulátoru velmi dobře, jakmile je plný, nabíječka vypne nabíjení, u auta se začně zpětně vybíjet přez kostru proud pryč a nejde dál do akumulátoru pokud je ji plný.
Take jednoduché doporučení asi takové, slabý akumulátor není dobrý, silnejí akumulátor není dobrý, je dobře spočítáno kolik zbývá v provozu proudu pro dobíjení a kolik proudu potřebuje systém pro rezervu proudu při maximálním vyuití. Samozřejmě platí, e kdy je od výrobce daná kapacita třeba 44Ah a dá se tam 50Ah, pak se nemluví o velkém rozdílu. Ale spíe jde o to místo 44Ah dát třeba 90Ah. To u je problém. Osobně bych s kapacitou akumulátoru nelaboroval. Jen snad jednou upozornění. V určitém okamiku provozu je mnohem důleitejí jiná veličina akumulátoru a to je okamitý startovací proud, který se musí dát pozor, aby případně mení nebo slabí akumulátor disponoval tak velkým startovacím proudem, jaký potřebuje s rezervou starter a přitom jetě systém. U Citroenu se přiznám, e nevím kolik je startovací proud, ale například u mé motorky je kapacita baterie 25Ah, ale 360A startovací proud, tedy proud který ve startovacím okamiku dokáe akumulátor krátkodobě vyvinout při startu. Kdy tam dám 19Ah, má jen 240A a můe být problém při více startech v krátkém úseku, protoe motor potřebuje vyí proudové zatíení ne mu dokáe poskytnou akumulátor. Ono dva stejné akumulátory mohu mít zcela odliný startovací proud. Některá auta jsou na to háklivá.
Moná jsem to napsal sloitě, ale z autokoly při výuce jsem vdy ve snaivě rozebral, aby se to dalo pochopit. Tak omluvte sloh, je to tak nějak polopaticky.
|
|
04.02.2016 20:42 -
Re: Akumulátor
|
2915614
|
|
Hanz 397
|
|
|
Honzaho napsal(a): to Hanz 397: trochu si lámu hlavu s tou rekuperací - umím si ji představit u pohonu, kdy AKU pohání elektromotor, který se při brzdění promění v generátor a vrací energii zpět - ale nevymyslel jsem, jak by to mohlo fungovat v C5, tak mi prosím, napověz.
Ta rekuperace je v podstatě to,co psal Jarda o příspěvek pod tebou...
Zjednodueně:v tahu nenabíjí (není buzenej altík), při brdění je naopak buzenej na max a ukládá do aku maximální mnoství energie. Tím nabuzením zatíí motor a zvýí mu brzdící schopnost. Samozřejmě kdyby to nefungovalo,tak na brdění motorem to asi nepozná...
Ta rekuperace je v podstatě to,co psal Jarda o příspěvek pod tebou...
Zjednodueně:v tahu nenabíjí (není buzenej altík), při brdění je naopak buzenej na max a ukládá do aku maximální mnoství energie. Tím nabuzením zatíí motor a zvýí mu brzdící schopnost. Samozřejmě kdyby to nefungovalo,tak na brdění motorem to asi nepozná...
|
|
05.02.2016 07:02 -
Re: Akumulátor
|
2915886
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Já bych to vrátil k tématu.
Jsou zde dvě kategorie - C5 I+II a X7. U první je nabíjení řeeno klasicky jako u drtivé větiny starích aut.
U X7 je speciální jednotka, která řídí práci s akumulátorem. Její hodnoty (mylená kapacita v Ah, procento nabití...) jde vidět v diagnostice.
Po výměně akumulátoru se simulovanými testy 4h snaí sama zjistit jeho kapacitu. Samozřejmě není vhodné tam připojit silnou simulovanou zátě, tak to probíhá nenápadně a pomalu. Proto by na to ta jednotka měla mít 4h klid = nestartovat. Ale pokud potřebujete dát baterku a vyrazit, tak se to nepo... a asi si nechá minulé hodnoty, prostě ádnou chybu to nehodí. Měl jsem v autě od 65 Ah do 80 Ah a vdy to ta jednotka odhladla s přesností asi +-2Ah.
Take závěr - já sem do toho nikdy ručně nezasahoval nějakým nastavováním a doporučuji majitelům X7 se tím nějak netrápit - prostě tam dát baterku nějaké rozumné kapacity a nijak to neřeit. Jak správně píe Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A kdy u nabíjet mimo auto, tak taky správně píe raději malým proudem a dlouho.
Já bych to vrátil k tématu.
Jsou zde dvě kategorie - C5 I+II a X7. U první je nabíjení řeeno klasicky jako u drtivé větiny starích aut.
U X7 je speciální jednotka, která řídí práci s akumulátorem. Její hodnoty (mylená kapacita v Ah, procento nabití...) jde vidět v diagnostice.
Po výměně akumulátoru se simulovanými testy 4h snaí sama zjistit jeho kapacitu. Samozřejmě není vhodné tam připojit silnou simulovanou zátě, tak to probíhá nenápadně a pomalu. Proto by na to ta jednotka měla mít 4h klid = nestartovat. Ale pokud potřebujete dát baterku a vyrazit, tak se to nepo... a asi si nechá minulé hodnoty, prostě ádnou chybu to nehodí. Měl jsem v autě od 65 Ah do 80 Ah a vdy to ta jednotka odhladla s přesností asi +-2Ah.
Take závěr - já sem do toho nikdy ručně nezasahoval nějakým nastavováním a doporučuji majitelům X7 se tím nějak netrápit - prostě tam dát baterku nějaké rozumné kapacity a nijak to neřeit. Jak správně píe Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A kdy u nabíjet mimo auto, tak taky správně píe raději malým proudem a dlouho.
|
|
09.02.2016 20:04 -
Re: Akumulátor
|
2917461
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
Tridac napsal(a): ............... Pro představu si stačí jen ve převést do podívané třeba kýble s vodou a velký bazen. Kdy si pořídím bazen 3x3 metry, jak dlouho budu házel kýble vody a kdy si naopak pořídím 15x15 metrů jak se to projeví na mé fyzičce. .....................
pokud se pletu, tak mně oprav, ale podle mně, a bude mít jakkoliv velký bazén - 3x3m nebo15x15m je úplně jedno - a odebere z něho 10 kýblů vody, tak do něho zase 10 kýblů musí dodat, abys ho doplnil do plna. Take, kdy z 44Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna a kdy z 75Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna co je stejné.
pokud se pletu, tak mně oprav, ale podle mně, a bude mít jakkoliv velký bazén - 3x3m nebo15x15m je úplně jedno - a odebere z něho 10 kýblů vody, tak do něho zase 10 kýblů musí dodat, abys ho doplnil do plna. Take, kdy z 44Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna a kdy z 75Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna co je stejné.
|
|
09.02.2016 20:32 -
Re: Akumulátor
|
2917465
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
vilous napsal(a): Jak správně píe Tridac, nedělat z toho pro lajky vědu. A kdy u nabíjet mimo auto, tak taky správně píe raději malým proudem a dlouho.
ono nabijet baterku ,ktera ke vsemu neni uplne v kondici,v modernich autech plnych elektronikou neni az tak uplne jednoduche...hodne dulezita je nabijecka..pokud pripojis nejakou starou silnou nabijecku bez regulace ktera da co se z ni baterka snazi tahat ,tak se muze stat a stava se to velice casto ,ze se poskodi nektera z jednotek (overeno na spouste aut a nejen PSA)..v tomhle pripade doporucuju baterku odpojit od palubni site a nabijet nebo radeji si poridit nejakou kvalitni inteligentni ktera dodava konstatni proud,ty lepsi nabiji pulzne a ma ochrany
ono nabijet baterku ,ktera ke vsemu neni uplne v kondici,v modernich autech plnych elektronikou neni az tak uplne jednoduche...hodne dulezita je nabijecka..pokud pripojis nejakou starou silnou nabijecku bez regulace ktera da co se z ni baterka snazi tahat ,tak se muze stat a stava se to velice casto ,ze se poskodi nektera z jednotek (overeno na spouste aut a nejen PSA)..v tomhle pripade doporucuju baterku odpojit od palubni site a nabijet nebo radeji si poridit nejakou kvalitni inteligentni ktera dodava konstatni proud,ty lepsi nabiji pulzne a ma ochrany
|
|
09.02.2016 21:18 -
Re: Akumulátor
|
2917485
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd ...
jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd :) ...
|
|
09.02.2016 23:49 -
Re: Akumulátor
|
2917516
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
JJ, mam CTEK MXS 5.0 a skutocne dokaze ozivit akumulator. Oproti tej z Lidlu je podstatne lepsia, co sa tyka ucinku na ozivenie. Mam obe, tak mozem porovnavat . Pre bezne dobijanie je vsak lidlova maximalne dostacujuca, navyse za velmi prijemnu cenu.
JJ, mam CTEK MXS 5.0 a skutocne dokaze ozivit akumulator. Oproti tej z Lidlu je podstatne lepsia, co sa tyka ucinku na ozivenie. Mam obe, tak mozem porovnavat :-). Pre bezne dobijanie je vsak lidlova maximalne dostacujuca, navyse za velmi prijemnu cenu.
|
|
10.02.2016 13:40 -
Re: Akumulátor
|
2917574
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
tomikm napsal(a): pokud se pletu, tak mně oprav, ale podle mně, a bude mít jakkoliv velký bazén - 3x3m nebo15x15m je úplně jedno - a odebere z něho 10 kýblů vody, tak do něho zase 10 kýblů musí dodat, abys ho doplnil do plna. Take, kdy z 44Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna a kdy z 75Ah akumulátoru odebere 5A, musí dodat 5A, abys ho doplnil do plna co je stejné.
To ne, myleno to bylo jinak, take stojím s kýblem a mám naplnit bazen. Ne e budu brát vodu z něj. lo o to, e budu dávat stále a jen ten kýbl a nemám jak přidat nebo ubrat, je prostě jen kýbl a budu házet vodu třeba z hadice do bazenu malého nebo velkého. Take při stejné práci, při stejné rychlosti i mnoství v kýblu je pro představu naplnění malého i velkéhé velmi rozdílné. Tak to bylo myleno.
Ale snad jen dolním k tomu co jsi napsal ty, má samozřejmě pravdu, kdy odeberu 5A z obou musím doplnit 5A z obou, ale jde o to, e z velkého 5A mi vůbec nevadí odebrat, z malého to můe být problém pro dalčí pouití, protoe u má tak málo, e je nepouitelný. To je víceméně extrém, ale tak to funguje a to je riziko toho malého. Kdy to v zimě nechce chytnout tak se párkrát točí a točí, velký aku dodá hodně proudu astále je funkční ten malý otočí parkrát a u nemá proud k točení.
To ne, myleno to bylo jinak, take stojím s kýblem a mám naplnit bazen. Ne e budu brát vodu z něj. lo o to, e budu dávat stále a jen ten kýbl a nemám jak přidat nebo ubrat, je prostě jen kýbl a budu házet vodu třeba z hadice do bazenu malého nebo velkého. Take při stejné práci, při stejné rychlosti i mnoství v kýblu je pro představu naplnění malého i velkéhé velmi rozdílné. Tak to bylo myleno.
Ale snad jen dolním k tomu co jsi napsal ty, má samozřejmě pravdu, kdy odeberu 5A z obou musím doplnit 5A z obou, ale jde o to, e z velkého 5A mi vůbec nevadí odebrat, z malého to můe být problém pro dalčí pouití, protoe u má tak málo, e je nepouitelný. To je víceméně extrém, ale tak to funguje a to je riziko toho malého. Kdy to v zimě nechce chytnout tak se párkrát točí a točí, velký aku dodá hodně proudu astále je funkční ten malý otočí parkrát a u nemá proud k točení.
|
|
10.02.2016 13:53 -
Re: Akumulátor
|
2917577
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
autodiag napsal(a): jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd ...
Já se omlouvám, u jsem to tu i psal. Jak slyím "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech e mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku ádnou. Jde o to, e například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti a praskne. Nestačí zpracovat plyny. To je také důvod, proč jsou optimální velmi slabé proudy. A tyto proudy pokud jsou do 0,2-0,5A, moná i lépe méně, dokáí velmi kvalitně probrat baterie, které velký proud zničí, ale není to nadlouho, jen se jim etrně jetě dá troku prostoru. Mrtvá baterka je mrtvá a nic ji neoiví napořád, ale jen prodlouí konec.
Ta z lidlu je čistě udrovací, dobrá na zimu, zapnout a nechat být. Má malý proud a docela dobře oiví třeba přez zimu nejezdící akumulátor. Není to zázrak, ale pro svůj účel dostačuje.
Pak zde byla zmíněna poloka nabíjení nabíječkou na autě.To si myslím, e je dost hazard, osobně to nedělám, odpojím baterku pokud jde na nabíječku. Ty proudy nikdy nevím kolik to dává, psát mohou cokoliv, ale minimálně o výměny pojistek nestojím, take na nabíječku to dávám vdy odpojené. Ty udrovací, malé kapacity, z Lídlu a podobně, ty nepokodí ani pojistku, není proč mít obavu, ale jakmile se připojí velá nabíječka, můe se stát cokoliv.
Jiank bych byl rád solidně hovořit o baterkách, protoe si musíme uvědomit, e si koupím baterii a je ejdno jestli ji dám do superbu, C5, formule, kodovky 120 nebo Trabanta. Té baterce je to jedno, tu baterku vechny stroje nabijií, pochybuji jak pracuje trabant v pulzních krocích strojové nabíječky a baterie fungují ve vech strojích. To jakým způsobem a jak pracují stroje s tímto poskytnutým proudem je věc jiná, ale nemá na ni vliv absolutně baterka jako taková. Autu je jedno jestli je to varta, bosch, a já nevím co, potřebuje prouda baterce je jedno do čho ji dáme, potřebuji aby se o ni staralo a aby se správně a dobře dobíjela.
Zákony fyziky i chemie platí i pro baterky. čím mení proud, tím kvalitnějí nabití. Hranice velikosti dobíjení je omezena funkčností baterky, a nedoporučuji bezúdrbové a zcela zaisolované baterie nabíjet více ne 1/10 proudového objemu. Pokud má baterka 70A, pak víc jak 7A by neměla dostávat, to ji vcelku nejen ničí ale je to nebezpečné z hlediska plynů které vznikají v batrce. Viděl jsem co to dokáe u gelovky, která musí mít velmi malý proud nabíjení a nevypadá to dobře kdy praskne. Rounové jsou také náchylné ale větinu mají výduch pro přeplynování. Klasické mají výstup tlaku, ale není dobré je nechávat vařit silným proudem.
Já se omlouvám, u jsem to tu i psal. Jak slyím "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech e mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku ádnou. Jde o to, e například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti a praskne. Nestačí zpracovat plyny. To je také důvod, proč jsou optimální velmi slabé proudy. A tyto proudy pokud jsou do 0,2-0,5A, moná i lépe méně, dokáí velmi kvalitně probrat baterie, které velký proud zničí, ale není to nadlouho, jen se jim etrně jetě dá troku prostoru. Mrtvá baterka je mrtvá a nic ji neoiví napořád, ale jen prodlouí konec.
Ta z lidlu je čistě udrovací, dobrá na zimu, zapnout a nechat být. Má malý proud a docela dobře oiví třeba přez zimu nejezdící akumulátor. Není to zázrak, ale pro svůj účel dostačuje.
Pak zde byla zmíněna poloka nabíjení nabíječkou na autě.To si myslím, e je dost hazard, osobně to nedělám, odpojím baterku pokud jde na nabíječku. Ty proudy nikdy nevím kolik to dává, psát mohou cokoliv, ale minimálně o výměny pojistek nestojím, take na nabíječku to dávám vdy odpojené. Ty udrovací, malé kapacity, z Lídlu a podobně, ty nepokodí ani pojistku, není proč mít obavu, ale jakmile se připojí velá nabíječka, můe se stát cokoliv.
Jiank bych byl rád solidně hovořit o baterkách, protoe si musíme uvědomit, e si koupím baterii a je ejdno jestli ji dám do superbu, C5, formule, kodovky 120 nebo Trabanta. Té baterce je to jedno, tu baterku vechny stroje nabijií, pochybuji jak pracuje trabant v pulzních krocích strojové nabíječky a baterie fungují ve vech strojích. To jakým způsobem a jak pracují stroje s tímto poskytnutým proudem je věc jiná, ale nemá na ni vliv absolutně baterka jako taková. Autu je jedno jestli je to varta, bosch, a já nevím co, potřebuje prouda baterce je jedno do čho ji dáme, potřebuji aby se o ni staralo a aby se správně a dobře dobíjela.
Zákony fyziky i chemie platí i pro baterky. čím mení proud, tím kvalitnějí nabití. Hranice velikosti dobíjení je omezena funkčností baterky, a nedoporučuji bezúdrbové a zcela zaisolované baterie nabíjet více ne 1/10 proudového objemu. Pokud má baterka 70A, pak víc jak 7A by neměla dostávat, to ji vcelku nejen ničí ale je to nebezpečné z hlediska plynů které vznikají v batrce. Viděl jsem co to dokáe u gelovky, která musí mít velmi malý proud nabíjení a nevypadá to dobře kdy praskne. Rounové jsou také náchylné ale větinu mají výduch pro přeplynování. Klasické mají výstup tlaku, ale není dobré je nechávat vařit silným proudem.
|
|
10.02.2016 16:07 -
Re: Akumulátor
|
2917662
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Tridac napsal(a): Já se omlouvám, u jsem to tu i psal. Jak slyím "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech e mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku ádnou. Jde o to, e například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti a praskne.
psano bylo o pulznim nabijeni (nabijecka) a ne o pulznim nabijeni v aute (alternator) to je potreba si uvedomit,potom se stava tahle tva otazky bezpredmetna
piulzni nabijecka mam tri dved v dilne,jednu doma..pokud neznas neni to uplne problem muj ale tvuj
pokud se bavime o autobateriich nechapu pros se ohanis gelovou baterie..v aute je oloveny akumulator elektrolytem..gelove baterie vzhledem k povaze konstrukce a vydrzi do auta vhodne nejsou
psano bylo o pulznim nabijeni (nabijecka) a ne o pulznim nabijeni v aute (alternator) to je potreba si uvedomit,potom se stava tahle tva otazky bezpredmetna
piulzni nabijecka mam tri dved v dilne,jednu doma..pokud neznas neni to uplne problem muj ale tvuj
pokud se bavime o autobateriich nechapu pros se ohanis gelovou baterie..v aute je oloveny akumulator elektrolytem..gelove baterie vzhledem k povaze konstrukce a vydrzi do auta vhodne nejsou
|
|
| |
|
|