Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 36 > >|
14.01.2013 23:00 - Re: Akumulátor 2539156
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
kolisanie rucicky robi odber a to ze to nestiha (najku, v spodnych otackach ani alternator nie je vsemocny)
ak mas zapaty ohrev zadneho okna, svetla, ofuk okna silno a do toho sa zapne dozhavovanie, tak to ten altik a troska slabsia baterka (vybitejsia) nemusis na volnobeh ustat

kazdopadne, este je jeden typ problemu a ten sa vola kontakty, naposledy som sa na jednom popalil, aky mal prechodak a na nasich starsich autach uz mozu nejaku oxidaciu mat ....

15.01.2013 07:20 - Re: Akumulátor 2539164
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Mám baterku teprve třetím rokem, ale neudrží kapacitu. Nabiju a po týdnu nic moc. Při - 8 startuje, ale buď zůstanou všechny budíky za levým dorazem nebo počítač přehraje pár nesmyslných chyb. Po částečném zahřátí a opětovném startu vše OK. To je normální, na to jsem si zvykl. Ale nyní i nabití z 35 na 95% (podle ukazatele na nabíječce) trvalo půl hodiny, tak jsem ji odsoudil k zániku, byl to nějaký noname.

Koupil jsem Varta samozřejmě 74Ah. Koupená 12,6V a kapacita kolem 50% podle nabíječky. Nabito na 100% a napětí po odpojení nabíječky13,6V, které po 24 hodinách kleslo na 12,85V. Koupil jsem si kvůli tomu digitální voltmetr, protože ručičkový ty detaily nepochytí.
Tak se ptám, jaké napětí má mít baterka v jakém stavu? Předpokládám, že pokles po nabití (nabíjecí napětí Varta doporučuje 14,4V a přesně tolik je na baterce v autě, když běží motor) je normální. Dříve psáno, že pod 10,8 je kaput nevratně. Výrobce Varta tvrdí, že při skladování mimo auto sledovat a nenechat v klidu pod 12,3. Kolik má mít baterka plně nabitá v ustáleném stavu po poklesu po nabíjení?
Respektive kam má ukazovat voltmetr po zapnutí klíčku před startem? U staré mi ukazoval tak centimetr vpravo od červeného pole. Po nastartování to samozřejmě vyleze a zřejmě to ukazuje oněch 14,4´nabíjecího napětí.

15.01.2013 07:51 - Re: Akumulátor 2539165
Roman5
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
Měl jsem tam baterku 10 let. Je mi jasny že ji neodrovnala zima....prostě mi to nejde do hlavy....nikdy mi to nedělalo az po výměně baterky a to az vlastně další zimu....díky za postřehy a rady.....co teda s tím...projít to všechno znovu....nebo radši koupit baterku.....mě zaraží že když po dvou dnech chci vyjet tak ta ručička je vlevo.....třeba ta baterka už nedrží....

15.01.2013 09:20 - Re: Akumulátor 2539171
Roman5
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
no uvidim....v unoru jedu na hory....auto bude delší dobu stát....tak uvidim až k němu přijdu a otočím klíčem co mi baterka poví.....

15.01.2013 12:05 - Re: Akumulátor 2539187
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
Mam tam ještě origo baterku tipuju....žádná značka jen nějaký kódy...a při -12 už netočí naplno..ale zatim vždycky start v pohodě.....jsem smířenej s tim že budud muset koupit novou...ale až přístí zimu....jinak....když nastartuju a zapnu ofuk okna na boost a vyhrev zadniho + svetla tak mi ukazatel na baterku ukazuje tak čtvrtku:=) po vypnutí všeho a zahřátí se to vrátí hezky zpátky a vše je ok:=)

15.01.2013 12:13 - Re: Akumulátor 2539193
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
vilous, těch 10,8 V je hranice, kdy nastává tzv sulfatace, to neznamená, že když ji jednou, dvakrát vytlučeš pod tuto mez, že je to její smrt, aku neustálé podbíjená se čím dál více rozpadá - klesá kapacita a sulfatace je nevratná. Nᚠmladý nechal vytlouct aku na 5,8 V (zapnuté rádio), digi nabíječka to nechtěla skousnout a snažila se ji nabít na 6 V. Musel jsem k této aku paralelně přiřadit jinou dvanáctku, nabíječka zareagovala a normálně aku nabila. Vzhledem k tomu , že se jednalo o jednorázové hluboké podpětí se nepoškodila a i teď v mrazu v pohodě drží.

15.01.2013 19:13 - Re: Akumulátor 2539253
TomasH
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Nevím přesně,ale zřejmě je sepnutý nějaký velký spotřebič-mohlo by to dělat relé dožhavování,nebo těleso v topení,rozmrazování okna potom ten altík na volnoběh nestíhá pokud se to za jízdy(pod otáčkami srovná asi bych neřešil.

Přesně tak, jakmile jsou větší otáčky, ručička se po chvilce zvedne minimálně do poloviny... Zatím neřeším a jezdím. Jinak co se týká Akumulátoru - mám novou Vartu druhým rokem a netočí v zimě moc pěkně, kolegovi umřela nová Varta po 10 měsících. Stejný typ - mimochodem obě tyto Varty neměli originální záruční list, ale ZL z nějakého internetového shopu, který vydával vlastní. Ale viděl jsem prodávat tyto akumulátory i s originálním záručním listem... Chce se mi věřit, že jsou kvalitativně totožné a není v nich rozdíl. Ale příště si raději připlatím a koupím s originálním Varta ZL.

15.01.2013 20:39 - Re: Akumulátor 2539265
pepe8998
Město: Čejč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 57
99 Poslat soukromou zprávu
Pokud se vám baterka nezdá, vyměnit. Nestojí to za to trápení a nejistotu po každém usednutí za volant. Před rokem jsem koupil novou (problémy při startech), v létě mi dokonce vyměnili startér (chrčel jak mixér) a nakonec jsem musel znovu dát novou baterku protože ta "nová" byla prostě špatná (probíhá reklamace, uvidím). Teď je vše OK, myslím, že tato baterka by si poradila i s tím původním startérem. "Za vším hledej baterku", je to zrádný článek a doma ho měřením neodhalíš.

15.01.2013 21:56 - Re: Akumulátor 2539280
Roman5
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
ja jsem tenkart to musel řešit rychle a koupit to co bylo....mam 2.0 hdi 80 kw....kopil jsem baterku varta blue dinamic 74 ah 680 A....bojim se že to byla špatna volba....nemyslím značku ale hodnoty....ikdyž mechanik tvrdil že to je dostačující.........dokonce na strankách varty po zadání udajů o vozidle vyskočí jako alternativa....

16.01.2013 06:40 - Re: Akumulátor 2539335
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Romane5, proč myslíš, že parametrově nesedí?? Já jsem totiž v neděli koupil tu samou. Měli nějaký noname, Akuma a Varta, tak volba byla pomerně jasná, zejména když ta Akuma stále zhruba stejně.
Zatím jsem ji nabil, nechal den stát a zase zkusil nabít a nabíječka hlásila ihned plný stav - takže drží, ta moje minulá nedržela ani hodinu a zase nabíječka musela dobíjet. Včera jsem ji dal ven na terasu, schválně jak na kapacitu má vliv teplota, večer na to číhnu.

16.01.2013 16:56 - Re: Akumulátor 2539414
Řezník
Město: Roždalovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 161

99 Poslat soukromou zprávu
Roman5 napsal(a):
ja jsem tenkart to musel řešit rychle a koupit to co bylo....mam 2.0 hdi 80 kw....kopil jsem baterku varta blue dinamic 74 ah 680 A....bojim se že to byla špatna volba....nemyslím značku ale hodnoty....ikdyž mechanik tvrdil že to je dostačující.........dokonce na strankách varty po zadání udajů o vozidle vyskočí jako alternativa....

Mám to samý auto i baterku .. zatím nevidím žádný problém .. kupovla jsem ji před novým rokem

16.01.2013 17:16 - Re: Akumulátor 2539425
fanda C5
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 77
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny, já měl v C5 I orig. baterku VARTA 7 let, bez problémů, když odešla, koupil jsem znovu VARTU Silver Dynamic 74 Ah, je to ta nejlepší, co se od této značky dělá. V kameném obchodě stála nekřesanské peníze, tak jsem ji vzal v internetovém obchodě, kdesi v Nuslích, přišla a dodnes je bez problémů, orig. záručák samozřejmostí. Nezáleží podle mě, kde se koupí, ale když je smůla, tak je smůla. Syn má v Xa... Blue Dynamic z obchodu a taky není problém. Takže vřele doporučuji Vartu.

16.01.2013 19:12 - Re: Akumulátor 2539443
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní už z výroby nějaká Varta 74Ah, bohužel jeden článek už byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no .

Ale protože jsem měl zkušenost z Xantie, kde Varta sloužila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe .
Už mrška slouží 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemožnost dolití, i když píšou, že je bezúdržbová, myslel jsem si, že když strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, že bez dolévání elektrolytu nevydrží tak dlouho jako ta u Xantie.

btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdržbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrškem elektrod, tak asi tak k Vartám

16.01.2013 19:31 - Re: Akumulátor 2539446
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
BlueSeven napsal(a):
Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní už z výroby nějaká Varta 74Ah, bohužel jeden článek už byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no .

Ale protože jsem měl zkušenost z Xantie, kde Varta sloužila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe .
Už mrška slouží 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemožnost dolití, i když píšou, že je bezúdržbová, myslel jsem si, že když strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, že bez dolévání elektrolytu nevydrží tak dlouho jako ta u Xantie.

btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdržbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrškem elektrod, tak asi tak k Vartám


bezúdržbová znamená bez údržby po CELOU dobu životnosti!!! To že chyběl elektrolyt v bezúdržbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnešní aku jsou o něčem jiném než před 10 lety. Dnes jsou dané již jiné nabíjecí proudy a napětí, již úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.
Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na životnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.

16.01.2013 19:33 - Re: Akumulátor 2539447
Jano
Město: Vychodna, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 117
99 Poslat soukromou zprávu
Ja som kupil Bosch silver 77ah 780a mam ju mesiac tak uvidime...

16.01.2013 19:58 - Re: Akumulátor 2539451
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
bezúdržbová znamená bez údržby po CELOU dobu životnosti!!! To že chyběl elektrolyt v bezúdržbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnešní aku jsou o něčem jiném než před 10 lety. Dnes jsou dané již jiné nabíjecí proudy a napětí, již úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.


No právě, tak se divím, že toho elektrolytu tam bylo tak málo. Máme doma takovou tu strašně chytrou nabíječku , která se připojí na baterii přímo v autě. Takže přebíjení se nekonalo, byl kontrolovaný i alternátor a také nepřebíjel. To auto jezdilo do autorizáku na garančky a nikdo si té baterky nevšiml až jednou jsme doma nenastartovali. Vyndali jsme baterii, přeměřili (ukazovala překvapivě 12,3V), koukli jsme proti světlu na hladinu a takhle nízkou hladinu jsme ještě neviděli a nikdo to nedokázal vysvětlit...

16.01.2013 20:16 - Re: Akumulátor 2539456
amirinda
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 439
99 Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
bezúdržbová znamená bez údržby po CELOU dobu životnosti!!! To že chyběl elektrolyt v bezúdržbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnešní aku jsou o něčem jiném než před 10 lety. Dnes jsou dané již jiné nabíjecí proudy a napětí, již úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity. Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na životnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.


a jak tedy správně nabíjet, jaký druh nabíječky, já tedy doposud (asi špatně) nabíjel starou nabíječkou tou metodou, kdy se baterka vařila

16.01.2013 20:30 - Re: Akumulátor 2539460
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
amirinda napsal(a):
najk napsal(a):
bezúdržbová znamená bez údržby po CELOU dobu životnosti!!! To že chyběl elektrolyt v bezúdržbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnešní aku jsou o něčem jiném než před 10 lety. Dnes jsou dané již jiné nabíjecí proudy a napětí, již úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity. Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na životnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.


a jak tedy správně nabíjet, jaký druh nabíječky, já tedy doposud (asi špatně) nabíjel starou nabíječkou tou metodou, kdy se baterka vařila

dle výrobce, dnešní tzv. chytré nabíječky si s tím ovšem sami poradí. Změři, mění velikosti proudu a napětí, nabíjí tzv. pulsně. Po nabití přechází k udržování. Ja mám např. tu z Lídlu za 490,- jinak profi jsou na webech a za docela dost peněz. Ta z Lídlu pro naše potřeby a pro naše aku je úplně v poho.

Dokonce si zpravidla umí poradit i s totálně podbitou aku, což je docela problém - problém je popsán výše.

16.01.2013 20:33 - Re: Akumulátor 2539463
amirinda
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 439
99 Poslat soukromou zprávu
to jsem chtěl vědět, tak počkám na akci v Lidlu, za pjéo ji beru hned

16.01.2013 22:23 - Re: Akumulátor 2539518
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
amirinda napsal(a):
to jsem chtěl vědět, tak počkám na akci v Lidlu, za pjéo ji beru hned


Mám ji a není špatná - jen by mohla dávat o trochu víc než 5A.

|< < 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator