| | |
14.01.2013 23:00 -
Re: Akumulátor
|
2539156
|
|
jumep
|
|
|
kolisanie rucicky robi odber a to ze to nestiha (najku, v spodnych otackach ani alternator nie je vsemocny)
ak mas zapaty ohrev zadneho okna, svetla, ofuk okna silno a do toho sa zapne dozhavovanie, tak to ten altik a troska slabsia baterka (vybitejsia) nemusis na volnobeh ustat
kazdopadne, este je jeden typ problemu a ten sa vola kontakty, naposledy som sa na jednom popalil, aky mal prechodak a na nasich starsich autach uz mozu nejaku oxidaciu mat ....
kolisanie rucicky robi odber a to ze to nestiha (najku, v spodnych otackach ani alternator nie je vsemocny)
ak mas zapaty ohrev zadneho okna, svetla, ofuk okna silno a do toho sa zapne dozhavovanie, tak to ten altik a troska slabsia baterka (vybitejsia) nemusis na volnobeh ustat
kazdopadne, este je jeden typ problemu a ten sa vola kontakty, naposledy som sa na jednom popalil, aky mal prechodak a na nasich starsich autach uz mozu nejaku oxidaciu mat ....
|
|
15.01.2013 07:20 -
Re: Akumulátor
|
2539164
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Mám baterku teprve třetím rokem, ale neudrí kapacitu. Nabiju a po týdnu nic moc. Při - 8 startuje, ale buď zůstanou vechny budíky za levým dorazem nebo počítač přehraje pár nesmyslných chyb. Po částečném zahřátí a opětovném startu ve OK. To je normální, na to jsem si zvykl. Ale nyní i nabití z 35 na 95% (podle ukazatele na nabíječce) trvalo půl hodiny, tak jsem ji odsoudil k zániku, byl to nějaký noname.
Koupil jsem Varta samozřejmě 74Ah. Koupená 12,6V a kapacita kolem 50% podle nabíječky. Nabito na 100% a napětí po odpojení nabíječky13,6V, které po 24 hodinách kleslo na 12,85V. Koupil jsem si kvůli tomu digitální voltmetr, protoe ručičkový ty detaily nepochytí.
Tak se ptám, jaké napětí má mít baterka v jakém stavu? Předpokládám, e pokles po nabití (nabíjecí napětí Varta doporučuje 14,4V a přesně tolik je na baterce v autě, kdy běí motor) je normální. Dříve psáno, e pod 10,8 je kaput nevratně. Výrobce Varta tvrdí, e při skladování mimo auto sledovat a nenechat v klidu pod 12,3. Kolik má mít baterka plně nabitá v ustáleném stavu po poklesu po nabíjení?
Respektive kam má ukazovat voltmetr po zapnutí klíčku před startem? U staré mi ukazoval tak centimetr vpravo od červeného pole. Po nastartování to samozřejmě vyleze a zřejmě to ukazuje oněch 14,4´nabíjecího napětí.
Mám baterku teprve třetím rokem, ale neudrí kapacitu. Nabiju a po týdnu nic moc. Při - 8 startuje, ale buď zůstanou vechny budíky za levým dorazem nebo počítač přehraje pár nesmyslných chyb. Po částečném zahřátí a opětovném startu ve OK. To je normální, na to jsem si zvykl. Ale nyní i nabití z 35 na 95% (podle ukazatele na nabíječce) trvalo půl hodiny, tak jsem ji odsoudil k zániku, byl to nějaký noname.
Koupil jsem Varta samozřejmě 74Ah. Koupená 12,6V a kapacita kolem 50% podle nabíječky. Nabito na 100% a napětí po odpojení nabíječky13,6V, které po 24 hodinách kleslo na 12,85V. Koupil jsem si kvůli tomu digitální voltmetr, protoe ručičkový ty detaily nepochytí.
Tak se ptám, jaké napětí má mít baterka v jakém stavu? Předpokládám, e pokles po nabití (nabíjecí napětí Varta doporučuje 14,4V a přesně tolik je na baterce v autě, kdy běí motor) je normální. Dříve psáno, e pod 10,8 je kaput nevratně. Výrobce Varta tvrdí, e při skladování mimo auto sledovat a nenechat v klidu pod 12,3. Kolik má mít baterka plně nabitá v ustáleném stavu po poklesu po nabíjení?
Respektive kam má ukazovat voltmetr po zapnutí klíčku před startem? U staré mi ukazoval tak centimetr vpravo od červeného pole. Po nastartování to samozřejmě vyleze a zřejmě to ukazuje oněch 14,4´nabíjecího napětí.
|
|
15.01.2013 07:51 -
Re: Akumulátor
|
2539165
|
|
Roman5
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Měl jsem tam baterku 10 let. Je mi jasny e ji neodrovnala zima....prostě mi to nejde do hlavy....nikdy mi to nedělalo az po výměně baterky a to az vlastně dalí zimu....díky za postřehy a rady.....co teda s tím...projít to vechno znovu....nebo radi koupit baterku.....mě zaraí e kdy po dvou dnech chci vyjet tak ta ručička je vlevo.....třeba ta baterka u nedrí....
Měl jsem tam baterku 10 let. Je mi jasny e ji neodrovnala zima:-d....prostě mi to nejde do hlavy....nikdy mi to nedělalo az po výměně baterky a to az vlastně dalí zimu....díky za postřehy a rady.....co teda s tím...projít to vechno znovu....nebo radi koupit baterku.....mě zaraí e kdy po dvou dnech chci vyjet tak ta ručička je vlevo.....třeba ta baterka u nedrí....:-((((
|
|
15.01.2013 09:20 -
Re: Akumulátor
|
2539171
|
|
Roman5
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 11 |
|
|
no uvidim....v unoru jedu na hory....auto bude delí dobu stát....tak uvidim a k němu přijdu a otočím klíčem co mi baterka poví.....
no uvidim....v unoru jedu na hory....auto bude delí dobu stát....tak uvidim a k němu přijdu a otočím klíčem co mi baterka poví.....
|
|
15.01.2013 12:05 -
Re: Akumulátor
|
2539187
|
|
DrMarvin
|
|
|
Mam tam jetě origo baterku tipuju....ádná značka jen nějaký kódy...a při -12 u netočí naplno..ale zatim vdycky start v pohodě.....jsem smířenej s tim e budud muset koupit novou...ale a přístí zimu....jinak....kdy nastartuju a zapnu ofuk okna na boost a vyhrev zadniho + svetla tak mi ukazatel na baterku ukazuje tak čtvrtku:=) po vypnutí veho a zahřátí se to vrátí hezky zpátky a ve je ok:=)
Mam tam jetě origo baterku tipuju....ádná značka jen nějaký kódy...a při -12 u netočí naplno..ale zatim vdycky start v pohodě.....jsem smířenej s tim e budud muset koupit novou...ale a přístí zimu....jinak....kdy nastartuju a zapnu ofuk okna na boost a vyhrev zadniho + svetla tak mi ukazatel na baterku ukazuje tak čtvrtku:=) po vypnutí veho a zahřátí se to vrátí hezky zpátky a ve je ok:=)
|
|
15.01.2013 12:13 -
Re: Akumulátor
|
2539193
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
vilous, těch 10,8 V je hranice, kdy nastává tzv sulfatace, to neznamená, e kdy ji jednou, dvakrát vytluče pod tuto mez, e je to její smrt, aku neustálé podbíjená se čím dál více rozpadá - klesá kapacita a sulfatace je nevratná. Ná mladý nechal vytlouct aku na 5,8 V (zapnuté rádio), digi nabíječka to nechtěla skousnout a snaila se ji nabít na 6 V. Musel jsem k této aku paralelně přiřadit jinou dvanáctku, nabíječka zareagovala a normálně aku nabila. Vzhledem k tomu , e se jednalo o jednorázové hluboké podpětí se nepokodila a i teď v mrazu v pohodě drí.
vilous, těch 10,8 V je hranice, kdy nastává tzv sulfatace, to neznamená, e kdy ji jednou, dvakrát vytluče pod tuto mez, e je to její smrt, aku neustálé podbíjená se čím dál více rozpadá - klesá kapacita a sulfatace je nevratná. Ná mladý nechal vytlouct aku na 5,8 V (zapnuté rádio), digi nabíječka to nechtěla skousnout a snaila se ji nabít na 6 V. Musel jsem k této aku paralelně přiřadit jinou dvanáctku, nabíječka zareagovala a normálně aku nabila. Vzhledem k tomu , e se jednalo o jednorázové hluboké podpětí se nepokodila a i teď v mrazu v pohodě drí.
|
|
15.01.2013 19:13 -
Re: Akumulátor
|
2539253
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
jruze napsal(a): Nevím přesně,ale zřejmě je sepnutý nějaký velký spotřebič-mohlo by to dělat relé dohavování,nebo těleso v topení,rozmrazování okna potom ten altík na volnoběh nestíhá pokud se to za jízdy(pod otáčkami srovná asi bych neřeil.
Přesně tak, jakmile jsou větí otáčky, ručička se po chvilce zvedne minimálně do poloviny... Zatím neřeím a jezdím. Jinak co se týká Akumulátoru - mám novou Vartu druhým rokem a netočí v zimě moc pěkně, kolegovi umřela nová Varta po 10 měsících. Stejný typ - mimochodem obě tyto Varty neměli originální záruční list, ale ZL z nějakého internetového shopu, který vydával vlastní. Ale viděl jsem prodávat tyto akumulátory i s originálním záručním listem... Chce se mi věřit, e jsou kvalitativně totoné a není v nich rozdíl. Ale přítě si raději připlatím a koupím s originálním Varta ZL.
Přesně tak, jakmile jsou větí otáčky, ručička se po chvilce zvedne minimálně do poloviny... Zatím neřeím a jezdím. Jinak co se týká Akumulátoru - mám novou Vartu druhým rokem a netočí v zimě moc pěkně, kolegovi umřela nová Varta po 10 měsících. Stejný typ - mimochodem obě tyto Varty neměli originální záruční list, ale ZL z nějakého internetového shopu, který vydával vlastní. Ale viděl jsem prodávat tyto akumulátory i s originálním záručním listem... Chce se mi věřit, e jsou kvalitativně totoné a není v nich rozdíl. Ale přítě si raději připlatím a koupím s originálním Varta ZL.
|
|
15.01.2013 20:39 -
Re: Akumulátor
|
2539265
|
|
pepe8998
|
Město: Čejč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 57 |
|
|
Pokud se vám baterka nezdá, vyměnit. Nestojí to za to trápení a nejistotu po kadém usednutí za volant. Před rokem jsem koupil novou (problémy při startech), v létě mi dokonce vyměnili startér (chrčel jak mixér) a nakonec jsem musel znovu dát novou baterku protoe ta "nová" byla prostě patná (probíhá reklamace, uvidím). Teď je ve OK, myslím, e tato baterka by si poradila i s tím původním startérem. "Za vím hledej baterku", je to zrádný článek a doma ho měřením neodhalí.
Pokud se vám baterka nezdá, vyměnit. Nestojí to za to trápení a nejistotu po kadém usednutí za volant. Před rokem jsem koupil novou (problémy při startech), v létě mi dokonce vyměnili startér (chrčel jak mixér) a nakonec jsem musel znovu dát novou baterku protoe ta "nová" byla prostě patná (probíhá reklamace, uvidím). Teď je ve OK, myslím, e tato baterka by si poradila i s tím původním startérem. "Za vím hledej baterku", je to zrádný článek a doma ho měřením neodhalí.
|
|
15.01.2013 21:56 -
Re: Akumulátor
|
2539280
|
|
Roman5
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 11 |
|
|
ja jsem tenkart to musel řeit rychle a koupit to co bylo....mam 2.0 hdi 80 kw....kopil jsem baterku varta blue dinamic 74 ah 680 A....bojim se e to byla patna volba....nemyslím značku ale hodnoty....ikdy mechanik tvrdil e to je dostačující.........dokonce na strankách varty po zadání udajů o vozidle vyskočí jako alternativa....
ja jsem tenkart to musel řeit rychle a koupit to co bylo....mam 2.0 hdi 80 kw....kopil jsem baterku varta blue dinamic 74 ah 680 A....bojim se e to byla patna volba....nemyslím značku ale hodnoty....ikdy mechanik tvrdil e to je dostačující....:nevim.....dokonce na strankách varty po zadání udajů o vozidle vyskočí jako alternativa....
|
|
16.01.2013 06:40 -
Re: Akumulátor
|
2539335
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Romane5, proč myslí, e parametrově nesedí?? Já jsem toti v neděli koupil tu samou. Měli nějaký noname, Akuma a Varta, tak volba byla pomerně jasná, zejména kdy ta Akuma stále zhruba stejně.
Zatím jsem ji nabil, nechal den stát a zase zkusil nabít a nabíječka hlásila ihned plný stav - take drí, ta moje minulá nedrela ani hodinu a zase nabíječka musela dobíjet. Včera jsem ji dal ven na terasu, schválně jak na kapacitu má vliv teplota, večer na to číhnu.
Romane5, proč myslí, e parametrově nesedí?? Já jsem toti v neděli koupil tu samou. Měli nějaký noname, Akuma a Varta, tak volba byla pomerně jasná, zejména kdy ta Akuma stále zhruba stejně.
Zatím jsem ji nabil, nechal den stát a zase zkusil nabít a nabíječka hlásila ihned plný stav - take drí, ta moje minulá nedrela ani hodinu a zase nabíječka musela dobíjet. Včera jsem ji dal ven na terasu, schválně jak na kapacitu má vliv teplota, večer na to číhnu.
|
|
16.01.2013 17:16 -
Re: Akumulátor
|
2539425
|
|
fanda C5
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 77 |
|
|
Zdravím vechny, já měl v C5 I orig. baterku VARTA 7 let, bez problémů, kdy odela, koupil jsem znovu VARTU Silver Dynamic 74 Ah, je to ta nejlepí, co se od této značky dělá. V kameném obchodě stála nekřesanské peníze, tak jsem ji vzal v internetovém obchodě, kdesi v Nuslích, přila a dodnes je bez problémů, orig. záručák samozřejmostí. Nezáleí podle mě, kde se koupí, ale kdy je smůla, tak je smůla. Syn má v Xa... Blue Dynamic z obchodu a taky není problém. Take vřele doporučuji Vartu.
Zdravím vechny, já měl v C5 I orig. baterku VARTA 7 let, bez problémů, kdy odela, koupil jsem znovu VARTU Silver Dynamic 74 Ah, je to ta nejlepí, co se od této značky dělá. V kameném obchodě stála nekřesanské peníze, tak jsem ji vzal v internetovém obchodě, kdesi v Nuslích, přila a dodnes je bez problémů, orig. záručák samozřejmostí. Nezáleí podle mě, kde se koupí, ale kdy je smůla, tak je smůla. Syn má v Xa... Blue Dynamic z obchodu a taky není problém. Take vřele doporučuji Vartu.:palec
|
|
16.01.2013 19:12 -
Re: Akumulátor
|
2539443
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní u z výroby nějaká Varta 74Ah, bohuel jeden článek u byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no .
Ale protoe jsem měl zkuenost z Xantie, kde Varta slouila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe .
U mrka slouí 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemonost dolití, i kdy píou, e je bezúdrbová, myslel jsem si, e kdy strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, e bez dolévání elektrolytu nevydrí tak dlouho jako ta u Xantie.
btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdrbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrkem elektrod, tak asi tak k Vartám
Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní u z výroby nějaká Varta 74Ah, bohuel jeden článek u byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no :nevim.
Ale protoe jsem měl zkuenost z Xantie, kde Varta slouila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe :palec.
U mrka slouí 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemonost dolití, i kdy píou, e je bezúdrbová, myslel jsem si, e kdy strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, e bez dolévání elektrolytu nevydrí tak dlouho jako ta u Xantie.
btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdrbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrkem elektrod, tak asi tak k Vartám:nevim
|
|
16.01.2013 19:31 -
Re: Akumulátor
|
2539446
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
BlueSeven napsal(a): Ona není Varta jako Varta, kupoval jsem čtyřletou C5 a byla v ní u z výroby nějaká Varta 74Ah, bohuel jeden článek u byl v pr... u čtyřleté baterie a přímo z Citroenu, no .
Ale protoe jsem měl zkuenost z Xantie, kde Varta slouila 10 let, tak jsem do C5 koupil také Vartu. A to Silver Dynamic 77Ah 780A, čím více ampér na ten muj nafák tím lépe .
U mrka slouí 2 roky a bez problémů, stačí pravidelně nabíjet. Jediné co mi na ní vadí je nemonost dolití, i kdy píou, e je bezúdrbová, myslel jsem si, e kdy strhnu samolepku nahoře, půjde se do ní dostat. Počítám, e bez dolévání elektrolytu nevydrí tak dlouho jako ta u Xantie.
btw. Tatík měl v nové Fábce také bezúdrbovou Vartu přímo z výroby a po 4 letech elektrolyt asi 2 cm pod vrkem elektrod, tak asi tak k Vartám
bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.
Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.
bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.
Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce. ;-)
|
|
16.01.2013 19:33 -
Re: Akumulátor
|
2539447
|
|
Jano
|
Město: Vychodna, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 117 |
|
|
Ja som kupil Bosch silver 77ah 780a mam ju mesiac tak uvidime...
Ja som kupil Bosch silver 77ah 780a mam ju mesiac tak uvidime...
|
|
16.01.2013 19:58 -
Re: Akumulátor
|
2539451
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
najk napsal(a): bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity.
No právě, tak se divím, e toho elektrolytu tam bylo tak málo. Máme doma takovou tu straně chytrou nabíječku , která se připojí na baterii přímo v autě. Take přebíjení se nekonalo, byl kontrolovaný i alternátor a také nepřebíjel. To auto jezdilo do autorizáku na garančky a nikdo si té baterky neviml a jednou jsme doma nenastartovali. Vyndali jsme baterii, přeměřili (ukazovala překvapivě 12,3V), koukli jsme proti světlu na hladinu a takhle nízkou hladinu jsme jetě neviděli a nikdo to nedokázal vysvětlit...
No právě, tak se divím, e toho elektrolytu tam bylo tak málo. Máme doma takovou tu straně chytrou nabíječku ;-), která se připojí na baterii přímo v autě. Take přebíjení se nekonalo, byl kontrolovaný i alternátor a také nepřebíjel. To auto jezdilo do autorizáku na garančky a nikdo si té baterky neviml :-(((( a jednou jsme doma nenastartovali. Vyndali jsme baterii, přeměřili (ukazovala překvapivě 12,3V), koukli jsme proti světlu na hladinu a takhle nízkou hladinu jsme jetě neviděli :-o a nikdo to nedokázal vysvětlit...
|
|
16.01.2013 20:16 -
Re: Akumulátor
|
2539456
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
najk napsal(a): bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity. Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.
a jak tedy správně nabíjet, jaký druh nabíječky, já tedy doposud (asi patně) nabíjel starou nabíječkou tou metodou, kdy se baterka vařila
bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity. Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce. ;-)
a jak tedy správně nabíjet, jaký druh nabíječky, já tedy doposud (asi patně) nabíjel starou nabíječkou tou metodou, kdy se baterka vařila :-(
|
|
16.01.2013 20:30 -
Re: Akumulátor
|
2539460
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
amirinda napsal(a): najk napsal(a): bezúdrbová znamená bez údrby po CELOU dobu ivotnosti!!! To e chyběl elektrolyt v bezúdrbové není značkou VARTA!!!!!! Ale dlouhodobým přebíjením - aku NESMÍ při nabíjení se tzv. vařit. Dnení aku jsou o něčem jiném ne před 10 lety. Dnes jsou dané ji jiné nabíjecí proudy a napětí, ji úplně neplatí staré známé: nabíjecí proud = 1 desetina kapacity. Jinak nevím to přesně které, ale ve Slaným se dělají aku z asi třema názvy!!!! Na ivotnosti se podílí hodně vlivů např.: počet nabíjecích cyklů a vybíjecích, okolní teplota, podpětí, přepětí, skladování v plně nenabitém stavu, ale taky kvalita materiálů a technologie zpracování. Ono stačí, aby po výrobě stála někde s 50% kapacitou někde ve skladě. No je toho hodně, ale snad to stačí ve zkratce.
a jak tedy správně nabíjet, jaký druh nabíječky, já tedy doposud (asi patně) nabíjel starou nabíječkou tou metodou, kdy se baterka vařila
dle výrobce, dnení tzv. chytré nabíječky si s tím ovem sami poradí. Změři, mění velikosti proudu a napětí, nabíjí tzv. pulsně. Po nabití přechází k udrování. Ja mám např. tu z Lídlu za 490,- jinak profi jsou na webech a za docela dost peněz. Ta z Lídlu pro nae potřeby a pro nae aku je úplně v poho.
Dokonce si zpravidla umí poradit i s totálně podbitou aku, co je docela problém - problém je popsán výe.
dle výrobce, dnení tzv. chytré nabíječky si s tím ovem sami poradí. Změři, mění velikosti proudu a napětí, nabíjí tzv. pulsně. Po nabití přechází k udrování. Ja mám např. tu z Lídlu za 490,- jinak profi jsou na webech a za docela dost peněz. Ta z Lídlu pro nae potřeby a pro nae aku je úplně v poho.;-)
Dokonce si zpravidla umí poradit i s totálně podbitou aku, co je docela problém - problém je popsán výe.
|
|
16.01.2013 20:33 -
Re: Akumulátor
|
2539463
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
to jsem chtěl vědět, tak počkám na akci v Lidlu, za pjéo ji beru hned
to jsem chtěl vědět, tak počkám na akci v Lidlu, za pjéo ji beru hned :-)
|
|
| |
|
|