| | |
16.10.2012 08:55 -
Re: Akumulátor
|
2513157
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mikra napsal(a): Trochu jsi mi v tý troe elektrotechniky udělal guláek. Co to je? Citace: "malý udrovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslí váně?
Má pravdu, je to blbě napsané (i kdy obojí samostatně je pravda). Proud samozřejmě není ve voltech, je to napětí dobité baterie.
Zbyňa - pochopils to dobře.
Nael jsem jetě jeden článek .link. . Zde píí e alternátor v moderních autech má regulátor přednastavený na cca 16-17V a doregulovává se na těch cca 14,5V za pomoci palubního počítače.
Má pravdu, je to blbě napsané (i kdy obojí samostatně je pravda). Proud samozřejmě není ve voltech, je to napětí dobité baterie.
Zbyňa - pochopils to dobře.
Nael jsem jetě jeden článek http://www.volny.cz/elcar.brno/Poradna/altern.html . Zde píí e alternátor v moderních autech má regulátor přednastavený na cca 16-17V a doregulovává se na těch cca 14,5V za pomoci palubního počítače.
|
|
16.10.2012 13:42 -
Re: Akumulátor
|
2513195
|
|
jumep
|
|
|
v kratkosti, schema atd hovori jednoznacne (X7 vynechame, tam je to o inom ...)
BATERKA - STARTER - ALTERNATOR bez cohokolvek
baterka si zobere kolko chce / pripadne kolko dostane (ak alternator nestiha)
az X7 ma nabijaciu jednotku ktora vie o stave nabitia a tiez by mala regulovat dobijanie atd. a z toho riesi economy mode a ostatne veci (preto pri novsich X7 a celkovo novsich autach uz nestaci vymenit baterku ale treba diagnostikou o tom jednotke povedat, ze bola vymenena baterka za novu, taky a taky typ)
v kratkosti, schema atd hovori jednoznacne (X7 vynechame, tam je to o inom ...)
BATERKA - STARTER - ALTERNATOR bez cohokolvek
baterka si zobere kolko chce / pripadne kolko dostane (ak alternator nestiha)
az X7 ma nabijaciu jednotku ktora vie o stave nabitia a tiez by mala regulovat dobijanie atd. a z toho riesi economy mode a ostatne veci (preto pri novsich X7 a celkovo novsich autach uz nestaci vymenit baterku ale treba diagnostikou o tom jednotke povedat, ze bola vymenena baterka za novu, taky a taky typ)
|
|
17.10.2012 07:13 -
Re: Akumulátor
|
2513312
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
@jumep ako je to potom s nabíjaním baterky v X7? Lebo mám taký dojem, e v manuáli neodporúčajú baterku nabíja (tuím práve kvôli tej nabíjacej jednotke na batérii). U mňa je to dos problém, lebo niekedy auto stojí aj 2 týdňe a pri -20°C tá baterka dostáva pekné kapky, take som zvyknutý pri vačích mrazoch raz týdenne da na nabíjačku. Jedine ma napadá nabíja s napojením + kontaktu pred samotnú nabíjaciu jednotku.
@jumep ako je to potom s nabíjaním baterky v X7? Lebo mám taký dojem, e v manuáli neodporúčajú baterku nabíja (tuím práve kvôli tej nabíjacej jednotke na batérii). U mňa je to dos problém, lebo niekedy auto stojí aj 2 týdňe a pri -20°C tá baterka dostáva pekné kapky, take som zvyknutý pri vačích mrazoch raz týdenne da na nabíjačku. Jedine ma napadá nabíja s napojením + kontaktu pred samotnú nabíjaciu jednotku.
|
|
17.10.2012 13:06 -
Re: Akumulátor
|
2513330
|
|
jumep
|
|
|
diagnostikou by sa malo povedat jednotke ze baterka je na nabijacke, skus ako sa to zachova bez dobijania a potom uvidis
diagnostikou by sa malo povedat jednotke ze baterka je na nabijacke, skus ako sa to zachova bez dobijania a potom uvidis
|
|
17.10.2012 15:24 -
Re: Akumulátor
|
2513337
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
co odpojit baterku od auta, nabít, napojit z5, nebo baterku vyndat a hodit do tepla kdy nejezdí a nemusí dobíjet vůbec?
co odpojit baterku od auta, nabít, napojit z5, nebo baterku vyndat a hodit do tepla kdy nejezdí a nemusí dobíjet vůbec?
|
|
17.10.2012 17:03 -
Re: Akumulátor
|
2513364
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Tak me napadlo, zamcu auto, kdyz vytahnu baterku? Otevrit haupnu, zamcit, vytahnout baterku, zabouchnout a klicem si pak otevrit u ridice? necha se vubec zamcit?
Tak me napadlo, zamcu auto, kdyz vytahnu baterku? Otevrit haupnu, zamcit, vytahnout baterku, zabouchnout a klicem si pak otevrit u ridice? :nevim necha se vubec zamcit?
|
|
17.10.2012 19:24 -
Re: Akumulátor
|
2513398
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Ked to budes nabijat tak aby to slo cez tu zazracnu skrinku tak to bude v poho. Hlavna funkcia tej skrinky je riesenie ekomodu. A ked nebudes nestane sa nic tragicke...
Ked to budes nabijat tak aby to slo cez tu zazracnu skrinku tak to bude v poho. Hlavna funkcia tej skrinky je riesenie ekomodu. A ked nebudes nestane sa nic tragicke...
|
|
17.10.2012 21:57 -
Re: Akumulátor
|
2513442
|
|
jumep
|
|
|
TYKA SA LEN X7 !!!
dnes som mal chvilu sa s tym hrat (2009 rok)
ak chces nabijat - odpojit baterku z auta a nabit mimo auta
vlozit do auta a 4 hodiny nechat len pripojenu (zapat/vypat kluc - nestartovat)
po 4ch hodinach sa moze vyrazit - nezabudnut skalibrovat klimu (21 stupnov, zavrete okna a jazda neviem ako dlho teraz - je to v inom vlakne)
TYKA SA LEN X7 !!!
dnes som mal chvilu sa s tym hrat (2009 rok)
ak chces nabijat - odpojit baterku z auta a nabit mimo auta
vlozit do auta a 4 hodiny nechat len pripojenu (zapat/vypat kluc - nestartovat)
po 4ch hodinach sa moze vyrazit - nezabudnut skalibrovat klimu (21 stupnov, zavrete okna a jazda neviem ako dlho teraz - je to v inom vlakne)
|
|
03.11.2012 18:44 -
Re: Akumulátor
|
2517531
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Chcem dat na noc nabijat baterku. Akurat ju vyberem z auta a mimo neho necham nabijat. Ak som to spravne pochopil, problem je len pri X7 ale C5II to mozem riesit taktok, alebo nie?
Chcem dat na noc nabijat baterku. Akurat ju vyberem z auta a mimo neho necham nabijat. Ak som to spravne pochopil, problem je len pri X7 ale C5II to mozem riesit taktok, alebo nie?
|
|
03.11.2012 19:11 -
Re: Akumulátor
|
2517539
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
C5II můe nabíjet v autě i mimo auto. Jen kdy ji vyndá, bude potom muset nastavit hodiny a moná naučit okna.
C5II můe nabíjet v autě i mimo auto. Jen kdy ji vyndá, bude potom muset nastavit hodiny a moná naučit okna.
|
|
03.12.2012 11:57 -
Re: Akumulátor
|
2527523
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
zdravím, budu tedka kupovat novou baterku vartu 74Ah je myslím originál? je potřeba auto pak nějak nastavovat krom času po výměně baterky nebo po zapojení baterky nastartuju nastavim čas a jedu dík moc
zdravím, budu tedka kupovat novou baterku vartu 74Ah je myslím originál? je potřeba auto pak nějak nastavovat krom času po výměně baterky nebo po zapojení baterky nastartuju nastavim čas a jedu dík moc
|
|
03.12.2012 12:35 -
Re: Akumulátor
|
2527534
|
|
flyteSVK
|
|
|
Nie je treba nic, vid Citrus/Mikra kusok vyssie.
Nie je treba nic, vid Citrus/Mikra kusok vyssie.
|
|
03.12.2012 14:33 -
Re: Akumulátor
|
2527577
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Já bych to s tou power pack elektronikou v X7 neviděl tak dramaticky. Jednak soudím z toho, e jsem tekonc měnil aku - ani bych cokoliv řeil s diagnostikou - ECO mod se přísluně prodlouil, zlepili se jednoznačně starty. Nejlpí způsob, jak získat info o stavu aku jest znát jeho reálnou vybíjecí charakteristiku - oproti optimálnímu modelu, co se zjistí celkem jednodue poklesem napětí aku při známé zátěi za konkrétní čas, kterýto propočet není nikterak sloitý a nevidim důvod, proč informovat wůs diagnostikou o tom, e je nové aku, kdy na to musí exaktně přijít během max dvou měření sám... a u je situace jakákoliv - pokud nebude elektronika schopna přesně spočítat kapacitu aku (asi tedy i moná i na základě nepřediagnostikování auta po výměně aku), maximálně můe dojít k tomu, e bude zkrácen interval do aktivace ECO... a ptám se... je to tak důleité?...
Já bych to s tou power pack elektronikou v X7 neviděl tak dramaticky. Jednak soudím z toho, e jsem tekonc měnil aku - ani bych cokoliv řeil s diagnostikou - ECO mod se přísluně prodlouil, zlepili se jednoznačně starty. Nejlpí způsob, jak získat info o stavu aku jest znát jeho reálnou vybíjecí charakteristiku - oproti optimálnímu modelu, co se zjistí celkem jednodue poklesem napětí aku při známé zátěi za konkrétní čas, kterýto propočet není nikterak sloitý a nevidim důvod, proč informovat wůs diagnostikou o tom, e je nové aku, kdy na to musí exaktně přijít během max dvou měření sám... a u je situace jakákoliv - pokud nebude elektronika schopna přesně spočítat kapacitu aku (asi tedy i moná i na základě nepřediagnostikování auta po výměně aku), maximálně můe dojít k tomu, e bude zkrácen interval do aktivace ECO... a ptám se... je to tak důleité?...
|
|
03.12.2012 14:54 -
Re: Akumulátor
|
2527591
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
tak zítra přijde tato :.link.
sehnal jsem za 2200,- tak jsem zvědav.
tak zítra přijde tato :http://www.battery-import.cz/bosch-stribrna-rada-s5/autobaterie-bosch-s5--77ah--12v
sehnal jsem za 2200,- tak jsem zvědav.
|
|
03.12.2012 20:05 -
Re: Akumulátor
|
2527800
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Tak ja od dnes, tie nová baterka. Bosch 74 Ah (100 euro uff). Stará mala tartovací prúd len okolo 200A podža meráku a minulú zimu to u ledva točilo ale naastie vdy chytilo. Zaujímavé je, e ako som vymenil baterku nevimol som si blikanie svetiel pri dorovnávaní výky za jazdy.
Tak ja od dnes, tie nová baterka. Bosch 74 Ah (100 euro uff). Stará mala tartovací prúd len okolo 200A podža meráku a minulú zimu to u ledva točilo ale naastie vdy chytilo. Zaujímavé je, e ako som vymenil baterku nevimol som si blikanie svetiel pri dorovnávaní výky za jazdy.
|
|
14.01.2013 18:55 -
Re: Akumulátor
|
2539102
|
|
Roman5
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Zdravím....před rokem jsem zde měl stejný problém s baterkou....tuhá zima ji odrovnala...ale zase na to jak tam byla dlouho tak jsem si ji měl doma vystavit....koupil jsem novou a jak zde uvadite nechal nacist klíček a ve bylo v pohodě....a do dneka....ráno jsem přiel k autu a ručička baterky byla uplne v levo ale ne v červeném....otočím klíčem a nastartuju.....ručička krásně vystoupala na pozici kde má být...říkám si super.....po ujetí asi 500 m přijedu na křiovatku a ručička začne klesat na puvodní hodnotu jak jsem jí nael ráno....srdce se mi sevřelo....rozjídím se tedy a zase ve jak má být....no nic....zajedu k autoelektrikaři...nejdříve jsem tedy proel kabely co u ni jsou jestli není někde něco uklepanýho...a nic....elektrikař vechno změřil a k nejakému kolísání tam dochazelo ale ríkal ze altik je ok.....mam najeto 125 tis km a je bosch....ten pry vydrí jetě jednou tolik.....tak ated babo rad.....auto jsem odvezl a nekolik dní bylo klid.....no adnes zase ta rucicka blba.....zajimalo by me jestli jste se s tim taky nekdo setkal....diky za odpověd...
Zdravím....před rokem jsem zde měl stejný problém s baterkou....tuhá zima ji odrovnala...ale zase na to jak tam byla dlouho tak jsem si ji měl doma vystavit....koupil jsem novou a jak zde uvadite nechal nacist klíček a ve bylo v pohodě....a do dneka....ráno jsem přiel k autu a ručička baterky byla uplne v levo ale ne v červeném....otočím klíčem a nastartuju.....ručička krásně vystoupala na pozici kde má být...říkám si super.....po ujetí asi 500 m přijedu na křiovatku a ručička začne klesat na puvodní hodnotu jak jsem jí nael ráno....srdce se mi sevřelo....rozjídím se tedy a zase ve jak má být....no nic....zajedu k autoelektrikaři...nejdříve jsem tedy proel kabely co u ni jsou jestli není někde něco uklepanýho...a nic....elektrikař vechno změřil a k nejakému kolísání tam dochazelo ale ríkal ze altik je ok.....mam najeto 125 tis km a je bosch....ten pry vydrí jetě jednou tolik.....tak ated babo rad.....auto jsem odvezl a nekolik dní bylo klid.....no adnes zase ta rucicka blba.....zajimalo by me jestli jste se s tim taky nekdo setkal....diky za odpově:palecd...
|
|
14.01.2013 20:39 -
Re: Akumulátor
|
2539116
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Dobrý večer,
moje C5-ka se chová úplně stejně, pozoroval jsem, e se to děje pouze kdy mrzne a krátce po nastartování (i kdy je auto parkované v garái) a jen na volnoběh. Alternátor jsem nechal po mechanické stránce překontrolovat, nic jsme podezřelého nenali. Osobně si myslím, e můe zlobit regulátor alternátoru, ale je to jen odhad. Dělá mne to od samého začátku co auto mám. Výměna akumulátoru nic nezměnila. Vzhledem k tomu, e to je jen na volnoběh, krátce po startu a jen pokud je zima, tak to nějak zatím neřeím...
Dobrý večer,
moje C5-ka se chová úplně stejně, pozoroval jsem, e se to děje pouze kdy mrzne a krátce po nastartování (i kdy je auto parkované v garái) a jen na volnoběh. Alternátor jsem nechal po mechanické stránce překontrolovat, nic jsme podezřelého nenali. Osobně si myslím, e můe zlobit regulátor alternátoru, ale je to jen odhad. Dělá mne to od samého začátku co auto mám. Výměna akumulátoru nic nezměnila. Vzhledem k tomu, e to je jen na volnoběh, krátce po startu a jen pokud je zima, tak to nějak zatím neřeím...
|
|
14.01.2013 22:37 -
Re: Akumulátor
|
2539152
|
|
jruze
|
|
|
TomasH napsal(a): Dobrý večer,
moje C5-ka se chová úplně stejně, pozoroval jsem, e se to děje pouze kdy mrzne a krátce po nastartování (i kdy je auto parkované v garái) a jen na volnoběh. Alternátor jsem nechal po mechanické stránce překontrolovat, nic jsme podezřelého nenali. Osobně si myslím, e můe zlobit regulátor alternátoru, ale je to jen odhad. Dělá mne to od samého začátku co auto mám. Výměna akumulátoru nic nezměnila. Vzhledem k tomu, e to je jen na volnoběh, krátce po startu a jen pokud je zima, tak to nějak zatím neřeím...
Nevím přesně,ale zřejmě je sepnutý nějaký velký spotřebič-mohlo by to dělat relé dohavování,nebo těleso v topení,rozmrazování okna potom ten altík na volnoběh nestíhá pokud se to za jízdy(pod otáčkami srovná asi bych neřeil.
Nevím přesně,ale zřejmě je sepnutý nějaký velký spotřebič-mohlo by to dělat relé dohavování,nebo těleso v topení,rozmrazování okna :nevim potom ten altík na volnoběh nestíhá ;-) pokud se to za jízdy(pod otáčkami srovná asi bych neřeil.
|
|
14.01.2013 22:45 -
Re: Akumulátor
|
2539153
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
jruze napsal(a): Nevím přesně,ale zřejmě je sepnutý nějaký velký spotřebič-mohlo by to dělat relé dohavování,nebo těleso v topení,rozmrazování okna potom ten altík na volnoběh nestíhá pokud se to za jízdy(pod otáčkami srovná asi bych neřeil.
Jardo alternátor se právě vyznačuje tím, e dává odpovídající výkon i při malých otáčkách, narozdíl od dynama, kde vyí výkon potřebuje vyí otáčky. Na volnoběh musí stíhat to co má v parametrech (výkon). Měl by dávat takový výkon, aby mohly běet vechny spotřebiče v autě (i za cenu, e by do aku nelo nic).
Roman5 - zima baterku nikdy neodrovná (spíe vedro) aku odrovná podpětí (pod 10,8 V) kdy nastává sulfatace a následná postupná smrt - neboli pokles kapacity - věc nevratnáááááá.
Jardo alternátor se právě vyznačuje tím, e dává odpovídající výkon i při malých otáčkách, narozdíl od dynama, kde vyí výkon potřebuje vyí otáčky. Na volnoběh musí stíhat to co má v parametrech (výkon). Měl by dávat takový výkon, aby mohly běet vechny spotřebiče v autě (i za cenu, e by do aku nelo nic).
Roman5 - zima baterku nikdy neodrovná (spíe vedro) aku odrovná podpětí (pod 10,8 V) kdy nastává sulfatace a následná postupná smrt - neboli pokles kapacity - věc nevratnáááááá. :-D
|
|
| |
|
|