| | |
15.10.2012 13:04 -
Re: Akumulátor
|
2512987
|
|
.45acp
|
|
|
Po zapnutí klíčku mi ukazovala ručička na přístrojovce skoro pokadý ( pokud se nejednalo o zapnutí krátce po stopnutí motoru ) skoro u levých červených čárek. Baterka byla neznámého věku, ani na nalepeném títku nebyl patrný rok výroby. Kdy jsem se při koupi auta ptal bývalého majitele, jestli ji měnil, říkal, e ne. Ale původní je těko - 10 let? Značka Magnet Mid. Poslední zimu přeila v pohodě, ale letos jsem pořídil radi novou. .link.
Maj ode dneka nějakou akci, vrátil jsem pravěkou 55AH, co mi doma dlouho leela, a s jejím odečtením jsem platil 2517kč.
Po zapnutí klíčku mi ukazovala ručička na přístrojovce skoro pokadý ( pokud se nejednalo o zapnutí krátce po stopnutí motoru ) skoro u levých červených čárek. Baterka byla neznámého věku, ani na nalepeném títku nebyl patrný rok výroby. Kdy jsem se při koupi auta ptal bývalého majitele, jestli ji měnil, říkal, e ne. Ale původní je těko - 10 let? Značka Magnet Mid. Poslední zimu přeila v pohodě, ale letos jsem pořídil radi novou. http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBpzY/uwUPbN+8f9TwBPWwDlBEmlyZdkdTR91xlTemTJRU1tJ5gcO3XeQuiD7LeRnnPyS2LTrSM2sZHRju4sj1BYHZkdeg6ncAFnLEV+D5J4atzwM3Ryla4+w+gXeVuFRtFQQDipCTPB8ob/YMRf7ZtdAdQB90vzLjqw9lJ4r3p1LiwVnS3V7oGqGjpTRmZptx2uREBpI75j023U6uoEe+KDG+0UgdKVvOr+ZAbYFXLB3bvE9vyRpEYfsrBg73A//rAY3JJofhFo2jy6sQ/yr9h9nI4lGS55KKSfRVvieOAFfJ8Y5CckhbhgeZtvYZbhmGZw==
Maj ode dneka nějakou akci, vrátil jsem pravěkou 55AH, co mi doma dlouho leela, a s jejím odečtením jsem platil 2517kč.
|
|
15.10.2012 13:09 -
Re: Akumulátor
|
2512988
|
|
jumep
|
|
|
original bola vzdy varta, inak mne vydrzala 9 rokov original ....
original bola vzdy varta, inak mne vydrzala 9 rokov original ....
|
|
15.10.2012 13:14 -
Re: Akumulátor
|
2512989
|
|
milda67
|
|
|
pravdu má já ji měnil letos v zimě a byla tam jetě originál z výroby varta,stáří 8 let..tak jsem tam dal zase Vartu a uvidíme kolik tedka vydrí
pravdu má ;-) já ji měnil letos v zimě a byla tam jetě originál z výroby varta,stáří 8 let..tak jsem tam dal zase Vartu a uvidíme kolik tedka vydrí :-)
|
|
15.10.2012 19:44 -
Re: Akumulátor
|
2513026
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
.45acp:
Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepí za míň. Jen kdybys četl. U jsem sem ten link dával a je tu několikrát.
.link.
nebo
.link.
.45acp:
Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepí za míň. Jen kdybys četl. U jsem sem ten link dával a je tu několikrát.
http://www.battery.cz/autobaterie-varta-varta-silver-dynamic-77ah-780a-12v-e44-577-400-078-316-v2795
nebo
http://www.battery.cz/autobaterie-varta-varta-silver-dynamic-74ah-750a-12v-e38-574-402-075-316-v2794
|
|
15.10.2012 20:14 -
Re: Akumulátor
|
2513058
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Za měsíc to budou 2 roky co jsem měnil baterku. Stará byla Varta a vydrela 9 let a 2 měsíce. Ale poslední rok u klečela na kolenou a prosila o vyměnění. Novou jsem dal Exide Premium a od té doby o ní nevím.
Za měsíc to budou 2 roky co jsem měnil baterku. Stará byla Varta a vydrela 9 let a 2 měsíce. Ale poslední rok u klečela na kolenou a prosila o vyměnění. Novou jsem dal Exide Premium a od té doby o ní nevím.
|
|
15.10.2012 21:19 -
Re: Akumulátor
|
2513070
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
najk napsal(a): kluci ja teda místama normálně asnu, mohli by jste uvést alespoň zdroj vaich geniálních poznatků (odbornou literaturu, manuál výrobců, ), máte někdo jetě starou nabíječku s voltmetrem a hlavně s ampérmetrem?? Tak si tam skustu nandat téměř vybitou aku a kuken kolik A vám ukáe.... Tady mi připadá, e si někdo plete nabíjecí proudy se startovacím. Howg.
no vidí a o tom to právě je. 10hod nabíjení 0,1 kapacity je stará známá poučka, co nám cpali do hlavy ve kole před 30lety a pouívalo se to u úplně vybité baterky na nabíječce s ampérmetrem, na které jsi si mohl hodnotu ručně nastavit. - klidně budu diskutovat dál
no vidí a o tom to právě je. 10hod nabíjení 0,1 kapacity je stará známá poučka, co nám cpali do hlavy ve kole před 30lety a pouívalo se to u úplně vybité baterky na nabíječce s ampérmetrem, na které jsi si mohl hodnotu ručně nastavit. - klidně budu diskutovat dál:-p
|
|
15.10.2012 21:24 -
Re: Akumulátor
|
2513072
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tomikm napsal(a): no vidí a o tom to právě je. 10hod nabíjení 0,1 kapacity je stará známá poučka, co nám cpali do hlavy ve kole před 30lety a pouívalo se to u úplně vybité baterky na nabíječce s ampérmetrem, na které jsi si mohl hodnotu ručně nastavit. - klidně budu diskutovat dál
klidně diskutuj rád se pobavím, reagoval jsem i na tvé vyjádření, které bohuel vyznělo tak, e do aku klidně poběí 150 A z altíku cituji: "myslím, e 150A alternátor ji dotouchne během chvilky"
klidně diskutuj rád se pobavím, reagoval jsem i na tvé vyjádření, které bohuel vyznělo tak, e do aku klidně poběí 150 A z altíku :-)))) cituji: "myslím, e 150A alternátor ji dotouchne během chvilky" :-p
|
|
15.10.2012 21:36 -
Re: Akumulátor
|
2513075
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
ale já tam nenapsal, e altík cpe 150A do baterky najednou - NEDEDUKUJ!!!. Auto má nějakou provozní spotřebu elektriky, která je v zimě dost vysoká. 150Ampérovej altík hravě pokryje tuto spotřebu a jetě stíhá REGULOVANĚ dobíjet baterku.
ale já tam nenapsal, e altík cpe 150A do baterky najednou - NEDEDUKUJ!!!. Auto má nějakou provozní spotřebu elektriky, která je v zimě dost vysoká. 150Ampérovej altík hravě pokryje tuto spotřebu a jetě stíhá REGULOVANĚ dobíjet baterku. :-o
|
|
15.10.2012 22:17 -
Re: Akumulátor
|
2513091
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jasně e nedoouchne během chvilky. Ale dokázal by to. I rozouchnout, nebo proouchnout. A nebo přeouchnout.
Jasně e nedoouchne během chvilky. Ale dokázal by to. I rozouchnout, nebo proouchnout. A nebo přeouchnout. ;-)
|
|
15.10.2012 22:49 -
Re: Akumulátor
|
2513093
|
|
jruze
|
|
|
za 1.) 150A by roztavilo jak altík tak kabely, za 2.) akce stojí vdy zato , 3.) odkud asi mám nabíječku (lídl dobrá volba: momenák,kompresor,utahovačka,nabíječka atd..) na 4.) pokles napětí neznamená vybití aku - proto se ti ručička vrátí tak brzo do správné hodnoty (dej tam prázdnou baterku a uvidí za jak dlouho se ručka srovná a áhni si na altík)
za 1.) 150A by roztavilo jak altík tak kabely, za 2.) akce stojí vdy zato , 3.) odkud asi mám nabíječku (lídl dobrá volba: momenák,kompresor,utahovačka,nabíječka atd..):-d na 4.) pokles napětí neznamená vybití aku - proto se ti ručička vrátí tak brzo do správné hodnoty (dej tam prázdnou baterku a uvidí za jak dlouho se ručka srovná a áhni si na altík);-)
|
|
15.10.2012 22:51 -
Re: Akumulátor
|
2513094
|
|
jumep
|
|
|
ja na altik radsej svietim teplomerom a posledne udaje z leta hovorili 100 stupnov
ja na altik radsej svietim teplomerom a posledne udaje z leta hovorili 100 stupnov :)
|
|
15.10.2012 23:34 -
Re: Akumulátor
|
2513102
|
|
.45acp
|
|
|
Mikra napsal(a): .45acp: Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepí za míň. Jen kdybys četl. U jsem sem ten link dával a je tu několikrát. .link. nebo .link.
Přiznávám, jsem lajdák. Ale ty odkazy jsou na nějakej internetovej keft a prodejny jsou v Praze a Brně. Tady jsem to i s výměnou pořídil za půl hodiny.
.45acp: Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepí za míň. Jen kdybys četl. U jsem sem ten link dával a je tu několikrát. http://www.battery.cz/autobaterie-varta-varta-silver-dynamic-77ah-780a-12v-e44-577-400-078-316-v2795 nebo http://www.battery.cz/autobaterie-varta-varta-silver-dynamic-74ah-750a-12v-e38-574-402-075-316-v2794
Přiznávám, jsem lajdák. Ale ty odkazy jsou na nějakej internetovej keft a prodejny jsou v Praze a Brně. Tady jsem to i s výměnou pořídil za půl hodiny.
|
|
15.10.2012 23:44 -
Re: Akumulátor
|
2513105
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
OK. Já ti nic nevyčítám. Sám tyhle draí věci nerad nakupuju na netu, ale loni si ji takhle objednal mladej a přivezli mu ji za 2 dny a domů. Baterie se přepravujou jako nebezpečnej náklad, nebo tak něco, tak ani nehrozí, e by to rozbili. Jen je draí doprava. Ale i s dopravou je to pořád lacinějí a lepí, ne to cos koupil ty. Ale rozdíl je zanedbatelnej. Linky jsem dal hlavně pro ostatní.
OK. Já ti nic nevyčítám. Sám tyhle draí věci nerad nakupuju na netu, ale loni si ji takhle objednal mladej a přivezli mu ji za 2 dny a domů. Baterie se přepravujou jako nebezpečnej náklad, nebo tak něco, tak ani nehrozí, e by to rozbili. Jen je draí doprava. Ale i s dopravou je to pořád lacinějí a lepí, ne to cos koupil ty. Ale rozdíl je zanedbatelnej. Linky jsem dal hlavně pro ostatní.
|
|
16.10.2012 00:27 -
Re: Akumulátor
|
2513111
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Pánové, co trochu elektrotechniky.
Proud z alternátoru není voda v potrubí, není tam ádný kohoutek kterým by se určovalo kolik proudu půjde do baterky. Nabíjecí proud je určený konstantním napětím alternátoru 14,4V - na to je v altrnátoru regulátor - a stavem nabití baterie (z toho vyplývá její napětí a vnitřní odpor).
Vybitá autobaterie klidně z alternátoru bude ze začátku cucat 50A a více (pokud jí to alternátor dokáe dát - co na volnoběh spí nedokáe), ale ten proud bude během nabíjení plynule klesat a pokud se plně nabije, stačí na vyrovnání napětí s alternátorem jen malý udrovací proud (2,4V na článek).
Take ádný regulátor nabíjecího proudu - ten obvod se reguluje sám.
Troku jiná situace je při dobíjení doma nabíječkou - tam se nedobíjí ádným konstantním napětím 14,4V ale správně by se mělo konstantním proudem 1/10 kapacity baterie (např 72Ah = 7,2A) - baterie je plně nabitá pokud se při tomhle proudu napětí zvedne na 16,8V (2,8V na článek).
Pánové, co trochu elektrotechniky.
Proud z alternátoru není voda v potrubí, není tam ádný kohoutek kterým by se určovalo kolik proudu půjde do baterky. Nabíjecí proud je určený konstantním napětím alternátoru 14,4V - na to je v altrnátoru regulátor - a stavem nabití baterie (z toho vyplývá její napětí a vnitřní odpor).
Vybitá autobaterie klidně z alternátoru bude ze začátku cucat 50A a více (pokud jí to alternátor dokáe dát - co na volnoběh spí nedokáe), ale ten proud bude během nabíjení plynule klesat a pokud se plně nabije, stačí na vyrovnání napětí s alternátorem jen malý udrovací proud (2,4V na článek).
Take ádný regulátor nabíjecího proudu - ten obvod se reguluje sám.
Troku jiná situace je při dobíjení doma nabíječkou - tam se nedobíjí ádným konstantním napětím 14,4V ale správně by se mělo konstantním proudem 1/10 kapacity baterie (např 72Ah = 7,2A) - baterie je plně nabitá pokud se při tomhle proudu napětí zvedne na 16,8V (2,8V na článek).
|
|
16.10.2012 00:35 -
Re: Akumulátor
|
2513113
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Trochu jsi mi v tý troe elektrotechniky udělal guláek. Co to je? Citace: "malý udrovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslí váně?
Trochu jsi mi v tý troe elektrotechniky udělal guláek. Co to je? Citace: "malý udrovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslí váně?
|
|
16.10.2012 03:50 -
Re: Akumulátor
|
2513114
|
|
jruze
|
|
|
Já toto téma opoutím - asi je to na mne moc sloitý.(nabíjí se ampéry a reguluje volty jdu raději spát.
Já toto téma opoutím - asi je to na mne moc sloitý.(nabíjí se ampéry a reguluje volty:-(((( jdu raději spát.
|
|
16.10.2012 08:22 -
Re: Akumulátor
|
2513135
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Mikra napsal(a): Trochu jsi mi v tý troe elektrotechniky udělal guláek. Co to je? Citace: "malý udrovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslí váně?
Snad překlep pokud jsem to celý dobře pochopil, snail naznačit, e alternátor je napěový zroj (konstantní napětí, proud jednodue dle odběru) a domácí nabíječka je proudový zdroj (konstantní proud, ale ne napětí) ?
Snad překlep :nevim pokud jsem to celý dobře pochopil, snail naznačit, e alternátor je napěový zroj (konstantní napětí, proud jednodue dle odběru) a domácí nabíječka je proudový zdroj (konstantní proud, ale ne napětí) ?
|
|
| |
|
|