Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 36 > >|
15.10.2012 09:44 - Re: Akumulátor 2512953
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Já mám jen takovou nějakou - když na ní dám vytlučenou baterku přechází sama na pulzy aby se napřed oživila a potom dobíjí(takto se nabíjí i gelovky , ale do dobré baterky můžeš pustit krátkodobě i větší proud - ze školy jsem už dlouho sem to zapoměl a proto používám takovouto nabíječku co je chytřejší než já a neřeším.
Jestli se nepletu tak KO baterka nedokáže příjímat proud - tu ani nenatlučeš.


Jarouši 100 bodov. Jinak takovou nabíječku prodávají i v Lídlu za 499,- a opravdu tak funguje mám ji již 3 roky a víš jak asi může vypadat aku z karavanu po 1/2 roce

15.10.2012 13:04 - Re: Akumulátor 2512987
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Po zapnutí klíčku mi ukazovala ručička na přístrojovce skoro pokaždý ( pokud se nejednalo o zapnutí krátce po stopnutí motoru ) skoro u levých červených čárek. Baterka byla neznámého věku, ani na nalepeném štítku nebyl patrný rok výroby. Když jsem se při koupi auta ptal bývalého majitele, jestli ji měnil, říkal, že ne. Ale původní je těžko - 10 let? Značka Magnet Mid. Poslední zimu přežila v pohodě, ale letos jsem pořídil radši novou. .link.
Maj ode dneška nějakou akci, vrátil jsem pravěkou 55AH, co mi doma dlouho ležela, a s jejím odečtením jsem platil 2517kč.

15.10.2012 13:09 - Re: Akumulátor 2512988
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
original bola vzdy varta, inak mne vydrzala 9 rokov original ....

15.10.2012 13:14 - Re: Akumulátor 2512989
milda67
Město: Brno - Humpolec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 125

99 Poslat soukromou zprávu
pravdu mᚠjá ji měnil letos v zimě a byla tam ještě originál z výroby varta,stáří 8 let..tak jsem tam dal zase Vartu a uvidíme kolik tedka vydrží

15.10.2012 19:44 - Re: Akumulátor 2513026
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
.45acp:
Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepší za míň. Jen kdybys četl. Už jsem sem ten link dával a je tu několikrát.
.link.
nebo
.link.

15.10.2012 20:14 - Re: Akumulátor 2513058
Georgie
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 98
99 Poslat soukromou zprávu
Za měsíc to budou 2 roky co jsem měnil baterku. Stará byla Varta a vydržela 9 let a 2 měsíce. Ale poslední rok už klečela na kolenou a prosila o vyměnění. Novou jsem dal Exide Premium a od té doby o ní nevím.

15.10.2012 21:06 - Re: Akumulátor 2513068
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
.45acp: Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepší za míň.


Ty dokážeš člověku zkazit radost z "dobrýho" kaufu

15.10.2012 21:19 - Re: Akumulátor 2513070
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
kluci ja teda místama normálně žasnu, mohli by jste uvést alespoň zdroj vašich geniálních poznatků (odbornou literaturu, manuál výrobců, ), máte někdo ještě starou nabíječku s voltmetrem a hlavně s ampérmetrem?? Tak si tam skustu nandat téměř vybitou aku a kuken kolik A vám ukáže.... Tady mi připadá, že si někdo plete nabíjecí proudy se startovacím. Howg.


no vidíš a o tom to právě je. 10hod nabíjení 0,1 kapacity je stará známá poučka, co nám cpali do hlavy ve škole před 30lety a používalo se to u úplně vybité baterky na nabíječce s ampérmetrem, na které jsi si mohl hodnotu ručně nastavit. - klidně budu diskutovat dál

15.10.2012 21:24 - Re: Akumulátor 2513072
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
tomikm napsal(a):
no vidíš a o tom to právě je. 10hod nabíjení 0,1 kapacity je stará známá poučka, co nám cpali do hlavy ve škole před 30lety a používalo se to u úplně vybité baterky na nabíječce s ampérmetrem, na které jsi si mohl hodnotu ručně nastavit. - klidně budu diskutovat dál


klidně diskutuj rád se pobavím, reagoval jsem i na tvé vyjádření, které bohužel vyznělo tak, že do aku klidně poběží 150 A z altíku cituji: "myslím, že 150A alternátor ji doštouchne během chvilky"

15.10.2012 21:36 - Re: Akumulátor 2513075
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
ale já tam nenapsal, že altík cpe 150A do baterky najednou - NEDEDUKUJ!!!. Auto má nějakou provozní spotřebu elektriky, která je v zimě dost vysoká. 150Ampérovej altík hravě pokryje tuto spotřebu a ještě stíhá REGULOVANĚ dobíjet baterku.

15.10.2012 22:06 - Re: Akumulátor 2513089
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
tomikm napsal(a):
ale já tam nenapsal, že altík cpe 150A do baterky najednou - NEDEDUKUJ!!!. Auto má nějakou provozní spotřebu elektriky, která je v zimě dost vysoká. 150Ampérovej altík hravě pokryje tuto spotřebu a ještě stíhá REGULOVANĚ dobíjet baterku.


jo aha, takže REGULOVANĚ tudíž jistým napětím, jistým proudem za jistý čas - tomu bych rozuměl !!!!! takže ne "že ji došouchne během chvilky"

15.10.2012 22:17 - Re: Akumulátor 2513091
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jasně že nedošouchne během chvilky. Ale dokázal by to. I rozšouchnout, nebo prošouchnout. A nebo přešouchnout.

15.10.2012 22:49 - Re: Akumulátor 2513093
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
za 1.) 150A by roztavilo jak altík tak kabely, za 2.) akce stojí vždy zato , 3.) odkud asi mám nabíječku (lídl dobrá volba: momenák,kompresor,utahovačka,nabíječka atd..) na 4.) pokles napětí neznamená vybití aku - proto se ti ručička vrátí tak brzo do správné hodnoty (dej tam prázdnou baterku a uvidíš za jak dlouho se ručka srovná a šáhni si na altík)

15.10.2012 22:51 - Re: Akumulátor 2513094
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja na altik radsej svietim teplomerom a posledne udaje z leta hovorili 100 stupnov

15.10.2012 23:34 - Re: Akumulátor 2513102
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
.45acp: Tak to jsi prodělal. Mohl jsi mít lepší za míň. Jen kdybys četl. Už jsem sem ten link dával a je tu několikrát. .link. nebo .link.

Přiznávám, jsem lajdák. Ale ty odkazy jsou na nějakej internetovej kšeft a prodejny jsou v Praze a Brně. Tady jsem to i s výměnou pořídil za půl hodiny.

15.10.2012 23:44 - Re: Akumulátor 2513105
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
OK. Já ti nic nevyčítám. Sám tyhle dražší věci nerad nakupuju na netu, ale loni si ji takhle objednal mladej a přivezli mu ji za 2 dny až domů. Baterie se přepravujou jako nebezpečnej náklad, nebo tak něco, tak ani nehrozí, že by to rozbili. Jen je dražší doprava. Ale i s dopravou je to pořád lacinější a lepší, než to cos koupil ty. Ale rozdíl je zanedbatelnej. Linky jsem dal hlavně pro ostatní.

16.10.2012 00:27 - Re: Akumulátor 2513111
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Pánové, co trochu elektrotechniky.
Proud z alternátoru není voda v potrubí, není tam žádný kohoutek kterým by se určovalo kolik proudu půjde do baterky. Nabíjecí proud je určený konstantním napětím alternátoru 14,4V - na to je v altrnátoru regulátor - a stavem nabití baterie (z toho vyplývá její napětí a vnitřní odpor).
Vybitá autobaterie klidně z alternátoru bude ze začátku cucat 50A a více (pokud jí to alternátor dokáže dát - což na volnoběh spíš nedokáže), ale ten proud bude během nabíjení plynule klesat a pokud se plně nabije, stačí na vyrovnání napětí s alternátorem jen malý udržovací proud (2,4V na článek).
Takže žádný regulátor nabíjecího proudu - ten obvod se reguluje sám.

Trošku jiná situace je při dobíjení doma nabíječkou - tam se nedobíjí žádným konstantním napětím 14,4V ale správně by se mělo konstantním proudem 1/10 kapacity baterie (např 72Ah = 7,2A) - baterie je plně nabitá pokud se při tomhle proudu napětí zvedne na 16,8V (2,8V na článek).

16.10.2012 00:35 - Re: Akumulátor 2513113
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Trochu jsi mi v tý troše elektrotechniky udělal gulášek. Co to je? Citace: "malý udržovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslíš vážně?

16.10.2012 03:50 - Re: Akumulátor 2513114
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já toto téma opouštím - asi je to na mne moc složitý.(nabíjí se ampéry a reguluje volty jdu raději spát.

16.10.2012 08:22 - Re: Akumulátor 2513135
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Trochu jsi mi v tý troše elektrotechniky udělal gulášek. Co to je? Citace: "malý udržovací proud (2,4V na článek)".
Je to jen překlep, nebo to myslíš vážně?


Snad překlep pokud jsem to celý dobře pochopil, snažil naznačit, že alternátor je napěový zroj (konstantní napětí, proud jednoduše dle odběru) a domácí nabíječka je proudový zdroj (konstantní proud, ale ne napětí) ?

|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator