| | |
13.07.2016 11:38 -
Re: Problém s dobíjením
|
2972801
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
me se na tobe Petre libi ze ty na neco odpovis tady,pak si zjistis pres SZ od dotycneho blizsi informace a pak je sem napises jen tak mimochodem
pokud ma altik dva piny tak jeden je buzeni a druhy regulace a bude vydet v merenych hodnotach co by mel davat
to ze je repasovany v citroenu znamena jen ze sel pres benex,elit nabo podobne...PSA nema zajem o opravy ale o vymenu a nejen u altiku
posledni alternator co mi poslali byl v Bosch krabici,s Bosch plastovou peceti ,Bosch samorepkou Refublished in Russia a barva jeste lepila ..to same starter jen krabice Valeo,samolepka Valeo a na ni refublished Poland...s tim ze na civce byla origo nalepka 2010 ..coz zrovna u civky je docela zasadni problem (a samozdrejme byl)
takze to se fakt dnes neporidis
me se na tobe Petre libi ze ty na neco odpovis tady,pak si zjistis pres SZ od dotycneho blizsi informace a pak je sem napises jen tak mimochodem :palec
pokud ma altik dva piny tak jeden je buzeni a druhy regulace a bude vydet v merenych hodnotach co by mel davat
to ze je repasovany v citroenu znamena jen ze sel pres benex,elit nabo podobne...PSA nema zajem o opravy ale o vymenu a nejen u altiku
posledni alternator co mi poslali byl v Bosch krabici,s Bosch plastovou peceti ,Bosch samorepkou Refublished in Russia a barva jeste lepila :) ..to same starter jen krabice Valeo,samolepka Valeo a na ni refublished Poland...s tim ze na civce byla origo nalepka 2010 ..coz zrovna u civky je docela zasadni problem (a samozdrejme byl)
takze to se fakt dnes neporidis :-(
|
|
13.07.2016 14:18 -
Re: Problém s dobíjením
|
2972825
|
|
LukoLVG
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 227 |
|
|
Mne stale stihalo dobijat. Je jedno ci som stal na semafore a co vsetko som mal pozapinane stale bolo cez pol... Ale odvcera nestiha a klesa to az ku cervenemu polu...
Mne stale stihalo dobijat. Je jedno ci som stal na semafore a co vsetko som mal pozapinane stale bolo cez pol... Ale odvcera nestiha a klesa to az ku cervenemu polu...
|
|
14.07.2016 18:15 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973208
|
|
LukoLVG
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 227 |
|
|
To je jasne Dnes som konecne pomeral, pri nastartovani to kleslo na 11v. Pri zapnutej klime, vetrak naplno, radio hlasno, hmlovky zapnute a aj vyhrievanie okna a stahoval som okna hore dole na baterke pokleslo na 12,3, vsetko merane na volnobeznych otackach. Ale budik ukazoval uz v cervenom poli. Cize predpokladam, ze aj budik bude zly??
Alternator daval vtedy 12,3v pri vypnutych vsetkych elektrospotrebicoch bolo 14,3 baterka aj altik. Takze vidim to, ze vymenim regulator, uhliky a aj loziska ked uz alternator bude vonku a uvidi sa
To je jasne :-)):-)) Dnes som konecne pomeral, pri nastartovani to kleslo na 11v. Pri zapnutej klime, vetrak naplno, radio hlasno, hmlovky zapnute a aj vyhrievanie okna a stahoval som okna hore dole na baterke pokleslo na 12,3, vsetko merane na volnobeznych otackach. Ale budik ukazoval uz v cervenom poli. Cize predpokladam, ze aj budik bude zly??
Alternator daval vtedy 12,3v pri vypnutych vsetkych elektrospotrebicoch bolo 14,3 baterka aj altik. Takze vidim to, ze vymenim regulator, uhliky a aj loziska ked uz alternator bude vonku a uvidi sa
|
|
14.07.2016 20:17 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973218
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
14.3V je podle mého názoru napětí přiměřené.
14.3V je podle mého názoru napětí přiměřené.
|
|
14.07.2016 20:52 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973224
|
|
jumep
|
|
|
14,3 je ok
vsetko menej je zle, rovnako vsetko viac - takto by to malo drzat
cize 12,3 znamena ze to este dobija, ale malo a budik ukazuje spravne, on ma ukazovat stred na 14.3
inak ze to nedobija to pipne az ked alternator neda uplne nic a to tiez az po minute mam taky pocit, ze nie hned
14,3 je ok
vsetko menej je zle, rovnako vsetko viac - takto by to malo drzat
cize 12,3 znamena ze to este dobija, ale malo a budik ukazuje spravne, on ma ukazovat stred na 14.3
inak ze to nedobija to pipne az ked alternator neda uplne nic a to tiez az po minute mam taky pocit, ze nie hned
|
|
14.07.2016 21:41 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973230
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
palubni napeti u auta se udava 13.8V
hodnota baterie v kondici je cca 12.6V
dobijeni min v hodnote palubniho napeti a max cca 14.6
PB aku by se nemelo dobijet tusim vic o vic nez 2v jeho hodnoty...
to Jumep: 12.3 urcite nedobiji
palubni napeti u auta se udava 13.8V
hodnota baterie v kondici je cca 12.6V
dobijeni min v hodnote palubniho napeti a max cca 14.6
PB aku by se nemelo dobijet tusim vic o vic nez 2v jeho hodnoty...
to Jumep: 12.3 urcite nedobiji
|
|
15.07.2016 07:48 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973315
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
12.3V - dobíjí, je určitě myleno tak, e alternátor s regulací funguje (14.3V), jen odběr je vysoký, proto krátkodobě musí pomoci baterie. Je to ale mnoho slov, a zbytečné chytání za slovíčko.
12.3V - dobíjí, je určitě myleno tak, e alternátor s regulací funguje (14.3V), jen odběr je vysoký, proto krátkodobě musí pomoci baterie. Je to ale mnoho slov, a zbytečné chytání za slovíčko.
|
|
15.07.2016 11:40 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973328
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to ani nahodou,bud tomu nerozumis nebo hledas slovicko ty,ja myslim ze jsem napsal jednoduse jake ma byt napeti a kdy dobiji a kdy ne
pri 12.3V alternator proste nedobiji ..je potreba si uvedomit co je napeti(V) a co proud(A)
to ani nahodou,bud tomu nerozumis nebo hledas slovicko ty,ja myslim ze jsem napsal jednoduse jake ma byt napeti a kdy dobiji a kdy ne
pri 12.3V alternator proste nedobiji ..je potreba si uvedomit co je napeti(V) a co proud(A)
|
|
15.07.2016 12:19 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973335
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
autodiag: Přečti si co jsem napsal. Pokud připojí na zdroj větí odběr, napětí poklesne i kdy je zdroj v pořádku. Bazíruje na slovíčku "dobíjí " a podle mého názoru, si tu honí jen své ego.
autodiag: Přečti si co jsem napsal. Pokud připojí na zdroj větí odběr, napětí poklesne i kdy je zdroj v pořádku. Bazíruje na slovíčku "dobíjí " a podle mého názoru, si tu honí jen své ego.
|
|
15.07.2016 12:58 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973349
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
LukoLVG napsal(a): To je jasne Dnes som konecne pomeral, pri nastartovani to kleslo na 11v. Pri zapnutej klime, vetrak naplno, radio hlasno, hmlovky zapnute a aj vyhrievanie okna a stahoval som okna hore dole na baterke pokleslo na 12,3, vsetko merane na volnobeznych otackach. Ale budik ukazoval uz v cervenom poli. Cize predpokladam, ze aj budik bude zly??
Alternator daval vtedy 12,3v pri vypnutych vsetkych elektrospotrebicoch bolo 14,3 baterka aj altik. Takze vidim to, ze vymenim regulator, uhliky a aj loziska ked uz alternator bude vonku a uvidi sa
Ak dobre chapem, ci si uz meral bez zataze alebo so zatazou, tak si nameral na baterke aj altiku vzdy rovnaku hodnotu. (v zatazi altik aj baterka 12,3V, bez zataze 14,3V altik aj baterka). To znamena ze spoje su OK a nemas ziaden ubytok napatia trebars na prepoji medzi prevodovkou a kasnou. Z toho vyplyva ze problem bude v altiku. A tam toho moze byt viac.
Alternator ma pri volnobeznych otackach motora cca 2500 otacok. Pri tychto otackach by mal byt schopny dodavat minimalne 60% jeho maximalneho vykonu pri udrzani prevadzkoveho napatia 13,5V. Podla toho co pises, predpokladam ze si nepridaval do auta ziadne nove spotrebice a napriek tomu sa alternator tvari ako by nestihal (nemal dostatocny vykon).
Priciny nizsieho vykonu mozu byt rozne:
1, kratke uhliky poskakujuce po kruzkoch
2, zodrate zberacie kruzky do stavu ked uz na ich obvode nieje celistva vrstva medi (to je extrem - auto by muselo mat hoodne cez pol miliona km alebo by muselo pracovat vo velmi tazkych, prasnych podmienkach)
3, odpalena dioda pripadne viac diod na usmernovaci (nie vsak vsetky, to by altik nenabehol)
4, oxidacia medzi B+ srobom a usmernovacom (ubytok napatia priamo na alternatore)
5, medzizavitovy skrat na statore.
Ak dobre chapem, ci si uz meral bez zataze alebo so zatazou, tak si nameral na baterke aj altiku vzdy rovnaku hodnotu. (v zatazi altik aj baterka 12,3V, bez zataze 14,3V altik aj baterka). To znamena ze spoje su OK a nemas ziaden ubytok napatia trebars na prepoji medzi prevodovkou a kasnou. Z toho vyplyva ze problem bude v altiku. A tam toho moze byt viac.
Alternator ma pri volnobeznych otackach motora cca 2500 otacok. Pri tychto otackach by mal byt schopny dodavat minimalne 60% jeho maximalneho vykonu pri udrzani prevadzkoveho napatia 13,5V. Podla toho co pises, predpokladam ze si nepridaval do auta ziadne nove spotrebice a napriek tomu sa alternator tvari ako by nestihal (nemal dostatocny vykon).
Priciny nizsieho vykonu mozu byt rozne:
1, kratke uhliky poskakujuce po kruzkoch
2, zodrate zberacie kruzky do stavu ked uz na ich obvode nieje celistva vrstva medi (to je extrem - auto by muselo mat hoodne cez pol miliona km alebo by muselo pracovat vo velmi tazkych, prasnych podmienkach)
3, odpalena dioda pripadne viac diod na usmernovaci (nie vsak vsetky, to by altik nenabehol)
4, oxidacia medzi B+ srobom a usmernovacom (ubytok napatia priamo na alternatore)
5, medzizavitovy skrat na statore.
|
|
15.07.2016 17:07 -
Re: Problém s dobíjením
|
2973386
|
|
LukoLVG
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 227 |
|
|
No niesom elektrikar, mam maximalne zaklady. Ale rozhodol som sa o o repas altika. Mne to tiez pride, ze chyba bude v nom ked ukazuje baterka aj altik to iste ci pod zatazou ci bez. Objednane nove uhliky, regulator. Tak isto uz ked to bude dole mam aj remen napinacu kladku a vodiacu ci ake su tam... dokopy 94. Nieco praca bude stat a este musim zohnat nove loziska do altika... Auto ma nabehane realnych! 138 000km. Ja viem pre mnohych srandovna hodnota ale pozrite si STK popripade fotky
igok napsal(a): Ak dobre chapem, ci si uz meral bez zataze alebo so zatazou, tak si nameral na baterke aj altiku vzdy rovnaku hodnotu. (v zatazi altik aj baterka 12,3V, bez zataze 14,3V altik aj baterka). To znamena ze spoje su OK a nemas ziaden ubytok napatia trebars na prepoji medzi prevodovkou a kasnou. Z toho vyplyva ze problem bude v altiku. A tam toho moze byt viac.
Alternator ma pri volnobeznych otackach motora cca 2500 otacok. Pri tychto otackach by mal byt schopny dodavat minimalne 60% jeho maximalneho vykonu pri udrzani prevadzkoveho napatia 13,5V. Podla toho co pises, predpokladam ze si nepridaval do auta ziadne nove spotrebice a napriek tomu sa alternator tvari ako by nestihal (nemal dostatocny vykon).
Priciny nizsieho vykonu mozu byt rozne:
1, kratke uhliky poskakujuce po kruzkoch
2, zodrate zberacie kruzky do stavu ked uz na ich obvode nieje celistva vrstva medi (to je extrem - auto by muselo mat hoodne cez pol miliona km alebo by muselo pracovat vo velmi tazkych, prasnych podmienkach)
3, odpalena dioda pripadne viac diod na usmernovaci (nie vsak vsetky, to by altik nenabehol)
4, oxidacia medzi B+ srobom a usmernovacom (ubytok napatia priamo na alternatore)
5, medzizavitovy skrat na statore.
No niesom elektrikar, mam maximalne zaklady. Ale rozhodol som sa o o repas altika. Mne to tiez pride, ze chyba bude v nom ked ukazuje baterka aj altik to iste ci pod zatazou ci bez. Objednane nove uhliky, regulator. Tak isto uz ked to bude dole mam aj remen napinacu kladku a vodiacu ci ake su tam... dokopy 94. Nieco praca bude stat a este musim zohnat nove loziska do altika... Auto ma nabehane realnych! 138 000km. Ja viem pre mnohych srandovna hodnota ale pozrite si STK :P popripade fotky
|
|
30.07.2017 23:26 -
Re: Problém s dobíjením
|
3085833
|
|
Nezmar
|
Město: Okříky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 107 |
|
|
Dnes jsem zjistil při jízdě, e mám ručičku dobíjení na nule. ádná hláka nevyskočila. Při volnoběných otáčkách je ručička na středu. Po příjezdu domů jsem naměřil na baterii při volnoběhu 13,8 V a při 3000 ot/min to spadlo a na 12,1 V. Zkouel jsem zapínat spotřebiče a na volnoběh ádná změna a v otáčkách napětí padá. Na co to vydíte - uhlíky, regulátor napětí, nebo něco lepího?
Dnes jsem zjistil při jízdě, e mám ručičku dobíjení na nule. ádná hláka nevyskočila. Při volnoběných otáčkách je ručička na středu. Po příjezdu domů jsem naměřil na baterii při volnoběhu 13,8 V a při 3000 ot/min to spadlo a na 12,1 V. Zkouel jsem zapínat spotřebiče a na volnoběh ádná změna a v otáčkách napětí padá. Na co to vydíte - uhlíky, regulátor napětí, nebo něco lepího?
|
|
31.07.2017 08:50 -
Re: Problém s dobíjením
|
3085865
|
|
ivanivan
|
|
|
Jetě navíc volnoběka na řemenici.
Jetě navíc volnoběka na řemenici.
|
|
31.07.2017 21:30 -
Re: Problém s dobíjením
|
3085938
|
|
Nezmar
|
Město: Okříky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 107 |
|
|
volnoběka to není, to u jsem taky měl.
volnoběka to není, to u jsem taky měl. ;-)
|
|
01.10.2017 15:27 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098732
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Kolik pak se dá ujet bez dobíjení? Syn e mu svítí kontrolka dobíjení. Stačilo mi 10 vteřin, abych zjistil, e ztratil řemen pohonu přísluenství. Vypnul jsem ventilátor, světla, rádio a 100 km domů jsem ujel v klidu.
Diesel sám o sobě elektriku nepotřebuje vůbec, ty současné potřebují počítač. Nejvíc moná batí servo.
Kolik pak se dá ujet bez dobíjení? Syn e mu svítí kontrolka dobíjení. Stačilo mi 10 vteřin, abych zjistil, e ztratil řemen pohonu přísluenství. Vypnul jsem ventilátor, světla, rádio a 100 km domů jsem ujel v klidu.
Diesel sám o sobě elektriku nepotřebuje vůbec, ty současné potřebují počítač. Nejvíc moná batí servo.
|
|
02.10.2017 08:20 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098875
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Na altík jsem právě včera odpojil jednodue tím, e upadl řemen.
A pro ostatní, kterým se to stane, píi, e 100 km jsem ujel v pohodě. Třeba mají i dalí zkuenost, kolik se podařilo ujet jim.
Na altík jsem právě včera odpojil jednodue tím, e upadl řemen.
A pro ostatní, kterým se to stane, píi, e 100 km jsem ujel v pohodě. Třeba mají i dalí zkuenost, kolik se podařilo ujet jim.
|
|
02.10.2017 08:41 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098876
|
|
jruze
|
|
|
vilous napsal(a): Na altík jsem právě včera odpojil jednodue tím, e upadl řemen.
A pro ostatní, kterým se to stane, píi, e 100 km jsem ujel v pohodě. Třeba mají i dalí zkuenost, kolik se podařilo ujet jim.
To ti mohu klidně říct - najel jsem 30Km a odpojilo to postupně ve včetně automatu , potom jsem dojel domů poslední co odpadne je motorovka(je to tak nastavené) aku byla měsíc stará (dost záleí na výbavě - s ,,ebrákem" najede o něco víc) ale u vech můe pokodit jednotky a komponenty jako jsou vstřiky atd..
To ti mohu klidně říct - najel jsem 30Km a odpojilo to postupně ve včetně automatu , potom jsem dojel domů poslední co odpadne je motorovka(je to tak nastavené) aku byla měsíc stará;-) (dost záleí na výbavě - s ,,ebrákem" najede o něco víc) ale u vech můe pokodit jednotky a komponenty jako jsou vstřiky atd..
|
|
| |
|
|