| | |
02.10.2017 09:44 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098882
|
|
jumep
|
|
|
100km je mi dost divne, mal som skusenost C5 1 2.2 automat, ze chalan odisiel odo mna, na dialnici niekde pri hlohovci to vypisalo ze nedobija, tak som mu povedal nech povypina ventilator, svetla do parkovaciek atd a vrati sa. Po tych 20km to uz neslo nastartovat.
Kazdopadne C6 ked vypisala ze nedobija tak automaticky prestala ist klima a nejake veci sa dali do usporneho rezimu, trumpetist by asi tiez vedel povedat kolko km to dalo
100km je mi dost divne, mal som skusenost C5 1 2.2 automat, ze chalan odisiel odo mna, na dialnici niekde pri hlohovci to vypisalo ze nedobija, tak som mu povedal nech povypina ventilator, svetla do parkovaciek atd a vrati sa. Po tych 20km to uz neslo nastartovat.
Kazdopadne C6 ked vypisala ze nedobija tak automaticky prestala ist klima a nejake veci sa dali do usporneho rezimu, trumpetist by asi tiez vedel povedat kolko km to dalo
|
|
02.10.2017 10:04 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098887
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Kdy hlásil syn, e mu nedobíjí, tak mne tam za ním dovezla manelka a vzal jsem s sebou nově nabitou baterku 75 Ah.
Cesta domů asi 1.5 h, tak aby klekla úplně, tak by auto muselo brát 50A a to je blbost. Počítačů je tam hodně, ale ty moc neberou, kdyby braly jen několik A, tak by se uvařily. Automat nemám, světla a ventilátor a radio jsem vypnul hned.
A taky se mi automaticky vypnula klimatizace, protoe kompresor je na stejném chybějícím řemenu jako altík
Kdy hlásil syn, e mu nedobíjí, tak mne tam za ním dovezla manelka a vzal jsem s sebou nově nabitou baterku 75 Ah.
Cesta domů asi 1.5 h, tak aby klekla úplně, tak by auto muselo brát 50A a to je blbost. Počítačů je tam hodně, ale ty moc neberou, kdyby braly jen několik A, tak by se uvařily. Automat nemám, světla a ventilátor a radio jsem vypnul hned.
A taky se mi automaticky vypnula klimatizace, protoe kompresor je na stejném chybějícím řemenu jako altík :-)
|
|
02.10.2017 10:10 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098888
|
|
jumep
|
|
|
tak X7 bere bez nastartovania so zapnutym klucom okolo 10A
beziaci motor a servo tomu este nieco pridaju
tak X7 bere bez nastartovania so zapnutym klucom okolo 10A
beziaci motor a servo tomu este nieco pridaju
|
|
02.10.2017 12:30 -
Re: Problém s dobíjením
|
3098902
|
|
jruze
|
|
|
vilous napsal(a): Kdy hlásil syn, e mu nedobíjí, tak mne tam za ním dovezla manelka a vzal jsem s sebou nově nabitou baterku 75 Ah.
Cesta domů asi 1.5 h, tak aby klekla úplně, tak by auto muselo brát 50A a to je blbost. Počítačů je tam hodně, ale ty moc neberou, kdyby braly jen několik A, tak by se uvařily. Automat nemám, světla a ventilátor a radio jsem vypnul hned.
A taky se mi automaticky vypnula klimatizace, protoe kompresor je na stejném chybějícím řemenu jako altík
No jene počítače pro svůj chod potřebují +- 11V a ten pokles tam tam bude u po pár Km - pokud se budeme bavit o starých ropácích tak souhlasím tam stačí aby bylo napětí na cívce co otevírá naftu.Ono stačí BHI = kdy sepne tak ti pohasnou árovky,pokud je el.servo bere i víc ne 20A = tyhle dvě věci ti bez altíku sundaj napětí pod 11V v podstatě hned.Ale je to jedno.
No jene počítače pro svůj chod potřebují +- 11V a ten pokles tam tam bude u po pár Km - pokud se budeme bavit o starých ropácích tak souhlasím tam stačí aby bylo napětí na cívce co otevírá naftu.Ono stačí BHI = kdy sepne tak ti pohasnou árovky,pokud je el.servo bere i víc ne 20A = tyhle dvě věci ti bez altíku sundaj napětí pod 11V v podstatě hned.Ale je to jedno.;-)
|
|
02.10.2017 18:16 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099105
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Dneska jsem si na to vzal multimetr. Baterka v klidu 11,77 V a po pohodovém nastartování za motoru na volnoběh 11,09 V.
Ale při rychlejích pohybech volantem u rázy do řízení, tak jsem i ty 2 km do servisu raději vzdal a dojedu tam zítra po dobití baterie.
Take těch mnou absolvovaných 97 km bez altíku je zhruba maximum, které můe auto mojí konfigurace vydret za ideálních podmínek.
Dneska jsem si na to vzal multimetr. Baterka v klidu 11,77 V a po pohodovém nastartování za motoru na volnoběh 11,09 V.
Ale při rychlejích pohybech volantem u rázy do řízení, tak jsem i ty 2 km do servisu raději vzdal a dojedu tam zítra po dobití baterie.
Take těch mnou absolvovaných 97 km bez altíku je zhruba maximum, které můe auto mojí konfigurace vydret za ideálních podmínek.
|
|
02.10.2017 19:06 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099123
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Dá se dojet i bez serva. Dojel jsem a do Piean.
Dá se dojet i bez serva. Dojel jsem a do Piean. ;-)
|
|
02.10.2017 22:23 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099222
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
vilous napsal(a): Kolik pak se dá ujet bez dobíjení? Syn e mu svítí kontrolka dobíjení. Stačilo mi 10 vteřin, abych zjistil, e ztratil řemen pohonu přísluenství. Vypnul jsem ventilátor, světla, rádio a 100 km domů jsem ujel v klidu.
Diesel sám o sobě elektriku nepotřebuje vůbec, ty současné potřebují počítač. Nejvíc moná batí servo.
Je to uz hodne davno, ked sa otcovi este na C5I 2,0HDI manual, rozsypala volnobezka v Rakusku niekde pri Linzi. Vtedy sa mu podarilo doplachtit az do Bratislavy Nastastie bolo dobre pocasie, takze nebolo treba klimu ani kurit a riskol to v Rakusku s vypnutymi svetlami. Takze cca 250 km len na baterku.
Je to uz hodne davno, ked sa otcovi este na C5I 2,0HDI manual, rozsypala volnobezka v Rakusku niekde pri Linzi. Vtedy sa mu podarilo doplachtit az do Bratislavy :-o Nastastie bolo dobre pocasie, takze nebolo treba klimu ani kurit a riskol to v Rakusku s vypnutymi svetlami. Takze cca 250 km len na baterku.:palec
|
|
03.10.2017 09:28 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099420
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no ono take zalezi na stavu baterie ..
s X7 se takovej "dojezd" uz nezazije
no ono take zalezi na stavu baterie ;) ..
s X7 se takovej "dojezd" uz nezazije
|
|
03.10.2017 09:57 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099433
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
vilous napsal(a): Kolik pak se dá ujet bez dobíjení? Syn e mu svítí kontrolka dobíjení. Stačilo mi 10 vteřin, abych zjistil, e ztratil řemen pohonu přísluenství. Vypnul jsem ventilátor, světla, rádio a 100 km domů jsem ujel v klidu.
Diesel sám o sobě elektriku nepotřebuje vůbec, ty současné potřebují počítač. Nejvíc moná batí servo.
Tak ja (X7 2.0 HDi Exclusive) som v pohode dal 50km, cca 1hod jazdy, 4 žudia na palube. A to som ete počas jazdy 3x zhasol a natartoval - či kontrolka nezhasne, lebo sa rozsvietila vdy cca po 5km jazdy (úplná debilita, keby sa rozsvietila hneď po natartovaní tak okamite idem kontrolova remeň )
A po tom treom zhasnutí som otvoril kapotu a videl sa hompáža remeň na altíku... (bola to mačka ale to som rozoberal u inde )
Tak ja (X7 2.0 HDi Exclusive) som v pohode dal 50km, cca 1hod jazdy, 4 žudia na palube. A to som ete počas jazdy 3x zhasol a natartoval - či kontrolka nezhasne, lebo sa rozsvietila vdy cca po 5km jazdy (úplná debilita, keby sa rozsvietila hneď po natartovaní tak okamite idem kontrolova remeň :-( )
A po tom treom zhasnutí som otvoril kapotu a videl sa hompáža remeň na altíku... (bola to mačka ale to som rozoberal u inde ;-) )
|
|
03.10.2017 10:34 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099441
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
50 neni 250 ani 100 ze ne ?
50 neni 250 ani 100 ze ne ? :nevim
|
|
03.10.2017 11:01 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099452
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
moja chyba, reagoval som na vilousa - zabudol som jeho príspevok citova. Idem to opravi.
moja chyba, reagoval som na vilousa - zabudol som jeho príspevok citova. Idem to opravi.
|
|
04.10.2017 23:39 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099902
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Neviem ci sa to hodi do temy, ale...je normalne ked som rano o pol 8 odparkoval auto na parkovisku a o 19tej donho sadal a startoval, tak mi vyhodilo Economy Mode? Uz sa mi to stalo asi 3. krat za posledne 2 mesiace..
Neviem ci sa to hodi do temy, ale...je normalne ked som rano o pol 8 odparkoval auto na parkovisku a o 19tej donho sadal a startoval, tak mi vyhodilo Economy Mode?:nevim Uz sa mi to stalo asi 3. krat za posledne 2 mesiace..
|
|
05.10.2017 11:15 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099931
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Bateria ma max 6 mesiacov. Ano ak som napr dlho umyval auto a mal otvorene dvere/kufor tak sa mi to sem tam stavalo. Mi to pripada ako keby bolo nieco zapnute aj po zhasnuti motoru. Lenze co..
Bateria je od Exide. .link. A nebol to ziaden leziak. Ked som ju kupoval bola 2 mesiace stara.
Bateria ma max 6 mesiacov. Ano ak som napr dlho umyval auto a mal otvorene dvere/kufor tak sa mi to sem tam stavalo. Mi to pripada ako keby bolo nieco zapnute aj po zhasnuti motoru. Lenze co..
Bateria je od Exide. https://www.battery-import.sk/autobaterie-exide-premium-2/autobaterie-exide-premium-72ah--12v--ea722/ A nebol to ziaden leziak. Ked som ju kupoval bola 2 mesiace stara.
|
|
05.10.2017 11:56 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099934
|
|
nVi
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
A zkouel jsi měřit alternátor?
Mě to děla podobně ale to protoe jak se hodně zahřeje alternátor(respektive se zvětí přechodový odpor) tak nedobijí ale dokud je teplota rozumná tak dobíjí.(Na té stejné straně mám KO saharu)
A zkouel jsi měřit alternátor?
Mě to děla podobně ale to protoe jak se hodně zahřeje alternátor(respektive se zvětí přechodový odpor) tak nedobijí ale dokud je teplota rozumná tak dobíjí.(Na té stejné straně mám KO saharu)
|
|
05.10.2017 12:45 -
Re: Problém s dobíjením
|
3099936
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
Alternator ma napadol ako dalsia vec, kedze sme s jumepom zistili asi niekedy v maji ze uz asi dosluhuje (pri pridani plynu cvrlikal. Nemalo by to ale zobrazit chybovu hlasku?
Alternator ma napadol ako dalsia vec, kedze sme s jumepom zistili asi niekedy v maji ze uz asi dosluhuje (pri pridani plynu cvrlikal:-)). Nemalo by to ale zobrazit chybovu hlasku?
|
|
05.10.2017 21:18 -
Re: Problém s dobíjením
|
3100067
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Majo77 napsal(a): Bateria ma max 6 mesiacov. Ano ak som napr dlho umyval auto a mal otvorene dvere/kufor tak sa mi to sem tam stavalo. Mi to pripada ako keby bolo nieco zapnute aj po zhasnuti motoru. Lenze co..
Bateria je od Exide. .link. A nebol to ziaden leziak. Ked som ju kupoval bola 2 mesiace stara.
No ja kupujem len Varty Blue alebo Silver Dynamic, V mojom pripade bola originalna bateria Varta 12V L3 800A (EN) 75 Ah. Baterku s takym oznacenim som vsak nikde nanasiel, zrejme je to oznacenie do prvovyroby. Ale parametrami najblizsie som nasiel tuto .link. . Ak si vsak mal povodnu bateriu inu ako si kupil, tak sa vraj maju do auta nahrat jej udaje aby vsetko fungovalo tak ako ma, ale o tom ti viac povedia odbornici cez diagnostiku.
Co sa toho cvrlikania tyka, tak pokial mas najazdene 160 tis a viac, tak to bude volnobezna remenica a treba ju vymenit. Vyrobcom INA je odhadovana zivonost remenice 180 az 200 tis Km. Aternatory pri normalnej prevadzke vydrzia dvojnasobok a viac. V otcovom Sharane vydrzal altik az 650 km, menila sa len volnobezna remenica asi dva krat.
Co sa prechodovych odporov tyka, tak to mam skusenost, ked kolega tvrdil ze mu slabo dobija alternator na aute s 50 tis najazdom, co je prilis malo na to aby odisiel altik pri beznej prevadzke. Samozrejme to bol prechodovy odpor na kostre, respektive kablove oko na prepojovacom kabli medzi motorom a kasnou, nebolo od vyroby dobre zacvaknute o kabel. Bolo to tak slabo ze sa stacilo trochu zavesit na kabel a kabel sa vytiahol. Stacilo len ocistit plochy dobre zacvaknut a pre istotu zaliat cinom. Altik zacal opat fungovat.
Detekcia prechodoveho odporu, respektive ubytku napatia je jednoducha, staci na to voltmeter. Pri nastartovanom motore staci prilozit jeden kablik priamo na kostru alternatora a druhy na minus pol baterie. Ak voltmeter nacita dake napatie (0.1V a viac), tak tam bude problem zo spojmi. A pri zvysovani zataze (zapnutie svetiel a dalsich spotrebicov) sa bude ten ubytok napatia zvascovat (u kolegu sme namerali nieco cez 2V). Ak nameras 0V, tak su spoje v poriadku a chyba bude najskor v altiku. Tak isto sa da odskusat aj + kabel, len kabliky voltmetra das na + srob na alternatore a + pol baterie. Ale s problemom na plusovom kabli som sa este nestretol, asi preto ze vacsinou je to priama cesta altik - baterka.
No ja kupujem len Varty Blue alebo Silver Dynamic, V mojom pripade bola originalna bateria Varta 12V L3 800A (EN) 75 Ah. Baterku s takym oznacenim som vsak nikde nanasiel, zrejme je to oznacenie do prvovyroby. Ale parametrami najblizsie som nasiel tuto https://www.najnakup.sk/autobaterie/varta-autobateria-silver-dynamic-12v-77ah-780a-577400078 . Ak si vsak mal povodnu bateriu inu ako si kupil, tak sa vraj maju do auta nahrat jej udaje aby vsetko fungovalo tak ako ma, ale o tom ti viac povedia odbornici cez diagnostiku.
Co sa toho cvrlikania tyka, tak pokial mas najazdene 160 tis a viac, tak to bude volnobezna remenica a treba ju vymenit. Vyrobcom INA je odhadovana zivonost remenice 180 az 200 tis Km. Aternatory pri normalnej prevadzke vydrzia dvojnasobok a viac. V otcovom Sharane vydrzal altik az 650 km, menila sa len volnobezna remenica asi dva krat.
Co sa prechodovych odporov tyka, tak to mam skusenost, ked kolega tvrdil ze mu slabo dobija alternator na aute s 50 tis najazdom, co je prilis malo na to aby odisiel altik pri beznej prevadzke. Samozrejme to bol prechodovy odpor na kostre, respektive kablove oko na prepojovacom kabli medzi motorom a kasnou, nebolo od vyroby dobre zacvaknute o kabel. Bolo to tak slabo ze sa stacilo trochu zavesit na kabel a kabel sa vytiahol. Stacilo len ocistit plochy dobre zacvaknut a pre istotu zaliat cinom. Altik zacal opat fungovat.
Detekcia prechodoveho odporu, respektive ubytku napatia je jednoducha, staci na to voltmeter. Pri nastartovanom motore staci prilozit jeden kablik priamo na kostru alternatora a druhy na minus pol baterie. Ak voltmeter nacita dake napatie (0.1V a viac), tak tam bude problem zo spojmi. A pri zvysovani zataze (zapnutie svetiel a dalsich spotrebicov) sa bude ten ubytok napatia zvascovat (u kolegu sme namerali nieco cez 2V). Ak nameras 0V, tak su spoje v poriadku a chyba bude najskor v altiku. Tak isto sa da odskusat aj + kabel, len kabliky voltmetra das na + srob na alternatore a + pol baterie. Ale s problemom na plusovom kabli som sa este nestretol, asi preto ze vacsinou je to priama cesta altik - baterka.
|
|
| |
|
|