| | |
01.11.2009 18:48 -
Problém s dobíjením
|
1108701
|
|
PetrXX
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 29 |
|
|
Take visím u známých, protoe za jízdy spadl ukazatel baterie téměř k nule. Baterka la na nabíječku, start ok, ale jakmile zatočím volantem, zabliká počítač, pohasne vechno co svítí, začne to hlásit chyby v řízení, ESP, rozsvítí se STOP a servis. Ve finále začne cukat motor a vypne.
Odelo vám dobíjení a projevovalo se to stejně?
Jak oprava, na kolik přijde nový alternátor, pokud je v tahu?
Take visím u známých, protoe za jízdy spadl ukazatel baterie téměř k nule. Baterka la na nabíječku, start ok, ale jakmile zatočím volantem, zabliká počítač, pohasne vechno co svítí, začne to hlásit chyby v řízení, ESP, rozsvítí se STOP a servis. Ve finále začne cukat motor a vypne.
Odelo vám dobíjení a projevovalo se to stejně?
Jak oprava, na kolik přijde nový alternátor, pokud je v tahu?
|
|
01.11.2009 19:39 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108704
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
bud ta baterka je proste k hovnu nebo zkratovy proud alternatoru pres prorazene diody je tak velky ze stahne vsechno napeti coz zas tak mozne uplne neni
bud ta baterka je proste k hovnu nebo zkratovy proud alternatoru pres prorazene diody je tak velky ze stahne vsechno napeti coz zas tak mozne uplne neni
|
|
01.11.2009 19:42 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108705
|
|
PetrXX
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 29 |
|
|
autodiag napsal(a): bud ta baterka je proste k hovnu nebo zkratovy proud alternatoru pres prorazene diody je tak velky ze stahne vsechno napeti coz zas tak mozne uplne neni
Zkouel jsem to na vypůjčenou baterku z Passata (80 Ah) a bylo to stejný.
Alternátor v prdeli?
bud ta baterka je proste k hovnu nebo zkratovy proud alternatoru pres prorazene diody je tak velky ze stahne vsechno napeti coz zas tak mozne uplne neni
Zkouel jsem to na vypůjčenou baterku z Passata (80 Ah) a bylo to stejný.
Alternátor v prdeli?
|
|
01.11.2009 19:51 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108706
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pravdepodobne ti neco celkem hodne odebira proud
pravdepodobne ti neco celkem hodne odebira proud
|
|
01.11.2009 22:33 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108750
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Alternator a baterku mozes vyskusat voltmetrom. Je to iba taky jednoduchy test, nezistis nim presne co tomu altiku je ale skus to a daj vediet co si zistil.
Takze pri vypnutom motore a tiez vypnutych spotrebicoch (svetla , radio atd) odmeraj napatie na baterii. Dobra bateria by mala mat minimalne 12V, v pripade ze je cerstvo nabita moze mat az 12,5 V. Ak ma menej ako 10,5 V, tak moze byt v tahu jeden clanok. Ak je to OK tak, skus zapnut svetla a ine spotrebce, ak je baterka dobra, napatie by malo byt tak od 11 do 12 V (moze byt viac) ak to padne nizsie tak je uz kapacita baterie nizka (bateria moze byt uz stara) alebo ju treba dobit. Dalsia skuska baterky je pri starte. Napatie pri starte by nemalo padnut pod 9 V, ak bude menej, tak je baterka alebo vybita alebo v prd...tahu (pokial si ju prave dal dolu z nabijacky)
Dalsim krokom skontrolujeme alternator. Ak baterka zvladne start, tak by sa po nabehnuti alternatora malo napatie pohybovat od 13 do 15 V. Ten rozsah je dost velky lebo v C5 mame namontovane alternatory ktore nemaju fixne nastavene vystupne napatie. Napatie je nastavovane automaticky v zavislosti na odbere, teploty a inych parametrov, myslim ze dostava aj iformacie z riadiacej jednotky. No skratka ak po nastartovani mas na baterke menej ako 13 V tak je na 99% blby altik. 1% nechavam na blbe, zoxidovane kontakty. Chybu na alternatore vsak uz tak lahko nezistis, to sa da az po rozobrati alebo otestovani v stolici. Mozes mat zodrate uhlky, zberacie kruzky, v prd... regler alebo odfajcene diody.
No skus aspon zistit tie napatia a napis co si zistil. Potom budeme riesit dalej
Alternator a baterku mozes vyskusat voltmetrom. Je to iba taky jednoduchy test, nezistis nim presne co tomu altiku je ale skus to a daj vediet co si zistil.
Takze pri vypnutom motore a tiez vypnutych spotrebicoch (svetla , radio atd) odmeraj napatie na baterii. Dobra bateria by mala mat minimalne 12V, v pripade ze je cerstvo nabita moze mat az 12,5 V. Ak ma menej ako 10,5 V, tak moze byt v tahu jeden clanok. Ak je to OK tak, skus zapnut svetla a ine spotrebce, ak je baterka dobra, napatie by malo byt tak od 11 do 12 V (moze byt viac) ak to padne nizsie tak je uz kapacita baterie nizka (bateria moze byt uz stara) alebo ju treba dobit. Dalsia skuska baterky je pri starte. Napatie pri starte by nemalo padnut pod 9 V, ak bude menej, tak je baterka alebo vybita alebo v prd...tahu (pokial si ju prave dal dolu z nabijacky)
Dalsim krokom skontrolujeme alternator. Ak baterka zvladne start, tak by sa po nabehnuti alternatora malo napatie pohybovat od 13 do 15 V. Ten rozsah je dost velky lebo v C5 mame namontovane alternatory ktore nemaju fixne nastavene vystupne napatie. Napatie je nastavovane automaticky v zavislosti na odbere, teploty a inych parametrov, myslim ze dostava aj iformacie z riadiacej jednotky. No skratka ak po nastartovani mas na baterke menej ako 13 V tak je na 99% blby altik. 1% nechavam na blbe, zoxidovane kontakty. Chybu na alternatore vsak uz tak lahko nezistis, to sa da az po rozobrati alebo otestovani v stolici. Mozes mat zodrate uhlky, zberacie kruzky, v prd... regler alebo odfajcene diody.
No skus aspon zistit tie napatia a napis co si zistil. Potom budeme riesit dalej :)
|
|
01.11.2009 23:01 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108756
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Zdar na 99% je v háji alternátor. Přesně to co popisuje mi udělalo před 4 roky BXo. Akorát to na nehlásilo ty vae chyby neb BXo nemá ty chytré fíčury. Ale při jízdě pěkně za tmy a v lijáku začalo vechno pohasínat a to zhaslo uplně. Jen běel motor (zřejmě na eletroventil čerpadla je potřeba nula nula prd napětí) kontrolka dobíjení se pro jistotu taky nerozsvítila. Po odtaení, vypojení baterky a na zkouku dané fungl nové ověřené z jiného auta, to samé rychlé vybití baterie. Dal jsem novej altík a bylo v tu ránu po problému. Co v tom altíku exlo, to nevím, neb jsem neměl náladu to rozebírat a opravovat. Zdar F
Zdar na 99% je v háji alternátor. Přesně to co popisuje mi udělalo před 4 roky BXo. Akorát to na nehlásilo ty vae chyby neb BXo nemá ty chytré fíčury. :-) Ale při jízdě pěkně za tmy a v lijáku začalo vechno pohasínat a to zhaslo uplně. Jen běel motor (zřejmě na eletroventil čerpadla je potřeba nula nula prd napětí) kontrolka dobíjení se pro jistotu taky nerozsvítila. Po odtaení, vypojení baterky a na zkouku dané fungl nové ověřené z jiného auta, to samé rychlé vybití baterie. Dal jsem novej altík a bylo v tu ránu po problému. Co v tom altíku exlo, to nevím, neb jsem neměl náladu to rozebírat a opravovat. Zdar F
|
|
03.11.2009 09:39 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108828
|
|
PetrXX
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 29 |
|
|
Tak záhada hlavolamu vyřeena - nebyl to ani alternátor, ani baterka. Byl to patně ukostřený uzemňovací kabel (jeden z kabelů, který vede od baterky a končí ukostřený vlevo v karosérii). Na první pohled vypadal ok, po sundání bylo mezi kabelem a plechem "projiskřeno" a odpor byl u příli velký.
UUUUUUUUUUUFFFFFFFFFFF
Tak záhada hlavolamu vyřeena - nebyl to ani alternátor, ani baterka. Byl to patně ukostřený uzemňovací kabel (jeden z kabelů, který vede od baterky a končí ukostřený vlevo v karosérii). Na první pohled vypadal ok, po sundání bylo mezi kabelem a plechem "projiskřeno" a odpor byl u příli velký.
UUUUUUUUUUUFFFFFFFFFFF :-)
|
|
03.11.2009 10:57 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108832
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no tak ja myslel ze tuhle zakladni vec si kazdej zkontroluje predtim nez zacne tapat na foru..no hlavne ze ti to jezdi...
no tak ja myslel ze tuhle zakladni vec si kazdej zkontroluje predtim nez zacne tapat na foru..no hlavne ze ti to jezdi...
|
|
03.11.2009 12:58 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108841
|
|
Buchta
|
Město: Praha 3, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 445 |
|
|
To je bolest kadýho fóra, nepouívá se jak by se mělo, nejdřív HLEDAT a HLEDAT a dy se nic nenajde, tak zase HLEDAT, ale......
To je bolest kadýho fóra, nepouívá se jak by se mělo, nejdřív HLEDAT a HLEDAT a dy se nic nenajde, tak zase HLEDAT, ale......
|
|
03.11.2009 13:03 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108842
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
totaky nicmene ted me napada ze to bude pravdepodobne po nejake rane protoze sama se ta matka asi nepovoli
totaky nicmene ted me napada ze to bude pravdepodobne po nejake rane protoze sama se ta matka asi nepovoli:)
|
|
03.11.2009 13:30 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108843
|
|
PetrXX
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 29 |
|
|
Pánové nebudete věřit, ale v osm večer, mlha jak v prdeli, zmrzlej a u známých s malým dítětem se vechny jednotlivé kontakty patně prověřují. Jen na okraj. Základní věci jsem zkontroloval, opravdu jsem měl pocit, e buď baterka nebo altík. Pokud vás to tak hrozně vytočilo, e jsem hodil okamitý dotaz, zda takové projevy někdo zná, tak nereagujte a máte klid.
autodiag> matka nebyla povolená, ale řádně dotaená. Jene POD kontakt mi při montái nějaký maestro při montái xenonů chytil drák od trafa, který probíjel. Zajímavé je, e to odelo a teď.
Pánové nebudete věřit, ale v osm večer, mlha jak v prdeli, zmrzlej a u známých s malým dítětem se vechny jednotlivé kontakty patně prověřují. Jen na okraj. Základní věci jsem zkontroloval, opravdu jsem měl pocit, e buď baterka nebo altík. Pokud vás to tak hrozně vytočilo, e jsem hodil okamitý dotaz, zda takové projevy někdo zná, tak nereagujte a máte klid.
autodiag> matka nebyla povolená, ale řádně dotaená. Jene POD kontakt mi při montái nějaký maestro při montái xenonů chytil drák od trafa, který probíjel. Zajímavé je, e to odelo a teď.
|
|
03.11.2009 14:50 -
Re: Problém s dobíjením
|
1108849
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Já myslím, e se nic neděje tak hrozného. Přítě a bude někdo hledat něco podobného a narazí právě na tohle téma , tak u je pak tyhle příspěvky nasměrují na to co má prohlídnout...
Já myslím, e se nic neděje tak hrozného. Přítě a bude někdo hledat něco podobného a narazí právě na tohle téma , tak u je pak tyhle příspěvky nasměrují na to co má prohlídnout...
|
|
04.01.2010 22:45 -
Re: Problém s dobíjením
|
1430348
|
|
fantomas
|
Město: H.Brod, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 27 |
|
|
Ahoj - nevíte někdo, zda se někde uvádí, kolik by měl mít akumulátor napětí naprázdno? / připojený v autě - ani by běel nějaký systém...čerpadlo atd../ K předchozím dotazům - přechodové odpory na kostře není někdy a tak banální záleitost, jaká je )
Ahoj - nevíte někdo, zda se někde uvádí, kolik by měl mít akumulátor napětí naprázdno? / připojený v autě - ani by běel nějaký systém...čerpadlo atd../ K předchozím dotazům - přechodové odpory na kostře není někdy a tak banální záleitost, jaká je :-)))
|
|
04.01.2010 22:47 -
Re: Problém s dobíjením
|
1430349
|
|
jumep
|
|
|
dobry spravne nabity aku dava 12 - 12.5V a pri zatazi by nemal prudko klesat
dobry spravne nabity aku dava 12 - 12.5V a pri zatazi by nemal prudko klesat
|
|
03.06.2010 20:52 -
Re: Problém s dobíjením
|
2347292
|
|
miák
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ahojte vichni, včera jsem sedl do auta, projel jsem se (cca 15 km), najednou na mě zapípal počítač a nahlásil mi anomálii v dobíjení a rozsvítil se servis. Koukmu na budík akumulátoru a ručička v červeném poli. Kdy ale vypnu motor a klíček nechám v pohotovostním reimu, ukazatel stavu akumulátoru se vrátí do normální polohy cca uprostřed budíku. Jakmile ale nastartuji, zase to spadne poměrně rychle do červeného. Nemáte s tím někdo zkuenosti? Nenapadá Vás něco? Díky za kadý názor.
Nemáte s tím někdo nějaké zkuenosti
Ahojte vichni, včera jsem sedl do auta, projel jsem se (cca 15 km), najednou na mě zapípal počítač a nahlásil mi anomálii v dobíjení a rozsvítil se servis. Koukmu na budík akumulátoru a ručička v červeném poli. Kdy ale vypnu motor a klíček nechám v pohotovostním reimu, ukazatel stavu akumulátoru se vrátí do normální polohy cca uprostřed budíku. Jakmile ale nastartuji, zase to spadne poměrně rychle do červeného. Nemáte s tím někdo zkuenosti? Nenapadá Vás něco? Díky za kadý názor.
Nemáte s tím někdo nějaké zkuenosti
|
|
03.06.2010 20:58 -
Re: Problém s dobíjením
|
2347294
|
|
jumep
|
|
|
najskor regulacia dobijania - alternator ...
odmeraj si voltmetrom kolko ti to tlaci ked mas nastartovane
najskor regulacia dobijania - alternator ...
odmeraj si voltmetrom kolko ti to tlaci ked mas nastartovane
|
|
03.06.2010 20:59 -
Re: Problém s dobíjením
|
2347295
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Mal som presne ten isty problem. Stihol som dojst do servisu. U mna to bol odideny alternator. Priznaky su u teba rovnake ake som mal aj ja
Mal som presne ten isty problem. Stihol som dojst do servisu. U mna to bol odideny alternator. Priznaky su u teba rovnake ake som mal aj ja
|
|
03.06.2010 20:59 -
Re: Problém s dobíjením
|
2347296
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Raději bych pouil ručkový voltmetr, digitální to někdy nemají rádi a rozloučí se s Tebou (některé)
Raději bych pouil ručkový voltmetr, digitální to někdy nemají rádi a rozloučí se s Tebou (některé)
|
|
03.06.2010 21:44 -
Re: Problém s dobíjením
|
2347321
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
vadny regulator(popr i diody),urcite to oprav co nejdrive..jednotky nemaji prepeti moc rady...
vadny regulator(popr i diody),urcite to oprav co nejdrive..jednotky nemaji prepeti moc rady...
|
|
02.10.2010 11:08 -
Re: Problém s dobíjením
|
2357385
|
|
kokoumes
|
Město: Brandýsek , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
kolik má být provozní napětí a kolik povolená minima a maxima?
kolik má být provozní napětí a kolik povolená minima a maxima?
|
|
| |
|
|