| | |
25.05.2017 00:59 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3068723
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Asi ne vdy se točí ventilátor chladiče při sputěné klimě. Zapl jsem klimatizaci a Ventilátor chladiče stojí, spojka klimy sepla a chladí (i kdy slabě). Ventilátor chladiče je v pořádku - při testu na diagnostice funguje nií i vyí rychlost. Teď mě napadlo, e ventilátor chladiče je třírychlostní tak musím vyzkouet i třetí rychlost.
Asi ne vdy se točí ventilátor chladiče při sputěné klimě. Zapl jsem klimatizaci a Ventilátor chladiče stojí, spojka klimy sepla a chladí (i kdy slabě). Ventilátor chladiče je v pořádku - při testu na diagnostice funguje nií i vyí rychlost. Teď mě napadlo, e ventilátor chladiče je třírychlostní tak musím vyzkouet i třetí rychlost. :-))
|
|
25.05.2017 09:03 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3068778
|
|
jumep
|
|
|
sahara sa spusta ked stupne tlak v systeme, takze hned po zapnuti klimi ani bezat nemusi
tretiu rychlost neskusis, cely system je ovladany relatkami, ak ide najnizsia a najvyssia ostatne ide automaticky lebo nizka rychlost ak by bol zly odpor tej strednej rychlosti nesla
sahara sa spusta ked stupne tlak v systeme, takze hned po zapnuti klimi ani bezat nemusi
tretiu rychlost neskusis, cely system je ovladany relatkami, ak ide najnizsia a najvyssia ostatne ide automaticky lebo nizka rychlost ak by bol zly odpor tej strednej rychlosti nesla
|
|
25.05.2017 21:39 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069393
|
|
Jimik
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 169 |
|
|
Dnes jsem to zkouel znovu a nelo nic. V diagnostice je u vstřikování test nízké a vysoké rychlosti. Potom je taky u BSI v testu klimatizace jeden test ventilátoru. Myslel jsem, e je to ten třetí. Teď to budu zkoumat a za 14 dní.
Dnes jsem to zkouel znovu a nelo nic. V diagnostice je u vstřikování test nízké a vysoké rychlosti. Potom je taky u BSI v testu klimatizace jeden test ventilátoru. Myslel jsem, e je to ten třetí. :nevim Teď to budu zkoumat a za 14 dní.
|
|
26.05.2017 21:44 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069697
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Tak jsem se konečně rozhoupal a kouknul se pořádně na ty ventilátory.
Věc se má tak, e jsem doufal v odhad jruze na to, e chyba bude v kartáčích ( malé uhlíky). Byla by to asi ta nejlepí varianta, ale to se po rozebrání nepotvrdilo Kartáče jsou jako nové a i komutátor vypadá sluně. Zkouknul jsem tedy pouze jen jeden motor, ale aktuální funkce nebo spí nefunkce je u obou stejná. viz mé video na v linku o pár příspěvků výe.
Rozhodl jsem se tedy sloit motor zpět a zkusit o testovat na přímo. Krokodílkama a dabelama jsem si udělal vývody z baterky na 12 V a zkusil je na odpojený konektor. Po připojení se ale bohuel ani jeden ventilátor neroztočil. Zde mám dotaz na ten druhý konektor s dvěma slabíma kabelama. Ten jsem měl při testu rozpojený. Je to správně otestované? Nebo se to musí něják proklemovat?
Máte nějáký tip kde je chyba a jak jí opravit?
Jetě dodám e diagnostika ventilátory také neroztočí
Děkuji
Tak jsem se konečně rozhoupal a kouknul se pořádně na ty ventilátory.
Věc se má tak, e jsem doufal v odhad jruze na to, e chyba bude v kartáčích ( malé uhlíky). Byla by to asi ta nejlepí varianta, ale to se po rozebrání nepotvrdilo:-( Kartáče jsou jako nové a i komutátor vypadá sluně. Zkouknul jsem tedy pouze jen jeden motor, ale aktuální funkce nebo spí nefunkce je u obou stejná. viz mé video na v linku o pár příspěvků výe.
Rozhodl jsem se tedy sloit motor zpět a zkusit o testovat na přímo. Krokodílkama a dabelama jsem si udělal vývody z baterky na 12 V a zkusil je na odpojený konektor. Po připojení se ale bohuel ani jeden ventilátor neroztočil. Zde mám dotaz na ten druhý konektor s dvěma slabíma kabelama. Ten jsem měl při testu rozpojený. Je to správně otestované? Nebo se to musí něják proklemovat? :nevim
Máte nějáký tip kde je chyba a jak jí opravit?:nevim
Jetě dodám e diagnostika ventilátory také neroztočí:-(
Děkuji
Přílohy: IMG_20170526_093532.jpg ( 2584958b ) - IMG_20170526_100610.jpg ( 2124856b ) - IMG_20170526_100617.jpg ( 2405600b ) - |
|
26.05.2017 21:54 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069723
|
|
jruze
|
|
|
Na levé straně dole pod světlem mas relatka a ovládání pro ventilátory To bylo utopené ? A chodilo to vůbec někdy ?
Na levé straně dole pod světlem mas relatka a ovládání pro ventilátory To bylo utopené ? A chodilo to vůbec někdy ?
|
|
26.05.2017 22:14 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069745
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Chyba s ventilátory je tam od koupi.
Jestli to bylo někdy utopené....tak to nevim, u mě určitě ne.
Relátka a ovládání....to jsem snad obeel při testu kdy jsem dole u ventilátorů rozpojil ty konektory a připojil 12 V na přímo?? nebo ne?
Chyba s ventilátory je tam od koupi.
Jestli to bylo někdy utopené....tak to nevim, u mě určitě ne.
Relátka a ovládání....to jsem snad obeel při testu kdy jsem dole u ventilátorů rozpojil ty konektory a připojil 12 V na přímo?? :nevim nebo ne?
|
|
26.05.2017 23:15 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069784
|
|
jruze
|
|
|
Tarasus napsal(a): Chyba s ventilátory je tam od koupi.
Jestli to bylo někdy utopené....tak to nevim, u mě určitě ne.
Relátka a ovládání....to jsem snad obeel při testu kdy jsem dole u ventilátorů rozpojil ty konektory a připojil 12 V na přímo?? nebo ne?
Podle mne ne - ty jsi obeel i tu elektroniku? - připojil jsi + a - přímo na motor nebo jen k napájení elektroniky ? - je dost moné e tam někdo dal jiné větráky s jinou elektronikou - proto jsem se ptal jestli to někdy vůbec chodilo.
Podle mne ne:nevim - ty jsi obeel i tu elektroniku? - připojil jsi + a - přímo na motor nebo jen k napájení elektroniky ? - je dost moné e tam někdo dal jiné větráky s jinou elektronikou - proto jsem se ptal jestli to někdy vůbec chodilo.
|
|
26.05.2017 23:22 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069785
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Tak se zeptam jinak. Jak bych mel otestovat ventilatory sahary bez pouziti diagnostiky? ( pres diag se nerozebehnou).
Diky
Tak se zeptam jinak. Jak bych mel otestovat ventilatory sahary bez pouziti diagnostiky? ( pres diag se nerozebehnou).
Diky
|
|
27.05.2017 10:27 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069883
|
|
jumep
|
|
|
pripojis hrube kable priamo na napajanie a tenke nechas odpojene
pripojis hrube kable priamo na napajanie a tenke nechas odpojene
|
|
27.05.2017 11:00 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3069894
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Pokud se nepletu tak pripojeni jen silneho konektoru +12 a zem ventilator nerozbehne. Nejsnazsi je test na diag a nebo do nejakeho auta kde to zarucene funguje.
Pokud se nepletu tak pripojeni jen silneho konektoru +12 a zem ventilator nerozbehne. Nejsnazsi je test na diag a nebo do nejakeho auta kde to zarucene funguje.
|
|
29.05.2017 08:59 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3070185
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Jak jsem psal, tak přes diag se ani nehnou a jinou C5 nemám abych to testnul.
Věc se má tak, e ventilátory se aktuálně spínají ve velice krátkých intervalech a na jen velmi malou chvilku (viz. můj link výe)
Motory ventilátoru jsou z mého pohledu po mechanické zcela v pořádku.
Test s připojením 12 V na přímo do toho "velkého" konektoru s + a - (červená/černá) a odpojeným volně ponechaným malým konektorem nic ukázal- ani se nehnuly.
Nevěděl by někdo jestli je lze takto otestovat a ověřit jejich funkčnost nebo je potřeba jetě něco pro správný test?
Je divné, e motory ventilátorů se projevují oba stejně- z toho mi vychází, e bude problém někde v ovládání ventilátorů...asi Dá se to řízení otestovat?
Kadopádně auto jsem ji s touto závadou koupil a loňské léto jsem neměl ádný problém s teplotou motoru. Jediné kde se to projeví je na klimatizaci, která logicky nechladí pokud auto stojí na místě..
Děkuji za pomoc
Jak jsem psal, tak přes diag se ani nehnou a jinou C5 nemám abych to testnul.
Věc se má tak, e ventilátory se aktuálně spínají ve velice krátkých intervalech a na jen velmi malou chvilku (viz. můj link výe)
Motory ventilátoru jsou z mého pohledu po mechanické zcela v pořádku.
Test s připojením 12 V na přímo do toho "velkého" konektoru s + a - (červená/černá) a odpojeným volně ponechaným malým konektorem nic ukázal- ani se nehnuly.
Nevěděl by někdo jestli je lze takto otestovat a ověřit jejich funkčnost nebo je potřeba jetě něco pro správný test?
Je divné, e motory ventilátorů se projevují oba stejně- z toho mi vychází, e bude problém někde v ovládání ventilátorů...asi :nevim Dá se to řízení otestovat?
Kadopádně auto jsem ji s touto závadou koupil a loňské léto jsem neměl ádný problém s teplotou motoru. Jediné kde se to projeví je na klimatizaci, která logicky nechladí pokud auto stojí na místě..
Děkuji za pomoc
|
|
29.05.2017 12:06 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3070276
|
|
jruze
|
|
|
Diag- a)test (měly by fungovat dle info diag) - b) diag měřené hodnoty - poadavek=otáčky ventilátorů , zkontrolovat konektory a relátka v ovládání ventilátorů. pokud toto bude OK tak mi to příjde e někdo a)pouil jiný typ motorů s elektronikou ne tam patří z důvodu nemonosti sehnat ty ventylátory co tam patří=nejsou nedají se sehnat- sám jsem sháněl pomalu dva roky druhý, b) někdo odpálil elektroniku motorů nějakým pokusem testu. Jak jsi přiel na to e ventilátory jsou v pořádku ? c) někdo odpálil jednotku motoru=nedokáe dát příkaz na poadavek otáčení ventilátorů - inpulz k roztočení tam jde,ale chybí poadavek otáček. -přeruený kablík elektronika ventilátorů- jednotka motoru.Ikdy co vím tak po ztrátě této infotmace(přeruení,rozpojení) by se na X7 měli roztočit na plný výkon=bezpečnostní prvek-funkce proti přehřátí motoru.
Diag- a)test (měly by fungovat dle info diag) - b) diag měřené hodnoty - poadavek=otáčky ventilátorů ;-) , zkontrolovat konektory a relátka v ovládání ventilátorů. pokud toto bude OK tak mi to příjde e někdo a)pouil jiný typ motorů s elektronikou ne tam patří z důvodu nemonosti sehnat ty ventylátory co tam patří=nejsou nedají se sehnat- sám jsem sháněl pomalu dva roky druhý, b) někdo odpálil elektroniku motorů nějakým pokusem testu. Jak jsi přiel na to e ventilátory jsou v pořádku ? c) někdo odpálil jednotku motoru=nedokáe dát příkaz na poadavek otáčení ventilátorů - inpulz k roztočení tam jde,ale chybí poadavek otáček.:nevim -přeruený kablík elektronika ventilátorů- jednotka motoru.Ikdy co vím tak po ztrátě této infotmace(přeruení,rozpojení) by se na X7 měli roztočit na plný výkon=bezpečnostní prvek-funkce proti přehřátí motoru.;-)
|
|
29.05.2017 15:12 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3070349
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
O víkendu jsem s jruze taky zrovna řeil, e se mi zas přestal hýbat ventilátor. Roztočí se, vypne, roztočí se, vypne. Kdy ho drim rukou, snaí se roztáčet tak sekundu a vypne.
Kdy sundam vrtuli, roztočí se v pohodě, během chvíle přejde na vyí otáčky. Ale jakmile se zatíí momentem, tak má snahu jen asi vteřinu točit. Zkouel jsem axiální vůle a tam je to ok, i při popotaeným rotoru mi to začne točit. Jen prostě nedá prvotní zátě při roztáčení. Nestalo se u tohle někomu?
Já zkouel jen naměřit různě napětí na přívodech a tlustý kabely mají pořád 12V. Slabí kabely mají cca 12V (jeden víc, jeden méně), třetí zem. Teď se pokouim někde sehnat náhradní saharu na test, abych zjistil, zda je v háji ona nebo něco před saharou.
Edit: Tak to vypadá, e jedinej rozdíl je, e bez vrtule to nesníí otáčky na nulu, take se po několika brnkuntích dostane motor na takový otáčky, e se tam asi něco sepne a pak u to drí ty vysoký otáčky. Ale i bez vrtule to jen drká pravidelně jednou tak za 5s do motoru, aby se rozjel. Jak nějaká proudová ochrana... Jetě mi napadlo, e jsem si nechával nedávno přehrát sw, tak jestli třeba ten novějí nepracuje jinak s vrtulí ne ten starej.
O víkendu jsem s jruze taky zrovna řeil, e se mi zas přestal hýbat ventilátor. Roztočí se, vypne, roztočí se, vypne. Kdy ho drim rukou, snaí se roztáčet tak sekundu a vypne.
Kdy sundam vrtuli, roztočí se v pohodě, během chvíle přejde na vyí otáčky. Ale jakmile se zatíí momentem, tak má snahu jen asi vteřinu točit. Zkouel jsem axiální vůle a tam je to ok, i při popotaeným rotoru mi to začne točit. Jen prostě nedá prvotní zátě při roztáčení. Nestalo se u tohle někomu?
Já zkouel jen naměřit různě napětí na přívodech a tlustý kabely mají pořád 12V. Slabí kabely mají cca 12V (jeden víc, jeden méně), třetí zem. Teď se pokouim někde sehnat náhradní saharu na test, abych zjistil, zda je v háji ona nebo něco před saharou.
Edit: Tak to vypadá, e jedinej rozdíl je, e bez vrtule to nesníí otáčky na nulu, take se po několika brnkuntích dostane motor na takový otáčky, e se tam asi něco sepne a pak u to drí ty vysoký otáčky. Ale i bez vrtule to jen drká pravidelně jednou tak za 5s do motoru, aby se rozjel. Jak nějaká proudová ochrana... Jetě mi napadlo, e jsem si nechával nedávno přehrát sw, tak jestli třeba ten novějí nepracuje jinak s vrtulí ne ten starej.
|
|
02.06.2017 14:36 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3071421
|
|
jruze
|
|
|
Miluji lidi kteří chtějí opravit auto a nemají na to čas X7 opraveny sahary = pán a se naobědvá si přijede - já neobědval abych stihnul termím od 8.30 do 14.00 včetně sehnáné jednoho ventilátoru Pan Patera měl asi víc času (neopravil) ale jeho práce stojí za zveřejnění(trochu mimo téma ale....) - Po výměně pístnice a sylentů ramene = Jak dlouho asi vydrí ? (z těch fotek to není moc vidět ale na sylentech jsou normálně kapky LDS - neřeil jsem to neměl jsem čas a poadavek byly sahary né předělávat práci druhých)
Miluji lidi kteří chtějí opravit auto a nemají na to čas X7 opraveny sahary = pán a se naobědvá si přijede - já neobědval abych stihnul termím od 8.30 do 14.00 včetně sehnáné jednoho ventilátoru;-) Pan Patera měl asi víc času (neopravil) ale jeho práce stojí za zveřejnění(trochu mimo téma ale....):palec - Po výměně pístnice a sylentů ramene = Jak dlouho asi vydrí ? (z těch fotek to není moc vidět ale na sylentech jsou normálně kapky LDS - neřeil jsem to neměl jsem čas a poadavek byly sahary né předělávat práci druhých)
Přílohy: 02062017691.jpg ( 945004b ) - 02062017692.jpg ( 902682b ) - 02062017693.jpg ( 959900b ) - |
|
02.06.2017 16:47 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3071475
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
To jruze ja nevim jestli jsou v poradku. Napsal jsem ze po mechanicke strance se zdaji byt OK.
Podle me to bude nekde v el.
Nahodou nevite jestli se da pouzit motor sahary z jineho typu motoru C5 treba z dvoulitu, kde je.pouze jeden motor? Alespon pro test?
Diky
To jruze ja nevim jestli jsou v poradku. Napsal jsem ze po mechanicke strance se zdaji byt OK.
Podle me to bude nekde v el.
Nahodou nevite jestli se da pouzit motor sahary z jineho typu motoru C5 treba z dvoulitu, kde je.pouze jeden motor? Alespon pro test?
Diky
|
|
14.06.2017 14:30 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3074557
|
|
nVi
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Odela mi 1 sahara ze 2. můe být problém v relátku nebo má kadý ventilátor pojistku zvlá?
Zatím jsem neměl čas to moc zkoumat, spí mi jde o to na co se zaměřit.
A dalí věc jeta e mi přijde e ty sahary nejsou vyváený a e to třese celým autem.
Odela mi 1 sahara ze 2. můe být problém v relátku nebo má kadý ventilátor pojistku zvlá?
Zatím jsem neměl čas to moc zkoumat, spí mi jde o to na co se zaměřit.
A dalí věc jeta e mi přijde e ty sahary nejsou vyváený a e to třese celým autem.
|
|
| |
|
|