| | |
12.08.2016 19:31 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2981696
|
|
h450
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
jj ted jsem nerozumel ktery konektor presne myslis ale promeril jsem +- az na kostku proud tam je..... na kostce jsou pak jeste dva slabe kabely vedouci z toho sediveho stekru,nicmene kdyz rozpojim ten velky stekr nahore a propojim ho natvrdo z baterky tak sahara jde..takze ty silne kabely + - by meli byt cajk nevim jaky jsi mel na mysli ten slaby kabilek..:
jj ted jsem nerozumel ktery konektor presne myslis ale promeril jsem +- az na kostku proud tam je..... na kostce jsou pak jeste dva slabe kabely vedouci z toho sediveho stekru,nicmene kdyz rozpojim ten velky stekr nahore a propojim ho natvrdo z baterky tak sahara jde..takze ty silne kabely + - by meli byt cajk nevim jaky jsi mel na mysli ten slaby kabilek..:;-)
|
|
13.09.2016 22:34 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2993870
|
|
staug
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Zdravím vechny příznivce a odborníky zvlá. Ventilátor chladiče mi běí stále naplno i kdy není důvod (i při studeném vypnutém motoru). Začalo to tak, e občas běel naplno, teď u je to tak, e zřídka neběí. Kdy odpojím ovládání (ty dva slabé vodiče, co vedou do elektroniky ventilátoru), běí stále naplno. Nevíte někdo, jak je to při odpojení ovládání správně? Jestli je to takto správně, najdu někde druhý konec toho ovládání směrem k elektronice auta? Mám ten typ ventilátoru s tou zalitou "kostkou" - raději přikládám fotku.
Zdravím vechny příznivce a odborníky zvlá. Ventilátor chladiče mi běí stále naplno i kdy není důvod (i při studeném vypnutém motoru). Začalo to tak, e občas běel naplno, teď u je to tak, e zřídka neběí. Kdy odpojím ovládání (ty dva slabé vodiče, co vedou do elektroniky ventilátoru), běí stále naplno. Nevíte někdo, jak je to při odpojení ovládání správně? Jestli je to takto správně, najdu někde druhý konec toho ovládání směrem k elektronice auta? Mám ten typ ventilátoru s tou zalitou "kostkou" - raději přikládám fotku.
Přílohy: ventilator.jpg ( 75860b ) - |
|
13.09.2016 22:37 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2993875
|
|
jumep
|
|
|
ked odpojis ten tenky kabel, tak pojde stale naplno
kable koncia v riadiacke motora
problem bude v cidle teploty motora (ale to by sa malo prejavovat aj inac)
alebo klimovom cidle
resp. nieco mu dava prikaz ist naplno, to je optimalne zistit na diagnostike nejake hodnoty a podla toho riesit
ked odpojis ten tenky kabel, tak pojde stale naplno
kable koncia v riadiacke motora
problem bude v cidle teploty motora (ale to by sa malo prejavovat aj inac)
alebo klimovom cidle
resp. nieco mu dava prikaz ist naplno, to je optimalne zistit na diagnostike nejake hodnoty a podla toho riesit
|
|
13.09.2016 22:54 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2993887
|
|
staug
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Diagnostika ukázala nesoulad - poadavek byl na asi 21%, ventilátor jel naplno. Hodnoty teplot byly v pořádku. Jinak ventilátor se naplno rozjede i třeba při zamknutí nebo odemknutí, otevření nebo zavření jakýchkoli dveří (při vypnutém studeném motoru - prostě ráno přijdu k autu, odemknu a ventilátor se na chvilku rozjede). Rád bych nějak proměřil kablíky od konektoru u ventilátoru k řídící jednotce.
Diagnostika ukázala nesoulad - poadavek byl na asi 21%, ventilátor jel naplno. Hodnoty teplot byly v pořádku. Jinak ventilátor se naplno rozjede i třeba při zamknutí nebo odemknutí, otevření nebo zavření jakýchkoli dveří (při vypnutém studeném motoru - prostě ráno přijdu k autu, odemknu a ventilátor se na chvilku rozjede). Rád bych nějak proměřil kablíky od konektoru u ventilátoru k řídící jednotce.
|
|
13.09.2016 22:56 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2993888
|
|
jumep
|
|
|
kablikmi to nebude
skor samotnou saharou a pripadne spinacim relatkom, ale znova to sa sprava inac ako popisujes
moj odhad je nacate to ovladanie (kocka na sahare)
kablikmi to nebude
skor samotnou saharou a pripadne spinacim relatkom, ale znova to sa sprava inac ako popisujes
moj odhad je nacate to ovladanie (kocka na sahare)
|
|
14.09.2016 22:36 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2994169
|
|
staug
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 9 |
|
|
autodiag napsal(a): podivej se nejdriv poradne na teplotu motoru a potom res ventilator a kabelaz...
jinak ventilatory odchazi pomerne casto...naposled jsem cekal 14 dni nez je naskladmi v A
dodavaji se od jineho vyrobce,meli by vydrzet...
vyvaroval bych se nejake nahrady
Nemám diagnostiku, byl jsem v servisu, ale předpokládám e čidlo teploty motoru je OK - diagnostika nezjistila chybu, ručka na palubovce ukazuje plynule a podle mě reálně. Přikláním se k odhadu jumepa, e bude načatej ten regulátor ventilátoru. Zatím ale nevím, jak to na 100% určit. Nějaký jiný funkční regulátor k dispozici mít asi nebudu. Můu nějak simulovat ECU? Jak to reguluje?
Kde koupím ten spolehlivý ventilátor od jiného výrobce, jak píe?
Jinak díky vem za reakce.
Nemám diagnostiku, byl jsem v servisu, ale předpokládám e čidlo teploty motoru je OK - diagnostika nezjistila chybu, ručka na palubovce ukazuje plynule a podle mě reálně. Přikláním se k odhadu jumepa, e bude načatej ten regulátor ventilátoru. Zatím ale nevím, jak to na 100% určit. Nějaký jiný funkční regulátor k dispozici mít asi nebudu. Můu nějak simulovat ECU? Jak to reguluje?
Kde koupím ten spolehlivý ventilátor od jiného výrobce, jak píe?
Jinak díky vem za reakce.
|
|
14.09.2016 23:00 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2994176
|
|
staug
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 9 |
|
|
jruze napsal(a): nechytla se jednotka(ECU) - soft - to udělá to e sepne sahara naplno , nebo ovládání jednotky(ECU) pro větrák - mělo by to mít uloenou chybu
Co vlastně znamená, e se jednotka nechytla? Jaké bývají příčiny? A můe se za běhu "nechytnout" a pak za se "chytnout"?
Co vlastně znamená, e se jednotka nechytla? Jaké bývají příčiny? A můe se za běhu "nechytnout" a pak za se "chytnout"?
|
|
14.09.2016 23:28 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2994184
|
|
jruze
|
|
|
staug napsal(a): Co vlastně znamená, e se jednotka nechytla? Jaké bývají příčiny? A můe se za běhu "nechytnout" a pak za se "chytnout"?
Jestli se to stane jen kdy ,,probudí" auto a nebo zapne klíček tak by to mohlo být i jednotkou motoru - ta ovládá saharu.(kdy přepisuje jednotku tak se stává e se spustí sahara na plný výkon ) - nemá soft který jí ovládá to samé by se mohlo dít v případě ne se načte(je to laicky řečeno),nebo to můe být v konektorech - některé ventilátory pokud rozpojí ovladací kablík sepne na max. otáčky , jedna z moností můe být i v elektronice ventilátoru.Neviděl jsem to a nemohu určit v čem by to mohlo být - já to řeím diag - chyba -test- kontrola kabeláe- na zkouku jiný větrák a podle toho.Jestli to dělá při jizdě nebo po kadém zapnutí klíčku(i hne po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku tak by to mohlo být sice i v jednotce(chybně čte teplotní čidlo,nebo v čidle,kabelái nebo i v té jednotce ventilátoru - buď proměřit a nebo vyřazovací metodou(to mohu já páč nebudu utrácet a pouiju díly co mám k dispozici) - jaká je tam jednotka na sahaře půlměsíc - hranatá? buď utrácej nebo zaje za někým kdo to zná a ví co a jak.
Jestli se to stane jen kdy ,,probudí" auto a nebo zapne klíček tak by to mohlo být i jednotkou motoru - ta ovládá saharu.(kdy přepisuje jednotku tak se stává e se spustí sahara na plný výkon ) - nemá soft který jí ovládá to samé by se mohlo dít v případě ne se načte(je to laicky řečeno),nebo to můe být v konektorech - některé ventilátory pokud rozpojí ovladací kablík sepne na max. otáčky , jedna z moností můe být i v elektronice ventilátoru.Neviděl jsem to a nemohu určit v čem by to mohlo být - já to řeím diag - chyba -test- kontrola kabeláe- na zkouku jiný větrák a podle toho.Jestli to dělá při jizdě nebo po kadém zapnutí klíčku(i hne po vypnutí a opětovném zapnutí klíčku tak by to mohlo být sice i v jednotce(chybně čte teplotní čidlo,nebo v čidle,kabelái nebo i v té jednotce ventilátoru - buď proměřit a nebo vyřazovací metodou(to mohu já páč nebudu utrácet a pouiju díly co mám k dispozici) - jaká je tam jednotka na sahaře půlměsíc - hranatá? buď utrácej nebo zaje za někým kdo to zná a ví co a jak.;-)
|
|
15.09.2016 00:19 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2994194
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
staug napsal(a): Nemám diagnostiku, byl jsem v servisu, ale předpokládám e čidlo teploty motoru je OK - diagnostika nezjistila chybu, ručka na palubovce ukazuje plynule a podle mě reálně. Přikláním se k odhadu jumepa, e bude načatej ten regulátor ventilátoru. Zatím ale nevím, jak to na 100% určit. Nějaký jiný funkční regulátor k dispozici mít asi nebudu. Můu nějak simulovat ECU? Jak to reguluje?
Kde koupím ten spolehlivý ventilátor od jiného výrobce, jak píe?
Jinak díky vem za reakce.
add teplota : specialne u tohodle motoru uz jsem nekolikrat zazl situaci kdy na budiku no problem a na motoru 110
ventilator vyzkousis bud s klimou nebo diagnostikou...mam stejne podezdreni na ventilator jako Jumep,ale je lepsi mit jistotu a vse vyzkouset nez bezmyslenkovite menit..muze to byt i konektor nebo kabelaz..
ja beru par veci v citroenu a ventilator patri mezi ne
s predchozim nazorem jruzeho muzes vyloucit tak je nebudes "rychlej" na zapnuti zapalovani...proste otocis a pred startem chvilku pockas
add teplota : specialne u tohodle motoru uz jsem nekolikrat zazl situaci kdy na budiku no problem a na motoru 110
ventilator vyzkousis bud s klimou nebo diagnostikou...mam stejne podezdreni na ventilator jako Jumep,ale je lepsi mit jistotu a vse vyzkouset nez bezmyslenkovite menit..muze to byt i konektor nebo kabelaz..
ja beru par veci v citroenu a ventilator patri mezi ne
s predchozim nazorem jruzeho muzes vyloucit tak je nebudes "rychlej" na zapnuti zapalovani...proste otocis a pred startem chvilku pockas
|
|
15.09.2016 21:58 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
2994400
|
|
staug
|
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 9 |
|
|
jruze napsal(a): to mi tu dělalo jedno auto také a bylo to jednotkou(ale to udělalo jen poprvé - po zhasnutí a druhém zapnutí a nastartování u ne.(dělali to dva větráky a v druhém autě oba OK)
Moná se opravdu nějak "nechytala" jednotka a potřebovala si odpočinout od zdroje. Po delím odpojení baterie ve funguje, jak má. Jestli se to bude opakovat, začnu odpojením baterie ... a zas mi bude vrtat hlavou, co se jednotce nelíbí.
Moná se opravdu nějak "nechytala" jednotka a potřebovala si odpočinout od zdroje. Po delím odpojení baterie ve funguje, jak má. Jestli se to bude opakovat, začnu odpojením baterie ... a zas mi bude vrtat hlavou, co se jednotce nelíbí.
|
|
07.03.2017 09:04 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3047093
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Ahoj chlapi,
na diagnostice jsem si zjistil chybu P0483. Jruze mě navedl na problém s ventilátory na sahaře.
Jak se mi tato chyba projevuje/neprojevuje:
1. V létě pokud auto stojí, tak ho klimatizace nedokáe vychladit (nemohu vyloučit nízký stav chladiva=jetě jsem nebyl na doplnění/výměně)
2. Auto se nepřehřívá...alespoň podle ukazatelů na přístrojové desce. Nemám problém popojídět v kolonách
3. Nikdy ani v létě jsem neviděl točit se ventilátory rychleji ne na přiloeném videu i po sviné jízdě v 35 °C (né e bych, to chodil kontrolovat při kadém zastavení auta, ale třeba dochlazovat jsem ho taky nikdy neslyel) .
Domníval jsem se, e některý by mohl být přidřený, ale s oběma lze volně pohybovat. Dále byla varianta, e tam nejde proud, ale jak můete vidět, tak se roztočí (alespoň trochu).
Nesetkal jste se s tím ji někdo? Popřípadě nějáký tip?
video: .link.
Děkuji
Ahoj chlapi,
na diagnostice jsem si zjistil chybu P0483. Jruze mě navedl na problém s ventilátory na sahaře.
Jak se mi tato chyba projevuje/neprojevuje:
1. V létě pokud auto stojí, tak ho klimatizace nedokáe vychladit (nemohu vyloučit nízký stav chladiva=jetě jsem nebyl na doplnění/výměně)
2. Auto se nepřehřívá...alespoň podle ukazatelů na přístrojové desce. Nemám problém popojídět v kolonách
3. Nikdy ani v létě jsem neviděl točit se ventilátory rychleji ne na přiloeném videu i po sviné jízdě v 35 °C (né e bych, to chodil kontrolovat při kadém zastavení auta, ale třeba dochlazovat jsem ho taky nikdy neslyel) .
Domníval jsem se, e některý by mohl být přidřený, ale s oběma lze volně pohybovat. Dále byla varianta, e tam nejde proud, ale jak můete vidět, tak se roztočí (alespoň trochu).
Nesetkal jste se s tím ji někdo? Popřípadě nějáký tip?
video: https://youtu.be/zThABia9e6g
Děkuji
Přílohy: P0483.JPG ( 117199b ) - P0483 |
|
07.03.2017 12:18 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3047129
|
|
jruze
|
|
|
Tarasus napsal(a): Ahoj chlapi,
na diagnostice jsem si zjistil chybu P0483. Jruze mě navedl na problém s ventilátory na sahaře.
Jak se mi tato chyba projevuje/neprojevuje:
1. V létě pokud auto stojí, tak ho klimatizace nedokáe vychladit (nemohu vyloučit nízký stav chladiva=jetě jsem nebyl na doplnění/výměně)
2. Auto se nepřehřívá...alespoň podle ukazatelů na přístrojové desce. Nemám problém popojídět v kolonách
3. Nikdy ani v létě jsem neviděl točit se ventilátory rychleji ne na přiloeném videu i po sviné jízdě v 35 °C (né e bych, to chodil kontrolovat při kadém zastavení auta, ale třeba dochlazovat jsem ho taky nikdy neslyel) .
Domníval jsem se, e některý by mohl být přidřený, ale s oběma lze volně pohybovat. Dále byla varianta, e tam nejde proud, ale jak můete vidět, tak se roztočí (alespoň trochu).
Nesetkal jste se s tím ji někdo? Popřípadě nějáký tip?
video: .link.
Děkuji
Ty ventilátory nechodí jak by měly(inpulz jde z jednotky na oba ventilátory- ovládání má kadý své) - kdy zapne klimu tak se točí stále na malou rychlost? - nejde to takto jednoznačně určit ale mohly by to být uhlíky KO(kdy zapne klimu měli by se roztočit na pomalou rychlost a točit se stále) dalí problém je načatá klapka na sání (dávkovač) - tam tě v dohledné době čeká výměna - pokud to jetě nepadá do nouze,nevypadává tempomat, tak to v dohledné době příjde = můj názor od PC (jen od PC)
Ty ventilátory nechodí jak by měly(inpulz jde z jednotky na oba ventilátory- ovládání má kadý své) - kdy zapne klimu tak se točí stále na malou rychlost? - nejde to takto jednoznačně určit ale mohly by to být uhlíky KO(kdy zapne klimu měli by se roztočit na pomalou rychlost a točit se stále) dalí problém je načatá klapka na sání (dávkovač) - tam tě v dohledné době čeká výměna - pokud to jetě nepadá do nouze,nevypadává tempomat, tak to v dohledné době příjde;-) = můj názor od PC (jen od PC)
|
|
07.03.2017 12:47 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3047137
|
|
jumep
|
|
|
ked pustis test tocia sa oba rovnako?
ked pustis test tocia sa oba rovnako?
|
|
07.03.2017 14:31 -
Re: Ventilátor chladiče (Sahara)
|
3047179
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Jumep: to je dobra otazka. Ten log je z listopadu a pred tydnem se mi prestal fungovat notebook co jsem mel puze na diag. Tak ze to zjistim az ho dam dohromady. Slo mi ted hlavne o zkusenosti, a napady.
Jruze: novou klapku mam od tebe a uz je vymenena Jinak diky za tip na uhliky a s tou klimou to testnu.
Jumep: to je dobra otazka. Ten log je z listopadu a pred tydnem se mi prestal fungovat notebook co jsem mel puze na diag. Tak ze to zjistim az ho dam dohromady. Slo mi ted hlavne o zkusenosti, a napady.
Jruze: novou klapku mam od tebe a uz je vymenena ;) Jinak diky za tip na uhliky a s tou klimou to testnu.
|
|
| |
|
|