Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Ventilátor topení / C5 I / II
|< < 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 > >|
11.10.2018 15:25 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3184205
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
on to neni vicemene studenak, ale prepaleny cin nasledkem vyssiho proudu...tohle je vzdy dusledek,doporucuju ti prekontrolovat spoje jestli nejsou vypalene a take ventilator,vetsinou je pricina on i kdyz se toci a fouka...

24.02.2019 19:00 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209049
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím.Prosím Vás ,na které svorky mohu přivést napětí 12V , abych vyzkoušel zda-li ventilátor točí?Máte někdo schema?Snažil jsem se přečíst celé vlákno ,ale mnoho linků již nefunguje.K ventilátoru se jednoduše nedostanu,tak jsem chtěl vyzkoušet z pojistkové skříně v prostoru motoru.A pokud se mi přemostění regulátoru otáček podaří,tak ventilátor půjde na max. otáčky?Myslím v průběhu testování.Chci totiž zjistit,co mám vlastně koupit.Jestli jen regulátor či ventilátor či obojí.V pojistkové skříni jsem nic vadného nenašel.Tedy vizuálně po demontáži konektorů a pojistek.Děkuji za radu.

24.02.2019 21:00 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209106
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kdyz odpojis konektory od regulatoru tak ten mensi je ventilator,ten vetsi je privod...kdyz je spojis bude foukat naplno

24.02.2019 21:06 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209108
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
kdyz odpojis konektory od regulatoru tak ten mensi je ventilator,ten vetsi je privod...kdyz je spojis bude foukat naplno

Díky za odpověď.Tzn. drátem mezi těmi konektory propojit černé a červené vodiče?Je tak? Díky. I když mám obavy , že ventilátor bude kaput.Myslím si to proto,že když zmačknu tlačítko rozmrazení předního okna,tak by měl ventilátor valit na plno pouze na okno.A nedělá nic.

25.02.2019 16:53 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209226
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
to autodiag - díky za radu.Zatím jsem to pořešil následovně. Vyndal jsem pylový filtr - budu jezdit tejden bez něj.Pak jsem vyndal konektory z regulátoru stříknul kontaktolem a nic.Tak jsem stříhnul silový vodiče k regulátoru a napojil na 3f jistič - jako spínací prvek. Ventilátor jede na max. ale jede. Koupím ty dva zelený konektory (doufám že i s dráty) a přes čokoládu je napojím.Pokud to nebude stále fungovat koupím regulátor. Doufám ,že příčinou nefunkčnosti regulátoru (velký proud)nebyl není přidřený ventilátor,ale podle zvuku snad ne.Takže to teď spínám jističem co mám na podlaze.Chtěl bych se zeptat, jestli se dají koupit ty zelený konektory i s nalisovanými vodiči.Jo a pak je mi taky divný,že po nastartování je napětí na tom malém konektoru a na velkém nic. U toho velkého jsou i slabé vodiče,o kterých si myslím,že jsou pro napájení regulátoru. Na těch není taky nic. Pokud budeš mít čas,mohl bych poprosit o vysvětlení či schéma jen tohoto okruhu? Díky moc.Ale i tak díky díky za radu abych propojil.

26.02.2019 09:28 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209260
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Ještě další poznatek a otázka. Tak ty dva slabé vodiče nebudou napájení regulátoru (to jsem asi napsal včera blbě),ale ovládání regulátoru. Můj dojem..... Jinak jsem dnes měřil protékající proud při max. chodu ventilátoru a naměřil jsem 29A. Což je při cca 14V okolo 400W. A to mě vůbec netěší.Ptám se tedy, nevíte jaký výkon má ten ventilátor? Někde jsem viděl jen 250W ,což by v mém případě svědčilo o jeho nedobrém stavu (ložisko atp.). Předpokládám, že pokud odešel regulátor , tak díky nadproudu.Otázkou je, jak je regulátor předimenzován. No nic. Tak kdyby alespoň ten výkon někdo věděl. Díky.

26.02.2019 14:27 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209370
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
projdi si to tu je toho kolem tehle zavady napsano vice nez dost
ja kazdemu komu odejde po 10 letech regulator a pak nasledne co pul roku rikam ze je potreba odstarnit pricinu,regulator je jen dusledek - ventilator pricina

26.02.2019 16:55 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209376
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
projdi si to tu je toho kolem tehle zavady napsano vice nez dost
ja kazdemu komu odejde po 10 letech regulator a pak nasledne co pul roku rikam ze je potreba odstarnit pricinu,regulator je jen dusledek - ventilator pricina

No právě, proto jsem chtěl vědět jaký má ventilátor příkon.Protože podle velikosti proudu by se dalo usoudit,zda-li je či není problém s ventilátorem.

26.02.2019 17:17 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209380
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jmenovitý výkon ( W) 250

26.02.2019 17:42 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209386
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
jmenovitý výkon ( W) 250

Hm díky.Tak je to jasný. Tzn že při cca 14V proud 18A. Hm já mám 28A. Takže ventilátor OK nebude. Díky za informaci.

26.02.2019 17:53 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209387
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Regulátor mám venku a je vidět , že už někdo měnil tranzistor.Navíc jsem si všiml,že dva piny co jsou naletované na tišáku jsou jinak zbarvené-našedlé a když je zkusím šroubovákem nahnout tak jsou evidentně měkčí než ty zdravé-stříbrné. Měď je vyhřátá a tím je snížena i vodivost.A teď se musím rozhodnout. Zkusit někde sehnat 2 piny a tranzistor a pastu a vše přeletovat a čekat(používat ventilátor na max. stupeň 3).Nebo to samé + koupit ventilátor(tam mě štve ta montáž).Ale díky za informace.Je to dobré forum.
Tady ty konektory mají,ale nevím jestli mají i protikusy-piny co jsou naletované.
.link.
A ještě zde je regulátor, ale je nějakej levnej.Není to jiný regulátor?Bez toho tranzistoru na bázi rezistoru?
.link.

03.03.2019 06:45 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3209940
Hedgehok
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi ExlusivePočet příspěvků: 34
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj , měnil jsem regulátor 3x , C51 vlastním přes 10 let , koupil na 4,5 roku z venku. Přikláním se k tomu co napsal Autodiag: "kazdemu komu odejde po 10 letech regulator a pak nasledne co pul roku rikam ze je potreba odstranit pricinu". Měnil jsem první cca asi po 10 letech provozu auta a následně asi po roce . Naposled i s ventilátorem a zatím klid. Tomu ještě předcházelo - letování nového tranzistoru - a nešlo to , čistění napáleného pinu v konektoru atd. Taky se mi nechtělo do výměny při představách demontáže a montáže , ale nakonec jsme to nějak zvládli , díky návodům zde. Ta cena regulátoru je super , já jsem tenkrát sehnal nejméně za 1500,- .Made in China.

06.03.2019 15:43 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3210688
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za reakci.Jsem si plně vědom rizik. Tedy myslím tím že pokud ventilátor "baští" větší příkon než je jeho jmenovitý, tak bude problém ve ventilátoru. Zatím jsem koupil jen ten tranzistor a teplovodivou pastu. K tomu pylovej filtr(kterej snad i chladí regulátor,nevím) a holt zkusím na čas vyzkoušet štěstíčko že to ten mosfet nějakou dobu vydrží. Budu ventilaci používat na max. 3(nižší proudy) a uvidím.Jasný nakonec to koupím oboje a bude klid, ale nechce se mi jebat s montáží ventilátoru.Tak uvidím no.Ale tak či tak díky za toto vlákno,že člověk se zase dozví něco nového.Pomáhat a chránit... Mimochodem , já třeba bych dal nějaký love za výměnu ventilátoru, ale v jednom servisu si řekli jen za výměnu skoro dvojku a ve druhém to samé.No nic a Ti to šlape.Dík všem.

06.03.2019 16:07 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3210689
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pavel123 napsal(a):
Mimochodem , já třeba bych dal nějaký love za výměnu ventilátoru, ale v jednom servisu si řekli jen za výměnu skoro dvojku a ve druhém to samé


mno a to je moc nebo malo ??? kolik by sis tak predstavoval ?

07.03.2019 08:45 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3210770
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
No nevím no.Tady někdo psal,že se to dá udělat za 10minut... Teď nevím kdo...Tak bych řekl max litr.

07.03.2019 08:49 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3210771
Pavel123
Město: Benešov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 61
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
motorek se vynda jednoduse tak ze se nasunes pod volant chytnes ten motorek a otocis s nim
vysunes ho a ted mas dve moznosti :
1. jsi zrucny a vytahnes ho (sranda to neni,ale jse to do 5 minut)
2. jsi mene zrucny a musis povolit dole volantovou tyc,kterou \"odehnes\" a vytahnes ventilator

Dokonce za 5minut.... Tak kolik by jako chtěli za takovou jednoduchou a rychlou věc.Jedině že by byli méně zruční jak uvádíte...

23.05.2019 20:29 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3223470
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj.
Mám dotaz pro jistotu, že problém je skutečně v regulátoru ventilátoru topení a není jinde. (A nekupuji zbytečně.)

1. Ventilátor se točí od nastartování neustále - nedá se nijak ovlivnit jeho chod.
2. Na ovládání fungují všechna tlačítka vyjma "ECO" a "+/-" rychlosti otáček ventilátoru.
3. Tlačítka uvedená v bodu 2. reagují pár vteřin po nastartování. Poté už jen svítí ikonka ventilátoru bez otáček (i když ve skutečnosti běží).
4. Teplotu lze regulovat - fouká od chladného po teplý.
5. Klima neklimuje.


6. Když odpojím regulátor, vše se chová naprosto totožně, až na to, že se (samozřejmě) netočí ventilátor.

Otázka zní:
Je toto chování přesně napasovatelné na vadný regulátor? Není to něco jiného? Věřím, že někteří jste toto již řešili mnohokrát. (Regulátor vypadá docela v pohodě - není vidět nic opáleného, kontakty jsou také pěkné.)
Díky.

23.05.2019 20:49 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3223471
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tranzistor ako som ti pisal, akurat ho odvalilo ze ostal spojeny, nie je nic neobvykle

23.05.2019 21:00 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3223481
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
tranzistor ako som ti pisal, akurat ho odvalilo ze ostal spojeny, nie je nic neobvykle


Díky. Chtěl jsem pořádně popsat chování a nechat si to potvrdit.

23.05.2019 21:05 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 3223487
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mno, odvalilo ho kvoli niecomu
bud prasknuty cin / studenak na konektore (taka bohuzial bezna vec) alebo ohorety konektor alebo samotny ventilator ma prichytene loziska a velky odber

|< < 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator