| | |
30.12.2015 18:17 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2902451
|
|
fousek
|
|
|
Oprava manuální klimy, pěkné video .link.
Jinak taky řeím stejný problém u podruhé na C5 2003 s automatickou klimou (Karviná, kousek od Havířova) něco na těch komínech asi bude oprava automatické klimy i s číslem součástky zde .link.
Oprava manuální klimy, pěkné video https://youtu.be/H7_4RQsp8L4
Jinak taky řeím stejný problém u podruhé na C5 2003 s automatickou klimou (Karviná, kousek od Havířova) :-) něco na těch komínech asi bude :-) oprava automatické klimy i s číslem součástky zde https://youtu.be/zm3BOcuHOEg
|
|
14.01.2016 14:18 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2908683
|
|
mike55
|
Město: Přerov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Zdravím, C5kaři! Chci poděkovat za rady zde uvedené. Taky jsem řeil nefunkční ventilaci. Začali jsme kontrolou pojistek-OK. Tak ventilátor-po zhlédnutí zde uvedených foto a odmontování čalounění nad a vedle pedálů odolával "jeek v kleci" asi 15 min.(mechanik to dělal poprvé).Po vyfoukání kontrola napřímo 12 V-točí OK. Po prostříknutí mazacím sprejem zpětná montá-max 10 min. plus čalounění. Teď zbývá jen regulátor. Opět podle zde uvedených foto se mechanik "ponořil" na podlahu u spolujezdce a za 10 min. byl reg. venku. Přes internet jsem objednal tranzistor IRFP 064N ve 13 hod. Druhý den v 11 hod. byla zásilka přes PPL doma. Cena včetně expedice a dobírky 138,-kč. V 11.30 jsem u autoelektrikáře objednal výměnu tranzistoru a teplovodivé pasty. Druhý den v 8 hod.jsem vyzvedl opravený refulátor. Cena 120,-kč. Po připojení na konektory zkouka před montáí. PO nastartování okamik napětí- a točí, reguluje,EKO OK. Montá na místo-10 min. mechanikovi 200,-kč a je HOTOVO. Take oprava se vím vudy asi za 500,- kč a ne za tisíce jak některé "servisy" poadují. Jetě jednou děkuji za dobré rady na těchto stránkách. Uetřil jsem nervy, čas i peníze.
Zdravím, C5kaři! Chci poděkovat za rady zde uvedené. Taky jsem řeil nefunkční ventilaci. Začali jsme kontrolou pojistek-OK. Tak ventilátor-po zhlédnutí zde uvedených foto a odmontování čalounění nad a vedle pedálů odolával "jeek v kleci" asi 15 min.(mechanik to dělal poprvé).Po vyfoukání kontrola napřímo 12 V-točí OK. Po prostříknutí mazacím sprejem zpětná montá-max 10 min. plus čalounění. Teď zbývá jen regulátor. Opět podle zde uvedených foto se mechanik "ponořil" na podlahu u spolujezdce a za 10 min. byl reg. venku. Přes internet jsem objednal tranzistor IRFP 064N ve 13 hod. Druhý den v 11 hod. byla zásilka přes PPL doma. Cena včetně expedice a dobírky 138,-kč. V 11.30 jsem u autoelektrikáře objednal výměnu tranzistoru a teplovodivé pasty. Druhý den v 8 hod.jsem vyzvedl opravený refulátor. Cena 120,-kč. Po připojení na konektory zkouka před montáí. PO nastartování okamik napětí- a točí, reguluje,EKO OK. Montá na místo-10 min. mechanikovi 200,-kč a je HOTOVO. Take oprava se vím vudy asi za 500,- kč a ne za tisíce jak některé "servisy" poadují. Jetě jednou děkuji za dobré rady na těchto stránkách. Uetřil jsem nervy, čas i peníze.
|
|
22.01.2016 18:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2910241
|
|
Janky
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Ahoj, regulátor otáček ventilátoru,jsem rozběhal. Vyměnil transistor za silnějí a vyměnil pilový filtr.
Krásně to makalo,ale teď mi do něj nejde proud. Pojistky jsem vechny skouknul a jsou v pořádku.Take někde mezi tekrem a pojistkama je závada. Netuíte,čím by to mohlo být?Nejsou jetě někde jinde pojistky mimo, třeba pod bsi?
Ahoj, regulátor otáček ventilátoru,jsem rozběhal. Vyměnil transistor za silnějí a vyměnil pilový filtr.
Krásně to makalo,ale teď mi do něj nejde proud. Pojistky jsem vechny skouknul a jsou v pořádku.Take někde mezi tekrem a pojistkama je závada. Netuíte,čím by to mohlo být?Nejsou jetě někde jinde pojistky mimo, třeba pod bsi?
|
|
22.01.2016 19:05 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2910251
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Pozri konektor v BSM. To je poistková skrinka v motore. Vytiahni konektory a uvidí mono niekde opálený kontakt. Je to taký hrubý kábel. Nepamätám presne ktorý..
Tak som pozrel schému a je to 16 pinový zelený konektor, piny 8 a 16..
Pozri konektor v BSM. To je poistková skrinka v motore. Vytiahni konektory a uvidí mono niekde opálený kontakt. Je to taký hrubý kábel. Nepamätám presne ktorý..
Tak som pozrel schému a je to 16 pinový zelený konektor, piny 8 a 16..
|
|
23.01.2016 22:26 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2910621
|
|
Janky
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Tak jsem se na to dneska podíval.Bohuel bude chyba někde jinde. Piny jsou bez opálení. Doufal jsem e si to dokáu opravit sám. Nyní to holt odvezu k elektrikáři. Děkuji ale za radu.
Tak jsem se na to dneska podíval.Bohuel bude chyba někde jinde. Piny jsou bez opálení. Doufal jsem e si to dokáu opravit sám. Nyní to holt odvezu k elektrikáři. Děkuji ale za radu.
|
|
31.01.2016 04:49 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2912996
|
|
Janky
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Vyřeeno, opraveno u autoelektrikáře ve Vejprnicích. Porouchalo se BSM a znova se usmail Regulátor i s vyměněným transistorem. Oprava BSM,nové kabely a starí regulátor : 2700 kč
Čekal jsem e si řeknou víc,ale jsem s cenou spokojený.
Vyřeeno, opraveno u autoelektrikáře ve Vejprnicích. Porouchalo se BSM a znova se usmail Regulátor i s vyměněným transistorem. Oprava BSM,nové kabely a starí regulátor : 2700 kč
Čekal jsem e si řeknou víc,ale jsem s cenou spokojený.:-):-)
|
|
27.02.2016 15:40 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2922976
|
|
Hondzig
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 25 |
|
|
Zdar lidi,mate nekdo zkusenost s regulatorem ventilatoru A.I.C je to nejaka druhovyroba ale stoji pulku co Valeo,ktere mi vydrzelo cca 2roky,ted upaleny konektor,zatim opraveno ale jak dlouho vydrzi nevim. Tedy AIC za 700 vzit nebo radsi ne? dik
Zdar lidi,mate nekdo zkusenost s regulatorem ventilatoru A.I.C je to nejaka druhovyroba ale stoji pulku co Valeo,ktere mi vydrzelo cca 2roky,ted upaleny konektor,zatim opraveno ale jak dlouho vydrzi nevim. Tedy AIC za 700 vzit nebo radsi ne? :nevim dik
|
|
28.02.2016 19:19 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923394
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
hlavne je si potreba uvedomit ze prorazeny FET v regulatoru neni pricina ale jen dusledek
pokud nechces vymenovat co rok regulator a vypalene konektory vymen i ventilator
hlavne je si potreba uvedomit ze prorazeny FET v regulatoru neni pricina ale jen dusledek
pokud nechces vymenovat co rok regulator a vypalene konektory vymen i ventilator
|
|
28.02.2016 19:28 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923403
|
|
Hondzig
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 25 |
|
|
To je mi jasny ze to ma nejakou pricinu,tranzistor jsem jeste nikdy menit nemusel,ted prvne vypalena jedna tycinka u konektoru.
To je mi jasny ze to ma nejakou pricinu,tranzistor jsem jeste nikdy menit nemusel,ted prvne vypalena jedna tycinka u konektoru.
|
|
28.02.2016 19:52 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923411
|
|
jumep
|
|
|
z 90% je to sposobene prasknutym cinom na tych kontaktoch, nie ventilatorom
preletovany tranzistor v regulatore a skontrolovane konektory (BSM, regulator) a viac sa to neriesilo / neopakovalo
z 90% je to sposobene prasknutym cinom na tych kontaktoch, nie ventilatorom
preletovany tranzistor v regulatore a skontrolovane konektory (BSM, regulator) a viac sa to neriesilo / neopakovalo
|
|
28.02.2016 20:06 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923414
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ze 100% je to ventilator..
ze 100% je to ventilator..
|
|
28.02.2016 20:22 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923421
|
|
jumep
|
|
|
menil som len 3 co mali uhliky KO ...
a u segry nic ine len preletoval konektor ...
mozno mas inu skusenost, ale nevnucuj ju vsetkym
menil som len 3 co mali uhliky KO ...
a u segry nic ine len preletoval konektor ...
mozno mas inu skusenost, ale nevnucuj ju vsetkym
|
|
28.02.2016 20:28 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923422
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ja jsem jich menil 50 urcite a tem co chteli jen regulator tak do roka byly Z5 a po komplet vymene uz jsem je nevidel
ja se snazim auto opravit ,tak abych zakaznika se stejnou zavadou uz nevidel a ne tak abych si pripravil vydelek na priste
neni ucel odstarnit dusledek ale pricinu
mozna mas jinou zkusenost ale nemusis ji vnucovat jinym je rozdil neco opravit a opravit
ja jsem jich menil 50 urcite a tem co chteli jen regulator tak do roka byly Z5 a po komplet vymene uz jsem je nevidel
ja se snazim auto opravit ,tak abych zakaznika se stejnou zavadou uz nevidel a ne tak abych si pripravil vydelek na priste
neni ucel odstarnit dusledek ale pricinu
mozna mas jinou zkusenost ale nemusis ji vnucovat jinym je rozdil neco opravit a opravit :palec
|
|
28.02.2016 20:34 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923425
|
|
jumep
|
|
|
autodiag napsal(a): ja jsem jich menil 50 urcite a tem co chteli jen regulator tak do roka byly Z5 a po komplet vymene uz jsem je nevidel
ja se snazim auto opravit ,tak abych zakaznika se stejnou zavadou uz nevidel a ne tak abych si pripravil vydelek na priste
neni ucel odstarnit dusledek ale pricinu
mozna mas jinou zkusenost ale nemusis ji vnucovat jinym je rozdil neco opravit a opravit
ako som povedal, ja som neriesil snad okrem jedneho pripadu nikdy nic viac ...
ako som povedal, ja som neriesil snad okrem jedneho pripadu nikdy nic viac ...
|
|
28.02.2016 20:41 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923430
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak jinak
zkus si odpovedet na tyhle otazky:
1.proc se stane ze se zapecou/roztecou privodni konektory
2.proc vznikne "trhlina" na PCB reglatoru
3.proc se znovu prerusi prechod na FETu po vymene za stejny ?
tak jinak
zkus si odpovedet na tyhle otazky:
1.proc se stane ze se zapecou/roztecou privodni konektory
2.proc vznikne "trhlina" na PCB reglatoru
3.proc se znovu prerusi prechod na FETu po vymene za stejny ?
|
|
28.02.2016 20:47 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923431
|
|
jumep
|
|
|
pretoze sa pouziva ROHS cin ktory proste praskne - staci mu na to vonku -10 a zohriatie na kurenych 20 stupnov (vid zapekanie zakladnych dosiek v pc, grafickych kariet etc.....) - zacne to tam horiet a hriat sa prechodovym odporom a toto iskrenie ktore tam vznika odpali aj fet
posledny pripad bolo u segry, kde to fet prezil, len som preletoval konektor
pretoze sa pouziva ROHS cin ktory proste praskne - staci mu na to vonku -10 a zohriatie na kurenych 20 stupnov (vid zapekanie zakladnych dosiek v pc, grafickych kariet etc.....) - zacne to tam horiet a hriat sa prechodovym odporom a toto iskrenie ktore tam vznika odpali aj fet
posledny pripad bolo u segry, kde to fet prezil, len som preletoval konektor
|
|
28.02.2016 21:02 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923437
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
v roce 2001 se bezolovnaty urcite nepouzival,v roce tusim 2003 vyslo doporuceni evropskeho parlamentu ci unie s vyjimkou zdravotnictvi,letectvi a automotive,ale v tom pripade :
1.proc jen u regulatoru a jen u proudoveho vedeni ??...
2.proc do roka znovu kdyz predtim v prumeru 7-10 bez problemu??
neodpovedel jsi na vse...
v roce 2001 se bezolovnaty urcite nepouzival,v roce tusim 2003 vyslo doporuceni evropskeho parlamentu ci unie s vyjimkou zdravotnictvi,letectvi a automotive,ale v tom pripade :
1.proc jen u regulatoru a jen u proudoveho vedeni ??...
2.proc do roka znovu kdyz predtim v prumeru 7-10 bez problemu??
neodpovedel jsi na vse...
|
|
28.02.2016 22:42 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2923489
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Je úplně jedno, kdo má pravdu. Moná ji máte v jistým smyslu oba. Zkuenosti vám oběma napovídají, jak se máte při opravě zachovat.
Ale pro mě, jako pro zákazníka, je přijatelnějí volba ta jednoduí a lacinějí. I přes riziko, e bych moná po roce musel provést tu draí opravu. Ta ztráta za případnou zbytečnou výměnu tranzistoru není velká. Asi bych se nikdy nedověděl, jestli jsem ventilátor neměnil zbytečně spolu s tranzistorem. A tak si říkám, e bych moná zaplatil víc ne je třeba, kdybych ho rovnou vyměnil. Co kdyby stačilo opravit ten konektor a vyměnit tranzistor?
Není to stený případ, jako třeba u výměny spojky bez setrváku, nebo rozvodů bez vodní pumpy. Tady se druhá oprava výrazně neprodraí a ta první můe vydret a uetřit.
Pokud by mi ale měl tranzistor odcházet kadý dva roky, asi bych u dalí nekupoval a el do toho větráku, respektive bych to nechal na odborníkovi. Oni toti ti dráteníci s těma budíkama a měřákama dokáou takový vadný ventilátor docela dobře měřením odhalit.
Je úplně jedno, kdo má pravdu. Moná ji máte v jistým smyslu oba. Zkuenosti vám oběma napovídají, jak se máte při opravě zachovat.
Ale pro mě, jako pro zákazníka, je přijatelnějí volba ta jednoduí a lacinějí. I přes riziko, e bych moná po roce musel provést tu draí opravu. Ta ztráta za případnou zbytečnou výměnu tranzistoru není velká. Asi bych se nikdy nedověděl, jestli jsem ventilátor neměnil zbytečně spolu s tranzistorem. A tak si říkám, e bych moná zaplatil víc ne je třeba, kdybych ho rovnou vyměnil. Co kdyby stačilo opravit ten konektor a vyměnit tranzistor?
Není to stený případ, jako třeba u výměny spojky bez setrváku, nebo rozvodů bez vodní pumpy. Tady se druhá oprava výrazně neprodraí a ta první můe vydret a uetřit.
Pokud by mi ale měl tranzistor odcházet kadý dva roky, asi bych u dalí nekupoval a el do toho větráku, respektive bych to nechal na odborníkovi. Oni toti ti dráteníci s těma budíkama a měřákama dokáou takový vadný ventilátor docela dobře měřením odhalit. :-d
|
|
| |
|
|