| | |
03.05.2012 08:23 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2474038
|
|
assasin
|
|
|
OK, skúsim to podža vaich návodov, ale ete jedna otázka, ak to nakoniec dopadne tak e je vadný ventilátor, kde sa dá kúpi okrem Citroenu?
OK, skúsim to podža vaich návodov, ale ete jedna otázka, ak to nakoniec dopadne tak e je vadný ventilátor, kde sa dá kúpi okrem Citroenu?
|
|
03.05.2012 16:03 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2474250
|
|
drobec
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 214 |
|
|
Valeo predava druhovyrobu (698539) ale vyzera ze mnohych obchodoch je drahsia ako original v citroene
Valeo predava druhovyrobu (698539) ale vyzera ze mnohych obchodoch je drahsia ako original v citroene
|
|
03.05.2012 16:48 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2474260
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
zde .link. ho mají za 1818Kč, to snad není dramatická cena.
zde http://www.hamar.cz/cs/ventilatory/1575979-vnitrni-ventilator.html ho mají za 1818Kč, to snad není dramatická cena.
|
|
03.05.2012 20:05 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2474325
|
|
karliny
|
Město: Monov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Tak já jsem ventilátor vyndal,e jsem ho vytáhl pootočením,oddělat konektor a pod volantem jsem odmontoval kryt na motorku(drí ho dva roubky v gumách).Vytáhl jsem motorek z krytu a potom jsem to vyndal kadé zvlá.
Asi 5 minut.Horí to bylo poskládat pod volantem.Drí to na asi dvou závitech.Hlavně natočit správně konektory,zatlačit na roubky a dotahovat.Pokud to nejde trefit,tak jsem si udělal pici a porovnal jsem to na díry.Dělal jsem to dvakrát a podruhé to byla sranda.Jen přijít na to.
Tak já jsem ventilátor vyndal,e jsem ho vytáhl pootočením,oddělat konektor a pod volantem jsem odmontoval kryt na motorku(drí ho dva roubky v gumách).Vytáhl jsem motorek z krytu a potom jsem to vyndal kadé zvlá.
Asi 5 minut.Horí to bylo poskládat pod volantem.Drí to na asi dvou závitech.Hlavně natočit správně konektory,zatlačit na roubky a dotahovat.Pokud to nejde trefit,tak jsem si udělal pici a porovnal jsem to na díry.Dělal jsem to dvakrát a podruhé to byla sranda.Jen přijít na to.
|
|
03.05.2012 20:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2474368
|
|
assasin
|
|
|
ďakujem za podrobné návody na ventilátor, stále dúfam e sa tomu vyhnem. Vimol som si drobné rozdiely v návodoch na jeho vytiahnutie, mono by bolo dobré, keby ste niekto urobil "best practices" s fotkami
ďakujem za podrobné návody na ventilátor, stále dúfam e sa tomu vyhnem. Vimol som si drobné rozdiely v návodoch na jeho vytiahnutie, mono by bolo dobré, keby ste niekto urobil "best practices" s fotkami :palec
|
|
05.05.2012 10:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2475105
|
|
assasin
|
|
|
tak zatiaž to vyzerá tak, e stačila výmena tranzistoru. Ventilátor nepíska, vetko funguje. Oprava za 7,5 s tým e som kupoval jeden tranzistor do rezervy. Neby fóra, neviem kožko by som nechal prachov v servise. Vďaka za rady.
tak zatiaž to vyzerá tak, e stačila výmena tranzistoru. Ventilátor nepíska, vetko funguje. Oprava za 7,5 s tým e som kupoval jeden tranzistor do rezervy. Neby fóra, neviem kožko by som nechal prachov v servise. Vďaka za rady.
|
|
14.05.2012 16:46 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2478022
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Tak po téměř roce mám problém s ventilátorem opět zde. Na straně 12 tohoto vlákna popisuji co ve jsem loni udělal... a e nakonec těsně před dovolenou jsem koupil fungl nový regulátor otáček. A včera se ventilace nerozjela... Protoe jsem si poviml toho, e po koupi vozu mi dobíjení při jízdě ukazovalo téměř do 3/4 ... a od loňského roku mi dobíjení při putěné ventilaci ukazovalo větinou jen přes 1/2, tak jsem usoudil e příčinou spálení regulátoru je příli velký odběr ventilátoru. Od včerejka při nefunkčním ventilátoru dobíjení opět ukazuje téměř 3/4. Asi 10 - 15 minut jsem vytahoval ventilátor z jeho místa ven z pod palubovky, napomohlo mi jetě kromě věcí zde popsaných dát pryč spínač brzdového pedálu. Je to fakt jak tahat jeka z klece... mám podrápané ruky od plastů okolo toho, ale je venku !
Posílám fotky jak vypadá ventilátor... zapráený, přestoe měním pravidelně pylový filtr (co 40 000 km, naposled loni před 20 000km) Ventilátor nepíská, vůli nemá, řekl bych ale e jeho chod jak točím hřídelí je tuí - nemohu ale posoudit s jiným kusem... (rok výroby červenec 2004, najeto skutečných,nestočených 239 000 km)
Na konektoru regulátoru otáček je ten dvou pinový konektor v jednom místě opět edívý, opálený. Co s tím? Dají se vyměnit přímo koncovky konektorů na kabelu? Myslím tím pouze tu "silovou" dvoupinovou co spojuje černý kabel s červeným k el.motoru ventilátoru. Konektor na vlastním ventilátoru a jeho připojení je v pořádku.
Tak po téměř roce mám problém s ventilátorem opět zde. Na straně 12 tohoto vlákna popisuji co ve jsem loni udělal... a e nakonec těsně před dovolenou jsem koupil fungl nový regulátor otáček. A včera se ventilace nerozjela... Protoe jsem si poviml toho, e po koupi vozu mi dobíjení při jízdě ukazovalo téměř do 3/4 ... a od loňského roku mi dobíjení při putěné ventilaci ukazovalo větinou jen přes 1/2, tak jsem usoudil e příčinou spálení regulátoru je příli velký odběr ventilátoru. Od včerejka při nefunkčním ventilátoru dobíjení opět ukazuje téměř 3/4. Asi 10 - 15 minut jsem vytahoval ventilátor z jeho místa ven z pod palubovky, napomohlo mi jetě kromě věcí zde popsaných dát pryč spínač brzdového pedálu. Je to fakt jak tahat jeka z klece... mám podrápané ruky od plastů okolo toho, ale je venku ! :palec
Posílám fotky jak vypadá ventilátor... zapráený, přestoe měním pravidelně pylový filtr (co 40 000 km, naposled loni před 20 000km) Ventilátor nepíská, vůli nemá, řekl bych ale e jeho chod jak točím hřídelí je tuí - nemohu ale posoudit s jiným kusem... (rok výroby červenec 2004, najeto skutečných,nestočených 239 000 km)
Na konektoru regulátoru otáček je ten dvou pinový konektor v jednom místě opět edívý, opálený. Co s tím? Dají se vyměnit přímo koncovky konektorů na kabelu? Myslím tím pouze tu "silovou" dvoupinovou co spojuje černý kabel s červeným k el.motoru ventilátoru. Konektor na vlastním ventilátoru a jeho připojení je v pořádku.
Přílohy: DSCN4723[1].JPG ( 759126b ) - konektor regulátoru otáček DSCN4724[1].JPG ( 743335b ) - ventilátor - lopatky DSCN4725[1].JPG ( 668455b ) - ventilátor z boku DSCN4726[1].JPG ( 751641b ) - zadní část DSCN4727[1].JPG ( 764466b ) - konektor ventilátoru |
|
14.05.2012 17:59 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2478124
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
hmm tak nevím co ti poradit, někde doma mám schovaný tranzistor i pastu protoe jsem si myslel e mi taky odeel ale neodeel měl jsem tam jen stuďák, tak snad mě napadá jen to naletovat natvrdo nebo jetě najustovat samici. jinak u opravdu
hmm tak nevím co ti poradit, někde doma mám schovaný tranzistor i pastu protoe jsem si myslel e mi taky odeel ale neodeel měl jsem tam jen stuďák, tak snad mě napadá jen to naletovat natvrdo nebo jetě najustovat samici. jinak u opravdu
:nevim
|
|
14.05.2012 21:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2478288
|
|
jumep
|
|
|
pelak je az za ventilatorom, takze spinave je to normalne
odporucam vymenit uhliky a skontrolovat ulozenie a precistit ho ked ho mas vonku, alebo rovno novy
pelak je az za ventilatorom, takze spinave je to normalne
odporucam vymenit uhliky a skontrolovat ulozenie a precistit ho ked ho mas vonku, alebo rovno novy
|
|
18.05.2012 10:30 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479330
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Take ventilátor mám po kontrole, i před vyčitěním vykazoval dobré hodnoty. Při rozběhu měl odběr 16A a pak v ustálených maximálních otáčkách měl odběr 7A. Nyní mi budou opravovat regulátor - měnit tranzistor v něm. Předpoklad je e to odelo opět kvůli konektoru... jde samostatně sehnat jako díl ? (Mám na mysli jen ten problémový dvou jazýčkový pro kabelá k ventilátoru - černý a červený silnějí kablíky, strana u regulátoru. Jeden z nich mi u spálil 2 regulátory...
Tak, ventilátor je opět na svém místě... ale ty ruce! Zlomený jak paragraf, ale dal jsem to tam bez pouití násilí za asi 15 minut. Kromě ji zmíněných věcí ( krytka pod volantem, koberec nad pedálem plynu, odehnutí plastu vedle pedálu plynu, konektor brzdového pedálu) jsem jetě oddělal drák kabele umístěný u vrchní části pylového filtru, zamáčkl (a drel) plynový pedál a pak vzniklým otvorem postupně nasouval, natáček a dal nahoru ventilátor...
Petře jestli zjistí obj.č. toho konektoru budu MOC rád za to!
Take ventilátor mám po kontrole, i před vyčitěním vykazoval dobré hodnoty. Při rozběhu měl odběr 16A a pak v ustálených maximálních otáčkách měl odběr 7A. Nyní mi budou opravovat regulátor - měnit tranzistor v něm. Předpoklad je e to odelo opět kvůli konektoru... jde samostatně sehnat jako díl ? (Mám na mysli jen ten problémový dvou jazýčkový pro kabelá k ventilátoru - černý a červený silnějí kablíky, strana u regulátoru. Jeden z nich mi u spálil 2 regulátory... :-(
Tak, ventilátor je opět na svém místě... ale ty ruce! Zlomený jak paragraf, ale dal jsem to tam bez pouití násilí za asi 15 minut. Kromě ji zmíněných věcí ( krytka pod volantem, koberec nad pedálem plynu, odehnutí plastu vedle pedálu plynu, konektor brzdového pedálu) jsem jetě oddělal drák kabele umístěný u vrchní části pylového filtru, zamáčkl (a drel) plynový pedál a pak vzniklým otvorem postupně nasouval, natáček a dal nahoru ventilátor...
Petře jestli zjistí obj.č. toho konektoru budu MOC rád za to! :-)
|
|
18.05.2012 12:10 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479353
|
|
jumep
|
|
|
lze to zohnat ako dil, idem to pohladat
lze to zohnat ako dil, idem to pohladat
|
|
18.05.2012 16:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479388
|
|
Mamlas
|
|
|
Mám ten samý problem. Před rokem vyměněný regulátor a po roce zase nejde - výměna tranzistoru nepomohla. Ventilátor jsem měl taky venku a zdá se být OK, konektory nejsou nikdy opalené. Take jsem dal nový regulátor a asi vyměním i ventilátor.
Mám ten samý problem. Před rokem vyměněný regulátor a po roce zase nejde - výměna tranzistoru nepomohla. Ventilátor jsem měl taky venku a zdá se být OK, konektory nejsou nikdy opalené. Take jsem dal nový regulátor a asi vyměním i ventilátor. :nevim
|
|
18.05.2012 16:45 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479390
|
|
miskod
|
|
|
Ak tam odide tranzistor, tak to bude napatim...Ak by sa zadieral ventilator a isiel tam velky prud, tak si myslim, ze tranzistor to vydrzi (je snad dobre chladeny) a prdne skor poistka.
Indukcna zataz je ale svina. Ak mate zly konektor a nema dobry kontakt a iskri vam to tam, tak tranzistor urcite odrovna velke napatie.
Ak tam odide tranzistor, tak to bude napatim...Ak by sa zadieral ventilator a isiel tam velky prud, tak si myslim, ze tranzistor to vydrzi (je snad dobre chladeny) a prdne skor poistka.
Indukcna zataz je ale svina. Ak mate zly konektor a nema dobry kontakt a iskri vam to tam, tak tranzistor urcite odrovna velke napatie.
|
|
18.05.2012 16:54 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479393
|
|
jumep
|
|
|
pozeral som tie konektory, ale asi to bude treba pomerat ktory tam presne je, ale v service.citroen sa daju najst
pozeral som tie konektory, ale asi to bude treba pomerat ktory tam presne je, ale v service.citroen sa daju najst
|
|
18.05.2012 17:51 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2479395
|
|
badyan
|
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Ahoj, ventilátor jsem řeil před třemi roky, a doteď funguje, chtěl jsem se jen zeptat jestli tam nejsou ELYTy u si toti nepamatuji, jak ta PCB deska vypadá. Určitě by bylo dobrý zjistit příčinu odpálení MOSFETu. Ze svý zkuenosti vím, e i blbej kondík, kterýmu doslouí kapacita a zvíí se ESR dokáe zničit takto MOSFET.
Ahoj, ventilátor jsem řeil před třemi roky, a doteď funguje, chtěl jsem se jen zeptat jestli tam nejsou ELYTy u si toti nepamatuji, jak ta PCB deska vypadá. Určitě by bylo dobrý zjistit příčinu odpálení MOSFETu. Ze svý zkuenosti vím, e i blbej kondík, kterýmu doslouí kapacita a zvíí se ESR dokáe zničit takto MOSFET.:-((((
|
|
18.06.2012 17:05 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2485046
|
|
Divous
|
|
|
Přeji hezký den a prosím o radu: mám manuální ovládání klimatizace a se zkracující se frekvencí mi běí ventilátor jen na 4. stupeň, jinak ani uk, vysledovat kdy se to stane a kdy to zase naskočí se mi nepodařilo. Myslel jsem, e je problém ve výe popisovaném modulu regulace, ale tento jsem nenael-pravda byl jsem v obleku-chtěl jsem jej vyndat a opravit dle vaich rad, popř. koupit nový. Tak teď nevím zda-li jsem patně hledal-to připoutím, nebo ho tam nemám kdy mám manuál. Na service-citroen jsem skončil u nadpisu závady: ventilátor běí na 4. stupeň. A pak placený přístup... Jsem vedle, kdy si myslím, e větina výe popsaného se týká automatické klimatizace? Díky za navedení řeení.
Přeji hezký den a prosím o radu: mám manuální ovládání klimatizace a se zkracující se frekvencí mi běí ventilátor jen na 4. stupeň, jinak ani uk, vysledovat kdy se to stane a kdy to zase naskočí se mi nepodařilo. Myslel jsem, e je problém ve výe popisovaném modulu regulace, ale tento jsem nenael-pravda byl jsem v obleku-chtěl jsem jej vyndat a opravit dle vaich rad, popř. koupit nový. Tak teď nevím zda-li jsem patně hledal-to připoutím, nebo ho tam nemám kdy mám manuál. Na service-citroen jsem skončil u nadpisu závady: ventilátor běí na 4. stupeň. A pak placený přístup... Jsem vedle, kdy si myslím, e větina výe popsaného se týká automatické klimatizace? Díky za navedení řeení.
|
|
18.06.2012 18:19 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2485094
|
|
jumep
|
|
|
manualna klima ma odpor ktory je vlavo pri vodicovy
byva prehorety kontakt, staci prehodit, precistit
manualna klima ma odpor ktory je vlavo pri vodicovy
byva prehorety kontakt, staci prehodit, precistit
|
|
18.06.2012 18:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2485097
|
|
Divous
|
|
|
A poznám z tvých fotek kde? Je to v úrovni pylového filtru nebo vý? Teď si nemůu vybavit ani jak tam vedou kabely. Stačí vysunout konektor, očistit, prostříknout kontaktolem a hotovo?
A poznám z tvých fotek kde? Je to v úrovni pylového filtru nebo vý? Teď si nemůu vybavit ani jak tam vedou kabely. Stačí vysunout konektor, očistit, prostříknout kontaktolem a hotovo?
|
|
18.06.2012 18:57 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2485101
|
|
Divous
|
|
|
Vloil jsem schéma z citroen-service. Bude to tedy kontakt k č.3 či č.11? Díky
Vloil jsem schéma z citroen-service. Bude to tedy kontakt k č.3 či č.11? Díky
Přílohy: ventilátor.bmp ( 3888054b ) - |
|
18.06.2012 19:23 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2485109
|
|
jumep
|
|
|
1. PÙVOD
Moné příčiny :
Pokození výkonového modulu ventilátoru vzduchu v interiéru
patný kontakt elektrického konektoru na výkonovém modulu ventilátoru vzduchu
Poznámka : Při činnosti ventilátoru vzduchu na čtvrtou rychlost jeho elektrické napájení neprochází přes výkonový modul
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit výkonový modul ventilátoru vzduchu a konektor elektrického svazku.
Zhotovit provedení "B" náhradou za provedení "A".
V oddělení náhradních dílů si opatřit :
Opravářský celek, obj. č. 6441 T6
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 02(balené po 50 ks)
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 03(balené po 50 ks)
Čtyři zatavovací pouzdra, obj. č. 9488 A2(balené po 50 ks)
Demontovat dvě obloení zvukové izolace pod přístrojovou deskou pro zpřístupnění výkonového modulu ventilátoru, umístěného ve skupině topení, na levé straně.
Vyjmout svazek z jeho upevňovací spony a odjistit konektor (2) od modulu.
Uvolnit výkonový modul (1) od skupiny topení.
Uříznout svazek u konektoru (2).
Provést napojení 4 vodičů nového konektoru (3) ke svazku palubní desky, podle níe uvedené tabulky přiřazení cest, s pouitím teplem pájených spojek (6) a zatavovacích pouzder.
Poznámka : Přiřazení cest mezi novými a starými konektory
Nový konektor :
Cesta 1
Cesta 2
Cesta 3
Cesta 4
Starý konektor :
Cesta 12
Cesta 5
Cesta 4
Cesta 6
niekde tu je aj PDF s tym postupom, keby si sa na to pozrel miesto pisania tak to mas 4x uz spravene
1. PÙVOD
Moné příčiny :
Pokození výkonového modulu ventilátoru vzduchu v interiéru
patný kontakt elektrického konektoru na výkonovém modulu ventilátoru vzduchu
Poznámka : Při činnosti ventilátoru vzduchu na čtvrtou rychlost jeho elektrické napájení neprochází přes výkonový modul
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit výkonový modul ventilátoru vzduchu a konektor elektrického svazku.
Zhotovit provedení "B" náhradou za provedení "A".
V oddělení náhradních dílů si opatřit :
Opravářský celek, obj. č. 6441 T6
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 02(balené po 50 ks)
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 03(balené po 50 ks)
Čtyři zatavovací pouzdra, obj. č. 9488 A2(balené po 50 ks)
Demontovat dvě obloení zvukové izolace pod přístrojovou deskou pro zpřístupnění výkonového modulu ventilátoru, umístěného ve skupině topení, na levé straně.
Vyjmout svazek z jeho upevňovací spony a odjistit konektor (2) od modulu.
Uvolnit výkonový modul (1) od skupiny topení.
Uříznout svazek u konektoru (2).
Provést napojení 4 vodičů nového konektoru (3) ke svazku palubní desky, podle níe uvedené tabulky přiřazení cest, s pouitím teplem pájených spojek (6) a zatavovacích pouzder.
Poznámka : Přiřazení cest mezi novými a starými konektory
Nový konektor :
Cesta 1
Cesta 2
Cesta 3
Cesta 4
Starý konektor :
Cesta 12
Cesta 5
Cesta 4
Cesta 6
niekde tu je aj PDF s tym postupom, keby si sa na to pozrel miesto pisania tak to mas 4x uz spravene
|
|
| |
|
|