Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Ventilátor topení / C5 I / II
|< < 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 > >|
03.05.2012 08:23 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2474038
assasin
Město: Dolne Vestenice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 68

99 Poslat soukromou zprávu
OK, skúsim to podža vašich návodov, ale ešte jedna otázka, ak to nakoniec dopadne tak že je vadný ventilátor, kde sa dá kúpi okrem Citroenu?

03.05.2012 16:03 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2474250
drobec
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 214

99 Poslat soukromou zprávu
Valeo predava druhovyrobu (698539) ale vyzera ze mnohych obchodoch je drahsia ako original v citroene

03.05.2012 16:48 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2474260
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
zde .link. ho mají za 1818Kč, to snad není dramatická cena.

03.05.2012 20:05 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2474325
karliny
Město: Mošnov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Tak já jsem ventilátor vyndal,že jsem ho vytáhl pootočením,oddělat konektor a pod volantem jsem odmontoval kryt na motorku(drží ho dva šroubky v gumách).Vytáhl jsem motorek z krytu a potom jsem to vyndal každé zvl᚝.
Asi 5 minut.Horší to bylo poskládat pod volantem.Drží to na asi dvou závitech.Hlavně natočit správně konektory,zatlačit na šroubky a dotahovat.Pokud to nejde trefit,tak jsem si udělal špici a porovnal jsem to na díry.Dělal jsem to dvakrát a podruhé to byla sranda.Jen přijít na to.

03.05.2012 20:32 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2474368
assasin
Město: Dolne Vestenice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 68

99 Poslat soukromou zprávu
ďakujem za podrobné návody na ventilátor, stále dúfam že sa tomu vyhnem. Všimol som si drobné rozdiely v návodoch na jeho vytiahnutie, možno by bolo dobré, keby ste niekto urobil "best practices" s fotkami

05.05.2012 10:36 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2475105
assasin
Město: Dolne Vestenice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 68

99 Poslat soukromou zprávu
tak zatiaž to vyzerá tak, že stačila výmena tranzistoru. Ventilátor nepíska, všetko funguje. Oprava za 7,5 € s tým že som kupoval jeden tranzistor do rezervy. Neby fóra, neviem kožko by som nechal prachov v servise. Vďaka za rady.

14.05.2012 16:46 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2478022
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak po téměř roce mám problém s ventilátorem opět zde. Na straně 12 tohoto vlákna popisuji co vše jsem loni udělal... a že nakonec těsně před dovolenou jsem koupil fungl nový regulátor otáček. A včera se ventilace nerozjela... Protože jsem si povšiml toho, že po koupi vozu mi dobíjení při jízdě ukazovalo téměř do 3/4 ... a od loňského roku mi dobíjení při puštěné ventilaci ukazovalo většinou jen přes 1/2, tak jsem usoudil že příčinou spálení regulátoru je příliš velký odběr ventilátoru. Od včerejška při nefunkčním ventilátoru dobíjení opět ukazuje téměř 3/4. Asi 10 - 15 minut jsem vytahoval ventilátor z jeho místa ven z pod palubovky, napomohlo mi ještě kromě věcí zde popsaných dát pryč spínač brzdového pedálu. Je to fakt jak tahat ježka z klece... mám podrápané ruky od plastů okolo toho, ale je venku !
Posílám fotky jak vypadá ventilátor... zaprášený, přestože měním pravidelně pylový filtr (co 40 000 km, naposled loni před 20 000km) Ventilátor nepíská, vůli nemá, řekl bych ale že jeho chod jak točím hřídelí je tužší - nemohu ale posoudit s jiným kusem... (rok výroby červenec 2004, najeto skutečných,nestočených 239 000 km)
Na konektoru regulátoru otáček je ten dvou pinový konektor v jednom místě opět šedívý, opálený. Co s tím? Dají se vyměnit přímo koncovky konektorů na kabelu? Myslím tím pouze tu "silovou" dvoupinovou co spojuje černý kabel s červeným k el.motoru ventilátoru. Konektor na vlastním ventilátoru a jeho připojení je v pořádku.

Přílohy:
DSCN4723[1].JPG ( 759126b ) - konektor regulátoru otáček
DSCN4724[1].JPG ( 743335b ) - ventilátor - lopatky
DSCN4725[1].JPG ( 668455b ) - ventilátor z boku
DSCN4726[1].JPG ( 751641b ) - zadní část
DSCN4727[1].JPG ( 764466b ) - konektor ventilátoru

14.05.2012 17:59 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2478124
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
hmm tak nevím co ti poradit, někde doma mám schovaný tranzistor i pastu protože jsem si myslel že mi taky odešel ale neodešel měl jsem tam jen stuďák, tak snad mě napadá jen to naletovat natvrdo nebo ještě najustovat samici. jinak už opravdu


14.05.2012 21:36 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2478288
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pelak je az za ventilatorom, takze spinave je to normalne

odporucam vymenit uhliky a skontrolovat ulozenie a precistit ho ked ho mas vonku, alebo rovno novy

18.05.2012 10:30 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479330
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Takže ventilátor mám po kontrole, i před vyčištěním vykazoval dobré hodnoty. Při rozběhu měl odběr 16A a pak v ustálených maximálních otáčkách měl odběr 7A. Nyní mi budou opravovat regulátor - měnit tranzistor v něm. Předpoklad je že to odešlo opět kvůli konektoru... jde samostatně sehnat jako díl ? (Mám na mysli jen ten problémový dvou jazýčkový pro kabelហk ventilátoru - černý a červený silnější kablíky, strana u regulátoru. Jeden z nich mi už spálil 2 regulátory...

Tak, ventilátor je opět na svém místě... ale ty ruce! Zlomený jak paragraf, ale dal jsem to tam bez použití násilí za asi 15 minut. Kromě již zmíněných věcí ( krytka pod volantem, koberec nad pedálem plynu, odehnutí plastu vedle pedálu plynu, konektor brzdového pedálu) jsem ještě oddělal držák kabele umístěný u vrchní části pylového filtru, zamáčkl (a držel) plynový pedál a pak vzniklým otvorem postupně nasouval, natáček a dal nahoru ventilátor...
Petře jestli zjistíš obj.č. toho konektoru budu MOC rád za to!

18.05.2012 12:10 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479353
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
lze to zohnat ako dil, idem to pohladat

18.05.2012 16:36 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479388
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mám ten samý problem. Před rokem vyměněný regulátor a po roce zase nejde - výměna tranzistoru nepomohla. Ventilátor jsem měl taky venku a zdá se být OK, konektory nejsou nikdy opalené. Takže jsem dal nový regulátor a asi vyměním i ventilátor.

18.05.2012 16:45 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479390
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ak tam odide tranzistor, tak to bude napatim...Ak by sa zadieral ventilator a isiel tam velky prud, tak si myslim, ze tranzistor to vydrzi (je snad dobre chladeny) a prdne skor poistka.
Indukcna zataz je ale svina. Ak mate zly konektor a nema dobry kontakt a iskri vam to tam, tak tranzistor urcite odrovna velke napatie.

18.05.2012 16:54 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479393
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pozeral som tie konektory, ale asi to bude treba pomerat ktory tam presne je, ale v service.citroen sa daju najst

18.05.2012 17:51 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2479395
badyan
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 3

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, ventilátor jsem řešil před třemi roky, a doteď funguje, chtěl jsem se jen zeptat jestli tam nejsou ELYTy už si totiž nepamatuji, jak ta PCB deska vypadá. Určitě by bylo dobrý zjistit příčinu odpálení MOSFETu. Ze svý zkušenosti vím, že i blbej kondík, kterýmu doslouží kapacita a zvíší se ESR dokáže zničit takto MOSFET.

18.06.2012 17:05 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2485046
Divous
Město: Praha 1/11000, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 43

99 Poslat soukromou zprávu
Přeji hezký den a prosím o radu: mám manuální ovládání klimatizace a se zkracující se frekvencí mi běží ventilátor jen na 4. stupeň, jinak ani uk, vysledovat kdy se to stane a kdy to zase naskočí se mi nepodařilo. Myslel jsem, že je problém ve výše popisovaném modulu regulace, ale tento jsem nenašel-pravda byl jsem v obleku-chtěl jsem jej vyndat a opravit dle vašich rad, popř. koupit nový. Tak teď nevím zda-li jsem špatně hledal-to připouštím, nebo ho tam nemám když mám manuál. Na service-citroen jsem skončil u nadpisu závady: ventilátor běží na 4. stupeň. A pak placený přístup... Jsem vedle, když si myslím, že většina výše popsaného se týká automatické klimatizace? Díky za navedení řešení.

18.06.2012 18:19 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2485094
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
manualna klima ma odpor ktory je vlavo pri vodicovy
byva prehorety kontakt, staci prehodit, precistit

18.06.2012 18:32 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2485097
Divous
Město: Praha 1/11000, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 43

99 Poslat soukromou zprávu
A poznám z tvých fotek kde? Je to v úrovni pylového filtru nebo výš? Teď si nemůžu vybavit ani jak tam vedou kabely. Stačí vysunout konektor, očistit, prostříknout kontaktolem a hotovo?

18.06.2012 18:57 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2485101
Divous
Město: Praha 1/11000, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 43

99 Poslat soukromou zprávu
Vložil jsem schéma z citroen-service. Bude to tedy kontakt k č.3 či č.11? Díky

Přílohy:
ventilátor.bmp ( 3888054b ) -

18.06.2012 19:23 - Re: Ventilátor topení / C5 I / II 2485109
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1. PÙVOD
Možné příčiny :

Poškození výkonového modulu ventilátoru vzduchu v interiéru
Špatný kontakt elektrického konektoru na výkonovém modulu ventilátoru vzduchu

Poznámka : Při činnosti ventilátoru vzduchu na čtvrtou rychlost jeho elektrické napájení neprochází přes výkonový modul
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit výkonový modul ventilátoru vzduchu a konektor elektrického svazku.
Zhotovit provedení "B" náhradou za provedení "A".
V oddělení náhradních dílů si opatřit :

Opravářský celek, obj. č. 6441 T6
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 02(balené po 50 ks)
Dvě teplem pájené spojky, obj. č. 9488 03(balené po 50 ks)
Čtyři zatavovací pouzdra, obj. č. 9488 A2(balené po 50 ks)

Demontovat dvě obložení zvukové izolace pod přístrojovou deskou pro zpřístupnění výkonového modulu ventilátoru, umístěného ve skupině topení, na levé straně.
Vyjmout svazek z jeho upevňovací spony a odjistit konektor (2) od modulu.
Uvolnit výkonový modul (1) od skupiny topení.
Uříznout svazek u konektoru (2).
Provést napojení 4 vodičů nového konektoru (3) ke svazku palubní desky, podle níže uvedené tabulky přiřazení cest, s použitím teplem pájených spojek (6) a zatavovacích pouzder.
Poznámka : Přiřazení cest mezi novými a starými konektory
Nový konektor :

Cesta 1
Cesta 2
Cesta 3
Cesta 4

Starý konektor :

Cesta 12
Cesta 5
Cesta 4
Cesta 6

niekde tu je aj PDF s tym postupom, keby si sa na to pozrel miesto pisania tak to mas 4x uz spravene

|< < 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator