| | |
14.05.2011 19:02 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2390532
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Tak mám rovně po opravě regulátoru ventilátoru... měl jsem úplně stejné příznaky jako je 1. příspěvek na str. 1 tohoto vlákna... přečetl jsem si jetě dalí info na netu a zjistil e tohle mohlo potkat u vozy v jejich 3-4 letech provozu. Koupil jsem v GM electronic (Ostrava) tranzistor IRFP064N + teplovodivou pastu (ve za 77 kč) a dnes regulátor vymontoval ven z vozu. Protoe jsem k hornímu roubku regulátoru nedosáhl dobře s klíčem, tak jsem povolil a demontoval příruční schránku před spolujezdcem (7 ks torx roubků - 5 nahoře, 2 ve spodní části) odcvakl a vytáhl osvětlení přihrádky a bylo VELKÉ mnoství prostoru okolo. 10 minut jsem se "pral" s konektory regulátoru. Při tom jsem zjistil, e zřejmě v minulosti se tam u někdo hrabal, "zobáčky" pojistky na odcvaknutí konektorů byly pokozené a měl jsem dost práce s tím konektory odpojit. Nakonec se podařilo... a pohledem na datum výroby regulátoru jsem zjistil, e není původní. Auto je vyrobené v červnu 2004 a regulátor byl z r. 2001. Vůz mám rok a půl, take k výměně muselo dojít někdy před tím. Hledáním na netu jsem mimo jiné zjistil e pokud by se mi nepodařilo regulátor opravit výměnou tranzistoru, tak nový je k dostání v citroënu pod číslem 6441 L2 za 2310 kč... jinak ten samý díl VALEO se dá sehnat od nějakých cca 1650 kč výe ( Valeo VA 509355). Dobrá věc se podařila a já tak za opravu dal 77 kč za materiál + "pajdu" kamarádovi elektrikáři za pájení. ( Styčné plochy mezi tranzistorem a chladičem se namazaly teplovodivou pastou) Původní tranzistor byl vyroben - věřte nevěřte - v Maroku
Pár dalích informací - kromě tohoto vlákna, jsem nael např. zde: .link.
fotky rozebraného modulu :
.link.
.link.
dalí fotky jsou v příloze u ode mne.
Ventilátor opět točí a reguluje jak má... Díky, díky za info na tomhle fóru (i jinde... s přispěním těch samých lidiček)
Tak mám rovně po opravě regulátoru ventilátoru... měl jsem úplně stejné příznaky jako je 1. příspěvek na str. 1 tohoto vlákna... přečetl jsem si jetě dalí info na netu a zjistil e tohle mohlo potkat u vozy v jejich 3-4 letech provozu. Koupil jsem v GM electronic (Ostrava) tranzistor IRFP064N + teplovodivou pastu (ve za 77 kč) a dnes regulátor vymontoval ven z vozu. Protoe jsem k hornímu roubku regulátoru nedosáhl dobře s klíčem, tak jsem povolil a demontoval příruční schránku před spolujezdcem (7 ks torx roubků - 5 nahoře, 2 ve spodní části) odcvakl a vytáhl osvětlení přihrádky a bylo VELKÉ mnoství prostoru okolo. 10 minut jsem se "pral" s konektory regulátoru. Při tom jsem zjistil, e zřejmě v minulosti se tam u někdo hrabal, "zobáčky" pojistky na odcvaknutí konektorů byly pokozené a měl jsem dost práce s tím konektory odpojit. Nakonec se podařilo... a pohledem na datum výroby regulátoru jsem zjistil, e není původní. Auto je vyrobené v červnu 2004 a regulátor byl z r. 2001. Vůz mám rok a půl, take k výměně muselo dojít někdy před tím. Hledáním na netu jsem mimo jiné zjistil e pokud by se mi nepodařilo regulátor opravit výměnou tranzistoru, tak nový je k dostání v citroënu pod číslem 6441 L2 za 2310 kč... jinak ten samý díl VALEO se dá sehnat od nějakých cca 1650 kč výe ( Valeo VA 509355). Dobrá věc se podařila a já tak za opravu dal 77 kč za materiál + "pajdu" kamarádovi elektrikáři za pájení. ( Styčné plochy mezi tranzistorem a chladičem se namazaly teplovodivou pastou) Původní tranzistor byl vyroben - věřte nevěřte - v Maroku :-o
Pár dalích informací - kromě tohoto vlákna, jsem nael např. zde: http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.php?t=3192&postdays=0&postorder=asc&start=0
fotky rozebraného modulu :
http://wytek.borec.cz/C5/c5_modul_ventil/000_1084.jpg
http://wytek.borec.cz/C5/c5_modul_ventil/000_1085.jpg
dalí fotky jsou v příloze u ode mne.
Ventilátor opět točí a reguluje jak má... Díky, díky za info na tomhle fóru :palec (i jinde... s přispěním těch samých lidiček) :-)
Přílohy: DSCN1937.JPG ( 703346b ) - srovnání obou tranzistorů - starý, nový + teplovodivá pasta DSCN1938.JPG ( 750773b ) - místo kde je uschován modul, nadzvedněte čalounění-koberec za schránkou spolujezdce DSCN1941.JPG ( 751019b ) - tak a tady máme modul |
|
20.05.2011 09:20 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2391294
|
|
Lukik19
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 11 |
|
|
mam problem s ventilatorem v interieru, na ridicove strane mi to topi a i vykon je horsi oproti spolujezdcove strane...nevim co mam delat...
mam problem s ventilatorem v interieru, na ridicove strane mi to topi a i vykon je horsi oproti spolujezdcove strane...nevim co mam delat...
|
|
20.05.2011 09:24 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2391295
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Pokud sis pročetl tohle téma .link. a stále neví co má dělat, tak bych doporučil návtěvu servisu.
Pokud sis pročetl tohle téma http://www.c5club.cz/diskuze/ostatni-technicka-diskuze/2378841-problemy-s-topenim-v-c5-i-klapky/ a stále neví co má dělat, tak bych doporučil návtěvu servisu.
|
|
20.05.2011 13:10 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2391303
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Platí na to postup na opravu uvedený zde : .link. a rozebíráno je v tématu na který dal odkaz TomasT.
Platí na to postup na opravu uvedený zde : http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/navod-na-opravu-klimatizacie-c5-1-%282001-2004%29 a rozebíráno je v tématu na který dal odkaz TomasT.
|
|
10.06.2011 19:47 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396255
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Take po měsíci je to tady opět.... nejde ventilátor. Co jsem tady četl, mohl by nový tranzistor odejít následkem patného konektoru ? U před montáí regulátoru do vozu zpět na místo si kolega viml, e krajní konektor , jeden jazýček je zaedlý, zatímco ostatní jsou čisté. Na obrázcích je to ten krajní levý "jazýček".(Připojuje se na to tuím e konektor od ventilátoru, mělo to silnějí kablíky) Prostříklo se to kontaktolem a dalo do kupy. Měsíc to fungovalo....
Regulátor mám opět vytaený z auta doma, a mám dilema co s tím, nechat opět vyměnit tranzistor ? Koupit nový regulátor ? (No a mít pak starý do náhrady...)
Já pájku nemám vůbec... elektro taky nejsem. Čtu tady "nechat přepájet kontakty". Znamená to, e se připojovací kablík - konektor ten plast rozebere a přepájí se ? Přidá se cín ?
Asi to celé zavezu rozebrané k autoelektrikáři... měl by snad vědět co udělat. Kadopádně do dovolené tu musí být hotové ! Za týden jedu a představa e mi nepůjde ventilátor, nebo odejde po cestě dlouhé 2100 km napříč Evropou by mě děsila.... Celkem během 3 týdnů dovolené najedu nějakých 6000 km, tak to musí fungovat.
Take po měsíci je to tady opět.... nejde ventilátor. Co jsem tady četl, mohl by nový tranzistor odejít následkem patného konektoru ? U před montáí regulátoru do vozu zpět na místo si kolega viml, e krajní konektor , jeden jazýček je zaedlý, zatímco ostatní jsou čisté. Na obrázcích je to ten krajní levý "jazýček".(Připojuje se na to tuím e konektor od ventilátoru, mělo to silnějí kablíky) Prostříklo se to kontaktolem a dalo do kupy. Měsíc to fungovalo....
Regulátor mám opět vytaený z auta doma, a mám dilema co s tím, nechat opět vyměnit tranzistor ? Koupit nový regulátor ? (No a mít pak starý do náhrady...)
Já pájku nemám vůbec... elektro taky nejsem. Čtu tady "nechat přepájet kontakty". Znamená to, e se připojovací kablík - konektor ten plast rozebere a přepájí se ? Přidá se cín ?
Asi to celé zavezu rozebrané k autoelektrikáři... měl by snad vědět co udělat. Kadopádně do dovolené tu musí být hotové ! Za týden jedu a představa e mi nepůjde ventilátor, nebo odejde po cestě dlouhé 2100 km napříč Evropou by mě děsila.... :-o Celkem během 3 týdnů dovolené najedu nějakých 6000 km, tak to musí fungovat.
Přílohy: DSCN1942.JPG ( 673200b ) - konektor modulu 1 DSCN1943.JPG ( 709375b ) - konektor modulu 2 |
|
10.06.2011 20:04 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396264
|
|
jumep
|
|
|
ten kto ti menil ten tranzistor to odflakol, pozri sa zospodu tych konektrorov ako su zaletovany, povacsine tam byvaju studenaky a na zaklade tych odide ten tranzistor
+ vytiahni konektor z plastu a poprihybaj kontakty
ten kto ti menil ten tranzistor to odflakol, pozri sa zospodu tych konektrorov ako su zaletovany, povacsine tam byvaju studenaky a na zaklade tych odide ten tranzistor
+ vytiahni konektor z plastu a poprihybaj kontakty
|
|
10.06.2011 20:30 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396296
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Petře rozdělal jsem to a tady jsou fotky "střev". Podívej se na to a řekni svůj úsudek. Neodelo to na základě toho jak je to zapájené ? Myslím, e to nakonec stejně odvezu autoelektrikáři... snad to udělá lépe ne ten můj kolega v důchodu. Zkusil jsem roubovákem přejet po pastě (je bílá na kraji tranzistoru) je měkká, nevyschla. Spíe tak nějak "divně" vypadá to letování ze spoda.
Petře rozdělal jsem to a tady jsou fotky "střev". Podívej se na to a řekni svůj úsudek. Neodelo to na základě toho jak je to zapájené ? Myslím, e to nakonec stejně odvezu autoelektrikáři... snad to udělá lépe ne ten můj kolega v důchodu. Zkusil jsem roubovákem přejet po pastě (je bílá na kraji tranzistoru) je měkká, nevyschla. Spíe tak nějak "divně" vypadá to letování ze spoda.
Přílohy: DSCN1944.JPG ( 745233b ) - DSCN1945.JPG ( 780351b ) - DSCN1946.JPG ( 781472b ) - |
|
10.06.2011 20:46 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396320
|
|
jumep
|
|
|
tranzistor vypada zaletovany pekne, to ze tam je kolofonia nicomu nevadi, ale to co je cervenym zakruzkovane sa malo urgentne precinovat - tam kde je sipka bude podla mna aj problem
a to co je zakruzkovane zltym pre isto tu tiez precinovat
tranzistor vypada zaletovany pekne, to ze tam je kolofonia nicomu nevadi, ale to co je cervenym zakruzkovane sa malo urgentne precinovat - tam kde je sipka bude podla mna aj problem
a to co je zakruzkovane zltym pre isto tu tiez precinovat
Přílohy: DSCN1946edit.jpg ( 1339531b ) - |
|
10.06.2011 20:50 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396331
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Aha ! To označené červeně jsou právě zapájené jazýčky pro konektor ventilátoru ! A ten označený oranovou ipkou... to je právě ten krajní jazýček co se mi nezdál u předtím...
Tím e je to matné, je to zoxidované asi, e ? Kadopádně MOC děkuji za tipy a podněty. Určitě to zanesu spíe na přepájení někam kde takové věci dělají pořád....
Aha ! To označené červeně jsou právě zapájené jazýčky pro konektor ventilátoru ! A ten označený oranovou ipkou... to je právě ten krajní jazýček co se mi nezdál u předtím...
Tím e je to matné, je to zoxidované asi, e ? Kadopádně MOC děkuji za tipy a podněty. Určitě to zanesu spíe na přepájení někam kde takové věci dělají pořád....
|
|
10.06.2011 20:52 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2396334
|
|
jumep
|
|
|
odporucam pouzit stary olovnaty cin, vydrzi viac + teda ak je odvaleny tranzistor tak aj ten este raz prehodit
a tiez skontrolovat ako ide ventilator hybat a tiez ako som povedal, rozobrat konektor, vytiahnut kabel a prihnut vnutro toho pinu
edit: jo a to matne nevadi, skor ked to preskumas podrobnejsie najdes tam praskliny
odporucam pouzit stary olovnaty cin, vydrzi viac + teda ak je odvaleny tranzistor tak aj ten este raz prehodit
a tiez skontrolovat ako ide ventilator hybat a tiez ako som povedal, rozobrat konektor, vytiahnut kabel a prihnut vnutro toho pinu
edit: jo a to matne nevadi, skor ked to preskumas podrobnejsie najdes tam praskliny
|
|
26.06.2011 19:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2399184
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Ahoj vem, tak mi dnes ráno začal ventilátor vynechávat, při krátkém vynechání display ukazoval graficky vybarvenou vrtulkou navolenou intenzitu, při delím výpadku grafika intenzity zmizela. Teď jsou výpadky dlouhé a při nich nejde ani zapnout klimatizace ani vnitřní cirkulace. Dokonce jsem jednou postřehl, e se za teplotou ukázala tečka. Jsem dalí komu odeel onen regulátor ventilátoru, který je u řidičovo nohou ???
Díky za odpověď a hezký večer.
Ahoj vem, tak mi dnes ráno začal ventilátor vynechávat, při krátkém vynechání display ukazoval graficky vybarvenou vrtulkou navolenou intenzitu, při delím výpadku grafika intenzity zmizela. Teď jsou výpadky dlouhé a při nich nejde ani zapnout klimatizace ani vnitřní cirkulace. Dokonce jsem jednou postřehl, e se za teplotou ukázala tečka. Jsem dalí komu odeel onen regulátor ventilátoru, který je u řidičovo nohou ???
Díky za odpověď a hezký večer.
|
|
26.06.2011 19:45 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2399196
|
|
jumep
|
|
|
neni u vodicovych nohou ale u spolujazdca a ano, je to regulator
neni u vodicovych nohou ale u spolujazdca a ano, je to regulator
|
|
27.06.2011 04:25 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2399265
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Jumepe ahoj, díky moc za odpověď. Napsal jsem u řidičovo, ale myslel u spolujezdcovo Jestli to chápu dobře je to ten edý plast coo mam po boku levého chodidla , jinak řečeno z boku tunelu ? Díky moc za odpovědi. Vaek
Jumepe ahoj, díky moc za odpověď. Napsal jsem u řidičovo, ale myslel u spolujezdcovo :-) Jestli to chápu dobře je to ten edý plast coo mam po boku levého chodidla , jinak řečeno z boku tunelu ? Díky moc za odpovědi. Vaek
|
|
27.06.2011 19:51 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2399371
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tak je to opraveno a u to funguje. Díky vem za rady.
Tak je to opraveno a u to funguje. Díky vem za rady.
|
|
14.08.2011 16:30 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2407087
|
|
milanko
|
Město: Mlada boleslav, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 51 |
|
|
Ahoj mam problem prestal fungovat ventilator displej ukazuje posledne navolene otacky ventilator stoji potom zmiznu otacky po chvili zase nabehnu ale na ventilator to nema vpliv ten sa neroztoci vobec cdaka za radu
Ahoj mam problem prestal fungovat ventilator displej ukazuje posledne navolene otacky ventilator stoji potom zmiznu otacky po chvili zase nabehnu ale na ventilator to nema vpliv ten sa neroztoci vobec cdaka za radu :-o
|
|
14.08.2011 20:09 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2407135
|
|
jruze
|
|
|
Regulátor otáček(na obrázku to se zelenými konektory) - zkus rozcestník(kdy u nad tím Darja ztrávila mraky času nebo hledání
Regulátor otáček(na obrázku to se zelenými konektory) - zkus rozcestník(kdy u nad tím Darja ztrávila mraky času nebo hledání
Přílohy: P1070503.JPG ( 2225946b ) - |
|
14.08.2011 21:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2407184
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Tady je poloha + detail nového dílu (pokud se nepovede oprava jako u mě)
Připojuji jetě fotky tranzistoru a srovnání starého dílu s novým.
Jo a tip na případný nový díl za nejlepí cenu... za 1357 kč (Já koupil před dovolenou za cca 1700 kč)
.link.
Tady je poloha + detail nového dílu (pokud se nepovede oprava jako u mě)
Připojuji jetě fotky tranzistoru a srovnání starého dílu s novým.
Jo a tip na případný nový díl za nejlepí cenu... za 1357 kč (Já koupil před dovolenou za cca 1700 kč)
http://autodilyhulin.cz/regulator-ventilatoru-topeni,374.html
Přílohy: DSCN1941.JPG ( 751019b ) - DSCN1947.JPG ( 720144b ) - tranzistor.jpg ( 121690b ) - DSCN1948.JPG ( 673314b ) - |
|
15.08.2011 14:26 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2407315
|
|
milanko
|
Město: Mlada boleslav, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 51 |
|
|
Ahoj dal som novy regulator a stale rovnako nejde vobec nastavi smer fukania ani rychlost fukania tak si myslim ze to asi bude to ovladanie
Ahoj dal som novy regulator a stale rovnako nejde vobec nastavi smer fukania ani rychlost fukania tak si myslim ze to asi bude to ovladanie
|
|
| |
|
|