| | |
05.12.2010 14:00 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2365316
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to co ty popisujes jako samozdremost 90% lidi neudela
"vyschlou" pastu jsem,se priznam,jeste pod polovodicem nevidel v zadne jednotce kterou jsem kdy mel na stole
kdyz vymenis tranzistor neodstanis nic ,jen ho vymenis za vykonove silnejsi,zavada vetsinou trva a navic se zmineny prvek se ve vetsine pripadu hreje daleko vic
studeny spoj muze byt z vyroby ale take nemusi (zeby se studenak projevil po cca 5 letech pouzivani ??) spis je to opet dusledek vyssiho proudu
je mi jasne Petre ze ty mas jasno ve vsem, ale udelej si pokus,vem si merak a promer si proudy ktere tecou u noveho a stareho ventilatoru
to co ty popisujes jako samozdremost 90% lidi neudela
"vyschlou" pastu jsem,se priznam,jeste pod polovodicem nevidel v zadne jednotce kterou jsem kdy mel na stole
kdyz vymenis tranzistor neodstanis nic ,jen ho vymenis za vykonove silnejsi,zavada vetsinou trva a navic se zmineny prvek se ve vetsine pripadu hreje daleko vic
studeny spoj muze byt z vyroby ale take nemusi (zeby se studenak projevil po cca 5 letech pouzivani ??) spis je to opet dusledek vyssiho proudu
je mi jasne Petre ze ty mas jasno ve vsem, ale udelej si pokus,vem si merak a promer si proudy ktere tecou u noveho a stareho ventilatoru
|
|
05.12.2010 16:18 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2365336
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
No vida teď u jsem díky Jumepovi a Diagovi zase o něco chytřejí. Díky moc.
No vida teď u jsem díky Jumepovi a Diagovi zase o něco chytřejí. :palec Díky moc. :-)
|
|
05.12.2010 21:03 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2365382
|
|
baa
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 2 |
|
|
předpokládám , e přičina je přehřátí regulátoru , moná by pomohla výměna filtru klimatizace. budu ho měnit a pak se uvidí zatím to funguje na 100%ز
autodiag napsal(a): super,opravil jsi dusledek...jaka byla pricina ?
předpokládám , e přičina je přehřátí regulátoru , moná by pomohla výměna filtru klimatizace. budu ho měnit a pak se uvidí zatím to funguje na 100%ز
|
|
29.12.2010 13:27 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2367256
|
|
Mamlas
|
|
|
Tak uz taky patrim do klubu netociciho se ventilatoru. V tehle mrazech je to celkem na nic, kdyz to prestane topit. Pred tydnem se jednou neroztocil, ale pak se vzpamatoval a jeste par dni bezel a pak uz uplny konec. Jeste ze mam GME kousek - koupil jsem tranzistor IRFP064N a teplovodivou pastu. Vyndat z auta to byla hracka, horsi bylo dostat ven ten tranzistor. Krajni nohy sli v pohode, ale na prostredni nesel poradne rozehrat cin. Musel jsem na pouzit odsavacku cinu a jeste to zaroven nahrivat horkym vzduchem. Stejny problem byl pak s napajenim noveho tranzistoru na prostredni noze ji poradne prohrat. Pak uz jen hodit do auta a uzivat si zase tepla.
Driv mi na stredni rychlost piskal ventilator - s tim novym tranzistorem to zmizelo.
Tak uz taky patrim do klubu netociciho se ventilatoru. V tehle mrazech je to celkem na nic, kdyz to prestane topit. Pred tydnem se jednou neroztocil, ale pak se vzpamatoval a jeste par dni bezel a pak uz uplny konec. Jeste ze mam GME kousek - koupil jsem tranzistor IRFP064N a teplovodivou pastu. Vyndat z auta to byla hracka, horsi bylo dostat ven ten tranzistor. Krajni nohy sli v pohode, ale na prostredni nesel poradne rozehrat cin. Musel jsem na pouzit odsavacku cinu a jeste to zaroven nahrivat horkym vzduchem. Stejny problem byl pak s napajenim noveho tranzistoru na prostredni noze ji poradne prohrat. Pak uz jen hodit do auta a uzivat si zase tepla.
Driv mi na stredni rychlost piskal ventilator - s tim novym tranzistorem to zmizelo.
|
|
29.12.2010 18:26 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2367284
|
|
jumep
|
|
|
keby si ten trazistor najprv odlepil od chladicu tak by si nemal problem to prehriat
a dolezite, 99% pripadov ked to raz ide a raz nie je studenak na konektore kde sa pripajaju kable a nasledne z toho odchadza tranzistor, pretoze to tam iskri
vznik studenaku je dany tymito mrazmi, kolik je kovovy a natolko sa roztahuje a stahuje ze az praskne cin okolo neho ... odporucam ti este raz to dat von a skontrolovat aj tieto spoje / pripadne preletovat
keby si ten trazistor najprv odlepil od chladicu tak by si nemal problem to prehriat
a dolezite, 99% pripadov ked to raz ide a raz nie je studenak na konektore kde sa pripajaju kable a nasledne z toho odchadza tranzistor, pretoze to tam iskri
vznik studenaku je dany tymito mrazmi, kolik je kovovy a natolko sa roztahuje a stahuje ze az praskne cin okolo neho ... odporucam ti este raz to dat von a skontrolovat aj tieto spoje / pripadne preletovat
|
|
29.12.2010 19:00 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2367290
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): vznik studenaku je dany tymito mrazmi, kolik je kovovy a natolko sa roztahuje a stahuje ze az praskne cin okolo neho ... odporucam ti este raz to dat von a skontrolovat aj tieto spoje / pripadne preletovat
a co kdyz ten studenak vznikne v lete ?????
je to jinak.studeny spoj je nedostatecne prohraty spoj vznikly vetsinou kratkou dobou pajeni nebo spatnou teplotou pajedla..vznik s mechanickou konstrukci ,zimou ci teplem nesouvysi jen je na tyhle jevy nachylny
u studeneho spoje nedochazi k jiskreni,spis k omezne vodivosti a prechodovemu odporu na zaklade ktereho se muze pajka (studeny spoj) roztect
uz jsem to tu nekolikrat psal,ze tranzistor v 90% odchazi jako nasledek zvyseneho odberu ventilatoru ktery bych pred opravou doporucil take minimalne vycistit/namazat/zkontrolovat uhliky /loziska
a co kdyz ten studenak vznikne v lete ????? :-))))
je to jinak.studeny spoj je nedostatecne prohraty spoj vznikly vetsinou kratkou dobou pajeni nebo spatnou teplotou pajedla..vznik s mechanickou konstrukci ,zimou ci teplem nesouvysi jen je na tyhle jevy nachylny
u studeneho spoje nedochazi k jiskreni,spis k omezne vodivosti a prechodovemu odporu na zaklade ktereho se muze pajka (studeny spoj) roztect
uz jsem to tu nekolikrat psal,ze tranzistor v 90% odchazi jako nasledek zvyseneho odberu ventilatoru ktery bych pred opravou doporucil take minimalne vycistit/namazat/zkontrolovat uhliky /loziska
|
|
29.12.2010 20:17 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2367298
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Myslím, e odběr ventilátoru topení nemá souvislost s poruchou taranzistoru regulace. Ventilátor 90W,cca 8A, tranzistor cca 40A. Spí to bude v chlazení regulace.
Myslím, e odběr ventilátoru topení nemá souvislost s poruchou taranzistoru regulace. Ventilátor 90W,cca 8A, tranzistor cca 40A. Spí to bude v chlazení regulace.
|
|
29.12.2010 20:34 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2367299
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
vymlovat ti tvuj nazor nebudu,ma zkusenost je jina
jmenovity vykon a napeti je pekna vec ale 50A spicka pri rozbehu polomrtveho ventilatoru je vec druha
pises 8A ventilator a 40A tranzistor ,to by asi stratovy vykon nemel byt tak velky aby se neuchladil,navic je to FET
vymlovat ti tvuj nazor nebudu,ma zkusenost je jina
jmenovity vykon a napeti je pekna vec ale 50A spicka pri rozbehu polomrtveho ventilatoru je vec druha
pises 8A ventilator a 40A tranzistor ,to by asi stratovy vykon nemel byt tak velky aby se neuchladil,navic je to FET
|
|
01.02.2011 13:28 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2371841
|
|
Peter3822
|
Město: Martin, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Hoj. Viem ze sa to tu stale pise dokola ale nie som odbornik v autach a tak som teda pozrel poistky tie su ok tak tom teda pristupil k vymene toho tranzistora a stale nic. Tak by som prosil o radu ako sa teda dostat k tomu ventilatoru aby som ho mohol odskusat a pracistit dakujem
Hoj. Viem ze sa to tu stale pise dokola ale nie som odbornik v autach a tak som teda pozrel poistky tie su ok tak tom teda pristupil k vymene toho tranzistora a stale nic. Tak by som prosil o radu ako sa teda dostat k tomu ventilatoru aby som ho mohol odskusat a pracistit dakujem
|
|
01.02.2011 15:41 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2371849
|
|
jruze
|
|
|
Podívej se jestli nemá patný kontakt v BSM (krabice v motorovém prostoru s počítači) - zelená svorkovnice - drudé piny od předu u mne modré dráty s červeným proukem(jsou tlustí ne ty ostatní)čísla nevím.Nevím co ti to přesně dělá.Je to jednoduí ne demontá ventilátoru.
Podívej se jestli nemá patný kontakt v BSM (krabice v motorovém prostoru s počítači) - zelená svorkovnice - drudé piny od předu u mne modré dráty s červeným proukem(jsou tlustí ne ty ostatní)čísla nevím.Nevím co ti to přesně dělá.Je to jednoduí ne demontá ventilátoru.
|
|
01.02.2011 15:48 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2371850
|
|
jumep
|
|
|
na tie hrube kable co idu k ventilatoru daj 12v, ked sa roztoci, hladaj vadu inde
ale v tvojom pripade je na mieste povedat, nerob nieco o com nemas tusenia, zbytocne sa narobis a moc toho nedosiahnes
motor ide takto:
.link.
idealne je povolit volantovu tyc
na tie hrube kable co idu k ventilatoru daj 12v, ked sa roztoci, hladaj vadu inde
ale v tvojom pripade je na mieste povedat, nerob nieco o com nemas tusenia, zbytocne sa narobis a moc toho nedosiahnes
motor ide takto:
http://c5.jumep.com/motor-klima/
idealne je povolit volantovu tyc
|
|
05.02.2011 17:24 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2372162
|
|
Peter3822
|
Město: Martin, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Tak dnes som sa do toho pustil.Palubovku som nedaval dole skusil som to rovno odspodu volanta. Tyč som dole nedaval je tam sice malo miesta ale vybratie ventilatora mi netrvalo dlho len je ozaj trosku problem okolo tej tyče volantu ale treba to spreavne naklonit a je to von. precistil som ventilator trocha aie sa točil tak som ho vyčistil ,premazal a odskual potom som ho dal naspä. Ale ete som poriadne preletoval regulátor. To vybratie a zloenie mi trvalo cca 30-40 min. Ale hlavné je to e ventilátor ide . Dufam e to u nebudem musiet meni ozaj nič pohodlné. Tak ďakujem za radu ako na to.
Tak dnes som sa do toho pustil.Palubovku som nedaval dole skusil som to rovno odspodu volanta. Tyč som dole nedaval je tam sice malo miesta ale vybratie ventilatora mi netrvalo dlho len je ozaj trosku problem okolo tej tyče volantu ale treba to spreavne naklonit a je to von. precistil som ventilator trocha aie sa točil tak som ho vyčistil ,premazal a odskual potom som ho dal naspä. Ale ete som poriadne preletoval regulátor. To vybratie a zloenie mi trvalo cca 30-40 min. Ale hlavné je to e ventilátor ide :palec . Dufam e to u nebudem musiet meni ozaj nič pohodlné. Tak ďakujem za radu ako na to. :palec
|
|
05.02.2011 17:44 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2372163
|
|
jumep
|
|
|
len k tomu nic podobnemu, motorcek klimatizacie - kuriaca lava strana - ten ta asi tiez nemine ...
(offtopic - nepokracovat v teme tu)
len k tomu nic podobnemu, motorcek klimatizacie - kuriaca lava strana :) - ten ta asi tiez nemine ...
(offtopic - nepokracovat v teme tu)
|
|
14.02.2011 13:09 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2373403
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Tak se připojuji k lidem se zlobícím ventilátorem. Vyndal jsem regulátor a přepájel kontakty, byly tam patné spoje. Ale pro jistotu jsem vyndal motorek (ventilátor) abych ho zkontroloval a zdá se mi, e se netočí tak úplně snadno. Take bych ho rád promazal, ale nevím jak se do něj/k loískům dostat. Nevím jak a kde ho správně promazat. Poradíte?
Tak se připojuji k lidem se zlobícím ventilátorem. Vyndal jsem regulátor a přepájel kontakty, byly tam patné spoje. Ale pro jistotu jsem vyndal motorek (ventilátor) abych ho zkontroloval a zdá se mi, e se netočí tak úplně snadno. Take bych ho rád promazal, ale nevím jak se do něj/k loískům dostat. Nevím jak a kde ho správně promazat. Poradíte?
|
|
14.02.2011 18:16 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2373419
|
|
DOUFAK
|
|
|
Já bych koupil NOVEJ a má pokoj,kdy u to má vyndané,vzhledem k obtínosti demont. a mont.Zase tolik nestojí a má to pro sichr.Určitě to má vyběhané,jako starý orloj...
Já bych koupil NOVEJ a má pokoj,kdy u to má vyndané,vzhledem k obtínosti demont. a mont.Zase tolik nestojí a má to pro sichr.Určitě to má vyběhané,jako starý orloj... ;-)
|
|
14.02.2011 20:11 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2373434
|
|
jumep
|
|
|
mam tu jeden co treba otvorit, tiez ide tazko ....
ak sa k tomu dostanem, vzhladom na to ze nic nestiham, tak to nafotim
mam tu jeden co treba otvorit, tiez ide tazko ....
ak sa k tomu dostanem, vzhladom na to ze nic nestiham, tak to nafotim
|
|
14.02.2011 23:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2373453
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Ventilátor u jsem musel hodit zpátkuy do auta. Pár míst jsem prostříknul a pořádně ventilátor protočil, řekl bych, e se to trochu zlepilo. Hlavně asi zlobily blbé kontakty v regulátoru. Krátkým testem to zatím funguje ok, ale uvidíme. Doposud to větinou fungovalo. Pokud se to poss znova, tak koupím ventilátor nový. Mimochodem - čekal čekal jsem trochu větí hlavolam (to motorky klapek mi dali víc zabrat). Bez demontáe tyče řízení byl za deset minut venku
Ventilátor u jsem musel hodit zpátkuy do auta. Pár míst jsem prostříknul a pořádně ventilátor protočil, řekl bych, e se to trochu zlepilo. Hlavně asi zlobily blbé kontakty v regulátoru. Krátkým testem to zatím funguje ok, ale uvidíme. Doposud to větinou fungovalo. Pokud se to poss znova, tak koupím ventilátor nový. Mimochodem - čekal čekal jsem trochu větí hlavolam (to motorky klapek mi dali víc zabrat). Bez demontáe tyče řízení byl za deset minut venku :-))
|
|
15.02.2011 14:57 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
2373512
|
|
DOUFAK
|
|
|
10 minut !!! Neuvěřitelné ! Kudy jsi tam vlezl ?Nebo má ruce,jako desetiletý kluk?
10 minut !!! :-o Neuvěřitelné ! Kudy jsi tam vlezl ?Nebo má ruce,jako desetiletý kluk?:-(
|
|
| |
|
|