 | |  |
25.08.2009 00:01 -
Ventilátor topení / C5 I / II
|
1104949
|
|
citrous
|
Město: Kaplice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 24 |
|
|
Už se vám to stalo?? Mám v autíku asi šotka. 
Loni v létě mi přestal fungovat ventilátor . Kontrolka ventilátoru taková ta vrtulka na panelu ukazovala vypnutý ventilátor a nic (tlačítka) na panelu topení - klima nefungovali. V servisu mi tvrdili, že odešel modul ovládání ventilátoru. Taková ta malá krabička ze strany u spolujezdce. Tak jsem jí koupil namontoval a ono to fungovalo. Měl jsem radost , že to nebylo nic většího. Vyměnil jsem i pylový filtr, aby se chladič na tom modulu dobře chladil.
Letos v létě asi před měsícem úplně ten stejný problém . Tak jsem tu krabičku jen vymontoval, že jí pujdu reklamovat, ale musel jsem hned narychlo odjet takže jsem jí vrátil zase zpátky a ejhle zase to fungovalo . Dnes se opět ventilátor zastavil. Tak jsem ten modul vyndal a zandal a zase to jde. Myslel jsem jestli není nějaký špatný kontakt, ale zdá se, že tam kablíky drží pevně. Ještě mně napadl jestli není nějaký studený spoj v tom modulu regulátoru, ale nechci do něj šahat když je v záruce. 
Má někdo nějaký tip čím to může být?? Ukázala by tu chybu diagnostika??
Už se vám to stalo?? Mám v autíku asi šotka. :nevim
Loni v létě mi přestal fungovat ventilátor :-((((. Kontrolka ventilátoru taková ta vrtulka na panelu ukazovala vypnutý ventilátor a nic (tlačítka) na panelu topení - klima nefungovali. V servisu mi tvrdili, že odešel modul ovládání ventilátoru. Taková ta malá krabička ze strany u spolujezdce. Tak jsem jí koupil namontoval a ono to fungovalo. Měl jsem radost :-), že to nebylo nic většího. Vyměnil jsem i pylový filtr, aby se chladič na tom modulu dobře chladil.
Letos v létě asi před měsícem úplně ten stejný problém :-( . Tak jsem tu krabičku jen vymontoval, že jí pujdu reklamovat, ale musel jsem hned narychlo odjet takže jsem jí vrátil zase zpátky a ejhle zase to fungovalo :-). Dnes se opět ventilátor zastavil. Tak jsem ten modul vyndal a zandal a zase to jde. Myslel jsem jestli není nějaký špatný kontakt, ale zdá se, že tam kablíky drží pevně. Ještě mně napadl jestli není nějaký studený spoj v tom modulu regulátoru, ale nechci do něj šahat když je v záruce. :nevim :nevim
Má někdo nějaký tip čím to může být?? Ukázala by tu chybu diagnostika??
|
|
28.12.2008 15:44 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
168242
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Přestal mi fungovat ventilátor do kabiny. Při eko režimu mi na displeji ventilátoru naskakují černé políčka, ale ventilátor se netočí. Vyndal jsem schránku spolujezdce a dále už jenom hledím, vše zapozdřeno v plastu, takže jsem bezradný. Nechci nic dále dělat bez rady jak na to. Prosím o radu. Děkuji jaromir.pinkava@seznam.cz
Přestal mi fungovat ventilátor do kabiny. Při eko režimu mi na displeji ventilátoru naskakují černé políčka, ale ventilátor se netočí. Vyndal jsem schránku spolujezdce a dále už jenom hledím, vše zapozdřeno v plastu, takže jsem bezradný. Nechci nic dále dělat bez rady jak na to. Prosím o radu. Děkuji jaromir.pinkava@seznam.cz
|
|
28.12.2008 16:41 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
168243
|
|
jumep
|
|

|
.link.
vid strana 4. IRFP064N má slušné parametry - v GM Electronics je za 60,-Kč..
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=3192&highlight=topen%ED
vid strana 4. IRFP064N má slušné parametry - v GM Electronics je za 60,-Kč..
|
|
28.12.2008 17:51 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
168244
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Podle vaších návodů jsem vyndal udávaný díl, a proměřil konektory, ani v jednom není napětí/taky zapnutý klíček zapalování, nastartován motor/, mám za to, že by na některém konektoru přívodní napětí být mělo, ale jistý si nejsem/elektronika/. Vyfotil jsem zabudovaný díl a pokusím se to dát tady do diskuse.
Podle vaších návodů jsem vyndal udávaný díl, a proměřil konektory, ani v jednom není napětí/taky zapnutý klíček zapalování, nastartován motor/, mám za to, že by na některém konektoru přívodní napětí být mělo, ale jistý si nejsem/elektronika/. Vyfotil jsem zabudovaný díl a pokusím se to dát tady do diskuse.
|
|
28.12.2008 18:29 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
168245
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Šipka na obrázku znázorňuje uložení řidící jednotka ventilátoru. Upevnění dva šroubky. Je nutno vyndat kaslík spolujezdce cca 7ks vrutu. Konektory mají pojistky. Obrázek pro stažení zde .link.
Šipka na obrázku znázorňuje uložení řidící jednotka ventilátoru. Upevnění dva šroubky. Je nutno vyndat kaslík spolujezdce cca 7ks vrutu. Konektory mají pojistky. Obrázek pro stažení zde http://uloz.to/1097405/citroen-ventil..jpg
|
|
06.01.2009 21:28 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
169289
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
Tak jsem dnes obdržel tranzistor do regulace ventilátoru, provedl výměnu vložil do auta a nic, ani nškatne. Odpojil jsem baterii, zapojil, nastartoval znovu nic. Tak prosím o radu, kde je možná dalši chyba?
Tak jsem dnes obdržel tranzistor do regulace ventilátoru, provedl výměnu vložil do auta a nic, ani nškatne. Odpojil jsem baterii, zapojil, nastartoval znovu nic. Tak prosím o radu, kde je možná dalši chyba?
|
|
06.01.2009 21:42 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
169290
|
|
jumep
|
|

|
co ti robi display klimi? ak ako pises ze sa zobrazuju otacky a mozes to regulovat a stale sa to netoci, moze to byt este privodny kabel k motoru, opaleny konektor alebo samotny ventilator. To uz by som skor videl na diagnostiku, ale si prvy co vidim ze mas iny prob ako tranzistor
co ti robi display klimi? ak ako pises ze sa zobrazuju otacky a mozes to regulovat a stale sa to netoci, moze to byt este privodny kabel k motoru, opaleny konektor alebo samotny ventilator. To uz by som skor videl na diagnostiku, ale si prvy co vidim ze mas iny prob ako tranzistor
|
|
07.01.2009 08:58 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
169295
|
|
krocan
|
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive Break | Počet příspěvků: 216 |
|
|
ahoj, není někde pojistka, příslušná ovládání? Silovou pojistku pro ventilátor jsem našel v motorové části, ale napětí na přívodním konektoru regulátoru není. Ventilátor je možno vyzkoušet, přímým připojením na baterii, nebo raději neriskovat? To zobrazovaní otáček po nějaké chvíli zmizí, ale dokud jsou černá políčka na displeji, mohu je i regulovat-ovšem bez efektu. Vodiče i konektory jsou jako nové, v tom asi problém není. Neznáš někoho, kdo by regulátor zkontroloval Díky
ahoj, není někde pojistka, příslušná ovládání? Silovou pojistku pro ventilátor jsem našel v motorové části, ale napětí na přívodním konektoru regulátoru není. Ventilátor je možno vyzkoušet, přímým připojením na baterii, nebo raději neriskovat? To zobrazovaní otáček po nějaké chvíli zmizí, ale dokud jsou černá políčka na displeji, mohu je i regulovat-ovšem bez efektu. Vodiče i konektory jsou jako nové, v tom asi problém není. Neznáš někoho, kdo by regulátor zkontroloval Díky
|
|
16.04.2009 10:51 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
660101
|
|
Zdenál
|
|
|
Vybarvení políček ventilátoru na panelu zmizí, když BSI nemá odezvu z regulátoru. Ventilátor se dá vyzkoušet propojením obou konektorů - 2 měděné (nebo i hliník) dráty, trochu sklepnout a propojit odpovídají zdířky obou konektorů - ty silnější a podle barvy. Ventilátor by měl jít naplno. Při zjišťování napětí na konektorech je potřeba změřit oba (už nevím, který je od pojistky).
Při výměně tranzistoru se může stát, že se přeruší plošný spoj (ovládání řídící elektrody tranzistoru). Pak nezbývá, než koupit regulátor nový (cca 1900,-)
Vybarvení políček ventilátoru na panelu zmizí, když BSI nemá odezvu z regulátoru. Ventilátor se dá vyzkoušet propojením obou konektorů - 2 měděné (nebo i hliník) dráty, trochu sklepnout a propojit odpovídají zdířky obou konektorů - ty silnější a podle barvy. Ventilátor by měl jít naplno. Při zjišťování napětí na konektorech je potřeba změřit oba (už nevím, který je od pojistky).
Při výměně tranzistoru se může stát, že se přeruší plošný spoj (ovládání řídící elektrody tranzistoru). Pak nezbývá, než koupit regulátor nový (cca 1900,-)
|
|
16.04.2009 18:11 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
660112
|
|
Tomi2002
|
|

|
Niečo podobne som mal pri Xsare, tiež to prestalo fungovať naraz. Vymenil som tranzistory, potom so kúpil pre istotu celý ten origo plošák, ktorý je pri motore ventilátora a stále nič. Tak som išiel na diagnostiku, kde som bol pri tom, ako sevismen ovládal otáčky ventilátora v aute, na diagnostike to riadne ukazovalo, keď pridal, alebo ubral, všetko ako má byť, len ventilátor netočil. Potom som dal ten môj ventilátor do inej Xsary a tam všetko fungovalo. No a jediné, čo ešte bolo pri ventilátore alebo pri vykurovacej sústave auta, bola centrálna jednotka klimatizácie (tak to nazvali v servise, cena 16.000,- Sk) a tá vraj mala byť zlá. No nevedeli to celkom presne, lebo na diagnostike závadu tejto jednotky neukazovalo. Tak som zohnal za 4.000,- Sk z búranej, vymenil a fachčí doteraz a dúfam, že ešte 100 rokov bude.
Niečo podobne som mal pri Xsare, tiež to prestalo fungovať naraz. Vymenil som tranzistory, potom so kúpil pre istotu celý ten origo plošák, ktorý je pri motore ventilátora a stále nič. Tak som išiel na diagnostiku, kde som bol pri tom, ako sevismen ovládal otáčky ventilátora v aute, na diagnostike to riadne ukazovalo, keď pridal, alebo ubral, všetko ako má byť, len ventilátor netočil. Potom som dal ten môj ventilátor do inej Xsary a tam všetko fungovalo. No a jediné, čo ešte bolo pri ventilátore alebo pri vykurovacej sústave auta, bola centrálna jednotka klimatizácie (tak to nazvali v servise, cena 16.000,- Sk) a tá vraj mala byť zlá. No nevedeli to celkom presne, lebo na diagnostike závadu tejto jednotky neukazovalo. Tak som zohnal za 4.000,- Sk z búranej, vymenil a fachčí doteraz a dúfam, že ešte 100 rokov bude.
|
|
16.04.2009 18:12 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
660113
|
|
Tomi2002
|
|

|
autodiag: taká otázka na Teba, čo je to PCB?
autodiag: taká otázka na Teba, čo je to PCB?
|
|
23.05.2009 12:38 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
660977
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|

|
I mě přetal fungovat ventilátor topení. Díky těmto stránkám jsem "odborně demontoval" koncový modu, a vyměnil tranzistor za IRFP 064N. Přes mojí manualní zručnost mi celá oprava trvala (Přesně měřeno) 58minu. Ventilátor topení funguje již tři týdny bez poruch - najeto cca 2876 km. Ale je tu taková maličkost která mě mate: Pokud startuji auto a mám ventilátor zapnutý v režimu ECO nebo na ofuk přef¨dního okna, přestane po cca 30vteřinách fungovat. Stačí přepnout na autom. klim. a vypnout klíček. po nastartování funguje normálně, možno přefínat do jakékoliv funkce. Má někdo nápad čím to je? Díky
I mě přetal fungovat ventilátor topení. Díky těmto stránkám jsem "odborně demontoval" koncový modu, a vyměnil tranzistor za IRFP 064N. Přes mojí manualní zručnost mi celá oprava trvala (Přesně měřeno) 58minu. Ventilátor topení funguje již tři týdny bez poruch - najeto cca 2876 km. Ale je tu taková maličkost která mě mate: Pokud startuji auto a mám ventilátor zapnutý v režimu ECO nebo na ofuk přef¨dního okna, přestane po cca 30vteřinách fungovat. Stačí přepnout na autom. klim. a vypnout klíček. po nastartování funguje normálně, možno přefínat do jakékoliv funkce. Má někdo nápad čím to je? Díky
|
|
15.06.2009 21:19 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
661471
|
|
Zdenál
|
|
|
já jsem už tranzistor vyměnil 2x a po třetí celý regulátor. Teď mi blbne ještě trochu víc, než tobě - chvilku jede, chvilku ne. asi to bude souviset s "inteligencí" řídícího počítače. Z důvodu ochrany klimy před zamrznutím má nastaveny podmínky - chod motoru a ventilátoru topení. Taky kontroluje čidla a motorky klapek. Při zkratu nebo odpojení vypíná klimu. Takže se obávám, že naše problémy souvisí s taky řešenou klapkou "horko/zima" - kde se protočí motorek ve výřezech klapky a začne se chovat nestandardně. Jak píšeš, že ti to blbne při ofuku předního skla, kdy ventilátor běží naplno, odpovídá to klapce. V max. proudu vzduchu se totiž při poškození propojení motorku s klapkou tato nepohne a motorek začne "řvát" až ho počítač vypne a odpojí klimu. Tuhle teorii si teď ověřuju, než se pustím do demontáže klapek.. 
Holt počítač v autě = něco jako vokna v PC..
já jsem už tranzistor vyměnil 2x a po třetí celý regulátor. Teď mi blbne ještě trochu víc, než tobě - chvilku jede, chvilku ne. asi to bude souviset s "inteligencí" řídícího počítače. Z důvodu ochrany klimy před zamrznutím má nastaveny podmínky - chod motoru a ventilátoru topení. Taky kontroluje čidla a motorky klapek. Při zkratu nebo odpojení vypíná klimu. Takže se obávám, že naše problémy souvisí s taky řešenou klapkou "horko/zima" - kde se protočí motorek ve výřezech klapky a začne se chovat nestandardně. Jak píšeš, že ti to blbne při ofuku předního skla, kdy ventilátor běží naplno, odpovídá to klapce. V max. proudu vzduchu se totiž při poškození propojení motorku s klapkou tato nepohne a motorek začne "řvát" až ho počítač vypne a odpojí klimu. Tuhle teorii si teď ověřuju, než se pustím do demontáže klapek.. :-))
Holt počítač v autě = něco jako vokna v PC..
|
|
15.06.2009 21:21 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
661472
|
|
jumep
|
|

|
tos, chod na diagnostiku, tam tieto testy su
tos, chod na diagnostiku, tam tieto testy su
|
|
15.06.2009 21:31 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
661474
|
|
jumep
|
|

|
u koho si bol?
inak klapky vyskusas lahko, ja uz som to niekolkokrat pisal
nastavis fukanie vzduchu naplno a potom pretocis z najteplejsieho do najstudenejsieho, ak je klapka nacata tak ju nepresune a ostane fukat teply vzduch, aj ju presune ale dlho to bude trvat je nacata, skusenost je ze ju nepresune a tutiz fuka stale teply / horuci vzduch ....
osobne, mal som to zle - opravoval som to (uz aj inym) - ale nikdy mi to neblblo v ramci ventilatora, akurat na lavej strane mi bolo horko ... 
problem zo stale odchadzajucim tranzistorom by som skor videl v pridretom ventilatore, pripadne skus dat pelovy filter von a nechat to fucat bez neho ako - 90% vzduchu pojde dierou po pelovom filtry von a nebudes mat odpor v systeme, ak ti to vtedy zblbne, skor by som si myslel ze je nieco s ventilatorom .... (vraj sa da vymenit bez demontaze palubovky - tak ci onak - uprimnu sustrast )
u koho si bol?
inak klapky vyskusas lahko, ja uz som to niekolkokrat pisal
nastavis fukanie vzduchu naplno a potom pretocis z najteplejsieho do najstudenejsieho, ak je klapka nacata tak ju nepresune a ostane fukat teply vzduch, aj ju presune ale dlho to bude trvat je nacata, skusenost je ze ju nepresune a tutiz fuka stale teply / horuci vzduch ....
osobne, mal som to zle - opravoval som to (uz aj inym) - ale nikdy mi to neblblo v ramci ventilatora, akurat na lavej strane mi bolo horko ... :)
problem zo stale odchadzajucim tranzistorom by som skor videl v pridretom ventilatore, pripadne skus dat pelovy filter von a nechat to fucat bez neho ako - 90% vzduchu pojde dierou po pelovom filtry von a nebudes mat odpor v systeme, ak ti to vtedy zblbne, skor by som si myslel ze je nieco s ventilatorom .... (vraj sa da vymenit bez demontaze palubovky - tak ci onak - uprimnu sustrast :) )
|
|
16.06.2009 19:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 I / II
|
661484
|
|
číslo 5
|
|

|
Já se chystám že ventilátor vyndám protože začal lehce pískat při polovyčních otáčkách, ale nevím kudy do toho. Chci ho vyčistit, promazat nebo něco aby to přestalo pískat. Myslel jsem že to bude větší problém, ale potřebuji poradit kudy se ma něj dostat. Předem děkuji autodiagnostikovi za pomoc.
Já se chystám že ventilátor vyndám protože začal lehce pískat při polovyčních otáčkách, ale nevím kudy do toho. Chci ho vyčistit, promazat nebo něco aby to přestalo pískat. Myslel jsem že to bude větší problém, ale potřebuji poradit kudy se ma něj dostat. Předem děkuji autodiagnostikovi za pomoc.:palec
|
|
| |
|
|