| | |
10.01.2021 20:32 -
Re: Chiptuning
|
3296572
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@Carlik
tak jednoduche to neni..
s EGRem ecu velmi pocita tim vic cim vyssi EURO motor je...obyc motory bez FAP,vem to cert..tam je to skoro jedno
motory s FAP potrebuji egr hlavne k rychlemu ohrati Kat a FAP...zaslepeni EGRu je tak velmi kontraproduktivni tomu proc ho zaslepujete..pote neni funkcni neni spalovani spravne a dochazi k detonacnimu spalovani/horeni ktere produkuje vic bordelu nez kdyby byl EGR funkcni...vedeni EGRu je take vyuzivano vymenikem k rychlemu ohrati vodynebo naopak k ochlazovani spalin
davno uz to neni tak je se EGR otevre jen jak pises,jednotka s nim pomerne aktivne hejba v celem spektru otacek,dle toho jak potrebuje (zatez,teplota,regenerace,rizeni spalovani,emise atd)..kdyz poletis jak sutr je potreba vykonu pomerne mensi nez kdyz se rozjizdis nepriklad se zaplou klimatizaci
je to stejne jako kdyz reknes ze zhaveni neni v lete potreba nebo ze regenerace je nejlepsi kdyz tocis na dalnici 4000
vse je spojene se vsim bohuzel a ten kdo rika EGRu ci FAPu kurvitko je diletant absolutne neznaly veci (tim nemyslim tebe)
nejsem zadne ekologickej blazen ,ale stani na rusne krizovatce dnes a pred 10 lety je velmi znat a verim ze tyhle prvky svuj vyznam v ekologii maji ,i kdyz vim kolik toho vyprudukuje treba lod nebo letadlo,ovsem ty nejsou ve mestech o ktere hlavne jde..
@Carlik
tak jednoduche to neni..
s EGRem ecu velmi pocita tim vic cim vyssi EURO motor je...obyc motory bez FAP,vem to cert..tam je to skoro jedno
motory s FAP potrebuji egr hlavne k rychlemu ohrati Kat a FAP...zaslepeni EGRu je tak velmi kontraproduktivni tomu proc ho zaslepujete..pote neni funkcni neni spalovani spravne a dochazi k detonacnimu spalovani/horeni ktere produkuje vic bordelu nez kdyby byl EGR funkcni...vedeni EGRu je take vyuzivano vymenikem k rychlemu ohrati vodynebo naopak k ochlazovani spalin
davno uz to neni tak je se EGR otevre jen jak pises,jednotka s nim pomerne aktivne hejba v celem spektru otacek,dle toho jak potrebuje (zatez,teplota,regenerace,rizeni spalovani,emise atd)..kdyz poletis jak sutr je potreba vykonu pomerne mensi nez kdyz se rozjizdis nepriklad se zaplou klimatizaci
je to stejne jako kdyz reknes ze zhaveni neni v lete potreba nebo ze regenerace je nejlepsi kdyz tocis na dalnici 4000
vse je spojene se vsim bohuzel a ten kdo rika EGRu ci FAPu kurvitko je diletant absolutne neznaly veci (tim nemyslim tebe)
nejsem zadne ekologickej blazen ,ale stani na rusne krizovatce dnes a pred 10 lety je velmi znat a verim ze tyhle prvky svuj vyznam v ekologii maji ,i kdyz vim kolik toho vyprudukuje treba lod nebo letadlo,ovsem ty nejsou ve mestech o ktere hlavne jde..
|
|
10.01.2021 21:26 -
Re: Chiptuning
|
3296575
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Diky za vysvetleni. Je to opravdu vic slozitejsi u novejsich motoru.
Sice jsme se bavili od zacatku o RHZ, kde je egr ovladan pneumaticky, ja pak sice uvedl jeste 1.6 HDi se zasr.. sanim, ta uz ma elektronicky egr, ale byla rovnez bez fapu, cili jednodusi zpusob toho rizeni egr.
A jak se v teto pohnute dobe rika budte pozitivni.
Diky za vysvetleni. Je to opravdu vic slozitejsi u novejsich motoru.:palec
Sice jsme se bavili od zacatku o RHZ, kde je egr ovladan pneumaticky, ja pak sice uvedl jeste 1.6 HDi se zasr.. sanim, ta uz ma elektronicky egr, ale byla rovnez bez fapu, cili jednodusi zpusob toho rizeni egr.
A jak se v teto pohnute dobe rika budte pozitivni. :-d
|
|
11.01.2021 08:07 -
Re: Chiptuning
|
3296591
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no ona strategie EGRu u EDC15 v RHZ je zcela jina nez u EDC16CP34 v pripade 9HZ
i tak si nemysli ze kdyz je ovladani podtlakem ze jednotka presne nevi v jake poloze EGR je,vi a dle toho u ridi motor
jak jsem psal u starych motoru typu RHZ je to vicemene sumak
u te 1.6 HDi uz je to jinak (jina konstrukce motoru,jina norma,jine ovladani atd)
i vstrikovani SID nebo DCM je to uz uplne jinak ,hlavne u Deplhi
no ona strategie EGRu u EDC15 v RHZ je zcela jina nez u EDC16CP34 v pripade 9HZ
i tak si nemysli ze kdyz je ovladani podtlakem ze jednotka presne nevi v jake poloze EGR je,vi a dle toho u ridi motor
jak jsem psal u starych motoru typu RHZ je to vicemene sumak
u te 1.6 HDi uz je to jinak (jina konstrukce motoru,jina norma,jine ovladani atd)
i vstrikovani SID nebo DCM je to uz uplne jinak ,hlavne u Deplhi
|
|
11.01.2021 21:48 -
Re: Chiptuning
|
3296674
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
autodiag napsal(a): @Carlik
tak jednoduche to neni..
s EGRem ecu velmi pocita tim vic cim vyssi EURO motor je...obyc motory bez FAP,vem to cert..tam je to skoro jedno
motory s FAP potrebuji egr hlavne k rychlemu ohrati Kat a FAP...zaslepeni EGRu je tak velmi kontraproduktivni tomu proc ho zaslepujete..pote neni funkcni neni spalovani spravne a dochazi k detonacnimu spalovani/horeni ktere produkuje vic bordelu nez kdyby byl EGR funkcni...vedeni EGRu je take vyuzivano vymenikem k rychlemu ohrati vodynebo naopak k ochlazovani spalin
davno uz to neni tak je se EGR otevre jen jak pises,jednotka s nim pomerne aktivne hejba v celem spektru otacek,dle toho jak potrebuje (zatez,teplota,regenerace,rizeni spalovani,emise atd)..kdyz poletis jak sutr je potreba vykonu pomerne mensi nez kdyz se rozjizdis nepriklad se zaplou klimatizaci
je to stejne jako kdyz reknes ze zhaveni neni v lete potreba nebo ze regenerace je nejlepsi kdyz tocis na dalnici 4000
vse je spojene se vsim bohuzel a ten kdo rika EGRu ci FAPu kurvitko je diletant absolutne neznaly veci (tim nemyslim tebe)
nejsem zadne ekologickej blazen ,ale stani na rusne krizovatce dnes a pred 10 lety je velmi znat a verim ze tyhle prvky svuj vyznam v ekologii maji ,i kdyz vim kolik toho vyprudukuje treba lod nebo letadlo,ovsem ty nejsou ve mestech o ktere hlavne jde..
Asi má pravdu e EGR má velký vliv na motor, ale kdy jsem koupil poslední auto a byl tam zaslepený EGR, tak to byl chiptuning a kdy jsem záslepku vyndal, tak u mám obyčejný tuctový auto, píu to dobře, nebo zase patně?
Asi má pravdu e EGR má velký vliv na motor, ale kdy jsem koupil poslední auto a byl tam zaslepený EGR, tak to byl chiptuning a kdy jsem záslepku vyndal, tak u mám obyčejný tuctový auto, píu to dobře, nebo zase patně? :-)) :-))))
|
|
18.01.2021 11:39 -
Re: Chiptuning
|
3297100
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
S čipom to nič nemá ale takto vie EGR zadrba sanie na 1,6hdi.
Hlava dole a vyčisti. Motor u ledva iiel a dymil ako raketa. Po oprave stk a emisná úplne v poho. 260tis km. Egr menené pri 220tis aj s Fapom. Olej neerie, turbo ok. Motor inak bez závad.
S čipom to nič nemá ale takto vie EGR zadrba sanie na 1,6hdi.
Hlava dole a vyčisti. Motor u ledva iiel a dymil ako raketa. Po oprave stk a emisná úplne v poho. 260tis km. Egr menené pri 220tis aj s Fapom. Olej neerie, turbo ok. Motor inak bez závad.
Přílohy: 20200810_160630.jpg ( 5802731b ) - |
|
19.01.2021 11:35 -
Re: Chiptuning
|
3297361
|
|
jumep
|
|
|
auto s fapom vie dymit normalne
ale hento jednoznacne ta 1.6podfukovala striky, cize cele dokopy ...
auto s fapom vie dymit normalne
ale hento jednoznacne ta 1.6podfukovala striky, cize cele dokopy ...
|
|
19.01.2021 12:13 -
Re: Chiptuning
|
3297366
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Hej, vstreky robili rok pred tým, preto to bolo pod saním tak zadrbané.
Hej, vstreky robili rok pred tým, preto to bolo pod saním tak zadrbané.
|
|
22.01.2021 00:45 -
Re: Chiptuning
|
3297671
|
|
Cert
|
|
|
EGR není jenom o emisích dnení motory s tím počítají tím e tam vlítne ten hnus tak to sníí teplotu zápalu tím to etří hlavu a těsnění pod hlavou
EGR není jenom o emisích dnení motory s tím počítají tím e tam vlítne ten hnus tak to sníí teplotu zápalu tím to etří hlavu a těsnění pod hlavou
|
|
22.01.2021 09:15 -
Re: Chiptuning
|
3297673
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pokud auto s FAP zejmena E5 ci E6 cerne dymi z vyfuku je zcela jiste ze jeho FAP uz neni mezi nami
pokud auto s FAP zejmena E5 ci E6 cerne dymi z vyfuku je zcela jiste ze jeho FAP uz neni mezi nami
|
|
12.04.2021 18:24 -
Re: Chiptuning
|
3306553
|
|
Osvi
|
Město: Klatovy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Ahoj, dneska jsem nechal přidat pár koníků k těm stávajícím.
Ahoj, dneska jsem nechal přidat pár koníků k těm stávajícím. :-d
Přílohy: IMG_20210412_130855.jpg ( 2549861b ) - |
|
15.04.2021 16:48 -
Re: Chiptuning
|
3306897
|
|
Stanjard
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 87 |
|
|
A odkud se ten olej v sání vlastně bere?
Napadá mě vlastně jen z odvětrání klikovky, konkrétně odlučovač oleje. Ten můe být po letech netěsný ne?
A odkud se ten olej v sání vlastně bere?
Napadá mě vlastně jen z odvětrání klikovky, konkrétně odlučovač oleje. Ten můe být po letech netěsný ne?
|
|
09.06.2021 11:51 -
Re: Chiptuning
|
3312805
|
|
agos
|
|
|
Tak ja mám C5 chipnutu u 1000km a jazdi to pekne bez dymu. Mal som od kamaráta poičaný flash kabel, tak ma napadlo e si skúsim spravit zálohu mojej mapy . A spomenul som si e kamarát raz kúpil balík org a mod map pre rôzne auta, v jednom priečinku som naiel c5 2.0 HDI a sériové číslo softu ( zaciatok) sa zhodovalo tak som tam na test nahral mod verziu neznámej mapy a jazdi to pekne. Akurat mám obavy e sa jedna o upravenú 66kw verziu softu ( neviem či je rozdiel v označení) lebo ten výkon mi nepríde na 100-103kw ako sa bene uvádza pri chipe na tento motor , no môe to byt aj daň za starú koncepciu 8v tlakom ovládané turbo a dlhu prevodovku. Časom pôjdem zo zvedavosti na brzdu kožko to ma reálne kW , k spotrebe sa zatiaž neviem vyjadrit, no mám pocit e je kus lepia . Hlavná je pre mna dynamika keďe 80kw je na take auto v tejto dobe pre mna zúfale malo 😀
Tak ja mám C5 chipnutu u 1000km a jazdi to pekne bez dymu. Mal som od kamaráta poičaný flash kabel, tak ma napadlo e si skúsim spravit zálohu mojej mapy . A spomenul som si e kamarát raz kúpil balík org a mod map pre rôzne auta, v jednom priečinku som naiel c5 2.0 HDI a sériové číslo softu ( zaciatok) sa zhodovalo tak som tam na test nahral mod verziu neznámej mapy a jazdi to pekne. Akurat mám obavy e sa jedna o upravenú 66kw verziu softu ( neviem či je rozdiel v označení) lebo ten výkon mi nepríde na 100-103kw ako sa bene uvádza pri chipe na tento motor , no môe to byt aj daň za starú koncepciu 8v tlakom ovládané turbo a dlhu prevodovku. Časom pôjdem zo zvedavosti na brzdu kožko to ma reálne kW , k spotrebe sa zatiaž neviem vyjadrit, no mám pocit e je kus lepia . Hlavná je pre mna dynamika keďe 80kw je na take auto v tejto dobe pre mna zúfale malo 😀
|
|
| |
|
|