Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
15.02.2012 21:01 - výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2451751
Ladman
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer ExclusivePočet příspěvků: 489

99 Poslat soukromou zprávu
chtěl bych si vyměnit svíčky, ale na motoru je plastový kryt. Zkoušel jsem ho opatrně sundat, ale neúspěšně. Má se někde něco povolit nebo za to mám tahat, dokud to nepovolí? Nerad bych něco urval. Po sundání krytu se už dostanu k rampě nebo mne čeká ještě nějaká demontហjako např. sání u V6?

15.02.2012 21:04 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2451753
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
plastovy dekel je upevneny na gumovych drziakoch
treba zan zabrat, dost to drzi

potom tam je zapalovaci modul uchyteny 3ma srobami

a nakonec samotne sviecky na ktore potrebujes dlhu 16stku

15.02.2012 21:06 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2451755
Ladman
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer ExclusivePočet příspěvků: 489

99 Poslat soukromou zprávu
tak to je v poho, díky

19.02.2012 10:58 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2452394
Ladman
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer ExclusivePočet příspěvků: 489

99 Poslat soukromou zprávu
vyměněno, práce na pár minut

20.11.2014 14:20 - Re: výměna svíček u C5 2.0i 16V LPG 2753928
volnasek
Město: Sedliště u FM, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Chystám výměnu svíček u 2.0i s LPG. Jsou nějaké doporučené?

20.11.2014 14:47 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2753944
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ano
CHAMPION - REC9MCLX
CHAMPION - REC9YCL

tj. to co tam vyrobca dodava

20.11.2014 17:49 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2754097
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 579

U??vate? Poslat soukromou zprávu
volnasek napsal(a):
Chystám výměnu svíček u 2.0i s LPG. Jsou nějaké doporučené?



Dej tam to co napsal jumep, a nezapomeň upravit elektrodovou vzdálenost na 0,7 mm. Já používám třeba i Bosch nebo NGK.

25.11.2015 10:53 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891182
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Dej tam to co napsal jumep, a nezapomeň upravit elektrodovou vzdálenost na 0,7 mm. Já používám třeba i Bosch nebo NGK.


Existuje nějaký důvod, proč upravovat vzdálenosti, když to je přímo svíčka, kterou doporučuje výrobce?

25.11.2015 12:39 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891188
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Existuje názor, že při provozu na LPG musí napětí na elektrodách dosáhnout vyšší hodnoty pro přeskočení jiskry než při chodu na benzin. Zmenšením vzdálenosti se potřebné napětí snižuje. Tím nedochází k zvětšenému namáhání sady zapalovacích cívek a snad se tím snižuje pravděpodobnost její poruchy.
Teď mne ale napadá, že do sady cívek vedou jen dva dráty (aspoň doufám, že se nepletu). Z toho by mi vycházelo, že všechny svíčky pálí najednou a tedy 4x častěji než je nutné - samozřejmě k zápalu dojde jen u té, která má stlačenou směs. Pak by to s napětím pro přeskok bylo ještě složitější (spaliny, vzduch). Jestli o tom má někdo přesnější představu - sem s ní.

25.11.2015 12:39 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891189
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nie, mozno pre plynarov ale aj tak nie

25.11.2015 14:15 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891199
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Já jsem při výměně vzdálenost odtrhu u svíček nesnižoval - mám to řešit?

25.11.2015 14:40 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891201
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
Existuje názor, že při provozu na LPG musí napětí na elektrodách dosáhnout vyšší hodnoty pro přeskočení jiskry než při chodu na benzin. Zmenšením vzdálenosti se potřebné napětí snižuje. Tím nedochází k zvětšenému namáhání sady zapalovacích cívek a snad se tím snižuje pravděpodobnost její poruchy.
Teď mne ale napadá, že do sady cívek vedou jen dva dráty (aspoň doufám, že se nepletu). Z toho by mi vycházelo, že všechny svíčky pálí najednou a tedy 4x častěji než je nutné - samozřejmě k zápalu dojde jen u té, která má stlačenou směs. Pak by to s napětím pro přeskok bylo ještě složitější (spaliny, vzduch). Jestli o tom má někdo přesnější představu - sem s ní.


Děkuji za navnazení.
Něco mě napadlo:

1. Čím větší vzdálenost, tím větší jiskra (el. oblouk) -> lepší zapálení směsi.
2. Čím větší vzdálenost, tím je třeba větší napětí aby přeskočila jiskra. V příadě že nepřeskočí, je to špatně.
3. Pokud systém, který vytváří vysoké napětí pro to, aby jiskra přeskočila, nefunguje tak jak má a dává malé napětí, potom tomu zřejmě můžeš lehce pomoct tím, že tu vzdálenost zkrátíš -> jiskra sice začne přeskakovat, ale oblouk je kratší -> hůře zapaluje, než kdyby byl delší.

Řekl bych, že řešit odtrh jiný než je z výroby (pokud jsou užity svíčky pro to auto určené), je přežitek z dob minulých... Pokud by byl nějaký problém, že by svíčky nepálily, tak spíše řešit příčinu, která bude dána třeba nízkým napětím na svíčku přivedeném. (Z toho mi vyplývá, že pokud někdo zkracoval vzdálenosti elektrod, pouze tím obcházel jiný problém. )

Jinak ještě poslední věc. Vzduch je skvělý iziolant, žekl bych, že určitě lepší než směs benzínu nebo LPG, proto pokud pálí svíčka na vzduchu, pak je tam dost vysoké napětí a rozhodně by nebylo třeba vzdálenost zmenšovat.

25.11.2015 17:06 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891212
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
O tom jak je vzduch skvělý izolant by mohli vyprávět lidé ( pokud to přežili), kteří vylezli na vagon pod elektrickou trakcí (tuším 3000 V) a přiblížili se k vedení na vzdálenost rozhodně větší než 10 cm. Také si nejsem jistý jak působí tlak ve válci na potřebné přeskokové napětí proti normálnímu tlaku, takže ta úvaha, že když to pálí na vzduchu, bude to určitě stačit i na chod motoru, nemusí být v pořádku. A nemluvě o trochu krkolomném provedení této zkoušky - u 2.0i tvoří zapalovací cívky kompaktní blok, který se nasazuje na všechny svíčky najednou (tedy žádné "fajfky" ani vysokonapěové kabely jako za starých časů).

25.11.2015 17:12 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891213
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Já jsem při výměně vzdálenost odtrhu u svíček nesnižoval - mám to řešit?
Když jsem ještě měl C5 2.0i s LPG, tak jsem nové svíčky neupravoval. Až při kontrole (cca 20tis km ?).
Teď mám original takové svíčky, že vzdálenost ani upravovat nejde.

25.11.2015 18:49 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891223
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
O tom jak je vzduch skvělý izolant by mohli vyprávět lidé ( pokud to přežili), kteří vylezli na vagon pod elektrickou trakcí (tuším 3000 V) a přiblížili se k vedení na vzdálenost rozhodně větší než 10 cm. Také si nejsem jistý jak působí tlak ve válci na potřebné přeskokové napětí proti normálnímu tlaku, takže ta úvaha, že když to pálí na vzduchu, bude to určitě stačit i na chod motoru, nemusí být v pořádku. A nemluvě o trochu krkolomném provedení této zkoušky - u 2.0i tvoří zapalovací cívky kompaktní blok, který se nasazuje na všechny svíčky najednou (tedy žádné "fajfky" ani vysokonapěové kabely jako za starých časů).


Tak mluvil jsem o suchém vzduchu..., pokud někdo leze k vysokému napětí za mlhy nebo obecně vysoké vzdušné vlhkosti, tak je sebevrah - ale to není vzduch, přes co to koupí, ale ta voda rozptýlená ve vzduchu "aerosol" - prostě mlha/hmla.

Tady možná bude něco, co pomůže vyřešit. .link.

Jinak s tím zbytkem jsi tedy souhlasil, že by se na to prostě nemělo vůbec hrabat? Protože v tom byla pointa příspěvku. Nebyla o tom se dohadovat o odporu vzduchu.

25.11.2015 20:57 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891230
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Úvodem: Riovo doporučení se týkalo jen motorů s LPG.
Problém v zaujetí jednoznačného stanoviska ohledně vzdálenosti elektrod spočívá v tom, že sada zapalovacích cívek časem vykazuje poruchové chování a to i u motorů, které LPG vůbec neviděly. Jestli provoz na LPG při normální vzdálenosti elektrod zvyšuje pravděpodobnost její poruchy si netroufám tvrdit, ani to však nevylučuji. K solidnější studii by bylo potřeba sledovat dost velký počet vzorků ze stejné výrobní serie a při stejném provozním režimu, což je samozřejmě nereálné. Takže asi se musí každý rozhodnout podle sebe. Hezky jsem se z toho vykroutil, co?

26.11.2015 08:39 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 2891433
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu


16.04.2021 15:30 - Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V 3306989
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
jaké doopravdy použít svíčky pro RFJ 2.0 16V, Jumep tady psal že to co tam dává výrobce.

Tyto svíčky se liší vzdáleností umístění jiskry:
CHAMPION - REC9MCLX - 5 mm
CHAMPION - REC9YCL - 3 mm

Na co má umístění jiskry fakticky vliv a jak moc na tom záleží ?

V katalozích bude nějaký zmatek. Podle serviceboxu jsou všechny svíčky nahrazene 5960 F3.

Pro Champion Autodoc odkazuje na REC9YCL ale vlastní stránky Championu doporučují REC9MCLX. Taky podle Autodocu to odkazuje na BOSCH 0 242 229 797, které mají umístění jiskry 5 mm.

Zárověň původní díl před náhradou 5960 F7 odkazuje na REC9MCLX s jiskrou 5mm a BOSCH 0 242 229 630 s jiskrou 3 mm.

Myslím, že výrobce tam teda dříve dával Eyquem, Bosch i Champion a nyní dává Bosch, ale to není podstatou dotazu.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator