Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Péče o exteriér auta
|< < 1 2
04.03.2017 10:19 - Re: Karoserie - oprava laku 3046284
tankista
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 88
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím.Chtěl bych navázat na toto téma a zeptat se jestli máte někdo zkušenosti,nebo dobré zkušenosti s autokosmetikou co obsahuje nanočástice-tzv nanotechnologie.Blíží se teplé počasí a chtěl bych si něco takového koupit a mazlíka ručně umýt.S nano se roztrhl pytel a já nevím který výrobek by mohl být lepší,ale nechci kupovat zrovna předražený Pikatec.

04.03.2017 11:51 - Re: Péče o exteriér auta 3046316
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1278

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
tankista napsal(a):
Zdravím.Chtěl bych navázat na toto téma a zeptat se jestli máte někdo zkušenosti,nebo dobré zkušenosti s autokosmetikou co obsahuje nanočástice-tzv nanotechnologie.Blíží se teplé počasí a chtěl bych si něco takového koupit a mazlíka ručně umýt.S nano se roztrhl pytel a já nevím který výrobek by mohl být lepší,ale nechci kupovat zrovna předražený Pikatec.

Uz ti bylo odpovezeno na predchozi strane

14.03.2017 11:29 - Re: Péče o exteriér auta 3049470
tankista
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 88
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Po dlouhé úvaze jsme si koupil sadu kosmetiky s nanočásticemi,nechci tu dělat reklamu ale pokud se osvědčí tak můžu napsat jak se jmenuje Už jen aby bylo hezké počasí at to můžu aplikovat na mazlíka

14.03.2017 13:49 - Re: Péče o exteriér auta 3049485
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Já už to mám za sebou--včera celé odpoledne téměř do 18.00 už si tak velké auto pořizovat nebudu.Použíl jsem prvně nano-tech od želvy.Tu teda používám hodně let,ale jen tvrdé vosky ted jsem koupil s jemnými brusnými částicemi a udělal test vosk a vedle nano-tech.Vosk neměl tak čistý odraz jako nano. tak jsem si dal práci a ten nano-tech nanesl a přeleštil vypadá to pěkně ted uvidíme jak dlouho to vydrží.Už přemýšlím nad elektr. leštičkou máte někdo zkušenosti?Léta přibývají a ruce napůl zchromlétak něco co ulehčí práci s nanášením i leštěním zároveň.

14.03.2017 21:36 - Re: Péče o exteriér auta 3049716
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2445

U??vate? Poslat soukromou zprávu
xsedmička napsal(a):
Já už to mám za sebou--včera celé odpoledne téměř do 18.00 už si tak velké auto pořizovat nebudu.Použíl jsem prvně nano-tech od želvy.Tu teda používám hodně let,ale jen tvrdé vosky ted jsem koupil s jemnými brusnými částicemi a udělal test vosk a vedle nano-tech.Vosk neměl tak čistý odraz jako nano. tak jsem si dal práci a ten nano-tech nanesl a přeleštil vypadá to pěkně ted uvidíme jak dlouho to vydrží.Už přemýšlím nad elektr. leštičkou máte někdo zkušenosti?Léta přibývají a ruce napůl zchromlétak něco co ulehčí práci s nanášením i leštěním zároveň.

Na stříbrný auto jo,ale na tmavý,hlavně černý, s těma abrazivníma leštěnkama bacha. Na černý to totiž udělá hologramy (zvl᚝ elektrickou leštičkou) a je pak problém se jich zbavit...
Na tmavý laky používají na leštění lakýrníci speciální leštěnku na tmavý laky...

15.03.2017 06:58 - Re: Péče o exteriér auta 3049793
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Už mám pár letou zkušenost s detailingem a renovací laku a shrnul bych to asi nějak takhle. "Leštěnka", nebo spíš leštící pasty není problém použít na jakékoliv barvě (nejsou speciální podle odstínů). Chce to použít právě leštičku, rukou to prostě nejde, a to vůbec. Pasta se nezahřeje a nemá správnou ani teplotu, ani rychlost pohybu po laku (otáčky leštičky). Z podobného důvodu nejde ani použít vrtačka, či úhlová bruska (nedrží konstantní rychlost při zatížení). Člověk musí počítat, že pořádná péče o auto je na dýl jak jeden den. Ale stojí to za to.

Shrnout by to šlo do bodů:
-Ruční mytí metodou dvou kýblů. Jeden se šamponem, druhý čistá voda na vyprání rukavice (aby se nešpinila ta se šamponem)
-Oplach od šamponu
-Clay. Je to taková plastelínová hmota, který vytahá z laku mikročástice bordelu a bordel, co nejde rukavicí např. asfalt a zbytky poletující rzi (na to se dá použít i chem. čistič přímo na asfalt a rez aby se clay zbytečně nešpinil moc).
-Znovu oplach a sušení mikrovláknem (za jelenici by člověk zasloužil přes prsty).
-Na řadu příchází samotná renovace a ta se odvíjí od míry poškození laku. Já používám pasty od Menzerny a kotouče 3M, Leštička DoDo Juice SpinDoctor 2. Technika je věc, kterou se člověk musí naučit, velice pomáhají YouTube videa. Leštění může být 1-3 fázové, při velkých defektech i jemný smirek před samotným leštěním.
-Po leštění by se mělo auto odmastit za pomoci Isopropylalkoholu
-Nanesení přípravku pod vosk (zlepšuje návaznost lak-vosk). Používám DoDo Juice Lime Prime (velice dobře hodnocený).
-Nakonec nanesení vosku. Zde může jít o organický (carnauba), který ale vydrží méně než plná syntetika (nemá tak pěkný odlesk). Jsou i kombinace. Organika vydrží tak 2 měsíce, syntetika i půl roku.

Asi takhle je to zjednodušené. Je to prostě dost práce, ale mně to pak dělá hroznou radost

15.03.2017 09:58 - Re: Péče o exteriér auta 3049869
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Tak to je slušný,ale takovouhle výbavu si pořídit na moji stříbrnou metalízu by bylo asi zbytečné-jo na tmavou metlu tam už by to bylo opravdu vidět.Mně bude určitě stačit nějaká leštička hlavně aby ušetřila práci s voskem a leštěním.Já to dělám tak že auto ostříkám doma vapkou,dojedu na myčku tam ho ostříkají ještě jednou kartáče a vysušit-přijedu domů ostříkám vapkou-umyju vlažnou jarovou vodou ostříkám vap.-umyju autošamponem ostříkám vap. osuším a druhý den jdu nanášet vosk a leštít.U mého citr. který jezdil v 5 let německu a neviděl žádný vosk krom myčky,už toho moc zachranovat nejde ani se to finančně nevyplatí,tak se aspoň trochu snažím aby se z laku nestala zoxidovaná hrůza.

15.03.2017 10:31 - Re: Péče o exteriér auta 3049887
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Ideálně je mít tu výbavu pro více aut, a je to více rentabilní no. Jinak i stříbrná barva vypadá jinak po korekci I když není takový rozdíl jako tmavá (obzvláště metla), nebo třeba i bílá. Jinak na kartáče jsem jel s C5 asi 2x a po korekci už nikdy, s novým autem jsem byl jednou když jsem ho teď v zimě koupil a nebyla možnost pořádné péče (hlavně pořádný vosk), protože stejně budu dělat korekci. Jinak kartáče docela dost ničí lak a způsobují tzv. swirls (mikroškrábance). Ono sice jezdil 5 let, ale stačí nechat rozleštit a lak je jako nový (vlastně klidně hezčí, než v saloně tam už to někdo šudlal a poškrábal většinou). Pak to už chce jen dobrou péči a hlavně nejezdit na ty kartáče Pravdou je, že pro většinu okolí jsem úchyl co furt šudlá auto a je to vlastně diagnóza Autem se prý má jezdit. To ano, ale taky nechodím v botách od hnoja a čistím je třeba týdně

15.03.2017 11:03 - Re: Péče o exteriér auta 3049895
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Já jsem tady taky za podivína který má stále čisté auto,ale to mi nevadí-nejlepší je když jde někdo okolo...ježíš ty to zase meješ vždyt ti to auto shnije.Nejlepší pokud mi to řekne soused který si koupil(novou) suzuki sx4 s krásnou hnědou metlou a umyje ji před barákem jedním kýblem šamponu mně nedělá problém umýt auto 2x týdně jen pokaždé před mytím používam vapku.Když jsem si koupil novou thali 1,5dci v šedé metle tak ta neviděla po 3 roky co jsem ji vlastnil myčku pouze vap., houbu s šamponem a vosk.

Ještě když jsem koupil 4 letýho mercedesa ve stř.metle z It. tak ten lak byl divnej(ošklivej).Dal jsem si trochu práce a věnoval mu celý den 2xmytí jarem,1x šamponem,odstrnění asfaltu,vyčištění laku nějakým přípravkem(nevím co to bylo) pak voskování s nějakým brusivem to už dalo práci,ale nejhorší bylo leštění na tom jsem málem nechal ruce-po týdnu opět mytí a vosk ten už šel nanášet podstatně líp a rozleštění šlo dobře. Výsledek byl opravdu ohromnej ta stř. metla se neuvěřitelně rozzářila

15.03.2017 11:24 - Re: Péče o exteriér auta 3049897
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

99 Poslat soukromou zprávu
Onehdy v TopGearu dělali test, které mytí nejméně poškodí lak. Ruční mytí, mytí vapkou a mytí v myčce s kartáčema. Byl jsem velice překvapený, ale nejméně poškozený byl lak z myčky s kartáčema.

15.03.2017 12:08 - Re: Péče o exteriér auta 3049927
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Jo tak to si asi můžeme v rámci mytí a jeho frekvenci podat ruce Pravda je, že nanášet vše ručně nebo to přelíznout na pomalo leštičkou je 100 a 1. Na bazaru se dají sehnat leštičky za rozumný peníz, a tak do 4 tisíc se dá sehnat tím pádem sada na nanášení aspoň podkladu a vosku samotného což se hodí.

15.03.2017 12:11 - Re: Péče o exteriér auta 3049928
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
artsvec napsal(a):
Onehdy v TopGearu dělali test, které mytí nejméně poškodí lak. Ruční mytí, mytí vapkou a mytí v myčce s kartáčema. Byl jsem velice překvapený, ale nejméně poškozený byl lak z myčky s kartáčema.


No ten díl jsem viděl taktéž. Mytí ručně skončilo až za myčkou jen kvůli jednomu důvodu. Sušení silikonovou stěrkou Jinak to nemá konkurence. A mytí wapkou, to je story samo o sobě. Jde o použití toho kartáče na konci co lidi tak rádi válej po zemi. Takže asi tak. Pokud by člověk měl ideální podmínky použití wap či ručního a sušení mikrovláknem, vše je lepší než kartáč

15.03.2017 19:28 - Re: Péče o exteriér auta 3050221
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
mozem vas ubezpecit ze prejdete iba 1x umyvarkou a lak je v prdeli.
toto som urobil s dvoma autami a slniecka jak vysite.
s dalsimi dvoma autami c4 a c5 som nikdy na umyvarke nebol.
iste doskriabete to aj s spongiou ci mikrovlaknom z tesca pri rucnom umyvani.
pri 2 kyblovej metode pisane vyssie treba ale kupit rukavicu z ovcej vlny s dlhym vlaknom.
asi takto - rucne rozprasit snow foam - zabudol som jak sa to povie normalne
nechat posobit .
umyt wapkou. na zazratu spinu pouzit napriklad Surfex. zasa umyt . to je predumytie. prec prach co poskriabe pri rucnom umyvani
co sa tyka samponu, odporucam priliat do samponu ONR [Optimum no rinse] obsahuje polymery proti poskriabaniu pri umyvani
umyt dvojvedrovkou , oplach wap

este mokre nastriekat Hydro2. rozprasit wapkou,
hotovo, pouzit prudky vyjazd najlepsie nad 100vkou, auto je osusene

za 4 roky ziadne mikroskrabance.....[ale kopec casu a penazi ]

ak ste lak po niekom zdedili, to je uz ina kapitola,

15.03.2017 20:34 - Re: Péče o exteriér auta 3050253
Majo77
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 148
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
mozem vas ubezpecit ze prejdete iba 1x umyvarkou a lak je v prdeli.
toto som urobil s dvoma autami a slniecka jak vysite.
s dalsimi dvoma autami c4 a c5 som nikdy na umyvarke nebol.
iste doskriabete to aj s spongiou ci mikrovlaknom z tesca pri rucnom umyvani.
pri 2 kyblovej metode pisane vyssie treba ale kupit rukavicu z ovcej vlny s dlhym vlaknom.
asi takto - rucne rozprasit snow foam - zabudol som jak sa to povie normalne
nechat posobit .
umyt wapkou. na zazratu spinu pouzit napriklad Surfex. zasa umyt . to je predumytie. prec prach co poskriabe pri rucnom umyvani
co sa tyka samponu, odporucam priliat do samponu ONR [Optimum no rinse] obsahuje polymery proti poskriabaniu pri umyvani
umyt dvojvedrovkou , oplach wap

este mokre nastriekat Hydro2. rozprasit wapkou,
hotovo, pouzit prudky vyjazd najlepsie nad 100vkou, auto je osusene

za 4 roky ziadne mikroskrabance.....[ale kopec casu a penazi ]

ak ste lak po niekom zdedili, to je uz ina kapitola,


Slovenský ekvivalent pre Snow foam je aktívna pena. Ten produkt je vlastne určený na plnenie nádobky používanej v spojení s wapkou. Čo bolo napísané vyššie je viac menej zhrnuté v peknom videu - .link. Btw, či už pri snow foam alebo šampónoch sa odporúča vybera z Ph neutrálnych produktov, ja skúsim túto penu - VALETPRO PH NEUTRAL SNOW FOAM. Ph neutrálne prostriedky sa používajú kvôli tomu, aby ste pri čistení nedali dolu aj vrstvy vosku (i keď v niektorých prípadoch je to naopak žiadúce, ako vo videu kde sa oživuje riadne "zdevastované" auto)

16.03.2017 06:17 - Re: Péče o exteriér auta 3050409
spacekj
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kWPočet příspěvků: 93

99 Poslat soukromou zprávu
Ano, rukavice nejlíp ovčí, nebo nějaká slušná dredovka. Když to budeme brát do detailu, tak ještě na spod máchacího kýble hodit grit guard (pomáhá proti víření usazených nečistot). Hydro2 je super nápad na lehko použitelný produkt, ale je drahý jako prase a nevydrží toho nijak moc. Ze všech postřikových ochranných vrstev se mi asi nejlépe osvědčil Sonax Brilliant Shine Detailer. Je to ultimátní, synteticky založený, výrobek Valetpro Snow Foam je super věc, používám též. Jak tak koukám, ze pár lidí tady opravdu řeší co na auto patří

05.07.2020 16:40 - Péče o auto 3275990
Pagvelius
Město: Loket u Čechtic, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 69

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hydractiv bude asi citlivější než klasické odpružení. Nedochází tak až k příliš velkému namáhání, když je auto zaparkované např. jednou polovinou na chodníku, nebo bokem ve svahu? Jestli se takovému stání radši co nejvíc vyhnout.

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator