Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Kombinovaná závada - chlazení a kouř / C5 II 2.0 HDi
19.08.2019 11:35 - Kombinovaná závada - chlazení a kouř / C5 II 2.0 HDi 3234361
Iwan
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 3
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
a omlouvám se, pokud je můj dotaz už někde zde řešen. S C5 jezdím dlouhé trasy, většinou jih Evropy a letos v Řecku se mi stala zvláštní věc. To že upadne vrtule úplně nové sahary a já sháním na Balkáně levotočivý šroubek M3 s jemným závitem je opruz, ale povedlo se. Bohužel při cestě zpět přes Makedonii a Rumunsko se stala zvláští věc, o které nevím co si myslet. Do táhlých kopců se přehřála chladící kapalina. Stačilo zastavit a na volnoběh se auto v klidu během minuty dochladilo na normální teploty. To se opakovalo asi 4x (cca 40 st. ve stínu). Chladič ok, nešpinavý, kapalina jak má být, beze ztrát. V Makedonii jsem vycvakl zimní roletky a auto už šlapalo jak mělo. Bohužel v Srbsku se z výfuku na volnoběh vyvalil obláček bílého kouře a to se po cca 20 minutéch zopakovalo i při cca 140 km/h. Zděsil jsem se, že jde o těsnění pod hlavou, nebo hlavu (dělaná i broušené dva roky zpět), ale dalších cca 2000 km se to opět chovalo normálně. Tedy zcela bez kouře. Stejně tak hladina oleje i chladící kapaliny se za 4500 km trip ani nehla. V Rumunsku jsem to částečně rozebral, nikde žádné úniky, hlava motor těsnění suché, jen chybělo těsnění víčka nálevky oleje. Netušíte kde mám začít hledat chybu? Díky!

19.08.2019 12:29 - Re: Kombinovaná závada - chlazení a kouř / C5 II 2.0 HDi 3234368
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Iwan napsal(a):
Zdravím,
a omlouvám se, pokud je můj dotaz už někde zde řešen. S C5 jezdím dlouhé trasy, většinou jih Evropy a letos v Řecku se mi stala zvláštní věc. To že upadne vrtule úplně nové sahary a já sháním na Balkáně levotočivý šroubek M3 s jemným závitem je opruz, ale povedlo se. Bohužel při cestě zpět přes Makedonii a Rumunsko se stala zvláští věc, o které nevím co si myslet. Do táhlých kopců se přehřála chladící kapalina. Stačilo zastavit a na volnoběh se auto v klidu během minuty dochladilo na normální teploty. To se opakovalo asi 4x (cca 40 st. ve stínu). Chladič ok, nešpinavý, kapalina jak má být, beze ztrát. V Makedonii jsem vycvakl zimní roletky a auto už šlapalo jak mělo. Bohužel v Srbsku se z výfuku na volnoběh vyvalil obláček bílého kouře a to se po cca 20 minutéch zopakovalo i při cca 140 km/h. Zděsil jsem se, že jde o těsnění pod hlavou, nebo hlavu (dělaná i broušené dva roky zpět), ale dalších cca 2000 km se to opět chovalo normálně. Tedy zcela bez kouře. Stejně tak hladina oleje i chladící kapaliny se za 4500 km trip ani nehla. V Rumunsku jsem to částečně rozebral, nikde žádné úniky, hlava motor těsnění suché, jen chybělo těsnění víčka nálevky oleje. Netušíte kde mám začít hledat chybu? Díky!


Možná nikde - občas je vidět při regeneraci šedý oblak kouře na chvilku z výfuku, to přehřívání by mohlo mít vysvětlení v neodvzdušněném chladícím systému (jestli se to když upadla vrtule přehřálo) nebo může být načatý termostat (stává se že po přehřátí motoru už neotvírá jak má nebo se přidírá) (já jsem si na jedno RHR dal komoru ze staršího typu s vyměnitelným termostatem abych nemusel dobudoucna měnit celou komoru)

19.08.2019 16:29 - Re: Kombinovaná závada - chlazení a kouř / C5 II 2.0 HDi 3234397
Iwan
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 3
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Neplatí ona regenerace jen pro motory s FAP? Já mám bez FAP... Případně mě ještě napadlo čidlo teploty. Ten nápad se starším termostatem se mi zamlouvá!

19.08.2019 23:41 - Re: Kombinovaná závada - chlazení a kouř / C5 II 2.0 HDi 3234419
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Iwan napsal(a):
Neplatí ona regenerace jen pro motory s FAP? Já mám bez FAP... Případně mě ještě napadlo čidlo teploty. Ten nápad se starším termostatem se mi zamlouvá!


To samozřejmě ano , ale to já z tvého dotazu a ani ničeho jiného nevyčtu


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator