| | |
12.06.2017 16:39 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073905
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Dnes jsem provedl vymenu rozperek bowdenu a drzaku. Obe rozperky byly spodni casti vyskocene a lanka prohnute. Jak to mohlo samo vyskocit? Auto mam cca rok a pul a je to tak od koupe. Rucka fungovala naprosto normalne. Nicmene myslim, ze vymena prisla v pravy cas. Vymenu jsem provedl v souladu s DP citroen. Krasna prace za pul hodky bylo hotovo. Jeste jsem si sundal zadni korektor vcetne drzaku, vse radne vycistil a natrel a kloubky namazal. Kloub na objimce se vubec nehybal. Jeste musim koupit zadni dorazy, zadne tam nejsou.
Dnes jsem provedl vymenu rozperek bowdenu a drzaku. Obe rozperky byly spodni casti vyskocene a lanka prohnute. Jak to mohlo samo vyskocit? Auto mam cca rok a pul a je to tak od koupe. Rucka fungovala naprosto normalne. Nicmene myslim, ze vymena prisla v pravy cas. Vymenu jsem provedl v souladu s DP citroen. Krasna prace za pul hodky bylo hotovo. Jeste jsem si sundal zadni korektor vcetne drzaku, vse radne vycistil a natrel a kloubky namazal. Kloub na objimce se vubec nehybal. Jeste musim koupit zadni dorazy, zadne tam nejsou.
Přílohy: rozperky.jpg ( 1003332b ) - |
|
12.06.2017 20:22 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073956
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Hmmm, dnes som menil loziska, naboje. Moje rozperky su este OK, len bojim a asi tiez vymenim. Kusok tenkeho plastu, ktory casom krehne, spraska. Praca na 30 minut? No neviem, osobne to vidim tak na dve hodinky
Zadne dorazy, tym myslis tie dva penove stuple na kasni? Dnes mi jeden odpadol. Normalne je to asi z PUR peny, sa to droli
Snad za ne nebudu pytat vela
Hmmm, dnes som menil loziska, naboje. Moje rozperky su este OK, len bojim a asi tiez vymenim. Kusok tenkeho plastu, ktory casom krehne, spraska. Praca na 30 minut? No neviem, osobne to vidim tak na dve hodinky
Zadne dorazy, tym myslis tie dva penove stuple na kasni? Dnes mi jeden odpadol. Normalne je to asi z PUR peny, sa to droli
Snad za ne nebudu pytat vela
|
|
12.06.2017 21:16 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073978
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Mozna to ani netrvalo pul hodiny. Nejvice casu zabral start diagboxu s uvedenim do servisni polohy a kalibrace. Proste prace s diagnostikou. Lanka se vysunuly dle diagnostiky o 10mm ven, odpojeni baterky a vlastni vymena nebyla ani 5 minut. Pak kalibrace a hotovo. Ten plast rozperek je velice pevnya houzevnaty a urcite se jen tak nerozdroli ani nepraskne. Ale stoji par korun. A riskovat kvuli tomu zniceni brzdy za cca 25000 za to nestoji. Jinak delal jsem to poprve a musim uznat, ze vymyslene je to dobre. Ted je to jak ma byt. Dorazy jsou myslim do 150 za kus.
Mozna to ani netrvalo pul hodiny. Nejvice casu zabral start diagboxu s uvedenim do servisni polohy a kalibrace. Proste prace s diagnostikou. Lanka se vysunuly dle diagnostiky o 10mm ven, odpojeni baterky a vlastni vymena nebyla ani 5 minut. Pak kalibrace a hotovo. Ten plast rozperek je velice pevnya houzevnaty a urcite se jen tak nerozdroli ani nepraskne. Ale stoji par korun. A riskovat kvuli tomu zniceni brzdy za cca 25000 za to nestoji. Jinak delal jsem to poprve a musim uznat, ze vymyslene je to dobre. Ted je to jak ma byt. Dorazy jsou myslim do 150 za kus.
|
|
12.06.2017 21:45 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073984
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Sakra prace
keby to vedel minuly tyzden, tak dnes mam uz nove, vymenene. K vymene je potrebna diagnostika? Nestaci len odbrzdenie?
Dorazy som myslel medzi kasnou a zadnou napravou.
Sakra prace
keby to vedel minuly tyzden, tak dnes mam uz nove, vymenene. K vymene je potrebna diagnostika? Nestaci len odbrzdenie?
Dorazy som myslel medzi kasnou a zadnou napravou.
|
|
12.06.2017 22:00 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073988
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Myslel jsem dorazy kolem 150 v Huline. Rozperky jak pises okolo 56 a ty voditka taky tak nejak.
Jestli je na vymenu potrebna ci nepotrebna diagnostika nehodlam resit. Postupoval jsem dle dilenske prirucky cirtoen a tam se pise, ze ano.. Nevim, proc bych mel experimentovat a riskovat zniceni nejakymi pokusy. Takhle mam aspon jistou, ze jsem to udelal jak se patri.
Myslel jsem dorazy kolem 150 v Huline. Rozperky jak pises okolo 56 a ty voditka taky tak nejak.
Jestli je na vymenu potrebna ci nepotrebna diagnostika nehodlam resit. Postupoval jsem dle dilenske prirucky cirtoen a tam se pise, ze ano.. Nevim, proc bych mel experimentovat a riskovat zniceni nejakymi pokusy. Takhle mam aspon jistou, ze jsem to udelal jak se patri.
|
|
12.06.2017 23:13 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3074045
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Len neviem aka rec je o dielenskej prirucke. Kde je?
Len neviem aka rec je o dielenskej prirucke. Kde je? :-d
|
|
27.06.2019 22:19 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227741
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Ahoj, jeliko čekám a mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a u nelo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrdění nefungovalo.. Take následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl u tak opotřebovaný, e podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zataením brzdy lanko dostalo do polohy, e uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Take se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabrděné..
Teď u to jen pořádně zatěsnit a doufám, e bude ve OK...
Ahoj, jeliko čekám a mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a u nelo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrdění nefungovalo.. Take následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl u tak opotřebovaný, e podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zataením brzdy lanko dostalo do polohy, e uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Take se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabrděné..
Teď u to jen pořádně zatěsnit a doufám, e bude ve OK...
Přílohy: P_20190627_215541_vHDR_On.jpg ( 177797b ) - P_20190627_215534_vHDR_On.jpg ( 322933b ) - |
|
27.06.2019 22:50 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227758
|
|
jruze
|
|
|
macman napsal(a): Ahoj, jeliko čekám a mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a u nelo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrdění nefungovalo.. Take následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl u tak opotřebovaný, e podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zataením brzdy lanko dostalo do polohy, e uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Take se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabrděné..
Teď u to jen pořádně zatěsnit a doufám, e bude ve OK...
Je divné co se tam stalo,protoe kdy projede ten plastovej doraz bovdenu tak se v tom mechanizmu děje pravej opak co popisuje = ten mechanizmus se zaroubuje dosebe a tím jak dojede nadoraz tak se rozloupne převodovka (logicky lana se zatahují dovnitř mechanizmu - to znamená e ten závit na praé straně obrázku je zaroubovanej celej do té drákové levé části která je poháněná tou převodovkou) - to co je na obrázku je naplno odbrděná ručka - v tom čtverečku je zaháklé lano a ten se při zabrďování posouvá dovnitř (doleva) a ten protikus ve kterém je druhé lano zase opačně (s tím točí ta převodovka a zaroubovává do sebe tu část s tou hranatou podlokou a tím se ,,zkracují lana,tím hejbou s páčkou na brzdiči)
Ale nebudu ti vyvracet tvou teorii = toto se děje uvnitř mechanizmu při zatahování ručky.Mimo to součástí mechanizmu je snímač otáček(který je nastaven tak aby se po určitých otáčkách motor a převodovka zastavila) a také je součástí snímač síly zataení - to zase aby věděla při jakém tahu má zastavit v první poloze a také v druhé poloze (to je ta kdy přidrí ovladač v poloze zabrzdit a drí ho) potom je tam třetí funkce - pokyn k zabrdění celého vozu(brzdí vechny kola (ale to u není jen v ručce a nevím jak toto přesně funguje= to je asi jen pokyn ovladače pro ABS)
Je divné co se tam stalo,protoe kdy projede ten plastovej doraz bovdenu tak se v tom mechanizmu děje pravej opak co popisuje = ten mechanizmus se zaroubuje dosebe a tím jak dojede nadoraz tak se rozloupne převodovka ;-) (logicky lana se zatahují dovnitř mechanizmu - to znamená e ten závit na praé straně obrázku je zaroubovanej celej do té drákové levé části která je poháněná tou převodovkou) - to co je na obrázku je naplno odbrděná ručka - v tom čtverečku je zaháklé lano a ten se při zabrďování posouvá dovnitř (doleva) a ten protikus ve kterém je druhé lano zase opačně (s tím točí ta převodovka a zaroubovává do sebe tu část s tou hranatou podlokou a tím se ,,zkracují lana,tím hejbou s páčkou na brzdiči)
Ale nebudu ti vyvracet tvou teorii ;-) = toto se děje uvnitř mechanizmu při zatahování ručky.Mimo to součástí mechanizmu je snímač otáček(který je nastaven tak aby se po určitých otáčkách motor a převodovka zastavila) a také je součástí snímač síly zataení - to zase aby věděla při jakém tahu má zastavit v první poloze a také v druhé poloze (to je ta kdy přidrí ovladač v poloze zabrzdit a drí ho) potom je tam třetí funkce - pokyn k zabrdění celého vozu(brzdí vechny kola (ale to u není jen v ručce a nevím jak toto přesně funguje= to je asi jen pokyn ovladače pro ABS)
Přílohy: download.php.jpg ( 485215b ) - |
|
27.06.2019 23:39 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227784
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Chápu, jak to myslí.. Protoe stav byl pravděpodobně odbrděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, e by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo pouil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, e pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrdění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
Chápu, jak to myslí.. Protoe stav byl pravděpodobně odbrděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, e by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo pouil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, e pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrdění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
|
|
28.06.2019 08:12 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227810
|
|
jruze
|
|
|
macman napsal(a): Chápu, jak to myslí.. Protoe stav byl pravděpodobně odbrděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, e by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo pouil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, e pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrdění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
Snímač síly zabrdění (není dostatečná síla zataení= mechanizmus se snaí dosáhnout hodnoty aby to brzdilo) - kdy projede bovden = není dostatečná síla a mechanizmus zatahuje a dojede na doraz a a tak rozlomí větinou tu převodovku - tam se to zasekne a zůstane zabrděné , nouzové odbrdění by to ale mělo odbrzdit (je ale otázka kdo a co s tím dělal dál) - stav z obrázku je ale podle mne po odbrzdění diagnostikou.Jestli bude ručka chodit je spí o zázraku a obrovské klice.(jednu tu mám u které se stalo e prolezl doraz - ručka chodí jak má ale hlásí závadu síly zataení a ktomu samozřejmě na budíkách závadu a kontrolky - obávám se e to bude i tvůj případ. (jinak nejde to nijak zruit-opravit ani dálkovím kódováním ve zn.servisu= jak mně tak zn.servisu to napíe e ve proběhlo OK ale chyba je stále
Snímač síly zabrdění (není dostatečná síla zataení= mechanizmus se snaí dosáhnout hodnoty aby to brzdilo) - kdy projede bovden = není dostatečná síla a mechanizmus zatahuje a dojede na doraz a a tak rozlomí větinou tu převodovku - tam se to zasekne a zůstane zabrděné , nouzové odbrdění by to ale mělo odbrzdit (je ale otázka kdo a co s tím dělal dál) - stav z obrázku je ale podle mne po odbrzdění diagnostikou.Jestli bude ručka chodit je spí o zázraku a obrovské klice.(jednu tu mám u které se stalo e prolezl doraz - ručka chodí jak má ale hlásí závadu síly zataení a ktomu samozřejmě na budíkách závadu a kontrolky - obávám se e to bude i tvůj případ.;-) (jinak nejde to nijak zruit-opravit ani dálkovím kódováním ve zn.servisu= jak mně tak zn.servisu to napíe e ve proběhlo OK ale chyba je stále:-((((
|
|
05.07.2019 16:31 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3228906
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Tak ručka je namontována.. Neměl jsem to jetě napíchlý na diagnostice, ale asi mám kliku.. Funguje jak má a ádnou chybu nehlásí (na displeji).. Moná byla klika, e se to předchozímu majiteli hryzlo a e to lo hned do servisu na deaktivaci.. take neběhala naprázdno dlouho..
Tak ručka je namontována.. Neměl jsem to jetě napíchlý na diagnostice, ale asi mám kliku.. Funguje jak má a ádnou chybu nehlásí (na displeji).. Moná byla klika, e se to předchozímu majiteli hryzlo a e to lo hned do servisu na deaktivaci.. take neběhala naprázdno dlouho..
|
|
| |
|
|