| | |
04.03.2019 20:45 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210368
|
|
jumep
|
|
|
pozri si roboticku 1.6, resp. aj vin tu mas a pozri si ten pritalcak, ten dokument je k nemu inac
pozri si roboticku 1.6, resp. aj vin tu mas a pozri si ten pritalcak, ten dokument je k nemu inac
|
|
04.03.2019 21:45 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210390
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pritlacak, ale neni spojkove lozisko ,ze ne ?
zeptam se jinak,co ten samostav,jak pises,nastavuje ?
pritlacak, ale neni spojkove lozisko ,ze ne ?
zeptam se jinak,co ten samostav,jak pises,nastavuje ?
|
|
04.03.2019 21:54 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210392
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): pozri si roboticku 1.6, resp. aj vin tu mas a pozri si ten pritalcak, ten dokument je k nemu inac
Jak funguje robot vím, jak je ovládané loisko spojky také, a sada spojky je stejná jako u kadé jiné 1.6 krom loiska(podívej se do diagnostiky co se vechno nastavuje po zásahu do spojky u robota). Na klasické mechanické převodovce je samostav ve spojkovém spodním válečku(samostav= vytlačovací pruinka) - robor nemá klasický váleček ale vysouvá se loisko (jako třeba u biturba) ale u robota je součástí spojkového loiska snímač polohy který udává polohu bloku s čerpadlem a elektronice - tento údaj musí nastavit(říct jednotkám e je to v poloze uvolněno). fotku přítlačáků jsem sem dal kde je vidět třeba u RHRkového kde je samotel(tři místa s pérky které musí nastavit ) - 1.6 přítlačák tu mám a tam určitě nic takového není, mám tu i kompletní válečky (horní-spodní) spodní je vytlačován pruinou aby nevznikala vůle mezi loiskem a sluníčkem - to celé vymezuje vůli na loisku). Proto nová spojka zabírá (u klasické spojky) ve spodní polovině a u sjeté lamely a téměř nahoře (úbytek na lamele zvedá ,,sluníčko"- kdyby se nějakým způsebem seřizoval přítlačák nemělo by to být stené po celou dobu ivotnosti ? (jestli nějaký dokument tak link nejde otevřít) a v celém tomto přítlačáku je jen péro které drí ,,sluníčko" - to drí zacvaklé v kolíkách ve kterých je jen dráka na zacvaknutí.(mám tu kompletní 1.6 na rozebrání tak a budu mít čas tak ten přítlačák rozříznu na půl a nafotím i kdy je ta spojka hodně dobrá)
Martine nemá to cenu - co vím nastavuje se snímač polohy(nebo poloha) moje stará(mladá) má vdycky pravdu a kdy jí nemá platí bod jedna)
Petře vezmeme sadu - dáme do ní novou lamelu- změříme vejku sluníčka a potom vezmeme sjetou lamelu a ty mi nastaví stejnou vejku sluníčka . to jde u RHR se samostavícím mechanismem za pomoci přípravku.
Jak funguje robot vím, jak je ovládané loisko spojky také, a sada spojky je stejná jako u kadé jiné 1.6 krom loiska(podívej se do diagnostiky co se vechno nastavuje po zásahu do spojky u robota). Na klasické mechanické převodovce je samostav ve spojkovém spodním válečku(samostav= vytlačovací pruinka) - robor nemá klasický váleček ale vysouvá se loisko (jako třeba u biturba) ale u robota je součástí spojkového loiska snímač polohy který udává polohu bloku s čerpadlem a elektronice - tento údaj musí nastavit(říct jednotkám e je to v poloze uvolněno). fotku přítlačáků jsem sem dal kde je vidět třeba u RHRkového kde je samotel(tři místa s pérky které musí nastavit ) - 1.6 přítlačák tu mám a tam určitě nic takového není, mám tu i kompletní válečky (horní-spodní) spodní je vytlačován pruinou aby nevznikala vůle mezi loiskem a sluníčkem - to celé vymezuje vůli na loisku). Proto nová spojka zabírá (u klasické spojky) ve spodní polovině a u sjeté lamely a téměř nahoře (úbytek na lamele zvedá ,,sluníčko"- kdyby se nějakým způsebem seřizoval přítlačák nemělo by to být stené po celou dobu ivotnosti ? (jestli nějaký dokument tak link nejde otevřít) a v celém tomto přítlačáku je jen péro které drí ,,sluníčko" - to drí zacvaklé v kolíkách ve kterých je jen dráka na zacvaknutí.(mám tu kompletní 1.6 na rozebrání tak a budu mít čas tak ten přítlačák rozříznu na půl a nafotím i kdy je ta spojka hodně dobrá)
Martine nemá to cenu - co vím nastavuje se snímač polohy(nebo poloha) moje stará(mladá) má vdycky pravdu a kdy jí nemá platí bod jedna)
Petře vezmeme sadu - dáme do ní novou lamelu- změříme vejku sluníčka a potom vezmeme sjetou lamelu a ty mi nastaví stejnou vejku sluníčka . to jde u RHR se samostavícím mechanismem za pomoci přípravku.
|
|
05.03.2019 19:03 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210519
|
|
jumep
|
|
|
opotrebenie lameli, ta odpoved nespada pod jeho problem, len bola k otazke ci sa to nejako nesteluje
opotrebenie lameli, ta odpoved nespada pod jeho problem, len bola k otazke ci sa to nejako nesteluje
|
|
05.03.2019 20:34 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210529
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): opotrebenie lameli, ta odpoved nespada pod jeho problem, len bola k otazke ci sa to nejako nesteluje
pokud dobre ctu problem zni prokluz na 6 stupen..tak bud mi neco unika ,ale zeby to nespadalo pod spojku,resp lamelu,ovladani - lozisko(a to je ten kamen urazu ktery nechapes - kdyz se pokazi spojka klouze nebo auto cuka,kdyz se da nove MUSI se nastavit a NE nema zadny samotav ) pokud ano,poprosil bych o foto ci dokumentaci,rad si poucim
takze otazka byla jak pises jestli se da nastavit a odpoved je ANO spojka se u robota nastavuje elektronicky na bod probluzu v pripade vymeny jakekoli komponenty ovladani spojky a prenosu sily (dvouhmota,lamela,pritlacak,lozisko se snimacem)
pokud dobre ctu problem zni prokluz na 6 stupen..tak bud mi neco unika ,ale zeby to nespadalo pod spojku,resp lamelu,ovladani - lozisko(a to je ten kamen urazu ktery nechapes - kdyz se pokazi spojka klouze nebo auto cuka,kdyz se da nove MUSI se nastavit a NE nema zadny samotav ) pokud ano,poprosil bych o foto ci dokumentaci,rad si poucim
takze otazka byla jak pises jestli se da nastavit a odpoved je ANO spojka se u robota nastavuje elektronicky na bod probluzu v pripade vymeny jakekoli komponenty ovladani spojky a prenosu sily (dvouhmota,lamela,pritlacak,lozisko se snimacem)
|
|
05.03.2019 20:58 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210540
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Ahoj. Děkuji za vae příspěvky a snahu pomoci. Je pravda, kdy se nyní více zabývám problematikou robotů, asi bych do toho znovu neel, i kdy kadý z pouívaných systémů má své pro a proti. Je pravda, e při koupi jsem vůbec netuil do čeho jdu. Doposud jsem měl dva vozy s AP, ale klasickým, ádné roboty. První Opel omega, se 4stupňovým automatem, který fungoval skvěle. Následně pak C5 I. Tady jsem drobné výhrady k AP měl. Pokud jde o toho robota, zvyk jsem si na něj. Řadí výborně, nemám s ním nějaké zásadní potíe, ale ten prokluz mě trochu děsí. Nečekal jsem něco podobného tak brzo.
Dnes jsem mluvil s jedním servisákem Citroenů (ne značkový), ale z jeho odpovědi jsem moc moudrý nebyl. Doposud jsem se u něj nikdy nesetkal s radou, která by vyřeila problém. Nechci tím samozřejmě nějak znevaovat jeho práci a odborné znalosti.
Jsem tedy vděčen za jakoukoliv uitečnou radu. Zde na fóru jsem pomoc několikrát nael.
Diagnostiku nemám. Jinak něco rozebrat, vyměnit a opět dát dohromady větinou zvládám, protoe být bez auta, které je několik dní v servisu je dost problém.
Ahoj. Děkuji za vae příspěvky a snahu pomoci. Je pravda, kdy se nyní více zabývám problematikou robotů, asi bych do toho znovu neel, i kdy kadý z pouívaných systémů má své pro a proti. Je pravda, e při koupi jsem vůbec netuil do čeho jdu. Doposud jsem měl dva vozy s AP, ale klasickým, ádné roboty. První Opel omega, se 4stupňovým automatem, který fungoval skvěle. Následně pak C5 I. Tady jsem drobné výhrady k AP měl. Pokud jde o toho robota, zvyk jsem si na něj. Řadí výborně, nemám s ním nějaké zásadní potíe, ale ten prokluz mě trochu děsí. Nečekal jsem něco podobného tak brzo.
Dnes jsem mluvil s jedním servisákem Citroenů (ne značkový), ale z jeho odpovědi jsem moc moudrý nebyl. Doposud jsem se u něj nikdy nesetkal s radou, která by vyřeila problém. Nechci tím samozřejmě nějak znevaovat jeho práci a odborné znalosti.
Jsem tedy vděčen za jakoukoliv uitečnou radu. Zde na fóru jsem pomoc několikrát nael.
Diagnostiku nemám. Jinak něco rozebrat, vyměnit a opět dát dohromady větinou zvládám, protoe být bez auta, které je několik dní v servisu je dost problém.
|
|
05.03.2019 21:34 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210555
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak dojed ke me na dilnu a podivame se,vic po klavesnici stejne neudelas..Olomouc nemas tak daleko,resp Sternberk
tak dojed ke me na dilnu a podivame se,vic po klavesnici stejne neudelas..Olomouc nemas tak daleko,resp Sternberk
|
|
05.03.2019 21:43 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210557
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Teď koukám, e se tady objevil dalí příspěvek, ne jsem napsal svůj. Ta monost nastavení bodu prokluzu je lákavá, protoe si myslím, e spojka, lamela není KO.
Zítra se pokusím dovolat člověku, který od nás kupoval C5 I. Měl sebou diagnostiku a bezesporu věděl jak s ní zacházet. Problémy s naí C5, se kterými mi nikdo za 6 let nepomohl, on odstranil za 2 dny. Slíbil mi, e kdybych do budoucna jeho pomoc potřeboval, mohu se ozvat. Tak uvidím, co mi řekne. Pak napíu....
Teď koukám, e se tady objevil dalí příspěvek, ne jsem napsal svůj. Ta monost nastavení bodu prokluzu je lákavá, protoe si myslím, e spojka, lamela není KO.
Zítra se pokusím dovolat člověku, který od nás kupoval C5 I. Měl sebou diagnostiku a bezesporu věděl jak s ní zacházet. Problémy s naí C5, se kterými mi nikdo za 6 let nepomohl, on odstranil za 2 dny. Slíbil mi, e kdybych do budoucna jeho pomoc potřeboval, mohu se ozvat. Tak uvidím, co mi řekne. Pak napíu....
|
|
05.03.2019 22:05 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210565
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
myslim si take ze se spojkou ani dvouhmotou nic nebude,ten projev by byl jiny...
ty loziska se snimacem pomerne odchazi ...
myslim si take ze se spojkou ani dvouhmotou nic nebude,ten projev by byl jiny...
ty loziska se snimacem pomerne odchazi ...
|
|
05.03.2019 22:57 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210575
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Děkuji za nabídku zajet do ternberku. Je to tak na celodenní výlet. Mám to tak 210-230km. V nejbliích dnech to nezvládnu, ale případně naplánuji a zavolám, nebo napíu.
Pokud jde o zmínku kubání, je to jen takový dojem, zatím nic váného. Zajídění do garáe je s ohledem na robota plynulé, rozjezdy s větí akcelerací, nebo do kopce bez potíí, alespoň jsem zatím nic nezaznamenal.
Děkuji za nabídku zajet do ternberku. Je to tak na celodenní výlet. Mám to tak 210-230km. V nejbliích dnech to nezvládnu, ale případně naplánuji a zavolám, nebo napíu.
Pokud jde o zmínku kubání, je to jen takový dojem, zatím nic váného. Zajídění do garáe je s ohledem na robota plynulé, rozjezdy s větí akcelerací, nebo do kopce bez potíí, alespoň jsem zatím nic nezaznamenal.
|
|
06.03.2019 08:12 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210632
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Jen občasný cca vteřinový prokluz při přeřazování z 5 na 6 a velmi výjimečný při podřazení z 6 na 5. ádné cukaní při provozu. Jinak se mi ve jeví Ok. Řadí výborně. Do cca 115000km ve fungovalo bez problémů.
Jen občasný cca vteřinový prokluz při přeřazování z 5 na 6 a velmi výjimečný při podřazení z 6 na 5. ádné cukaní při provozu. Jinak se mi ve jeví Ok. Řadí výborně. Do cca 115000km ve fungovalo bez problémů.
|
|
07.03.2019 22:39 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210880
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Ahoj. Volal jsme ohledně prokluzu do autorizovaného servisu Citroen v Robousech. Dostal jsem tuto odpověď. Výdr spojky je individuální záleitostí (co chápu), nemáme ádnou evidenci na kolika km tak běně u robota odchází. Nové nastavení spojky přes diagnostiku by problém mohlo vyřeit. Doporučili mi to zatím s ohledem na výjimečnost neřeit a objednat se na novou kalibraci v případě zhorení.
Take to zatím jetě nechám být a uvidím.
Nyní jen taková úvaha. Kdy ten robot je samý čidlo, a celkově celý systém vozu hlásí spousty různých závad, neupozorňuje také náhodou na KO spojku, kdy u je na samé hranici pouitelnosti?
Ahoj. Volal jsme ohledně prokluzu do autorizovaného servisu Citroen v Robousech. Dostal jsem tuto odpověď. Výdr spojky je individuální záleitostí (co chápu), nemáme ádnou evidenci na kolika km tak běně u robota odchází. Nové nastavení spojky přes diagnostiku by problém mohlo vyřeit. Doporučili mi to zatím s ohledem na výjimečnost neřeit a objednat se na novou kalibraci v případě zhorení.
Take to zatím jetě nechám být a uvidím.
Nyní jen taková úvaha. Kdy ten robot je samý čidlo, a celkově celý systém vozu hlásí spousty různých závad, neupozorňuje také náhodou na KO spojku, kdy u je na samé hranici pouitelnosti?
|
|
08.03.2019 18:10 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3210937
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
To má pravdu. Také mám svoje neblahé zkuenosti se značkovým servisem. Jak jsem psal, zkusím se jetě domluvit s tím člověkem, jak jsem o něm zmiňoval, a pojedeme k synovi do Liberce, on je také odtud. Spojím tak příjemné s uitečným, nebo vyuiji nabídky zajet do Sternberku. Zatím to snad nehoří. Ten prokluz je skutečně výjimečný, tak snad nějakým způsobem nebudu spojku nadměrně ničit.
To má pravdu. Také mám svoje neblahé zkuenosti se značkovým servisem. Jak jsem psal, zkusím se jetě domluvit s tím člověkem, jak jsem o něm zmiňoval, a pojedeme k synovi do Liberce, on je také odtud. Spojím tak příjemné s uitečným, nebo vyuiji nabídky zajet do Sternberku. Zatím to snad nehoří. Ten prokluz je skutečně výjimečný, tak snad nějakým způsobem nebudu spojku nadměrně ničit.
|
|
28.04.2019 00:11 -
Re: Robotizovaná převodovka BMP 6
|
3219253
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Po delí odmlce vechny zdravím. Tak stav prokluzu se zatím od 8.3.19 po najetí nějakých 2000km nijak nezhoril. Je to stále stejné, nicméně jsem se před cca. měsícem objednal do servisu Citroen v Robousech na kalibraci. Bylo mi řečeno, e by měla jít udělat, pokud se podaří diagnostice ve načíst, nicméně, e odstranění prokluzu nelze samozřejmě nijak zaručit.
No a jak to dopadlo? Po hodince čekání mi vůz přistavili. Kalibrace se dala udělat a povedla. Výsledek uvidím a za provozu. Zaplatil jsem 710,-Kč a odjel. Řazení OK. Moná je trochu prunějí a jemnějí ne bylo. V jednom větím a táhlém kopci jsem mu naloil a bohuel jsem stejně na zlomek vteřiny nepatrný prokluz při přeřazování z 5 na 6 kdy se zvýí kroutící moment zaznamenal. Je to tak zanedbatelné, e jsem se to rozhodl prozatím neřeit. Najel jsem zatím tak 100 km a byl to jen tento ojedinělý případ. Myslím si, e občasný prokluz na několik desetin vteřiny by neměl mít na ivotnost spojky nějaký zásadní destruktivní účinek. Uvidím co přinese, budoucnost. Kdyby bylo něco nového, samozřejmě se o poznatky, či zkuenosti podělím. Děkuji za vae dosavadní a i budoucí příspěvky. Přeji vem mnoho astných kilometrů......
Po delí odmlce vechny zdravím. Tak stav prokluzu se zatím od 8.3.19 po najetí nějakých 2000km nijak nezhoril. Je to stále stejné, nicméně jsem se před cca. měsícem objednal do servisu Citroen v Robousech na kalibraci. Bylo mi řečeno, e by měla jít udělat, pokud se podaří diagnostice ve načíst, nicméně, e odstranění prokluzu nelze samozřejmě nijak zaručit.
No a jak to dopadlo? Po hodince čekání mi vůz přistavili. Kalibrace se dala udělat a povedla. Výsledek uvidím a za provozu. Zaplatil jsem 710,-Kč a odjel. Řazení OK. Moná je trochu prunějí a jemnějí ne bylo. V jednom větím a táhlém kopci jsem mu naloil a bohuel jsem stejně na zlomek vteřiny nepatrný prokluz při přeřazování z 5 na 6 kdy se zvýí kroutící moment zaznamenal. Je to tak zanedbatelné, e jsem se to rozhodl prozatím neřeit. Najel jsem zatím tak 100 km a byl to jen tento ojedinělý případ. Myslím si, e občasný prokluz na několik desetin vteřiny by neměl mít na ivotnost spojky nějaký zásadní destruktivní účinek. Uvidím co přinese, budoucnost. Kdyby bylo něco nového, samozřejmě se o poznatky, či zkuenosti podělím. Děkuji za vae dosavadní a i budoucí příspěvky. Přeji vem mnoho astných kilometrů......
|
|
| |
|
|