| | |
06.03.2019 20:55 -
Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210727
|
|
Ic3man
|
|
|
Zdravím.
Mám Peugeot 307, 1.6i s AL4, 2007
Posledí dobou začíná převodovka opět zlobit. Vdy kdy je studená tak asi po 2km zahlásí "gearbox faulty", tak zastavím vypnu motor, nastartuji, chyba zmizí a jedu dál u bez chyby. Převodovka kdy je studená tak řadí cukaně, ale jetě se mi nestalo e by nezařadila. Pokud nechám ráno auto ohřát na volnoběh tak se chyba neobjeví. Pokud je zahřátá tak řadí celkem klidně, ádné hrubé cukání a to ani pod plynem.
Před rokem se čistil hydroblok kvůli stejné závadě, na rok byl pokoj a teď opět. (Byla tam tehdy chyba nízká hodnota tlaku při přeřazení).
Co jsem koukal tady na fóru tak myslím e by to mohl být hydroblock, ale nevím.
Měnič by měl být v pořádku, auto táhne jak za studena tak za tepla. Na D i R se pomalu rozjede na volnoběh a v kopci při rozjezdu taky drí.
Obvolal jsem pár servisů a nikomu se do toho nechce.
Můe mi někdo poradit? Díky.
Zdravím.
Mám Peugeot 307, 1.6i s AL4, 2007
Posledí dobou začíná převodovka opět zlobit. Vdy kdy je studená tak asi po 2km zahlásí "gearbox faulty", tak zastavím vypnu motor, nastartuji, chyba zmizí a jedu dál u bez chyby. Převodovka kdy je studená tak řadí cukaně, ale jetě se mi nestalo e by nezařadila. Pokud nechám ráno auto ohřát na volnoběh tak se chyba neobjeví. Pokud je zahřátá tak řadí celkem klidně, ádné hrubé cukání a to ani pod plynem.
Před rokem se čistil hydroblok kvůli stejné závadě, na rok byl pokoj a teď opět. (Byla tam tehdy chyba nízká hodnota tlaku při přeřazení).
Co jsem koukal tady na fóru tak myslím e by to mohl být hydroblock, ale nevím.
Měnič by měl být v pořádku, auto táhne jak za studena tak za tepla. Na D i R se pomalu rozjede na volnoběh a v kopci při rozjezdu taky drí.
Obvolal jsem pár servisů a nikomu se do toho nechce.
Můe mi někdo poradit? Díky.
|
|
06.03.2019 23:26 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210741
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Je třeba udělat diagnostiku, pokud to ohlásí chybu gearbox faulty, určitě se nějaká chyba uloila. Pohledem do křiálové koule odhaduji, e je problém se solenoidy. Odpovídalo by tomu jednak hláení o nízkém tlaku i průběh závady.
Pokud tuto chybu potvrdí diagnostika, tak doporučuji zapátrat na britském ebay, dají se tam sehnat originální solenoidy za 1/3 ceny v Citroenu. Pak u jen zbývá najít servis, který se nebojí opravu provést.
Osobně jsem toto řeil, a jediný kdo se toho nebál, byl autorizák. Co uetří na dílech, zaplatí za práci a tak to má být. Vydělávat se má prací, ne přepálenou marí za díly.
Je třeba udělat diagnostiku, pokud to ohlásí chybu gearbox faulty, určitě se nějaká chyba uloila. Pohledem do křiálové koule odhaduji, e je problém se solenoidy. Odpovídalo by tomu jednak hláení o nízkém tlaku i průběh závady.
Pokud tuto chybu potvrdí diagnostika, tak doporučuji zapátrat na britském ebay, dají se tam sehnat originální solenoidy za 1/3 ceny v Citroenu. Pak u jen zbývá najít servis, který se nebojí opravu provést.
Osobně jsem toto řeil, a jediný kdo se toho nebál, byl autorizák. Co uetří na dílech, zaplatí za práci a tak to má být. Vydělávat se má prací, ne přepálenou marí za díly.
|
|
07.03.2019 19:15 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210844
|
|
Ic3man
|
|
|
Jo na ebay jsem koukal, ale nějak se mi nechce věřit e to jsou opravdu nové originál díly. Nebude to spí nějaký repas?
Třeba tady: .link.
a tady .link.
edit:
Nebo jsi myslel nejprve zkusit vyměnit dva solenoidy ty hlavní regulátory tlaku?
A jetě mě napadá otázka, pokud se vymění hydroblok nemusí se potom kalibrovat přes diagnostiku?
Díky za pomoc.
Jo na ebay jsem koukal, ale nějak se mi nechce věřit e to jsou opravdu nové originál díly. Nebude to spí nějaký repas?
Třeba tady: https://www.ebay.com/itm/2570e2-Original-NEU-HYDRAULIKEINHEIT-AUTO-GETRIEBE-PSA-Citroen-Peugeot/223173542274
a tady https://www.ebay.com/itm/OE-NEW-AL4-DPO-Transmission-Gearbox-Valve-Body-for-Peugeot-2570E2-2570E3/131730821654
edit:
Nebo jsi myslel nejprve zkusit vyměnit dva solenoidy ty hlavní regulátory tlaku?
A jetě mě napadá otázka, pokud se vymění hydroblok nemusí se potom kalibrovat přes diagnostiku?
Díky za pomoc.
|
|
08.03.2019 09:30 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210898
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Myslem jsem ty dva hlavní regulátory tlaku (solenoidy), to je typická závada převodovky AL4.
Já jsem je kupoval tady, fungují, přily originál zabalené Renault, výrobce Borg Warner.
To je v pořádku, AL4 je ze společného vývoje PSA a Renault, ty převodovky jsou stejné, Renault ji nazývá DPO.
.link.
Bez diagnostiky se ta oprava udělat nedá, je potřeba vypustit olej a při plnění by se měla pouívat diagnostika pro měření teploty oleje kvůli naplnění správného mnoství. Adaptací si nejsem jist, ale předpokládám, e se nějaká dělat musí. Mě jetě nahráli novou verzi software převodovky.
Ale rozhodně bych nedělal ádný pokusy naslepo, to je docela drahá sranda. Je potřeba to pořádne diagnostikovat Diagboxem a pak teprve řeit opravu.
Myslem jsem ty dva hlavní regulátory tlaku (solenoidy), to je typická závada převodovky AL4.
Já jsem je kupoval tady, fungují, přily originál zabalené Renault, výrobce Borg Warner.
To je v pořádku, AL4 je ze společného vývoje PSA a Renault, ty převodovky jsou stejné, Renault ji nazývá DPO.
https://www.ebay.com/itm/Genuine-O-E-AL4-DPO-Automatic-Gearbox-Electrovalve-Solenoid-Pressure-Regulator/183347044990?epid=1465939702
Bez diagnostiky se ta oprava udělat nedá, je potřeba vypustit olej a při plnění by se měla pouívat diagnostika pro měření teploty oleje kvůli naplnění správného mnoství. Adaptací si nejsem jist, ale předpokládám, e se nějaká dělat musí. Mě jetě nahráli novou verzi software převodovky.
Ale rozhodně bych nedělal ádný pokusy naslepo, to je docela drahá sranda. Je potřeba to pořádne diagnostikovat Diagboxem a pak teprve řeit opravu.
|
|
08.03.2019 09:32 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210899
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Já osobně bych tipoval hydroblok.
Dochází v něm k opotřebení těch pístků a i samotného tělesa a pak to hlásí nízký tlak oleje.
V polsku dělají repas za cca 10000,-.
Hydroblok jako takovej se dá jednodue z převodovky odmontovat jen se musí vypustit olej.
Pokud chce, mám jeden hydroblok na půjčení.
Můe si to vyzkouet.
Pokud mění ty dva selenoidy poprvé , musí aktualizovat
software převodovky. Je to z důvodu jiných selenoidu ne
tam jsou teď. Nic jiného se dělat nemusí.
Diagnostiku potřebuje kvůli sledování teploty oleje.
Hladina se toti kontroluje pri teplotě 60°C.
Já osobně bych tipoval hydroblok.
Dochází v něm k opotřebení těch pístků a i samotného tělesa a pak to hlásí nízký tlak oleje.
V polsku dělají repas za cca 10000,-.
Hydroblok jako takovej se dá jednodue z převodovky odmontovat jen se musí vypustit olej.
Pokud chce, mám jeden hydroblok na půjčení.
Můe si to vyzkouet.
Pokud mění ty dva selenoidy poprvé , musí aktualizovat
software převodovky. Je to z důvodu jiných selenoidu ne
tam jsou teď. Nic jiného se dělat nemusí.
Diagnostiku potřebuje kvůli sledování teploty oleje.
Hladina se toti kontroluje pri teplotě 60°C.
|
|
08.03.2019 12:31 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3210906
|
|
Ic3man
|
|
|
Bobe.
Já osobně bych se do toho nepoutěl, ale mám kámoe co by to vyměnil, místa je tam dost aby se to udělalo na autě. Jenome má jen univerzálku diagnostiku a tu převodovku nenačte. Take ani nezměřím jaký jsou tam tlaky a nevyčtu jaký jsou tam teď chyby.
Je to rok 2007, tam se taky musí aktualizovat soft nebo tam dávali u ty novějí z výroby? Soft umí přehrát jen autorizák?
Jestli má servis na automaty a má Lexii diagnostiku, byl bys ochotný to vyzkouet přehodit, kdy má jiný? Samozřejmě za úplatu.
Díky.
Bobe.
Já osobně bych se do toho nepoutěl, ale mám kámoe co by to vyměnil, místa je tam dost aby se to udělalo na autě. Jenome má jen univerzálku diagnostiku a tu převodovku nenačte. Take ani nezměřím jaký jsou tam tlaky a nevyčtu jaký jsou tam teď chyby.
Je to rok 2007, tam se taky musí aktualizovat soft nebo tam dávali u ty novějí z výroby? Soft umí přehrát jen autorizák?
Jestli má servis na automaty a má Lexii diagnostiku, byl bys ochotný to vyzkouet přehodit, kdy má jiný? Samozřejmě za úplatu.
Díky.
|
|
11.03.2019 09:25 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3211332
|
|
Ic3man
|
|
|
Tak. Zde jsem nael návod na diagnostiku závady solenidů.
.link.
Podle service boxu mám OEM číslo těch ventilů 2574.16 take by tam snad měly být u ty nové.
Neví někdo od kdy se dávaly z výroby?
Zkusím sehnat diagnostiku k změření těch tlaků.
Díky.
Tak. Zde jsem nael návod na diagnostiku závady solenidů.
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/transmis/al4/solenoid.htm
Podle service boxu mám OEM číslo těch ventilů 2574.16 take by tam snad měly být u ty nové.
Neví někdo od kdy se dávaly z výroby?
Zkusím sehnat diagnostiku k změření těch tlaků.
Díky.
|
|
07.04.2019 17:18 -
Re: Převodovka AL4 / Peugeot 307
|
3215350
|
|
Ic3man
|
|
|
Zdravím.
Nerad nechávám neukončená témata. Take diagnostika hlásila vysoký tlak a pak skočila převodovka do nouzáku. Vyměnili jsme ventil regulace tlaku (číslo 1 na obrázku z návodu nahoře: .link. )
OEM číslo ventilu 2574.16. U jsem tam měl ventily s černým konektorem take jen výměna bez aktualizace softu.
Převodovka teď řadí hladce, hlavně z jedničky na dvojku. Tak snad bude zase na chvíli pokoj.
Zdravím.
Nerad nechávám neukončená témata. Take diagnostika hlásila vysoký tlak a pak skočila převodovka do nouzáku. Vyměnili jsme ventil regulace tlaku (číslo 1 na obrázku z návodu nahoře: http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/transmis/al4/valves.gif )
OEM číslo ventilu 2574.16. U jsem tam měl ventily s černým konektorem take jen výměna bez aktualizace softu.
Převodovka teď řadí hladce, hlavně z jedničky na dvojku. Tak snad bude zase na chvíli pokoj.
|
|
| |
|
|