Nabízím řeení problému, který zafungoval u mne.
Problém se objevoval před montáí LPG a nemá s LPG ádnou souvislost. Auto na LPG jezdí výborně.
Protoe, jsem nový majitel vozidla tak jsem také provedl výměnu rozvodů, drákového řemene s kladkami, olejů v motru, aut. převodovce, filtrů, svíček (NGK 7 LPG), a servis klimy.
Nepravidelně za studena auto na 3 válce a třepalo se jak drahej pes
Jednou po selápnutí pedálu akcelerace při rozjezdu auto zdechlo a vyhodilo hláku Antipollution fault a rozsvítil se na palubovce nápis SERVICE (Auto bylo přepnuto do módu provozu na benzín, protoe bylo studené). Diagnostika ukázala a závadu vstřikování na 1. válci a vadné čidlo klepání.
Po diagnostice výměna čidla klepání motoru a přehrání SW v ŘJ motoru ( z důvodu aktualizace a patné komunikace s neorig diagnostikou). (Čidlo origo Citroen cca 600 Kč, Přehrání SW také v Citroen, cena dle ceníku.)
Chvilku byl klid a pak zase třepání, ale s mení razancí.
Provedena rozířená diagnostika BOSCH u pana Radkovce v Brně se zadáním: patný chod motoru za studena a vysoká spotřeba ( 11,6 l po městě)
Výsledek diagnostiky: Karbon na sedlech ventilů na 1. válci. Také pomalá lambda č. 1 a doporučena výměna. (Cena diagnostiky 1200 Kč).
Doporučení: Natankovat kvalitní benzin min 98 oktanů a projet auto se zahřátým olejem motoru pod zátěí na delí trasu cca 100 km a kdy to nepomůe tak hlava válců dolů.
V Citroenu mi řekli e jsme v regionu "Východní Evropy s nekvalitními pohonnými hmotami" a Citroen doporučuje přidávat aditiva do benzínu/nafty u u nových vozů. Také mi nabídli odstranění karbonu z motoru za cca 50 tis. kč. S tím e za chvíli je to tam je znovu.
Zakoupení aditiv 460-G KIT.
Po aplikaci aditiv do oleje motoru a vyjetí nádre s aditivy, motor lape jako hodinky, je tií, na volnoběh klidnějí a sníila se spotřeba na cca 10 L.
Lambda č. 1 čeká na výměnu.
Problém vyřeen
To ve