Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi
22.10.2017 15:50 - Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103370
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím vespolek
Stala se mi nemilá věc, že jsem dojížděl na firmu a auto se najednou začalo dusit až úplně umřelo. Všechno nasvědčovalo bordelu v naftovém filtru, což se mi nakonec potvrdilo a tak jsem vyměnil filtr a při tom jsem ještě zjistil přidřené čerpadlo nafty ( jde o vysokotlaké čerpadlo Siemens) které jsem nakonec vyměnil. Samozřejmě jsem vypustil naftu a koupil novou. Ale není všem problémům konec. Nemůžu se zbavit bublinek v palivovém potrubí mezi filtrem paliva a vysokotlakém čerpadle. Tedy v té plastové průhledné trubce. Jako další jsem prověřoval zda jde nafta do vstřikovačů tedy jsem povoloval jednotlivé matice na vysokotlakém pottrubí mezi čerpadlem a vstřiky, nafta tam tudy sice proudí ale nezdá se mi že by ten tlak byl nějak extra velký. Pro jistotu jsem se ještě podíval na diagnostiku,kde se mi ukázaly závady: čidlo tlaku oleje, P1351 což je relé žhavení a dožhavování ( čeká mě výměna)a dále P1598 což je elektromagnetický ventil obtoku chladícího okruhu ( což asi nesovisí s palivem ) a pak jsem se nebyl schopen připojit k jednotce motoru. Takže teď hledám nějaký návod či pomoc nebo radu jak si s tím dále poradit a dotáhnout to do vítězného konce ( samozřejmě nebude li vyhnutí skončím s Morrisem v servisu). Jsem z Prostějova takže nejspíš Car Citon Olomouc. Jelikož mám k autu i citový vztah (kdoho nemá že?) tak se jej nechci zbavovat ale chci mu vrátit puvodní slávu, ještě bych doplnil že jde o C5 po faceliftu 2004 2,0 HDI 138 kW s FAP filtrem, takže pokud by měl někdo nějaký nápad tak sem s ním jsem jedno velké ucho a předem děkuji za případnou radu či pomoc

22.10.2017 18:04 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103466
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no nejak jsem to cele nepochopil....
co jsi vlastne delal po tom co to neslo nastartovat ?
s jednotkou se nemuzes stale spojit ?
ted je v jakem stavu ? startuje nebo nestartuje? jede/ nejede ?

22.10.2017 18:31 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103499
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
vypuštění nafty, výměna filtru a následně i čerpadla, kontrola zda jde nafta z čerpadla do vstřikovačů, auto točí ale ani neškytne, snažím se dostat vzduch s trubičky mezi filtrem a čerpadlem ale nějak se mi to nedaří pořád se mi tam objevují bublinky.

22.10.2017 19:37 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103566
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
podivej se jestli jsi nedal spatne filtr popripade jsi neposkodil tesneni

22.10.2017 22:28 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103639
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já bych začal tím že bych odpojil hadici na sání (na ypsilonce) - podíval bych se jestli je klapka otevřená (nezapojoval bych jí ) - s citem prostříknul čističem brzd - mělo by to chytit - podívat se na ypsilonku jestli při startování nejde z ní ven kouř - pokud ano zaslep EGR Jinak nemusíš povolovat jednotlivé trubky ke vstřikům lišta je společná a na sprej to musí chytit i kdyby tam jednotka vůbec nebyla (tím si ověříš že není problém na motoru,rozvodech ) potom řeš ostatní kolem OBD - jiné jednotky načteš? Za další mᚠto asi nejblíž k Matrinovi tak se domluv s ním.

22.10.2017 23:10 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103666
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky kluci za typy zítra jak se vrátím z Rakouska tak na to kouknu pokud bude chvilka času,jezdím s kamionem do Švédska ( a na jihu A,SK či Hu) tak není moc času a navíc pořád prosit někoho z rodiny či známých kvůli odvozu je taky na prd. Tak to prověřím a dám vědět jak pokračuji.Jiak zkusím tu ypsilonku pokud mě trošku ještě navedeš-teda jestli nemyslíš ten černý plast,který rozvádí na motoru vzduch do válců je to rovnou ten vlký zepředu ( hold na kamionu jsou ty součástky nějak větší) kde ji blíž najdu., popřípadě si cestou projdu service box manuál. Jinak ostatní jednotky načtu takže možná bude stačit zkontroovat vedení a kablíky

23.10.2017 07:22 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103699
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Shakal007 napsal(a):
Díky kluci za typy zítra jak se vrátím z Rakouska tak na to kouknu pokud bude chvilka času,jezdím s kamionem do Švédska ( a na jihu A,SK či Hu) tak není moc času a navíc pořád prosit někoho z rodiny či známých kvůli odvozu je taky na prd. Tak to prověřím a dám vědět jak pokračuji.Jiak zkusím tu ypsilonku pokud mě trošku ještě navedeš-teda jestli nemyslíš ten černý plast,který rozvádí na motoru vzduch do válců je to rovnou ten vlký zepředu ( hold na kamionu jsou ty součástky nějak větší) kde ji blíž najdu., popřípadě si cestou projdu service box manuál. Jinak ostatní jednotky načtu takže možná bude stačit zkontroovat vedení a kablíky


Ypsilonkou myslím tu část co má klapky na sání kde jsou připojeny hadice vzduchu(bezfapová verze má jednu hadici(+-7cm průměr) a klapku,fapová má dvě hadice a dvě klapky) , když nejde načíst jednotka motoru tak diag hodí nabídku jednotek - vyber správnou = jedna z nabídky by měla fungovat(jít načíst),klapka musí být otevřená !!!(mohla se seknout nebo odejít ventil- můžešodpojit ovládací hadičku podtlaku a zaslepit hadičku) EGR můžeš také zaslepit(egr je za motorem-vedek němu ta chromová asi 2cm silná trubka - zaslepíš tak že povolíš dva šroubky na 10 klíček(kolmo dolů) a prostrčíš mezi přírubu nějaký plech) - pokud jsou rozvody OK,zaslepený egr,otevřená klapka na sání tak na sprej musí chytit - na naftu to může chvilku trvat než se nafta dostane do vstřiků(trubky ke vstřikům neřeš)POZOR NA SPREJ A HO TAM NENASTŘÍKÁŠ MOC !!! - lepší ve dvou a přistříkávat a nepřetočíš motor.( ty úpravy odpojené,zaslepené jen na zkoušku)

23.10.2017 07:39 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103704
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jj díky potvrdil jsi mi to co jsem uz tušil ale nez neco zkurvit radši se pro jistotu zeptám

23.10.2017 08:29 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103711
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja mam zkusenost takovou ze i kdyz byli na klapkach delky sani (Y) obe klapky zavrene nebo rozpadle auto jde bez problemu nastartovat
ja bych asi ani prozatim nehledal problem v EGR kdyz mel sundane jen palivove vedeni,zameril bych se hlavne na nej (viz bubliny -zalezi ovsem jake) a filtr ktery jak vime dokaze pri neodborme nebo neopatrne montazi pekne nasavat vzduch
muzes tocit auto na spray ale se vzduchem ve vedeni nebude tlak na railu a tim padem auto stejne nechytne

23.10.2017 09:40 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103735
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ja mam zkusenost takovou ze i kdyz byli na klapkach delky sani (Y) obe klapky zavrene nebo rozpadle auto jde bez problemu nastartovat
ja bych asi ani prozatim nehledal problem v EGR kdyz mel sundane jen palivove vedeni,zameril bych se hlavne na nej (viz bubliny -zalezi ovsem jake) a filtr ktery jak vime dokaze pri neodborme nebo neopatrne montazi pekne nasavat vzduch
muzes tocit auto na spray ale se vzduchem ve vedeni nebude tlak na railu a tim padem auto stejne nechytne


Z kraje psal že mu auto nejelo dobře už před jeho zásahem a proto štrachal v pal.soustavě.No otázka je co tam dal za čerpadlo a v jakém stavu(určitě né nové),potom proč auto nechtělo předtím? - když budou klapky zavřené tak by to mělo chytit a možná i jet ale jak? EGR to dovede zdusit,ale mělo by to mít při startu alespoň nějakou snahu-souhlasím ale on bude mít jak zavzdušněnou soustavu tak ještě nějaký problém k tomu- pokud to chytne na sprej vyloučí rozvody,když odpojí hadici od sání uvidí stav EGRu=kouř ze sání KO EGR , otázka je co jednotka? mockrát nejde načíst rovnou a musím ji zadat ručně a jede to a dají se načíst měřené hodnoty a i chyby.

23.10.2017 10:52 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103761
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kluci uvidíme jak budu u auta, rozhodne došlo na to ze se mi auto zadusilo, pres pumpu jsme ho rozjeli ale byly špatné starty, prostě až na třetí otočeni startéru, předtím chytalo na drc,no a podruhé proste zdechlo a uz se neoživilo, tedy starter točí ale nemá snahu a ani naznak ze by chtělo znovu naskočit jelikož je to moje první velká zkušenost s bordelem v naftě tak jsem vyměnil filtr a pak jak jsem sel po vedeni zjistil jsem ze drhne i čerpadlo, nove samozřejmě neni je z vrakoviště i tak stalo na můj vkus dost ale předpokládám ze jestli přijelo na aute tak bude dobré, ještě me napadá ze bych mohl vylit i tu naftu co jsem koupil (Shell) protoze je to nějaká divná nafta ( předtím po tom bordelu jsem nádrž vypumpoval do sucha takže z toho bordelu by tam nic byt nemělo.

23.10.2017 11:47 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3103768
StevoH
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 58

99 Poslat soukromou zprávu
Shakal007 napsal(a):
Kluci uvidíme jak budu u auta, rozhodne došlo na to ze se mi auto zadusilo, pres pumpu jsme ho rozjeli ale byly špatné starty, prostě až na třetí otočeni startéru, předtím chytalo na drc,no a podruhé proste zdechlo a uz se neoživilo, tedy starter točí ale nemá snahu a ani naznak ze by chtělo znovu naskočit jelikož je to moje první velká zkušenost s bordelem v naftě tak jsem vyměnil filtr a pak jak jsem sel po vedeni zjistil jsem ze drhne i čerpadlo, nove samozřejmě neni je z vrakoviště i tak stalo na můj vkus dost ale předpokládám ze jestli přijelo na aute tak bude dobré, ještě me napadá ze bych mohl vylit i tu naftu co jsem koupil (Shell) protoze je to nějaká divná nafta ( předtím po tom bordelu jsem nádrž vypumpoval do sucha takže z toho bordelu by tam nic byt nemělo.


Ahoj, mal som podobnu podivnu situaciu. Popisem co sa dialo a ako som to vyriesil:

Po natankovani plnej nadrze priemium paliva som presiel 2km a odstavil pred barakom. Rano som nenastartoval. Rozobbraty palivovy filter (cisty), natankovana na 100% nafta, palivovy okruh v pohode, nemal som diag., tak som si povedal, ze treba odcerpat nafty z nadrze, ze si nedokaze potiahnut, lebo je do plna. Odcerpal som 6l, do filtra som dal trochu vif, toto som prepumpoval az do cerpadla, pre istotu som kukol konektory (regulator tlaku a prietoku), vsetko vyzeralo byt ok, skusil som nastartovat (pred tym vsetko neuspesne, motor iba tocil bez paliva), nic. Potom sa mi podarilo rozbehat diag, vypisalo chybu "elegmag. ventil prutoku paliva, obvod prerusen" -prisudil som ju odpojeniu a zapojeniu konektora pri kontrole, takze som ju vymazal. Startlo na prvu supu, neveril som. Od vtedy vsetko v poriadku az do dalsieho tankovania. Po 2 km na parkovisku na volnobehu skapalo. Zase motor tocil ale nenastartoval. Znovu som zopakoval proceduru co zabrala minule (vybrat 5l nafty, do filtra vif, prepumpovat do cerpadla, pozriet konektory, spustit diag - znova ta ista chyba - vymazat ) predsa musim sa dostat niekde do garaze. Nastartoval som, isli sme rovno ku kamosovi do garaze 15km. Po zaparkovani som chcel znovu nastartovat ale nic. Prisiel mi aj ten ventil, tak som ho vymenil, kedze konektor vyzeral byt ok. Nepomohlo, chyba sa stale objavovala. Volal som jumpeovi, ktory mi pozrel nejakych papieroch, ze najpr skontrolovat konektor, potom kable, potom riadiacu (pripadne vymenit) a potom az vymienat ventil, ci cerpadlo - cize som na to isiel od konca. konektor vyzeral dobre, tak som rozkabloval zvazok az po riadiacu, kable dobre. Zo zufalstva som rozobral konektor, prihol tie nozicky-ci vidlicky a poskladal cele auto naspat bez nadaje, s hlavou ako auto odtiahnut na kontrolu ridiacej. Vymazal som chybu a startlo na prvy krat, skoroma svihlo.

Long- short story: postupoval som sice podla svojej logiky no v opacnom poradi, pomohla mi az specialnejsia dokumentacia (dik jumep), pretoze pracovne postupy mam, ale asi nie vsetky. Podla diagnostiky som mohol hned usudit ze je to konektor a prihnut ho, no holt ucime sa vsetci. 3tis km odvtedy a auto slape ako nove, plus obcasne poklesnutie otacok na volnobehu som od vtedy ani raz nezaregistroval.

P.S. z nadrzou to nakoniec nemalo nic

P.P.S. bublinky v tej priesvitnej hadicke mi nerobili nikdy problem, vacsinou hned zmizli po nastartovani, bez rucneho pumpovania, ci ineho zasahu.

24.10.2017 17:05 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3104085
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ok kluci díky za tipy budu se řídit nápady a pak dám vědět co a jak, jelikož čerpadlo mám už jiné než původní ( to se nakonec zadrhává, takže by to dřív nebo později skončilo na repase) zkusím nejdřív ten kabel a zásuvku i když po vymazaní chyb se mi už objevuje na motoru jen čidlo tlaku oleje a žhavení a dožhavování ( zkusím nejdřív nové relátko a kdyz žádná změna tak rovnou žhavičky).

24.10.2017 19:04 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3104116
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zkus ale podle me wrong way

24.10.2017 21:11 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3104157
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kluci nebojte se dle hesla tonouci se stébla chytá budu zkoušet všechno co půjde a tak dlouho dokud se to nerozjede, jen mam obavu aby nakonec nebyly v haji i vstřiky sice na diag nebylo nic ale co jsem tak procital fora tak ze nerozprašuje ale jenom kape se da zjistit jen na stolici tedy az jsou vstřiky venku

24.10.2017 22:25 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3104175
igok
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 517

VIP Poslat soukromou zprávu
Shakal007 napsal(a):
Kluci nebojte se dle hesla tonouci se stébla chytá budu zkoušet všechno co půjde a tak dlouho dokud se to nerozjede, jen mam obavu aby nakonec nebyly v haji i vstřiky sice na diag nebylo nic ale co jsem tak procital fora tak ze nerozprašuje ale jenom kape se da zjistit jen na stolici tedy az jsou vstřiky venku


Nechcem strasit ale mne, este na I C5 2,0HDI 80kw, odisli vstreky zo dna na den. Vecer som vypol motor a rano uz nenatocil. Do roboty som sa musel nechat odviest. Vecer, ked som sa vratil, este raz a naposledy chytil a potom uz nic. Zo zufalstva som este skusil vymenit zhavice, ktore uz boli davno po smrti (auto uz malo nabehane 280tis km) ale nakoniec islo auto na lane do servisu. Vysledok bol 1 novy vstrek a tri na repas. Celkove naklady, vtedy este v krunach, 24 tis sk (cca 800€).

25.10.2017 01:57 - Re: Výměna palivového filtru a čerpadla + odvzdušnění / C5 II 2.0 HDi 3104194
Shakal007
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 60
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak tech vstřiku se taky bojím no ale se štěstím zrovna někdo prodava komplet sadu po 2000 za kus teda použité samozřejmě, no o víkendu zkusím co půjde a pak vstřiky na kontrolu, nevěřím ze kdyz v tom byl bordel ze vstřiky budou na 100 % OK


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator