| | |
11.10.2012 07:57 -
Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512069
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Netuíte někdo, kde je v C5III čidlo vnitřní teploty? případně princip snímání - tedy klasicky odporově či IR?. Ptám se pro to, e se mi nějak nepozdává reakce klimatizace na okolní podmínky. Uvedu příklad. Ráno jsou v interieru +- 3grády. teplota interieru nastavená na 23,5. Engine on - ventilátor zprvu téměř netočí - potud O.K. (motor je studený, tak nač hnát ledový vzduch jetě na pilota) po cca 3-5 min (motor má v tu chvíli 45-55 stupňů) se ventilátor rozjede na přiblině 3-4 min. na 50% výkon a do interieru začne proudit jak tak teplý vzduch - taky O.K. (jednotka klimy ví, e má u monost pilota trochu oblait teplem, tak proč ne) nače - otáčky ventilátoru klesnou na 25%, přičem z ofuků jde samozřejmě vzduch teplý tak, jak dovolují momentální podmínky - tedy teplota motoru a monost výměníku, čili pcitově poměrně dost teplý vzduch, ale v malém mnoství, co se mi pocitově úplně nezdá. U Supa mi to dělalo taky podobný brikule a stačilo vypucovat čidlo vnitřní teploty (byla to sestava s miniaturním ventilátorkem, který ofukoval čidlo, díky čemu se zrychlovala a zpřesňovala zpětná vazba klimy) čili - japa je tot řeeno f Cépět draj? díky za případné info
Netuíte někdo, kde je v C5III čidlo vnitřní teploty? případně princip snímání - tedy klasicky odporově či IR?. Ptám se pro to, e se mi nějak nepozdává reakce klimatizace na okolní podmínky. Uvedu příklad. Ráno jsou v interieru +- 3grády. teplota interieru nastavená na 23,5. Engine on - ventilátor zprvu téměř netočí - potud O.K. (motor je studený, tak nač hnát ledový vzduch jetě na pilota) po cca 3-5 min (motor má v tu chvíli 45-55 stupňů) se ventilátor rozjede na přiblině 3-4 min. na 50% výkon a do interieru začne proudit jak tak teplý vzduch - taky O.K. (jednotka klimy ví, e má u monost pilota trochu oblait teplem, tak proč ne) nače - otáčky ventilátoru klesnou na 25%, přičem z ofuků jde samozřejmě vzduch teplý tak, jak dovolují momentální podmínky - tedy teplota motoru a monost výměníku, čili pcitově poměrně dost teplý vzduch, ale v malém mnoství, co se mi pocitově úplně nezdá. U Supa mi to dělalo taky podobný brikule a stačilo vypucovat čidlo vnitřní teploty (byla to sestava s miniaturním ventilátorkem, který ofukoval čidlo, díky čemu se zrychlovala a zpřesňovala zpětná vazba klimy) čili - japa je tot řeeno f Cépět draj? díky za případné info
|
|
11.10.2012 08:09 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512070
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
no asi a moc nepoteím, ale aborúti zase spravili niečo v týle "Prečo to spravi jednoducho, keď sa to dá zloitejie..." Jednoducho C5 III nemá iadne čidlo vnútornej teploty.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda teploty vháněného vzduchu
Sonda vnějí teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uloených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnějí teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umoňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbr počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií ) . Tato bilance je prováděna pro kadou zónu.
Za normálního provozu :
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl poadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosaení poadované hodnoty . Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyváení na základě vypočítaných cílů, přičem je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně ne 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnějí teploty jsou uloeny do paměti při zastavení vozidla . Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdrela informace snímače slunečního záření a vnějí teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny.
Stání po dobu delí ne 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdrení informací o vnějí teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem.
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploe na dálnici ) Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením Za 15 a 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestlie se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
POZOR : Odpojení akumulátoru má za následek ztrátu v paměti uloených hodnot . Nastartování, které následuje po tomto odpojení, můe způsobit nouzovou činnost systému automatické klimatizace po dobu několika minut.
URGENTNÍ : Po odpojení a opětném přípojení akumulátoru provést jízdu v trvání 5 min v automatickém reimu s poadavkem 21 °C vlevo / 21 °C vpravo, aby se mohl systém správně znovu nastavit.
no asi a moc nepoteím, ale aborúti zase spravili niečo v týle "Prečo to spravi jednoducho, keď sa to dá zloitejie..." Jednoducho C5 III nemá iadne čidlo vnútornej teploty.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda teploty vháněného vzduchu
Sonda vnějí teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uloených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnějí teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umoňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbr počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií ) . Tato bilance je prováděna pro kadou zónu.
Za normálního provozu :
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl poadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosaení poadované hodnoty . Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyváení na základě vypočítaných cílů, přičem je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně ne 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnějí teploty jsou uloeny do paměti při zastavení vozidla . Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdrela informace snímače slunečního záření a vnějí teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny.
Stání po dobu delí ne 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdrení informací o vnějí teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem.
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploe na dálnici ) Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením Za 15 a 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestlie se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
POZOR : Odpojení akumulátoru má za následek ztrátu v paměti uloených hodnot . Nastartování, které následuje po tomto odpojení, můe způsobit nouzovou činnost systému automatické klimatizace po dobu několika minut.
URGENTNÍ : Po odpojení a opětném přípojení akumulátoru provést jízdu v trvání 5 min v automatickém reimu s poadavkem 21 °C vlevo / 21 °C vpravo, aby se mohl systém správně znovu nastavit.
|
|
11.10.2012 09:51 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512077
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
WTF!!!... No ty woe! tohle vypadá na jistou výhru f soutěi "jak nejsloitěji řeit elementární měření" Nejsem čék bez fantazie, ale tohle by mě nenapadlo ani po dvou litrech magoráku. čili - řečeno simply - aby jsme uetřili na dvouch teplotních čidlech a přísluné kabelái v hodnotě cca 10eur, tak radi budem vymejlet megasofistikovaný softwarový teplotní model kabiny vozu a budem zohledňovat asi 20 parametrů, které mohou teplotu uvnitř ovlivnit a to ve ve vymodlené víře, e se trefíme do 0,5 stupňové tolerance bez jakékoliv zpětné vazby?... no s tim mi jděte do pr***e. přijde mi to zkrátka podobný, jako měřit zatíení výtahu na základě mnoství Mc výkrmen v okolí, faktor lenosti pro danou lokalitu a faktor neřízeného přírustku vypasených obyvatel s čím souvysí informace o percentuelní zastoupením cikánského etnika f okolí.
WTF!!!... No ty woe! tohle vypadá na jistou výhru f soutěi "jak nejsloitěji řeit elementární měření" Nejsem čék bez fantazie, ale tohle by mě nenapadlo ani po dvou litrech magoráku. čili - řečeno simply - aby jsme uetřili na dvouch teplotních čidlech a přísluné kabelái v hodnotě cca 10eur, tak radi budem vymejlet megasofistikovaný softwarový teplotní model kabiny vozu a budem zohledňovat asi 20 parametrů, které mohou teplotu uvnitř ovlivnit a to ve ve vymodlené víře, e se trefíme do 0,5 stupňové tolerance bez jakékoliv zpětné vazby?... no s tim mi jděte do pr***e. přijde mi to zkrátka podobný, jako měřit zatíení výtahu na základě mnoství Mc výkrmen v okolí, faktor lenosti pro danou lokalitu a faktor neřízeného přírustku vypasených obyvatel s čím souvysí informace o percentuelní zastoupením cikánského etnika f okolí.
|
|
11.10.2012 11:04 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512089
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
no holt to budes muset delat po staru... otocis knoflikem na daoraz dokud ti nebude dost teplo, pak si odhadem uberes....
no holt to budes muset delat po staru... otocis knoflikem na daoraz dokud ti nebude dost teplo, pak si odhadem uberes....:-))))
|
|
11.10.2012 16:29 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512163
|
|
Rumy
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 25 |
|
|
To snad neni ani moný ... Jak to funguje, kdy se otevře okýnko? Předpokládám e jetě na základě rychlosti vozidla a stupně otevření okýnka dopočítává výměnu vzduchu v kabině . V dalí generaci vypustí i čidlo venkovní teploty a bude se dopočítávat podle tejden starý předpovědi počasí...
To snad neni ani moný :-)... Jak to funguje, kdy se otevře okýnko? Předpokládám e jetě na základě rychlosti vozidla a stupně otevření okýnka dopočítává výměnu vzduchu v kabině ;-). V dalí generaci vypustí i čidlo venkovní teploty a bude se dopočítávat podle tejden starý předpovědi počasí...
|
|
11.10.2012 21:33 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
2512233
|
|
jumep
|
|
|
vela veci takto riesia, tu ide o to ze sa odstrania potencionalne problemy s cidlami ...
vela veci takto riesia, tu ide o to ze sa odstrania potencionalne problemy s cidlami ...
|
|
17.07.2017 21:38 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
3083274
|
|
edo
|
Město: Hody , Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Ahoj
moja skusenos - po kupe auta - klima OK
- vymena palubneho filtra
- klima raz chladi, raz nie
- navsteva klimaservisu, tesne pred servisom OK ????
- dalsi den cca 450km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona)
- navsteva klimaservisu, kontrola klimy (odsatie, tlakova kontrolam naplnenie) NOK, diag - OK, len vent. motora netoci na 1. stupen
- dalsi den cca 1250km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona) neprijemne!!!
- znova servis - dtto, vent nikde v okoli nemaju (cena 420 )
- cesta domov 1200km NOK
-doma - rozobratie vent, OK (vycistenie, premazanie), nazretie do schem a v kabine su styri 4 snimace teploty vzduchu - dva su tesne pri filtry - kontrola kontaktov, premazanie a ouha all OK
po mesiaci stale vsetko funguje
Ahoj
moja skusenos - po kupe auta - klima OK
- vymena palubneho filtra
- klima raz chladi, raz nie
- navsteva klimaservisu, tesne pred servisom OK ????
- dalsi den cca 450km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona)
- navsteva klimaservisu, kontrola klimy (odsatie, tlakova kontrolam naplnenie) NOK, diag - OK, len vent. motora netoci na 1. stupen
- dalsi den cca 1250km cesta, klima funguje len pri silnom zahriati motora (kopec, kolona) neprijemne!!!
- znova servis - dtto, vent nikde v okoli nemaju (cena 420 )
- cesta domov 1200km NOK
-doma - rozobratie vent, OK (vycistenie, premazanie), nazretie do schem a v kabine su styri 4 snimace teploty vzduchu - dva su tesne pri filtry - kontrola kontaktov, premazanie a ouha all OK
po mesiaci stale vsetko funguje
|
|
19.07.2017 07:40 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
3083565
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
rekl bych ze tvuj problem byl hlavne ten nefunkcni 1 stupen ventilatoru sahary
rekl bych ze tvuj problem byl hlavne ten nefunkcni 1 stupen ventilatoru sahary
|
|
19.07.2017 15:08 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
3083613
|
|
edo
|
Město: Hody , Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 15 |
|
|
Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne
cez diag vent ide plynule regulovat
Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne;-)
cez diag vent ide plynule regulovat
|
|
19.07.2017 21:48 -
Re: Čidlo vnitřní teploty / C5 III
|
3083678
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
edo napsal(a): Ahoj
to autodiag - citaj prosim pozorne
cez diag vent ide plynule regulovat
edo napsal(a): - navsteva klimaservisu, kontrola klimy (odsatie, tlakova kontrolam naplnenie) NOK, diag - OK, len vent. motora netoci na 1. stupen
|
|
| |
|
|