 | |  |
30.01.2014 12:41 -
Startér / C5 II
|
2663219
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|

|
Zdravím zkušené kolegy.., potřeboval bych vědět velikost startovacího proudu na tomto motoru C5II 2.0HDi DW10BTED4 - RHR - AM6, měřeno klešťovým ampérmetrem nebo jinak na přívodu baterky, při teplotě okolí kolem 0st.Celsia. Potřeboval bych vyloučit problém baterky a nerozebírat zbytečně startér a klebety okolo něj porovnáním hodnot po odečtení základního odběru před startem.
Děkuji za tipy.
Zdravím zkušené kolegy.., potřeboval bych vědět velikost startovacího proudu na tomto motoru C5II 2.0HDi DW10BTED4 - RHR - AM6, měřeno klešťovým ampérmetrem nebo jinak na přívodu baterky, při teplotě okolí kolem 0st.Celsia. Potřeboval bych vyloučit problém baterky a nerozebírat zbytečně startér a klebety okolo něj porovnáním hodnot po odečtení základního odběru před startem.
Děkuji za tipy.;-)
|
|
30.01.2014 13:09 -
Re: Startér / C5 II
|
2663225
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tady .link. jsou celkem 3 startéry pro dané auto. Liší se zásadně výkonem, asi podle teritoria, kam se to vyváží. Tedy se samozřejmě úměrně liší i prodem, když napětí je v autě vždy stejné.
Jako dávný absolvent elektrofakulty mám dojem, že s teplotou to nemá nic společného (tedy kromě zanedbatelné změny odporu vinutí na teplotě). Vinutí má prostě konstrukcí daný odpor a podle Ohmova zákona tam při nějakém napětí prostě teče nějaký proud. Teplota má vliv na odpor motoru a na kondici baterie. Baterie podle kondice mění svůj vnitřní odpor, který je řádově v setinách Ohmu. Na tomto vnitřním odporu dochází k úbytku, takže startér navíc nikdy nepracuje při 12 V.
Tak dost teorie a k praxi - nejdeš na to moc vědecky?? Vždyť stačí dát do auta pořádně nabitou baterku a pokud startér necvakne nebo netočí, tak je jasné, kde je problém.
Tady http://www.autoelektra.cz/index.php?kat=83&znacka=7&model=3766&motor=30363&hist=7_3766_0 jsou celkem 3 startéry pro dané auto. Liší se zásadně výkonem, asi podle teritoria, kam se to vyváží. Tedy se samozřejmě úměrně liší i prodem, když napětí je v autě vždy stejné.
Jako dávný absolvent elektrofakulty mám dojem, že s teplotou to nemá nic společného (tedy kromě zanedbatelné změny odporu vinutí na teplotě). Vinutí má prostě konstrukcí daný odpor a podle Ohmova zákona tam při nějakém napětí prostě teče nějaký proud. Teplota má vliv na odpor motoru a na kondici baterie. Baterie podle kondice mění svůj vnitřní odpor, který je řádově v setinách Ohmu. Na tomto vnitřním odporu dochází k úbytku, takže startér navíc nikdy nepracuje při 12 V.
Tak dost teorie a k praxi - nejdeš na to moc vědecky?? Vždyť stačí dát do auta pořádně nabitou baterku a pokud startér necvakne nebo netočí, tak je jasné, kde je problém.
|
|
30.01.2014 13:42 -
Re: Startér / C5 II
|
2663236
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|

|
Tak ty startéry se liší počtem zubů na pastorku.. No jde mi o to, jestli by třeba nepomohla revize startéru, třeba má opálené uhlíky a komutátor, a tím pádem trochu větší odběr.. na minulém autě "R21 Nevada 1,8benzín" jsem opravil startér přetočením komutátoru a dal nové uhlíky, a točil jak za mlada.. Prodloužil jsem tak životnost baterky, která v době opravy byla na pokraji svých schopností, až do odvozu auta do šrotu, t.j. od 2004 do 2011. Jinak jak je baterka nabitá, startér točí a auto chytá.., jen jsem chtěl vědět jestli to jde takhle zjistit. Podobně jsem analyzoval jednotku BHI a dneska vím kolik má asi brát a ještě nemusím nic kuchat.
Tak ty startéry se liší počtem zubů na pastorku.. No jde mi o to, jestli by třeba nepomohla revize startéru, třeba má opálené uhlíky a komutátor, a tím pádem trochu větší odběr.. na minulém autě "R21 Nevada 1,8benzín" jsem opravil startér přetočením komutátoru a dal nové uhlíky, a točil jak za mlada.. Prodloužil jsem tak životnost baterky, která v době opravy byla na pokraji svých schopností, až do odvozu auta do šrotu, t.j. od 2004 do 2011. Jinak jak je baterka nabitá, startér točí a auto chytá.., jen jsem chtěl vědět jestli to jde takhle zjistit. Podobně jsem analyzoval jednotku BHI a dneska vím kolik má asi brát a ještě nemusím nic kuchat.;-)
|
|
30.01.2014 14:34 -
Re: Startér / C5 II
|
2663257
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|

|
Qwik napsal(a): Tak ty startéry se liší počtem zubů na pastorku.. No jde mi o to, jestli by třeba nepomohla revize startéru, třeba má opálené uhlíky a komutátor, a tím pádem trochu větší odběr.. na minulém autě "R21 Nevada 1,8benzín" jsem opravil startér přetočením komutátoru a dal nové uhlíky, a točil jak za mlada.. Prodloužil jsem tak životnost baterky, která v době opravy byla na pokraji svých schopností, až do odvozu auta do šrotu, t.j. od 2004 do 2011. Jinak jak je baterka nabitá, startér točí a auto chytá.., jen jsem chtěl vědět jestli to jde takhle zjistit. Podobně jsem analyzoval jednotku BHI a dneska vím kolik má asi brát a ještě nemusím nic kuchat. 
ano, když je baterka nabitá, tak ti auto chytá, ale předpokládám, že mluvíš o baterce nabité jízdou a tudíž i chytání při teplém motoru. Zkus tedy udělat to, že když přijedeš, vyndej z auta nabitou baterku a ráno, až bude mrznout, ji namontuj a budeš startovat promrzlý motor ale budeš mít nabitou baterku. Pokud i takhle bude točit startér hůř, dej ho na repasi. Nebo ho dej na repasi rovnou a uvidíš, jestli to pomůže. Minimálně budeš mít jasno, že máš starter v richtku
ano, když je baterka nabitá, tak ti auto chytá, ale předpokládám, že mluvíš o baterce nabité jízdou a tudíž i chytání při teplém motoru. Zkus tedy udělat to, že když přijedeš, vyndej z auta nabitou baterku a ráno, až bude mrznout, ji namontuj a budeš startovat promrzlý motor ale budeš mít nabitou baterku. Pokud i takhle bude točit startér hůř, dej ho na repasi. Nebo ho dej na repasi rovnou a uvidíš, jestli to pomůže. Minimálně budeš mít jasno, že máš starter v richtku;-)
|
|
31.01.2014 23:37 -
Re: Startér / C5 II
|
2663609
|
|
jumep
|
|

|
vacsinou byva v tych starteroch problem s loziskami (puzdrami), nie elektricky
ale tak samozrejme ze uhliky atd. sa popri tom uz spravia
vacsinou byva v tych starteroch problem s loziskami (puzdrami), nie elektricky
ale tak samozrejme ze uhliky atd. sa popri tom uz spravia
|
|
03.10.2016 13:18 -
Re: Startér / C5 II
|
2999144
|
|
Bobr53
|
|

|
Ahoj kolegové, na C5II 2.2HDI, DE4HXB, 2003 sháním pro kolegyni elektromagnetickou cívku pro opravu startéru VALEO.
Pokud máte někdo tento díl k dispozici a jedete na sraz do Teplic nad Metují, vezměte ho prosím s sebou.
Díky a na viděnou na srazu.
Ahoj kolegové, na C5II 2.2HDI, DE4HXB, 2003 sháním pro kolegyni elektromagnetickou cívku pro opravu startéru VALEO.
Pokud máte někdo tento díl k dispozici a jedete na sraz do Teplic nad Metují, vezměte ho prosím s sebou.
Díky a na viděnou na srazu. ;-)
Přílohy: P1030714.JPG | Stáhnout | Zobrazit ( 1084300b ) - Staženo:82x. P1030717.JPG | Stáhnout | Zobrazit ( 1103368b ) - Staženo:74x. P1030718.JPG | Stáhnout | Zobrazit ( 1035283b ) - Staženo:77x. |
|
10.07.2017 18:31 -
Startér - kouslá planetová převodovka
|
3080917
|
|
Laddiss
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Ahoj lidi, při nastartování motoru u C5II 2.0 HDi (100kW) jsem zaslechl silný šramot. Než jsem stačil motor zastavit - šramot přestal. Při kontrole motoru jsem našel části startéru na krytu (spodním) motoru. Je možné že se kousla planetová převodovka na startéru? Hledám na netu nový, a v té nabídce se nemohu nějak zorientovat. Můžete někdo poradit? děkuji
Ahoj lidi, při nastartování motoru u C5II 2.0 HDi (100kW) jsem zaslechl silný šramot. Než jsem stačil motor zastavit - šramot přestal. Při kontrole motoru jsem našel části startéru na krytu (spodním) motoru. Je možné že se kousla planetová převodovka na startéru? Hledám na netu nový, a v té nabídce se nemohu nějak zorientovat. Můžete někdo poradit? děkuji
|
|
10.07.2017 20:33 -
Re: Startér - kouslá planetová převodovka
|
3080932
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Laddiss napsal(a): ... Je možné že se kousla planetová převodovka na startéru? ...
Asi to možný není, protože tam žádná není. Ledaže by se něco změnilo od tý doby, co jsem vyšel ze školy.
Pokud bys měl na mysli očesané ozubení na pastorku, nebo na setrváku, tak to by teoreticky možný být mohlo. Asi ti nezbyde nic jinýho, než se na ten startér podívat.
Asi to možný není, protože tam žádná není. Ledaže by se něco změnilo od tý doby, co jsem vyšel ze školy.
Pokud bys měl na mysli očesané ozubení na pastorku, nebo na setrváku, tak to by teoreticky možný být mohlo. Asi ti nezbyde nic jinýho, než se na ten startér podívat.
|
|
11.07.2017 22:48 -
Re: Startér / C5 II
|
3081358
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
ano a presne tak to je.. a proto ve starteru je planetova prevodovka/prevod ..
koukni na obrazek kterej asi Jarda myslel...je to soucasti volnobezky ,vetsinou 3 nebo 4 planetova kola
ano a presne tak to je.. a proto ve starteru je planetova prevodovka/prevod ..
koukni na obrazek kterej asi Jarda myslel...je to soucasti volnobezky ,vetsinou 3 nebo 4 planetova kola
Přílohy: starter.jpg | Stáhnout | Zobrazit ( 1073722b ) - Staženo:54x. |
|
11.07.2017 23:52 -
Re: Startér / C5 II
|
3081375
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Hmm, tak to jsem zase něco zaspal. Člověk se pár desetiletí nekoukne do knížek a hned je z něj starej blbec.
Hmm, tak to jsem zase něco zaspal. Člověk se pár desetiletí nekoukne do knížek a hned je z něj starej blbec. :-((((
|
|
14.07.2017 18:38 -
Re: Startér / C5 II
|
3082289
|
|
Laddiss
|
Město: Most, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Děkuji za rady, opraveno. Koupen v Autokelly
Děkuji za rady, opraveno. Koupen v Autokelly
|
|
| |
|
|