Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ
18.06.2017 21:57 - Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3075943
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
koupil jsem od známého jeho c5, jelikož mu s ní došla trpělivost a on kolem ní pobíhal s flexou, že jí naporcuje a mě jí bylo líto..

Auto mu hlásilo chybu 2. lambda sondy, takže jí nechal v servise vyměnit a nechal udělat nové rozvody.. Od té doby je za studena slyšet jeden ventil, cvaká jako by hydroštel.. Po nastartování se auto normálně rozjede, ale jakmile člověk dojede na první křižovatku, chce se rychleji rozjet, motor se zadusí a chcípne (tohle mi dělá i 1.6 v 307, ale tam mám manuál a stačí na chvíli podržet spojku, než se chytne).. Zajímavé je, že to zadušení je jen jednou po startu a pak už to celou cestu neudělá ani jednou.. Nakonec se po pár stovkách kiláků rozsvítila kontrolka motoru a katalyzátor hlásí ztrátu účinnosti... Tím jeho pohár trpělivosti přetekl...

Vzhledem k tomu, že má auto kompletně udělanej podvozek za nemalý peníz, chtěl bych tyto závady nějak vyřešit...

K mým dotazům... ohledně toho cvakání hydroštělu.. zajímavé je, že do výměny rozvodů motor byl naprosto tichý a cvakání se objevilo ihned při prvním nastartování po rozvodech... Jako kdyby se měnil olej, tak pochopím, že dali řidší - proto to cvaká, ale olej se neměnil.. Může na tomto motoru něco způsobit cvakání ventilů jiného než hydroštel?? Koukal jsem, že to má nějaké variabilní časování ventilů...

ztráta účinnosti katalyzátoru - znamená to že je KO, nebo ta lambda dává špatné hodnoty.. chybu sice nehlásí, ale je divné že odešel kat hned po výměně lambdy.. Jinak závada je trvalá, nejde vymazat...

To přidušení motoru v první akceleraci po nastartování.. má to něco společného s lamdou a katem, nebo je to nějaká jiná závada???

Díky za nápady a postřehy

P.S.: 1/ tak jsem po několika hodinách pročítání fora došel k závěru, že to chcípání/dušení po nastartování by mohl dělat ten ventil ovládající VVT - jsem na správné cestě???

2/ ještě jsem zapomněl dodat, že cvakání ventilů (za studena má auto zvuk jako HDI) zahřátím motoru zcela ustane... Pokud by byl vychozený hydroštel, tak by přece spíše cvakal na teplém motoru, když je olej řidší... Psal jsem tedy tomu kamarádovi co tam lil za olej a prý 15W-40.. Nemůžou cvakat ventily kvůli příliš hustému oleji??

3/ Pokud by byl vadný katalyzátor, tak co použít takový ten prodlužovací nástavec na lambda sondu?? Poláci to prodávají jak o život, zkoušel jste to někdo??? Protože ačkoliv svítí kontrolka motoru, auto jede jak má, výkon má a spotřeba kolem 8 litrů..

19.06.2017 23:48 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3076462
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Takže dnes jsem měl konečně na auto čas a celý den jsem s ním jezdil...

Takže s cvakáním hydroštelů je to jinak... hydroštely dodržují noční klid... včera v noci jsem to startoval a nic necvakalo... dneska jsem s autem celý den jezdil jezdil.. najeto přes 200km a cvakaly pořád... Teď v noci mi to nedalo a šel jsem to nastartovat... a zase necvaká... Takže buď opravdu dodržuje noční klid, nebo je to teplotně závislé.. Nabiju notebook a jdu zkontrolovat čidla teploty motoru... Protože kdyby byly rozvody o zub, jak by to ovlivnila teplota??

Ta díra v plynu po nastartování je fakt brutální... stál jsem asi 10s uprostřed křižovatky a auto nevědělo jestli má chcípnout nebo ne.. Když chcípne, tak po dalším nastartování je to zcela OK.. Ale první přidání plynu prostě neexistuje.. dusí se a nereaguje na plyn... Jediný fígl je protůrovat motor na neutrál a pak to jede OK... Tohle mi dělala na jednom autě škrtící klapka... Takže může to být tím VVT ventilem, nebo spíše někde problém se vzduchem???

21.06.2017 15:17 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077001
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Sice si tady trošku povídám sám pro sebe, ale dneska jsem měl čas se celý den auto věnovat...

Takže klepání hydroštělů je zcela náhodný jev.. Někdy nastartuju a klepají celý den, poslední dva dny o nich nevím...

Co jediné, zhoršilo se chcípání motoru po prvním nastartování... prakticky nejsem po nastartování schopen přidat plyn... Je nejlepší to chvíli trápit s rychlostí, jakmile to zdechne, po druhém startu je to zcela ok... I když se nebudu snažit rozjet, je znát jak motor po prvním startu sám se sebou bojuje...

Rozebral sem sání,že vyčistím škrtící klapku a je zcela čistá...vzduchový filtr nový, takže poslední servis se v tom taky hrabal..

A aby kromě keců byly i nějaké hodnoty...

zkusil jsem to napíchnout.. klapka drží kolem 600mV, hodnoty nikam nelítají... čidlo teploty nasávaného vzduchu ukazuje zhruba o trošku víc než je okolní teplota, ale nesmysly to nejsou...

Tak a něco co zcela v normálu není..

úhel posunutí vačkového hřídele na volnoběh ukazuje kolem 30, podle nápovědy lexie by tam mělo být 3
v otáčkách kolem 3000 by měla být hodnota kolem 30 a je ve skutečnosti 50.. Co to znamená?? funguje blbě ten fázový posun, nebo to může indikovat skočené rozvody???

Nemám žádnou zkušenost s benzínama, takže je normální, že první lambda dokolečka stoupá od 300mV do 1000mV a pak spadne zase na 300mV a pořád se to opakuje.. Zatímco druhá lambda stoupá od 300mV do 700mV s tím že když má první lambda nejméně, druhá má nejvíce a naopak???

Doufám, že někoho z vás něco napadne... .-)

Díky

22.06.2017 12:29 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077176
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Takže další den a další zjištění... Když jsem se v tom včera hrabal, tak tím, že jsem měl venku klapku, pro jistotu jsem potom udělal adaptaci ŘJ motoru.. Přišlo mi, že se to trošku zlepšilo, ale zase s autem nejsem tak sžitý abych něco extra poznal... Dneska přijel kamarád od kterého mám to auto, že pojedeme někam na oběd, tak jsem ho nechal řídit..

Prý nikdy za tu dobu co auto měl, nikdy nejezdilo takhle dobře.. Převodovka prý řadí přesně jak má a při řazení v jakémkoliv režimu nekopne.. dokonce začala i konečně správně podřazovat.. (s převodovkou měl problémy, dokonce jí nechával repasovat a stejně mu prej řadila naprd..) Hlavně ale zmizela prodleva mezi zmáčkutím plynu a akcelerací.. Prej tam bylo vždy hluchý místo (možná proto byl problém s řazením - že by převodovka dostala info od motoru, že je plyn zmáčkutý - ale nic se nedělo), konečně to táhne i od nízkých otáček...

Že by tedy po těch mnoha zásazích v různých servisech nikoho nenapadlo adaptaci udělat??

Dušení po startu tam sice nějaké zůstalo, ale je to takřka neznatelný...

Závadu katalyzátoru jsem vymazal, zatím chyba motoru nesvítí, ale to neznamená, že se neobjeví...

Hydroštely jsou stále zticha... Je fakt, že když jsem od něj auto bral, tak asi po týdnu cvakání jsem koupil litrovku oleje a i když byl olej někde mezi středem a minimem.. prostě jsem jí tam frknul... Další den to ještě cvakalo, ale potom přestalo... Toto si ovšem neumím vysvětlit... Přece jenom litr správného oleje nijak zásadně nezmění viskozitu toho mogulu 15w-40 co tam lil on... Je možné že je to jenom shoda okolností a zase se rozcvakají..

Poslední věc.. stále bych chtěl zkontrolovat rozvody, ale mám problémy s kolenem, takže čekám až bude mít známý volný zvedák.. Ale podle jednoho návodu se klika aretuje dosti atypickým přípravkem do setrváku, na videích zase pro změnu dávají tyčku pod řemenicí klíňáku.. jak to děláte vy??

22.06.2017 14:29 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077189
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
.... Přece jenom litr správného oleje nijak zásadně nezmění viskozitu toho mogulu 15w-40 co tam lil on... Je možné že je to jenom shoda okolností a zase se rozcvakají..

...litr ?? mogulu 15w-40?? ...hmmm to to si ten motor jen chrochta a ...objem nicim nenahradis ,zkus premejslet

22.06.2017 22:34 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077238
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Ten mogul jsem tam nelil já.. to původní majitel.. Já tam jen pro jistotu dolil litr (víc by bylo přes max) kvalitní 10W40, která splňuje specifikace olejů pro tenhle motor... Bude se dělat výmena oleje, ale až bude auto na zvedáku...

poučku objem ničím nenahradíš samozřejmě znám... ale přemýšlím a souvislost mě nenapadá... Nápověda???

Dnes najeto cca 200km a chyba katalyzátoru se vrátila... To budu řešit až po kontrole rozvodů...

Důvod, proč hydra už necvakají mne napadá jen jeden.. že by aditiva z polosyntetiky rozpustily nějaký ten karbon co ovlivnil funkci hydroštělu..

Protože množství oleje by nemělo hrát roli.. pokud není oleje nějak kriticky málo (je v ryskách) hydra neklepají..
S tou viskozitou je to taky blbost, protože 15W-40 a 10W-40 mají letní viskozitu stejnou... Navíc hustší olej se spíše lil, aby vychozené hydroštely necvakaly a spíše by způsobil nedovírání ventilů...

24.06.2017 15:22 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077640
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Takže další část dějství... Chyba katalyzátoru se po opětovném vymazání objevila hned po nastartování motoru... Vytáhl jsem tedy osciloskop, sice si s měřením lambda sond moc nerozumí (až třetí osciloskop jsem přinutil něco zobrazit), ale průběhy na obou vypadají cca tak jak mají vypadat (střídá se napětí 0,2-0,9V a hrany jsou relativně ostré)... Jediný problém je v tom, že lambdy nejsou originální, měnil je jeden ze servisů předtím a prý třeba záleží i na délce kabelu..

Máme v rodině ještě peugeota 307 s motorem NFU (dával se to Xantie), nevíte zda jsou lambdy shodné??

Jinak jsem si všiml, že čislo teploty vzduchu MAT při dnešních teplotách dává nesmysly.. Je horko, ale 60 stupňů vzduch asi fakt nemá... Kde to má MAT senzor?? Je součástí MAP senzoru?? Jde to nějak vyčistit, nebo rovnou objednat??

24.06.2017 17:10 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077725
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
nevim sice co je MAT senzor ale co vim zcela 100% ze signal ze 4 dratove uzkopasmove lambdasondy nema zadne hrany natoztak ostre...

24.06.2017 18:19 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077732
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
MAT manifold air temperature... čidlo teploty nasávaného vzduchu.. nemohu ho najít jak na autě, tak ani v seznamu dílů... Pouze MAP (čidlo tlaku) a nebo škrtící klapku... prošel jsem celý sání a nic jiného nenašel..

Blbě jsem to napsal.. myslím tím, že sinusoida připomínala spíše pilu, než obdélník... Mrknu se, jestli to mám ve skopu ještě uložený, kdyžtak pošlu...

24.06.2017 19:30 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077738
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tak to mam asi mezery ale tohle oznaceni teplotniho cidla jsem opravdu nikdy nikde neslysel

sinusoida je sinusoida , pila je pila a obdelnik je obdelnik...lambda nedokaze udelat nic jineho nez sinusoidu

neuvedomuju si ted jak to ma RFJ,ale je to jednoduche..pokud je vaha je tam..pokud ne je v sani nebo klapka...a 100% tam je..ECU ho potrebuje..a navic ti to v diag ukazuje takze tam bude

25.06.2017 13:54 - Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydroštel / C5 II 2.0i RFJ 3077962
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Motor má pouze elektronickou škrtící klapku a čidlo tlaku... nic víc na sání není... Šlo mi o to, jestli je teplotní čidlo v tom snímači tlaku, nebo v klapce... A hledám, tak samostatné čidlo teploty pro tento motor nikde nenabízejí...

Dneska je auto na dílně na zvedáku, kontrolujeme rozvody... Abychom se vůbec dostali ke šroubům horního krytu rozvodů, museli jsme svěsit motor... Díry na vačkách jsme zaaretovali a nesedí aretační otvor na klice (mimochodem tak blbej přístup).. jelikož přípravek bude až zítra, zatím jsme na to mrkli akorát kamerou a nesedí to.. Když podle kamery sladíme kliku, nesedí vačky.. ale není to o celej zub.. prostě o půl zubu...

zítra budou přípravky, tak se pozná víc...

P.S. teď mi docvaklo že jsem blb, klika se točí 2x rychleji, než vačky... Takže pokud nesedí vačky o půl zubu, tak je řemen skočený o zub na klice...


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator