| | |
26.01.2012 10:41 -
Voltmetr / C5 III
|
2444311
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Jen případný typ - trochu mi vadila absence voltmetru v autě - přeci jen - zimě je jeho údaj celkem uitečný. Jediné relativně snadno pouitelné místo je záměna za nepouitý tlačítkový blok na pravé straně volantu. Navíc je to vratná oprerace - stačí nepoztrácet původní záslepku a později ji cvaknout z5. Voltmetr je připojen regulérně natvrdo na napájecí větev a je zaplý furt. Odběr je cca 50 mA, co baterku nekilne ani za měsíc a hlavně je v tmto případě vidět pokles napětí při havení a startování, co je nejzásadněí parametr pro kontrolu stavu baterky...
Jen případný typ - trochu mi vadila absence voltmetru v autě - přeci jen - zimě je jeho údaj celkem uitečný. Jediné relativně snadno pouitelné místo je záměna za nepouitý tlačítkový blok na pravé straně volantu. Navíc je to vratná oprerace - stačí nepoztrácet původní záslepku a později ji cvaknout z5. Voltmetr je připojen regulérně natvrdo na napájecí větev a je zaplý furt. Odběr je cca 50 mA, co baterku nekilne ani za měsíc a hlavně je v tmto případě vidět pokles napětí při havení a startování, co je nejzásadněí parametr pro kontrolu stavu baterky...
Přílohy: CIMG5164 (2).JPG ( 337466b ) - |
|
26.01.2012 11:12 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2444333
|
|
Jimmivon
|
Město: Blíkovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 124 |
|
|
Moc pekne udelane!
Moc pekne udelane!
|
|
26.01.2012 13:01 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2444379
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Paráda! Co bude ukazovat ten druhý modul?
Paráda! Co bude ukazovat ten druhý modul?
|
|
26.01.2012 13:23 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2444390
|
|
flyteSVK
|
|
|
jj, tiez sa mi to moc paci.
jj, tiez sa mi to moc paci.
|
|
26.01.2012 13:27 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2444392
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Thx... Druhý modul momentálně slouí jako indikace otáček ventilátoru, ale je zamýlen jako ampermetr. Musim vyrobit z nějakýho proklatěodolnýho materiálu odpor 0,1 ohmu na měření úbytku. potí je, e nemám měřák, kterým bych takový nízký odpor relativně přesně změřila právě na přesné hodnotě odporu zásadně závisí přesnost měření. a v týhle zimě se mi do toho zatim ani moc nechce...
btw - zbyly mi jetě tři ty krycí kouřový plexa (jsou řezaný na CNC laseru), tak kdyby měl někdo zájem...
Thx... ;-) Druhý modul momentálně slouí jako indikace otáček ventilátoru, ale je zamýlen jako ampermetr. Musim vyrobit z nějakýho proklatěodolnýho materiálu odpor 0,1 ohmu na měření úbytku. potí je, e nemám měřák, kterým bych takový nízký odpor relativně přesně změřila právě na přesné hodnotě odporu zásadně závisí přesnost měření. a v týhle zimě se mi do toho zatim ani moc nechce... :-(
btw - zbyly mi jetě tři ty krycí kouřový plexa (jsou řezaný na CNC laseru), tak kdyby měl někdo zájem...
|
|
31.03.2013 17:32 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2561684
|
|
pepik8888
|
Město: Rudňany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 150k (110kW) | Počet příspěvků: 79 |
|
|
Ako to má spravené?Páči sa mi to a tie by som to chcel do mojej Peužky.
Ako to má spravené?Páči sa mi to a tie by som to chcel do mojej Peužky.
|
|
13.05.2013 15:10 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2579293
|
|
maniac
|
Město: Vejprnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Ahoj, bylo by mozne to nejak vice rozepsat. Udelatko se mi moc libi a voltmetr je to co mi v tomto modelu chybi. Casto autobaterii pouzivam k nabijeni baterii do leteckych modelu.
Ahoj, bylo by mozne to nejak vice rozepsat. Udelatko se mi moc libi a voltmetr je to co mi v tomto modelu chybi. Casto autobaterii pouzivam k nabijeni baterii do leteckych modelu.
|
|
14.05.2013 09:41 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2579563
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Vice rozepsat... ono neni ani tak moc o čem. Pouitý měřící modul jest tento:
.link.
Voltmetr je schopen měřit vlastní napájecí napětí, tak zapojení je v podstatě dvoudrátové. Na BSI jednotce jsem si nael napájecí konektory, kde je stabilně 12V - tedy voltmetr měří v podstatě nezávisle na klíčku, nicméně - odběr je minimální a aby to ohrozilo akumulátor, tak by jsme museli mluvit o době měsíců... Důvod, e je zapojen stabilně jest ten samý, co Maniac - aku do vrtulníku potřebujou krnit a proč mít zapnutý klíček a vybíjet zbytečně aku do nepotřebných palubních systémů...
No - okénko je vyřízlé laserem do kouřového plexi tl. 3mm. Někde bych moná nael vektorová data po řezačku a moná i pár okének - nechl jsem jich vyříznout 5, přičem jsem jedno omylem krábnu a duhé pouil. Celý housing s tlačítky se dá bez potíí vyloupnout plastovým pajcříkem. Tlačítka (záslepka) se následně vycvaknou z rámečku, nasadí se plexi - pmatuju se, e jsem jej musel velmi jemně poupravit na rovnym smirku, ale fakt lo o desetinku (tvar jsem dělal vektorizací fotky na dlouhý sklo plus korekce perspektivy , ale uplně na 100% se to udělat nedá, proto ta minimální nepřesnost) Plexi není nijak zafixované - drí dobře nacvaklé samo. Voltmetrový modul je přilepen kvalitní oboustrankou za horní hranu displaye k původnímu vedení pro tlačítka (v mém případě pro záslepku tlačítek).
Doteď to vcelku funguje a u jednou mi to zachránilo trable, kdy jsem v průběhu jízdy ze signalizovaného napětí zjistil, e přestal dobíjet altik (někde sem to tu popisoval včetně cesty trochu hororový cesty, kdy byl v tu chvíli nejdůleitějí palubní budík právě voltmetr)
pokud nebude něco jasné - na konkrétní dotaz rád odpovím.
Vice rozepsat... ono neni ani tak moc o čem. Pouitý měřící modul jest tento:
http://aukro.cz/mini-voltmetr-dc-3-2-30v-sviti-cervene-i3243720221.html
Voltmetr je schopen měřit vlastní napájecí napětí, tak zapojení je v podstatě dvoudrátové. Na BSI jednotce jsem si nael napájecí konektory, kde je stabilně 12V - tedy voltmetr měří v podstatě nezávisle na klíčku, nicméně - odběr je minimální a aby to ohrozilo akumulátor, tak by jsme museli mluvit o době měsíců... Důvod, e je zapojen stabilně jest ten samý, co Maniac - aku do vrtulníku potřebujou krnit a proč mít zapnutý klíček a vybíjet zbytečně aku do nepotřebných palubních systémů...
No - okénko je vyřízlé laserem do kouřového plexi tl. 3mm. Někde bych moná nael vektorová data po řezačku a moná i pár okének - nechl jsem jich vyříznout 5, přičem jsem jedno omylem krábnu a duhé pouil. Celý housing s tlačítky se dá bez potíí vyloupnout plastovým pajcříkem. Tlačítka (záslepka) se následně vycvaknou z rámečku, nasadí se plexi - pmatuju se, e jsem jej musel velmi jemně poupravit na rovnym smirku, ale fakt lo o desetinku (tvar jsem dělal vektorizací fotky na dlouhý sklo plus korekce perspektivy , ale uplně na 100% se to udělat nedá, proto ta minimální nepřesnost) Plexi není nijak zafixované - drí dobře nacvaklé samo. Voltmetrový modul je přilepen kvalitní oboustrankou za horní hranu displaye k původnímu vedení pro tlačítka (v mém případě pro záslepku tlačítek).
Doteď to vcelku funguje a u jednou mi to zachránilo trable, kdy jsem v průběhu jízdy ze signalizovaného napětí zjistil, e přestal dobíjet altik (někde sem to tu popisoval včetně cesty trochu hororový cesty, kdy byl v tu chvíli nejdůleitějí palubní budík právě voltmetr) :-)
pokud nebude něco jasné - na konkrétní dotaz rád odpovím.
|
|
10.10.2013 14:15 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2625554
|
|
maniac
|
Město: Vejprnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Zdravim, perfektni popis. Diky moc.
Z nedostatku casu, jsem to prozatim vyresil timto.
.link.
.link.
Druhy zminovany ma vyhodu , ze se na letisti nemusim chodit divat do auta a mam prehled i v kufru (nebo napr. za prednim sklem) kde je jakysi "servis", jak na tom baterka je.
Nicmene kdyz uz jsme se dostali k otazce nabijeni modelu z baterie.
Vzhledem k nanotechnologiim leteckych lipolek je mozne je nabijet prodem az 6A (alespon ty co pouzivam ja) takze pokud bych chtel pripojit 4 nabijecky a nabijet vylitane baterky zaroven zasuvka uz to pravdepodobne neda.
Zajimalo by mne tedy:
1, vzhledem k udelatku na kontrolu baterky v aute (BEC/BMS?). Kam pripojit svorky modelarske nabijecky tak, abych auto nezmat, neco neposkodil atd.
2, pokud chci autobaterii dobit jinak nez jizdou, musim vse odpojit a nebo muzu nekam pripojit nabijecku autobaterie v garazi aniz bych svorky odpojoval?
Prozatim to resime tak, ze si tahame na letiste jinou autobaterii, ale to je opruz
Zdravim, perfektni popis. Diky moc.
Z nedostatku casu, jsem to prozatim vyresil timto.
http://www.aliexpress.com/snapshot/255951553.html
http://www.aliexpress.com/snapshot/271386017.html
Druhy zminovany ma vyhodu , ze se na letisti nemusim chodit divat do auta a mam prehled i v kufru (nebo napr. za prednim sklem) kde je jakysi "servis", jak na tom baterka je.
Nicmene kdyz uz jsme se dostali k otazce nabijeni modelu z baterie.
Vzhledem k nanotechnologiim leteckych lipolek je mozne je nabijet prodem az 6A (alespon ty co pouzivam ja) takze pokud bych chtel pripojit 4 nabijecky a nabijet vylitane baterky zaroven zasuvka uz to pravdepodobne neda.
Zajimalo by mne tedy:
1, vzhledem k udelatku na kontrolu baterky v aute (BEC/BMS?). Kam pripojit svorky modelarske nabijecky tak, abych auto nezmat, neco neposkodil atd.
2, pokud chci autobaterii dobit jinak nez jizdou, musim vse odpojit a nebo muzu nekam pripojit nabijecku autobaterie v garazi aniz bych svorky odpojoval?
Prozatim to resime tak, ze si tahame na letiste jinou autobaterii, ale to je opruz :)
|
|
10.10.2013 14:28 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2625557
|
|
tief
|
|
|
Reseni je prejit na spalovaky ...
Jinak natahnout kabely primo od baterky, vecsina veci je jistena 10A pojistou ...
Reseni je prejit na spalovaky :-P ...
Jinak natahnout kabely primo od baterky, vecsina veci je jistena 10A pojistou ...
|
|
11.10.2013 12:24 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2626003
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Roozena: Estetické provedení skvělé - klobouk dolů! Kdy ten příspěvek byl nový, tak jsem to nesledoval - měl jsem starí auto.
Ale dotaz - je to k něčemu při startu? Při jízdě to můe upozornit na výpadek dobíjení, protoe pokles napětí je plynulý a pozvolný.
Ale při startu lítá napětí dolů a nahoru straně rychle. A na sledování rychlých změn čehokoli je lepí analog ne digitál. Prostě vidím, kam ta ručka spadla a kam zase vylítla. U digitálu vidím změ poskakujících čísel, ze kterých moc nevyčtu. Digitální ukazatel čehokoli buď odečítá vzorky straně rychle a pak je při změně z displeje gulá nebo má nastavený vzorek třeba jednou za vteřinu, pak je ale otázka, zda ten vzorek zachytil maximální výchylku měřeného údaje.
Jaké má s tímto zkuenosti?
Roozena: Estetické provedení skvělé - klobouk dolů! Kdy ten příspěvek byl nový, tak jsem to nesledoval - měl jsem starí auto.
Ale dotaz - je to k něčemu při startu? Při jízdě to můe upozornit na výpadek dobíjení, protoe pokles napětí je plynulý a pozvolný.
Ale při startu lítá napětí dolů a nahoru straně rychle. A na sledování rychlých změn čehokoli je lepí analog ne digitál. Prostě vidím, kam ta ručka spadla a kam zase vylítla. U digitálu vidím změ poskakujících čísel, ze kterých moc nevyčtu. Digitální ukazatel čehokoli buď odečítá vzorky straně rychle a pak je při změně z displeje gulá nebo má nastavený vzorek třeba jednou za vteřinu, pak je ale otázka, zda ten vzorek zachytil maximální výchylku měřeného údaje.
Jaké má s tímto zkuenosti?
|
|
27.08.2016 15:49 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
2988084
|
|
Zbyňa3
|
Město: umperk, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 29 |
|
|
Moc pěkný nápad od Roozena. Taky jsem si voltmetr koupil a zabudoval...
Moc pěkný nápad od Roozena. Taky jsem si voltmetr koupil a zabudoval...
Přílohy: DSC_9980.JPG ( 678054b ) - |
|
23.02.2017 18:52 -
Re: Voltmetr / C5 III
|
3043588
|
|
andrejcikv
|
|
|
Ahojte. Tak som sa rozhodol aj ja urobi si voltmeter. Vyrezal som si z plexiskla vobec nie na presno, lebo som sa rozhodol ze to dám zozadu a nie presne do otvoru pre vypínače. Len som to zasunul zozadu a prilepil na to voltmeter. Ukazuje mi to od 14.2-15.0 a to sa mi zdá veža, ale ete to musim skontrolova iným voltmetrom.
Ahojte. Tak som sa rozhodol aj ja urobi si voltmeter. Vyrezal som si z plexiskla vobec nie na presno, lebo som sa rozhodol ze to dám zozadu a nie presne do otvoru pre vypínače. Len som to zasunul zozadu a prilepil na to voltmeter. Ukazuje mi to od 14.2-15.0 a to sa mi zdá veža, ale ete to musim skontrolova iným voltmetrom.
Přílohy: IMG_1703.JPG ( 2869835b ) - IMG_1702.JPG ( 2142116b ) - IMG_1704.JPG ( 2198713b ) - |
|
| |
|
|