| | |
26.09.2016 19:45 -
Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997509
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
presunuti diskuze
presunuti diskuze
|
|
26.09.2016 18:33 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997480
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Zdravím pánové, vím e do tohoto fora to a tak nepatří, ale je tu mnoho schopných lidí, tak třeba někdo poradí Snaím se jetě zprovoznit Xantii, kterou nyní nahradila C5 III. Není jetě v tak nejhorím stavu a někomu by za symbolickou cenu třeba jetě poslouila, má TK na 2 roky. Padá do nouzáku. Zkontroloval jsem hadičky podtlaku, změřil těsnost (EGR ventil maličko propoutí), zkusil nový ventil zapojit bez podtlaku EGR. Jeliko auto dost kouří, mé podezření bylo na nízký plnicí tlak - prostě turbo má ve 300 tis km nárok ... Půjčil jsem si diagnostiku Delphi, která píe chybu p0243 - elmag ventil klapky rozvodu plynů. Můe se prosím stát, pokud je plnicí tlak nízký, diagnostika to vyhodnotí jako chybu ventilu ?? Nic jiného mne nenapadá, za jízdy v datalistu se nedostanu přes 130kPa plnicího tlaku, měřil jsem jinou Xantii, tam přes 200 v pohodě. Jedná se mi o to, abych vyloučil, komponenty, která jsou relativně za pár korun a měl potvrzené, e je to turbo. Nebo do opravy turba u vzhledem k ceně auta nepůjdeme. Děkuji předem za názory
Zdravím pánové, vím e do tohoto fora to a tak nepatří, ale je tu mnoho schopných lidí, tak třeba někdo poradí :-( Snaím se jetě zprovoznit Xantii, kterou nyní nahradila C5 III. Není jetě v tak nejhorím stavu a někomu by za symbolickou cenu třeba jetě poslouila, má TK na 2 roky. Padá do nouzáku. Zkontroloval jsem hadičky podtlaku, změřil těsnost (EGR ventil maličko propoutí), zkusil nový ventil zapojit bez podtlaku EGR. Jeliko auto dost kouří, mé podezření bylo na nízký plnicí tlak - prostě turbo má ve 300 tis km nárok ... Půjčil jsem si diagnostiku Delphi, která píe chybu p0243 - elmag ventil klapky rozvodu plynů. Můe se prosím stát, pokud je plnicí tlak nízký, diagnostika to vyhodnotí jako chybu ventilu ?? Nic jiného mne nenapadá, za jízdy v datalistu se nedostanu přes 130kPa plnicího tlaku, měřil jsem jinou Xantii, tam přes 200 v pohodě. Jedná se mi o to, abych vyloučil, komponenty, která jsou relativně za pár korun a měl potvrzené, e je to turbo. Nebo do opravy turba u vzhledem k ceně auta nepůjdeme. Děkuji předem za názory :-d
|
|
26.09.2016 20:13 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997523
|
|
jruze
|
|
|
xantia.hd napsal(a): Zdravím pánové, vím e do tohoto fora to a tak nepatří, ale je tu mnoho schopných lidí, tak třeba někdo poradí Snaím se jetě zprovoznit Xantii, kterou nyní nahradila C5 III. Není jetě v tak nejhorím stavu a někomu by za symbolickou cenu třeba jetě poslouila, má TK na 2 roky. Padá do nouzáku. Zkontroloval jsem hadičky podtlaku, změřil těsnost (EGR ventil maličko propoutí), zkusil nový ventil zapojit bez podtlaku EGR. Jeliko auto dost kouří, mé podezření bylo na nízký plnicí tlak - prostě turbo má ve 300 tis km nárok ... Půjčil jsem si diagnostiku Delphi, která píe chybu p0243 - elmag ventil klapky rozvodu plynů. Můe se prosím stát, pokud je plnicí tlak nízký, diagnostika to vyhodnotí jako chybu ventilu ?? Nic jiného mne nenapadá, za jízdy v datalistu se nedostanu přes 130kPa plnicího tlaku, měřil jsem jinou Xantii, tam přes 200 v pohodě. Jedná se mi o to, abych vyloučil, komponenty, která jsou relativně za pár korun a měl potvrzené, e je to turbo. Nebo do opravy turba u vzhledem k ceně auta nepůjdeme. Děkuji předem za názory
Zapoj ho natvrdo a změř.
Zapoj ho natvrdo a změř.;-)
|
|
26.09.2016 20:21 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997530
|
|
jumep
|
|
|
nudzak ti najskor nehodi tlak vzduchu - jedine ak je vysoky, ale to skor pri tomto aute nehrozi
ja by som povedal niekde problem na tlaku paliva, ale to chce diagnostiku a pozret hodnoty
nudzak ti najskor nehodi tlak vzduchu - jedine ak je vysoky, ale to skor pri tomto aute nehrozi
ja by som povedal niekde problem na tlaku paliva, ale to chce diagnostiku a pozret hodnoty
|
|
26.09.2016 21:32 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997572
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Nejsem profík, ale úplný laik taky ne. Bohuel delphi diagnostika je na datalist hodně skoupá, co mám na Fiat/Lancia/Alfa tam se dá vyčíst kde co. Ale Lexii nikdo nemá. Ale pokud jedna Xantia a tak úplně moc nejede, kouří, ukazuje cca poloviční plnicí tlak ne druhá a vyhazuje chybu ventilu regulace turba, asi zrovna problém v tlaku paliva bych nehledal. To můj názor. Ano dát do servisu, k odborníkovi - málokdo se 17 let starým autem chce zabývat, navíc Citroenem, a narovinu - nějaká větí investice typu turbo je nesmyslná - to spíe asi dát na vrakáč. A chápu - na dálku se té opravovat nedá - nicméně jsem čekal, e mi někdo napíe něco k uvedené chybě - vím e občas ve souvisí se vím a e diagnostiky občas hlásí nesmyslné kody vzhleden k problému
Nejsem profík, ale úplný laik taky ne. Bohuel delphi diagnostika je na datalist hodně skoupá, co mám na Fiat/Lancia/Alfa tam se dá vyčíst kde co. Ale Lexii nikdo nemá. Ale pokud jedna Xantia a tak úplně moc nejede, kouří, ukazuje cca poloviční plnicí tlak ne druhá a vyhazuje chybu ventilu regulace turba, asi zrovna problém v tlaku paliva bych nehledal. To můj názor. Ano dát do servisu, k odborníkovi - málokdo se 17 let starým autem chce zabývat, navíc Citroenem, a narovinu - nějaká větí investice typu turbo je nesmyslná - to spíe asi dát na vrakáč. A chápu - na dálku se té opravovat nedá - nicméně jsem čekal, e mi někdo napíe něco k uvedené chybě - vím e občas ve souvisí se vím a e diagnostiky občas hlásí nesmyslné kody vzhleden k problému
|
|
26.09.2016 21:46 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997582
|
|
jruze
|
|
|
xantia.hd napsal(a): Nejsem profík, ale úplný laik taky ne. Bohuel delphi diagnostika je na datalist hodně skoupá, co mám na Fiat/Lancia/Alfa tam se dá vyčíst kde co. Ale Lexii nikdo nemá. Ale pokud jedna Xantia a tak úplně moc nejede, kouří, ukazuje cca poloviční plnicí tlak ne druhá a vyhazuje chybu ventilu regulace turba, asi zrovna problém v tlaku paliva bych nehledal. To můj názor. Ano dát do servisu, k odborníkovi - málokdo se 17 let starým autem chce zabývat, navíc Citroenem, a narovinu - nějaká větí investice typu turbo je nesmyslná - to spíe asi dát na vrakáč. A chápu - na dálku se té opravovat nedá - nicméně jsem čekal, e mi někdo napíe něco k uvedené chybě - vím e občas ve souvisí se vím a e diagnostiky občas hlásí nesmyslné kody vzhleden k problému
Udělej co jsem ti řekl - obejdi ovládací ventil turba - kdy nic jiného bude vědět jestli ovládání nebo problém turbo. a nízký plnící tlak tě pole do nouze né kvůli tlaku , ale nedostatečnému výkonu.(co je v podstatě to samé)-tlak paliva by to mohl být ale to by i ta diag napsala(a je jakákoli tak si asi nesplete palivo se vzduchem)
Udělej co jsem ti řekl - obejdi ovládací ventil turba - kdy nic jiného bude vědět jestli ovládání nebo problém turbo.;-) a nízký plnící tlak tě pole do nouze né kvůli tlaku , ale nedostatečnému výkonu.(co je v podstatě to samé)-tlak paliva by to mohl být ale to by i ta diag napsala(a je jakákoli tak si asi nesplete palivo se vzduchem)
|
|
27.09.2016 00:01 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997657
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
tak bude zlý ventil. Má tam asi tri. Tak ich prehod a uvidí. A keď je v hadičke podtlak tak turbo ide naplno. Kukni aj hodnoty váhy vzduchu.
tak bude zlý ventil. Má tam asi tri. Tak ich prehod a uvidí. A keď je v hadičke podtlak tak turbo ide naplno. Kukni aj hodnoty váhy vzduchu.
|
|
27.09.2016 08:25 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997723
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
napoj na podtlak mezi ventil a turbo hadičkou budík podtlaku a zatáhni do kabiny, napoj diag na tlak turba a pojeď. Uvidí přesně jak chodí podtlak a tlak ... Ten podtlak drí otevřené turbo, tak e málo podtlaku malý tlak na turbu... přímo z vývěvy jde podtlak cca 0,8 , na udrení turba stačí cca 0,5 - 0,6 - to je hodnota co dělá elektroventil pro plné otevření turba.
napoj na podtlak mezi ventil a turbo hadičkou budík podtlaku a zatáhni do kabiny, napoj diag na tlak turba a pojeď. Uvidí přesně jak chodí podtlak a tlak ... Ten podtlak drí otevřené turbo, tak e málo podtlaku malý tlak na turbu... přímo z vývěvy jde podtlak cca 0,8 , na udrení turba stačí cca 0,5 - 0,6 - to je hodnota co dělá elektroventil pro plné otevření turba.
|
|
27.09.2016 08:34 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997726
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
nechci se vam do toho uplne michat ale nemuze mit slabou verzi a tim padem bude solenoid(ventilek) hledat marne ?
nechci se vam do toho uplne michat ale nemuze mit slabou verzi a tim padem bude solenoid(ventilek) hledat marne ?
|
|
27.09.2016 20:27 -
Re: Auto ztrácí výkon / Xantia HDi 2.0 HDi
|
2997831
|
|
xantia.hd
|
Město: české Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 94 |
|
|
jruze napsal(a): No pokud nebude změna kdy zapojí napřímo podtlak tak buď dává malej podtlak vývěva(zkusil bych vyčistit sítko a celou vývěvu) chtělo by to změřit podtlak v hadičce, nebo je zaneené sacema,vyzkouet jestli se hýbe ovládání,jestli není prasklá některá hadice atd...
Děkuji vem za pomoc, podtlak z vývěvy jsem měřil, byl tuím 0,8-1,0. Hadice co jsem kde viděl jsem kontroloval, není slyet ádné syčení, ale samozřejmě nelze vyloučit. Dnes jsem mluvil se známým v diesel servisu, potvrdil mi, e hláka vadný elektroventil je důsledek malého plnicího tlaku, kde jednotka blbě usoudí, e kdy není tlak turba, je asi něco vadného v regulaci, bez toho, e problém můe být triviální - v hadičkách. Nevím, jak je tato informace správná, já jsem zvyklý spíe na diagnostické kody přeruený okruh, zkrat na zem, na plus apod, které dávají větí smysl ne tento chybový kod. Co je zajímavé a nějak si to osobně nedokáu vysvětli je, e kdy odpojím podtlak turba úplně, auto sice moc nejede, plní max 100kpa, ale nekouří a nepadá do nouzáku. Podle mne jednotka příslunému plnicímu tlaku nastaví dávku paliva. Jakmile regulaci připojím, dostanu se na max 120kpa, co není a o tolik víc, auto sice jede lepí(ne jako ostatní Hdi, které plní 200kpa) ale hulí jako lokomotiva a pak spadne do nouzáku. Co si nedovedu vysvětlit, proč stejně jako v prvním případě nenastaví dávku paliva dle plnicího tlaku a prostě pojede jen lepí Nevím, jetě snad někoho zkusím, snad mne to nezruinuje , a cena nebude větí ne má auto. Kdyby to bylo ve lépe přístupné, ale na turbo ze shora pohled ádný, zdvi doma nemám,. tak cokoli zkontrolovat je problém
A MAF senzor jsem měřil, dává přiblině stejné údaje jako na druhé Xantii
Děkuji vem za pomoc, podtlak z vývěvy jsem měřil, byl tuím 0,8-1,0. Hadice co jsem kde viděl jsem kontroloval, není slyet ádné syčení, ale samozřejmě nelze vyloučit. Dnes jsem mluvil se známým v diesel servisu, potvrdil mi, e hláka vadný elektroventil je důsledek malého plnicího tlaku, kde jednotka blbě usoudí, e kdy není tlak turba, je asi něco vadného v regulaci, bez toho, e problém můe být triviální - v hadičkách. Nevím, jak je tato informace správná, já jsem zvyklý spíe na diagnostické kody přeruený okruh, zkrat na zem, na plus apod, které dávají větí smysl ne tento chybový kod. Co je zajímavé a nějak si to osobně nedokáu vysvětli je, e kdy odpojím podtlak turba úplně, auto sice moc nejede, plní max 100kpa, ale nekouří a nepadá do nouzáku. Podle mne jednotka příslunému plnicímu tlaku nastaví dávku paliva. Jakmile regulaci připojím, dostanu se na max 120kpa, co není a o tolik víc, auto sice jede lepí(ne jako ostatní Hdi, které plní 200kpa) ale hulí jako lokomotiva a pak spadne do nouzáku. Co si nedovedu vysvětlit, proč stejně jako v prvním případě nenastaví dávku paliva dle plnicího tlaku a prostě pojede jen lepí :-d Nevím, jetě snad někoho zkusím, snad mne to nezruinuje :-d, a cena nebude větí ne má auto. Kdyby to bylo ve lépe přístupné, ale na turbo ze shora pohled ádný, zdvi doma nemám,. tak cokoli zkontrolovat je problém
A MAF senzor jsem měřil, dává přiblině stejné údaje jako na druhé Xantii
|
|
| |
|
|