| | |
02.11.2008 11:55 -
Z M1 na osobní
|
168988
|
|
Hud1ai2
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 60 |
|
|
Mam dotaz. Koupil sem svou c5 I od jednoho cloveka, ktery ji mel vedenou jako nakladak, ale nikdy si to neprestavel. Dostal sem od nej mrizku atd navic. Kvuli prevodu auta si to tam musim namontovat. Dneska sem to delal a je to teda pekna sra..a. Nevim, jak to kdo vymyslel, ale je to uplne sileny. Chtel bych se toho teda zbavit a auto predelat na osobni. Ma s tim pripadne nekdo zkusenosti, co vsechno to obnasi a na kolik to vyjde? Slysel sem neco o zahajeni prestavby vozidla na uradech a podobny papirovy hovadiny. Sorry za vyrazy, ale sem z toho jeste trochu vytocenej. Jinak diky moc za pripadny rady.
Mam dotaz. Koupil sem svou c5 I od jednoho cloveka, ktery ji mel vedenou jako nakladak, ale nikdy si to neprestavel. Dostal sem od nej mrizku atd navic. Kvuli prevodu auta si to tam musim namontovat. Dneska sem to delal a je to teda pekna sra..a. Nevim, jak to kdo vymyslel, ale je to uplne sileny. Chtel bych se toho teda zbavit a auto predelat na osobni. Ma s tim pripadne nekdo zkusenosti, co vsechno to obnasi a na kolik to vyjde? Slysel sem neco o zahajeni prestavby vozidla na uradech a podobny papirovy hovadiny. Sorry za vyrazy, ale sem z toho jeste trochu vytocenej. Jinak diky moc za pripadny rady.
|
|
26.11.2008 08:47 -
Re: Z M1 na osobní
|
168989
|
|
Tomi2002
|
|
|
Neviem, ako v ČR, ale v SR to vraj nie je také jednoduché. Kolega takto kúpil Picasso s mriekou a prvý problém pri PZP, o tisícku drahie ako na obyčajne Picasso. Bol s tým na Obvodnom úrade, odbor dopravy, kde mu povedali, e vozidlo by musel vyradi z evidencie úplne, poiada výrobcu, či je moná prestavba alebo niečo také, a opä vozidlo prihlási nanovo, ako úplne nové vozidlo. Okrem kopy času to vraj nie je lacná záleitos. Take, takto mi to bolo povedané, či je to 100%-ná info, neviem.
Neviem, ako v ČR, ale v SR to vraj nie je také jednoduché. Kolega takto kúpil Picasso s mriekou a prvý problém pri PZP, o tisícku drahie ako na obyčajne Picasso. Bol s tým na Obvodnom úrade, odbor dopravy, kde mu povedali, e vozidlo by musel vyradi z evidencie úplne, poiada výrobcu, či je moná prestavba alebo niečo také, a opä vozidlo prihlási nanovo, ako úplne nové vozidlo. Okrem kopy času to vraj nie je lacná záleitos. Take, takto mi to bolo povedané, či je to 100%-ná info, neviem.
|
|
27.03.2009 07:36 -
Re: Z M1 na osobní
|
659685
|
|
JeanLuck
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 15 |
|
|
ahoj,
tak sem se na to informoval přímo na centrále Citroenu a výsledek je následující:
a) napsal jsem maila na Citroen jestli je mono přestavnět z N1 (nákladní automobil) zpět na M1 (osobní vůz), teda jsem chtěl odstranit tu mříku
b) odpověd byla: polete mi ofocený velký techničák a pak vám dáme více vědět
c) po odeslání mi do dvou dnů přila tahle odpověď:
Dobrý den,
vozidlo Citroën C5 s číslem karoserie Vxxxxxxxxxxxxx je zpětné přestavitelný na kategorii M1 (osobní).
V případě, e o tuto přestavbu máte zájem, řiďte se následujícím postupem:
1) adatel si sám zvolí kteréhokoliv Autorizovaného opravce Citroën
(dále pouze AOC). Výběr je moný na stránkách www.citroen.cz;
2) adatel se u AOC objedná a sdělí mu svůj poadavek;
3) adatel se dostaví ve smluveném termínu k AOC, a to s vozidlem a
originálem TP (lidově nazýván Velký technický průkaz)
4) AOC sepíe s adatelem zakázkový list na demontá přepáky a demontá
zakrytí oken nákladového prostoru + vypíe ádost + ofotí TP;
5) Kopii TP + ádost zale AOC na Citroën CR;
6) ádost vyřídíme a stanovisko zaleme zpět k AOC, který si následně
vyzve adatele.
d) tak jsem zajel do značkového citroenu a zeptal se, zdali se mnou sepíou ádost. Pán byl vstřícný a věděl o co jde: Je to ádost o přestavbu auta.
e) jetě jsem se zeptal na cenu a zde celá moje přestavba zatím skončila: ádost 5500 Kč + technická + přepis
Tak doufám, e to někomu pomůe.
Zdar
ahoj,
tak sem se na to informoval přímo na centrále Citroenu a výsledek je následující:
a) napsal jsem maila na Citroen jestli je mono přestavnět z N1 (nákladní automobil) zpět na M1 (osobní vůz), teda jsem chtěl odstranit tu mříku
b) odpověd byla: polete mi ofocený velký techničák a pak vám dáme více vědět
c) po odeslání mi do dvou dnů přila tahle odpověď:
Dobrý den,
vozidlo Citroën C5 s číslem karoserie Vxxxxxxxxxxxxx je zpětné přestavitelný na kategorii M1 (osobní).
V případě, e o tuto přestavbu máte zájem, řiďte se následujícím postupem:
1) adatel si sám zvolí kteréhokoliv Autorizovaného opravce Citroën
(dále pouze AOC). Výběr je moný na stránkách www.citroen.cz;
2) adatel se u AOC objedná a sdělí mu svůj poadavek;
3) adatel se dostaví ve smluveném termínu k AOC, a to s vozidlem a
originálem TP (lidově nazýván Velký technický průkaz)
4) AOC sepíe s adatelem zakázkový list na demontá přepáky a demontá
zakrytí oken nákladového prostoru + vypíe ádost + ofotí TP;
5) Kopii TP + ádost zale AOC na Citroën CR;
6) ádost vyřídíme a stanovisko zaleme zpět k AOC, který si následně
vyzve adatele.
d) tak jsem zajel do značkového citroenu a zeptal se, zdali se mnou sepíou ádost. Pán byl vstřícný a věděl o co jde: Je to ádost o přestavbu auta.
e) jetě jsem se zeptal na cenu a zde celá moje přestavba zatím skončila: ádost 5500 Kč + technická + přepis
Tak doufám, e to někomu pomůe.
Zdar
|
|
27.03.2012 13:55 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462626
|
|
milda67
|
|
|
Tak se mi po dlouhých měsících,podařilo udolat uředního imla a udělat ze svého N1 čtyřmístného kombíka, zase zpátky M1 pětimístného. Stačilo "pouze" oficiální vyjádření citroenu v Praze, pár mailů s Belgickou pobočkou ,odkud to bylo dovezeno, pak uřední překlad těchto mailů a vzhůru na úředního imla tam u jen stačilo zaádat o znovuobnovení správního řízení o přihláení a čekat na verdikt. Ta celá sranda změny třech kolonek mě vyla asi na 2,500,-Kč co není tak strané,ale mnoho nervů a času tedka pro změnu řeím proč mám v TP rychlostní index W kdy mám max. rychlost psanou 201km/h
Tak se mi po dlouhých měsících,podařilo udolat uředního imla a udělat ze svého N1 čtyřmístného kombíka, zase zpátky M1 pětimístného. Stačilo "pouze" oficiální vyjádření citroenu v Praze, pár mailů s Belgickou pobočkou ,odkud to bylo dovezeno, pak uřední překlad těchto mailů a vzhůru na úředního imla:-)) tam u jen stačilo zaádat o znovuobnovení správního řízení o přihláení a čekat na verdikt. Ta celá sranda změny třech kolonek mě vyla asi na 2,500,-Kč co není tak strané,ale mnoho nervů a času:-( tedka pro změnu řeím proč mám v TP rychlostní index W kdy mám max. rychlost psanou 201km/h :-d
|
|
27.03.2012 16:31 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462648
|
|
JirkaŘ
|
|
|
V Září 2009 (22.9.2009) jsem auto zakoupil v Citroenu v Orlové a stal jsem se jeho 2. majitelem. Původně auto bylo provozováno v zahradnictví - tedy kategorie N1. Mluvil jsem s ředitelem pobočky Citroenu v Orlové a ten mě upozornil na skutečnost, e nově platí, e můu jezdit bez přepáky. Ta ji byla jen demontována a sloená v kufru. Na technické prohlídce, v zahraničí ani při silniční kontrole jsem nikdy problém neměl.
Jezdím tak u skoro 3 roky. Je to v souladu s článkem, který jsem nyní nael zde:
.link.
Na mě se vztahuje 1. postup ze dvou moných : "máte dvě monosti.
Můete mříku prostě jen odstranit a ponechat vozidlo v kategorii N1, nebo svůj uitkový ťkombíkŤ či terénní vůz přestavbou změnit zpět na osobní vůz zařazený do kategorie M1. K tomu ovem musíte dostát několika podmínkám, zejména musí být splněna nerovnost mezi hmotností nákladu a posádky daná pro osobní vozidla.
Pokud zvolíte jednoduí cestu pouhého odstranění překáky s ponecháním vozu v kategorii N1, pak není nutné podnikat ádné dalí kroky."
Jetě dalí doplnění a odkaz: vozidlo kategorie N1, které konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1, nemusí být vybaveno přepákou, a to dokonce ani v případě, e bylo s přepákou schváleno do provozu. Demontá přepáky v takovém případě nepředstavuje přestavbu vozidla, lze ji provést bez jakéhokoliv úředního souhlasu, avak zařazení vozidla do kategorie N1 zůstává nadále zachováno.
.link.
V Září 2009 (22.9.2009) jsem auto zakoupil v Citroenu v Orlové a stal jsem se jeho 2. majitelem. Původně auto bylo provozováno v zahradnictví - tedy kategorie N1. Mluvil jsem s ředitelem pobočky Citroenu v Orlové a ten mě upozornil na skutečnost, e nově platí, e můu jezdit bez přepáky. Ta ji byla jen demontována a sloená v kufru. Na technické prohlídce, v zahraničí ani při silniční kontrole jsem nikdy problém neměl.
Jezdím tak u skoro 3 roky. Je to v souladu s článkem, který jsem nyní nael zde:
http://www.pwc.com/cz/cs/clanky-2009/odmrizkujte-svuj-firemni-vuz.jhtml
Na mě se vztahuje 1. postup ze dvou moných : "máte dvě monosti.
Můete mříku prostě jen odstranit a ponechat vozidlo v kategorii N1, nebo svůj uitkový ťkombíkŤ či terénní vůz přestavbou změnit zpět na osobní vůz zařazený do kategorie M1. K tomu ovem musíte dostát několika podmínkám, zejména musí být splněna nerovnost mezi hmotností nákladu a posádky daná pro osobní vozidla.
Pokud zvolíte jednoduí cestu pouhého odstranění překáky s ponecháním vozu v kategorii N1, pak není nutné podnikat ádné dalí kroky."
Jetě dalí doplnění a odkaz: vozidlo kategorie N1, které konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie M1, nemusí být vybaveno přepákou, a to dokonce ani v případě, e bylo s přepákou schváleno do provozu. Demontá přepáky v takovém případě nepředstavuje přestavbu vozidla, lze ji provést bez jakéhokoliv úředního souhlasu, avak zařazení vozidla do kategorie N1 zůstává nadále zachováno.
http://www.zenavaute.cz/autoporadna/jak-na-prepazky-ve-vozidlech-kategorie-n1
|
|
27.03.2012 16:37 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462649
|
|
milda67
|
|
|
no já měl hlavně problém při přihláení,protoe v TP bylo uvedeno,e auto je čtyřmístné a v autě bylo míst pět a taky pět pásů, tudí mne vyhodili od evidenčky a napsali,e vozidlo nesouhlasí s TP. Kdy po mne chtěli abych pátý pás zruil a jeho úchyty znehodnotil, tak jsem odmítl a raději zkusil tu změnu a uspěně.
no já měl hlavně problém při přihláení,protoe v TP bylo uvedeno,e auto je čtyřmístné a v autě bylo míst pět a taky pět pásů, tudí mne vyhodili od evidenčky a napsali,e vozidlo nesouhlasí s TP. Kdy po mne chtěli abych pátý pás zruil a jeho úchyty znehodnotil, tak jsem odmítl a raději zkusil tu změnu a uspěně.
|
|
27.03.2012 18:22 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462677
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Aha, tak s přihláením jsem problém neměl. Bylo to pár dní po začátku platnosti té nové vyhláky a při přepisu a kontrole na technické si byli vědomi toho, e to prostě budu vyuívat jako osobní auto. S pěti plnohodnotnými místy. Ve velkém technickém průkazu mám napsáno 5 míst ( 2+3 místa k sezení ).
Aha, tak s přihláením jsem problém neměl. Bylo to pár dní po začátku platnosti té nové vyhláky a při přepisu a kontrole na technické si byli vědomi toho, e to prostě budu vyuívat jako osobní auto. S pěti plnohodnotnými místy. Ve velkém technickém průkazu mám napsáno 5 míst ( 2+3 místa k sezení ).
|
|
27.03.2012 18:23 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462678
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Já mám N1 s pěti místy. Take po prvních stresech, první dny po kupu, jsem to nechal být. Mříka tam není a nemusí být, fleků tam je 5 (taky v TP) a povinné ručení je stejné jako pro M1. Nemám s tím problém jako milda67.
Já mám N1 s pěti místy. Take po prvních stresech, první dny po kupu, jsem to nechal být. Mříka tam není a nemusí být, fleků tam je 5 (taky v TP) a povinné ručení je stejné jako pro M1. Nemám s tím problém jako milda67.:-d
|
|
27.03.2012 20:20 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462720
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Ale asi můe mít problém na hraničních přechodech které jsou určeny pouze pro osobní vozidla.
Ale asi můe mít problém na hraničních přechodech které jsou určeny pouze pro osobní vozidla.
|
|
27.03.2012 20:55 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462756
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
a na kterých se staví? leda bych valil na Ukrajinu, nebo Bělorus. Jinak jsem vozidlo do 3.5t, to by museli mít problémy i auta typu Transporter, Transit....., čítám, ne? Mám doklady na 5ti místný N1, tak kde by měl být problém?
a na kterých se staví? leda bych valil na Ukrajinu, nebo Bělorus. Jinak jsem vozidlo do 3.5t, to by museli mít problémy i auta typu Transporter, Transit....., čítám, ne? Mám doklady na 5ti místný N1, tak kde by měl být problém?:nevim
|
|
27.03.2012 20:58 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462757
|
|
jumep
|
|
|
presne, ono si ludia mylia nakladne a nad 3.5t
presne, ono si ludia mylia nakladne a nad 3.5t
|
|
28.03.2012 06:37 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462812
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Nee, problémy nemám a to jezdím kadoročně přes hranice Maďarska - Srbska - Makedonie - Řecko. Vude tam dělají kontroly (včetně dokladů od auta) a nebyl nikdy problém. Srbsko a Makedonie ani v EU nejsou...
Nee, problémy nemám a to jezdím kadoročně přes hranice Maďarska - Srbska - Makedonie - Řecko. Vude tam dělají kontroly (včetně dokladů od auta) a nebyl nikdy problém. Srbsko a Makedonie ani v EU nejsou...
|
|
28.03.2012 12:04 -
Re: Z M1 na osobní
|
2462858
|
|
milda67
|
|
|
No,já bych problém na hranicích asi bejval měl,kdy mi neseděl počet míst v autě a navíc bych měl velkej problém s pojitovnou,kdyby dolo k havárce,zvlát kdyby se tam vzadu někdo zranil. Bylo mi řečeno,e pojitovna občas dělá problém i kdy nesedí jen N1-M1..zvlát kdy nechce platit.
No,já bych problém na hranicích asi bejval měl,kdy mi neseděl počet míst v autě a navíc bych měl velkej problém s pojitovnou,kdyby dolo k havárce,zvlát kdyby se tam vzadu někdo zranil. Bylo mi řečeno,e pojitovna občas dělá problém i kdy nesedí jen N1-M1..zvlát kdy nechce platit.
|
|
06.02.2016 06:15 -
Re: Z M1 na osobní
|
2916234
|
|
Hagrid_cZ
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
Super zpráva
.link.
Super zpráva :-))))
http://auto.idnes.cz/zakaz-vjezdu-nakladnich-aut-pickup-kombik-fg8-/automoto.aspx?c=A160202_000227_automoto_taj
|
|
| |
|
|