| | |
15.01.2016 21:13 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909103
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Pres pul trasy je po dalnici. Takze se niceho bat nemusim a tahle vzdalenost uz se da brat jako v pohode pro naftaka jestli spravne chapu? Porizenim jinyho auta si teda nijak nepomuzu a o muj korab mit strach nemusim?
Pres pul trasy je po dalnici. Takze se niceho bat nemusim a tahle vzdalenost uz se da brat jako v pohode pro naftaka jestli spravne chapu? :) Porizenim jinyho auta si teda nijak nepomuzu a o muj korab mit strach nemusim?
|
|
15.01.2016 21:28 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909104
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Já jezdím skoro celej týden 10 km úseky po okreskách, jednou za týden a 14 dní ráno 50km a odpoledne to samé zpět, takových nás je tu víc a nikdo co vím ádné problémy nemáme, jak psal Jarda, častěj regeneruje, jinak nic.
Já jezdím skoro celej týden 10 km úseky po okreskách, jednou za týden a 14 dní ráno 50km a odpoledne to samé zpět, takových nás je tu víc a nikdo co vím ádné problémy nemáme, jak psal Jarda, častěj regeneruje, jinak nic. ;-)
|
|
15.01.2016 22:17 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909130
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Super, udelali jste mi radost Spousta lidi do me "valila kliny" o tom, jak to bude na nic skrze auto. Jinak tak jedenkrat za dva tydny jezdim asi 60km na vikend k rodicum a pak zase 60 zpet (ted to bude vlastne o neco vic), takze i ta delsi jizda se tam ukaze obcas
Super, udelali jste mi radost :) Spousta lidi do me "valila kliny" o tom, jak to bude na nic skrze auto. Jinak tak jedenkrat za dva tydny jezdim asi 60km na vikend k rodicum a pak zase 60 zpet (ted to bude vlastne o neco vic), takze i ta delsi jizda se tam ukaze obcas :)
|
|
16.01.2016 00:20 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909148
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Dlouhou dobu jsem taky jezdíval hlavně couračky 15km (plynulou jízdou, ne po městě), a ádnej problém. Kdy jedu někam dál a je to řádně prohřátý, tak aplikuju tzv. italsou údrbu , protoe s dlouhodobým jeděním "bez vytáčení" jsem pak problém měl...
Dlouhou dobu jsem taky jezdíval hlavně couračky 15km (plynulou jízdou, ne po městě), a ádnej problém. Kdy jedu někam dál a je to řádně prohřátý, tak aplikuju tzv. italsou údrbu :-)))), protoe s dlouhodobým jeděním "bez vytáčení" jsem pak problém měl...
|
|
16.01.2016 19:22 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909238
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Osobne nikdy nejazdím pod 1500 ot/min. Na tých 1500ot/min len výnimočne niekedy na rovine/z kopca. To znamená na 4-ke cca 60km/h. Pod týmito otáčkami cíti, e motor nemá rzervu vo výkone a začína dunie. Podža mňa si tak zbytočne ničí dvojhmotový zotrvačník. Inak bene sa snaím jazdi okolo 1750ot/min - 2000ot/min. Vlastne aj pekne vidí na aktuálnej spotrebe, e je cca rovnaká ak jazdí pod 1500ot/min alebo okolo tých 1750ot/min.
BTW: Kolega má C4 GP s 2.0 BlueHDI a AISIN automatom. Tam mu bene drí otáčky okolo 1200-1300 a trochu poču, e pri jemnom pridaní ten motor začne dos dunie. Na druhú stranu nemá dvojhmotu, ale asi motor, EGR atď. nebudú z toho nadené
Osobne nikdy nejazdím pod 1500 ot/min. Na tých 1500ot/min len výnimočne niekedy na rovine/z kopca. To znamená na 4-ke cca 60km/h. Pod týmito otáčkami cíti, e motor nemá rzervu vo výkone a začína dunie. Podža mňa si tak zbytočne ničí dvojhmotový zotrvačník. Inak bene sa snaím jazdi okolo 1750ot/min - 2000ot/min. Vlastne aj pekne vidí na aktuálnej spotrebe, e je cca rovnaká ak jazdí pod 1500ot/min alebo okolo tých 1750ot/min.
BTW: Kolega má C4 GP s 2.0 BlueHDI a AISIN automatom. Tam mu bene drí otáčky okolo 1200-1300 a trochu poču, e pri jemnom pridaní ten motor začne dos dunie. Na druhú stranu nemá dvojhmotu, ale asi motor, EGR atď. nebudú z toho nadené :nevim
|
|
16.01.2016 19:58 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909259
|
|
jhonzatko
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 108 |
|
|
crussader napsal(a): Ahojte,
otvaram staru temu, no tiez som nad tym nie raz rozmyslal ako mam vlastne tocit to auto (mam ho asi 5 mesiacov) a u mna teda 4ka pri 50tke toci 1250, motor ide tichsie no nezda sa mi ze sa trapi (byvam a jazdim na rovine) ak chcem ist 50 na 3jke tak toci 1900 a to sa miu zda zbytocne moc, moc brzdi motorom potom... tak neviem snad ho moc nepodtacam...
Este som sa chcel spytat ake je optimum pri studenom motore? Snazim sa nechodit moc nad 2000, je to ok?
Resim presne ten samy problem. Tesil jsem se na 6kvalt a ted zjistuju, ze je mi spise k zlosti. Na 5kvaltu mi to prislo lepe odstupnovany. S touhle prevodovkou se mi zda, ze pro 50ku po meste je 3ka prilis a 4ka malo ...
Zvlastni je, ze pocitac mi "radi" razeni hodne nizko. Nechapu, proc to dela, pze mne prijde, ze tech 50km pri 4ce motoru rozhodne nesvedci ...
Resim presne ten samy problem. Tesil jsem se na 6kvalt a ted zjistuju, ze je mi spise k zlosti. Na 5kvaltu mi to prislo lepe odstupnovany. S touhle prevodovkou se mi zda, ze pro 50ku po meste je 3ka prilis a 4ka malo ...
Zvlastni je, ze pocitac mi "radi" razeni hodne nizko. Nechapu, proc to dela, pze mne prijde, ze tech 50km pri 4ce motoru rozhodne nesvedci ...
|
|
16.01.2016 20:09 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909260
|
|
jruze
|
|
|
jhonzatko napsal(a): Resim presne ten samy problem. Tesil jsem se na 6kvalt a ted zjistuju, ze je mi spise k zlosti. Na 5kvaltu mi to prislo lepe odstupnovany. S touhle prevodovkou se mi zda, ze pro 50ku po meste je 3ka prilis a 4ka malo ...
Zvlastni je, ze pocitac mi "radi" razeni hodne nizko. Nechapu, proc to dela, pze mne prijde, ze tech 50km pri 4ce motoru rozhodne nesvedci ...
Já jezdím sice tak 10Km/h víc ale v klidu i na 6. nebo 5. a to má biturbo jiné převody - na otáčky v podstatě volnoběh,mimo obec 20.-40Km navíc a to moc přes 2000ot nejde (předpisové rychlosti , mé rychlosti do 2500ot.) - záleí na krouáku motoru - dostatečný krouák=stačí i nepatrně zvíené od volnoběhu(u AP to jde +- 1500ot)
Já jezdím sice tak 10Km/h víc ale v klidu i na 6. nebo 5. a to má biturbo jiné převody - na otáčky v podstatě volnoběh,mimo obec 20.-40Km navíc a to moc přes 2000ot nejde (předpisové rychlosti , mé rychlosti do 2500ot.) - záleí na krouáku motoru - dostatečný krouák=stačí i nepatrně zvíené od volnoběhu(u AP to jde +- 1500ot)
|
|
16.01.2016 20:18 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909265
|
|
crussader
|
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 229 |
|
|
Som z toho jelen mne sa nezda ze duni a ak napr. radim hore z 3 pri 2000 tak po preradeni na 4 mam zase 1300 a pomaly pridavam ... ale vacsinou teda jazdim tych 55-60 tam to nieje tak nizko na tej 4ke, a ak treba viac vykonu tak samozrejme na 3ke.
Inak tie "rady" aj u mna prichadzaju pri malinko nad 2000.
Som z toho jelen :D mne sa nezda ze duni a ak napr. radim hore z 3 pri 2000 tak po preradeni na 4 mam zase 1300 a pomaly pridavam ... ale vacsinou teda jazdim tych 55-60 tam to nieje tak nizko na tej 4ke, a ak treba viac vykonu tak samozrejme na 3ke.
Inak tie "rady" aj u mna prichadzaju pri malinko nad 2000.
|
|
16.01.2016 20:41 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909275
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Jazdite ako vám to vyhovuje. Auto slúi vám a nie vy jemu.... Samozrejme s tým, e ste človek rozumný.
Jazdite ako vám to vyhovuje. Auto slúi vám a nie vy jemu.... Samozrejme s tým, e ste človek rozumný. :)
|
|
16.01.2016 21:35 -
Re: Optimální zacházení s motorem HDi
|
2909292
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
HELLMUT napsal(a): No kdyby jste měli automat,tak tyhle blbosti vůec nemusíte řeit
Nějaký ruční řazení, co je to za prehistorickou kravinu?
Bolí z toho noha a jetě musite přemýlet
Automat je pro baby, manuál pro lidi, co to umí a jetě umí přemýlet.
Podle mne je optimální do 2 tis. otáček při studeném motoru, kdy tam postupně nakvedlám 6tku, mám při 90tce asi 17cet otáček, akorát voda na budíku se pomalej ohřívá, kdy jedu na pětku 90, otáčky zhruba na 2tis. a voda na budíku je teplejí dřív, zrovna tak teplota oleje, proto si myslím, e je optimum pro motor těch 2tis. otáček, kdy se motor nepřetáčí a zároveň nepodtáčí.
Automat je pro baby, manuál pro lidi, co to umí a jetě umí přemýlet. :-))))
Podle mne je optimální do 2 tis. otáček při studeném motoru, kdy tam postupně nakvedlám 6tku, mám při 90tce asi 17cet otáček, akorát voda na budíku se pomalej ohřívá, kdy jedu na pětku 90, otáčky zhruba na 2tis. a voda na budíku je teplejí dřív, zrovna tak teplota oleje, proto si myslím, e je optimum pro motor těch 2tis. otáček, kdy se motor nepřetáčí a zároveň nepodtáčí. ;-)
|
|
| |
|
|