| | |
06.01.2016 09:38 -
Motor po smrti
|
2905383
|
|
pjotri
|
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Zdravim vsechny. Mam nasledujici problem: rozsvitila se mi kontrolka, ktera znamena, dle navodu, zavadu na FAP. Zajel jsem do mistniho servisu, neznackoveho s tim, aby mi ho vycistili wapkou - viz navod v jine casti diskuse, dale vymenili zhavice (startovaci problemy pri -7 celsia) a vymenili olej. ted mi volal mechanik, ze zhavice jsou ok, ale motor ze je po smrti, ze ma tlak jen 15, misto 18. zurim, protoze auto ma udajne jen 191 tis. km (c5 RHR 2,0 hdi 16V 100kW). az do prichodu mrazu bylo vse ok, motor tahl jako prase, zadny problemy se spotrebou oleje, vykonem, starty. zda se mi dost nepravdepodobny, ze by byl motor po smrti, zvlast, kdyz to nedaval nijak najevo.. muzu znat vase nazory, pripadne rady? dik.
Zdravim vsechny. Mam nasledujici problem: rozsvitila se mi kontrolka, ktera znamena, dle navodu, zavadu na FAP. Zajel jsem do mistniho servisu, neznackoveho s tim, aby mi ho vycistili wapkou - viz navod v jine casti diskuse, dale vymenili zhavice (startovaci problemy pri -7 celsia) a vymenili olej. ted mi volal mechanik, ze zhavice jsou ok, ale motor ze je po smrti, ze ma tlak jen 15, misto 18. zurim, protoze auto ma udajne jen 191 tis. km (c5 RHR 2,0 hdi 16V 100kW). az do prichodu mrazu bylo vse ok, motor tahl jako prase, zadny problemy se spotrebou oleje, vykonem, starty. zda se mi dost nepravdepodobny, ze by byl motor po smrti, zvlast, kdyz to nedaval nijak najevo.. muzu znat vase nazory, pripadne rady? dik.
|
|
06.01.2016 10:01 -
Re: Motor po smrti
|
2905392
|
|
stuy07
|
Město: Kladno, Auto: Opel Zafira | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Mam podobný problem, pri -18 mi motor nenastartoval( nesvietili ziadne chybove kontrolky) musel som ho nahrievat aby nastartoval a potom isiel normalne, to sa opakovalo kazdy den rano pri mraze. Prisiel som s nim do prahy, kde je max -6 a motor v pohode toci, len moj motor je urcite zly, lebo zerie vela oleja. najhorsie na tom je ze mi k tomu zacala blbnut elektrika pri startovani, pri nastartovani sa pristrojovka sem tam vypne, ale svetla tlmene ostanu svietit(ako by bol niekde zly kontakt), to mi uroby par krat a potom ide v pohode, na trase dlhej 700 km mi to urobil 4 krat pocas jazdy(ako keby dostala pristrojovka reset ), kde je zase chyba??? Asi cely motor pustit do priekopy a zapalit
Mam podobný problem, pri -18 mi motor nenastartoval( nesvietili ziadne chybove kontrolky) musel som ho nahrievat aby nastartoval a potom isiel normalne, to sa opakovalo kazdy den rano pri mraze. Prisiel som s nim do prahy, kde je max -6 a motor v pohode toci, len moj motor je urcite zly, lebo zerie vela oleja. najhorsie na tom je ze mi k tomu zacala blbnut elektrika pri startovani, pri nastartovani sa pristrojovka sem tam vypne, ale svetla tlmene ostanu svietit(ako by bol niekde zly kontakt), to mi uroby par krat a potom ide v pohode, na trase dlhej 700 km mi to urobil 4 krat pocas jazdy(ako keby dostala pristrojovka reset :D), kde je zase chyba??? Asi cely motor pustit do priekopy a zapalit :D
|
|
06.01.2016 12:36 -
Re: Motor po smrti
|
2905415
|
|
pjotri
|
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 6 |
|
|
momentalni stav: FAP vymontovan, dle slov mechanika uprostred uplne ucpany, u kraju jeste ne (zda se, ze elektronika - snimace - je ok, kdyz to zachytila). zda se, ze regenerace delsi dobu automaticky neprobihala, otazkou je, PROC. jinak vse je totalne zarezle a mechanik pochybuje, ze se mu ten FAP nejak podari vycistit wapkou. dal zjistil, ze EGR ventil je nejak vyrazeny z provozu, zablendovany. mozna proto to zvyseni zaneseni FAP, kdyz ty spaliny nechodi dokola. jinak aditivum pro FAP tam pry jeste nejaky je, otazka je, kolik a jestli uz to neni pod minimem (nevycerpatelne mnozstvi), v dusledku cehoz pak ta regenerace neprobihala. uvidime, auto je na zvedaku a urco to jeste potrva.
momentalni stav: FAP vymontovan, dle slov mechanika uprostred uplne ucpany, u kraju jeste ne (zda se, ze elektronika - snimace - je ok, kdyz to zachytila). zda se, ze regenerace delsi dobu automaticky neprobihala, otazkou je, PROC. jinak vse je totalne zarezle a mechanik pochybuje, ze se mu ten FAP nejak podari vycistit wapkou. dal zjistil, ze EGR ventil je nejak vyrazeny z provozu, zablendovany. mozna proto to zvyseni zaneseni FAP, kdyz ty spaliny nechodi dokola. jinak aditivum pro FAP tam pry jeste nejaky je, otazka je, kolik a jestli uz to neni pod minimem (nevycerpatelne mnozstvi), v dusledku cehoz pak ta regenerace neprobihala. uvidime, auto je na zvedaku a urco to jeste potrva.
|
|
06.01.2016 13:25 -
Re: Motor po smrti
|
2905420
|
|
jruze
|
|
|
pjotri napsal(a): momentalni stav: FAP vymontovan, dle slov mechanika uprostred uplne ucpany, u kraju jeste ne (zda se, ze elektronika - snimace - je ok, kdyz to zachytila). zda se, ze regenerace delsi dobu automaticky neprobihala, otazkou je, PROC. jinak vse je totalne zarezle a mechanik pochybuje, ze se mu ten FAP nejak podari vycistit wapkou. dal zjistil, ze EGR ventil je nejak vyrazeny z provozu, zablendovany. mozna proto to zvyseni zaneseni FAP, kdyz ty spaliny nechodi dokola. jinak aditivum pro FAP tam pry jeste nejaky je, otazka je, kolik a jestli uz to neni pod minimem (nevycerpatelne mnozstvi), v dusledku cehoz pak ta regenerace neprobihala. uvidime, auto je na zvedaku a urco to jeste potrva.
FAP se ucpává od krajů,EGR na ucpávání FAP nemá vliv,jaké chyby byli uloené? Kolik jetě zbývá aditiv - diagnostika to dovede ukázat,mnoství aditiv myslím nemá vliv na sputění regenerací- na výsledek ano.Vyzná se ten mechanik v těchto autech ?
FAP se ucpává od krajů,EGR na ucpávání FAP nemá vliv,jaké chyby byli uloené? Kolik jetě zbývá aditiv - diagnostika to dovede ukázat,mnoství aditiv myslím nemá vliv na sputění regenerací- na výsledek ano.Vyzná se ten mechanik v těchto autech ?
|
|
06.01.2016 18:53 -
Re: Motor po smrti
|
2905512
|
|
pjotri
|
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 6 |
|
|
no, ti mechosi maji vse, i diagnostiku. delaji to celkem bezne v audinach, na diagnostiku jsem se neptal. byl jsem se tam podivat, zrovna kdyz proplachovali ten filtr nejakou srackou, ktera je na to primo urcena. delali specialni prirubu, aby ten filtr mohli uzavrit a ta sracka tam mohla byt predepsanych 10 hodin. mne spis zajimaji ty tlaky v motoru. je mozny, ze by motor bez tlaku normalne jel, nezral olej, nemel nijak vysokou spotrebu (prumer 4,8 - 4,9) a presto byl kaput? jinak to aditivum se tam ani dolit neda, neni tam zadnej stucen, nadrzka se snad musi odmontovat. stal jsem pod tim a divil jsem se i usima.
jeste ktomu EGR ventilu. neni to tak, ze kdyz je ventil zaslepenej (videl jsem to na vlastni bulvy), nejdou spaliny, a tim i saze znovu do spalovani, ale primo pres kat do fap? to by prece znamenalo, ze jich tam jde o dost vic, cimz se to asi i vic zasira, pripadne to casteji dela samocisteni? ptam se, protoze o tom nic nevim. krome toho to auto ma cerstvou technickou, tedy i emise. je mozny, ze by auto s, de facto, vyrazenym EGR proslo emisemi? jestli jo, nechapu lidi, co ty ventily nechavaji menit, kdyz snad nejsou ani potreba...
no, ti mechosi maji vse, i diagnostiku. delaji to celkem bezne v audinach, na diagnostiku jsem se neptal. byl jsem se tam podivat, zrovna kdyz proplachovali ten filtr nejakou srackou, ktera je na to primo urcena. delali specialni prirubu, aby ten filtr mohli uzavrit a ta sracka tam mohla byt predepsanych 10 hodin. mne spis zajimaji ty tlaky v motoru. je mozny, ze by motor bez tlaku normalne jel, nezral olej, nemel nijak vysokou spotrebu (prumer 4,8 - 4,9) a presto byl kaput? jinak to aditivum se tam ani dolit neda, neni tam zadnej stucen, nadrzka se snad musi odmontovat. stal jsem pod tim a divil jsem se i usima.
jeste ktomu EGR ventilu. neni to tak, ze kdyz je ventil zaslepenej (videl jsem to na vlastni bulvy), nejdou spaliny, a tim i saze znovu do spalovani, ale primo pres kat do fap? to by prece znamenalo, ze jich tam jde o dost vic, cimz se to asi i vic zasira, pripadne to casteji dela samocisteni? ptam se, protoze o tom nic nevim. krome toho to auto ma cerstvou technickou, tedy i emise. je mozny, ze by auto s, de facto, vyrazenym EGR proslo emisemi? jestli jo, nechapu lidi, co ty ventily nechavaji menit, kdyz snad nejsou ani potreba...
|
|
06.01.2016 21:21 -
Re: Motor po smrti
|
2905544
|
|
Hanz 397
|
|
|
Nejlepí a jediná rada zní: VEM AUTO A MAZEJ JINAM!
Kdy nevědi,kudy a kam dolít aditiva,kdy ti tvrdí,e motor,kterej má o 3bary mení tlaky je ko(nevím z hlavy kolik mají mít,ale 3bar nejsou ádná trága) a řeí patný starty čitěním fapu,tak se nic jiného poradit nedá...
Nejlepí a jediná rada zní: VEM AUTO A MAZEJ JINAM!
Kdy nevědi,kudy a kam dolít aditiva,kdy ti tvrdí,e motor,kterej má o 3bary mení tlaky je ko(nevím z hlavy kolik mají mít,ale 3bar nejsou ádná trága) a řeí patný starty čitěním fapu,tak se nic jiného poradit nedá...:nevim
|
|
06.01.2016 21:31 -
Re: Motor po smrti
|
2905546
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ano HDi s nefunkčním EGR prolo doteď emisemi bez problémů (vlastní zkuenost) - stavy, ve kterých se emise testují, EGR nijak neovlivňuje (je zavřený).
Ale od nového roku se kontroluje i stav přes OBD2 a případná chyba funkčnosti EGR je důvodem vyhození od emisí.
Hlavním účelem EGR je sníení mnoství kyslíku v nasávaném vzduchu a tím sníení emisí NOx, mnoství sazí se při jeho otevření naopak zvyuje, ty pak zachytává FAP (viz Wikipedie).
Ano HDi s nefunkčním EGR prolo doteď emisemi bez problémů (vlastní zkuenost) - stavy, ve kterých se emise testují, EGR nijak neovlivňuje (je zavřený).
Ale od nového roku se kontroluje i stav přes OBD2 a případná chyba funkčnosti EGR je důvodem vyhození od emisí.
Hlavním účelem EGR je sníení mnoství kyslíku v nasávaném vzduchu a tím sníení emisí NOx, mnoství sazí se při jeho otevření naopak zvyuje, ty pak zachytává FAP (viz Wikipedie).
|
|
06.01.2016 22:16 -
Re: Motor po smrti
|
2905551
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Neviem ako ti to merali, ako su skuseni, ale urcite ak to merali spravne, tak by ti mali povedat, kde je chyba. Mas hodnoty jednotlivych valcov? Zalievali valce?
Podla mna je to blbost. Co rozvody?
Doma, 7-rocne auto, nabehane 300000, zhavice este z fabriky, minuly tyzden -17 a start bez problemov. Ale pochybujem, ze by tie zhavice boli funkcne.
Neviem ako ti to merali, ako su skuseni, ale urcite ak to merali spravne, tak by ti mali povedat, kde je chyba. Mas hodnoty jednotlivych valcov? Zalievali valce?
Podla mna je to blbost. Co rozvody?
Doma, 7-rocne auto, nabehane 300000, zhavice este z fabriky, minuly tyzden -17 a start bez problemov. Ale pochybujem, ze by tie zhavice boli funkcne.
|
|
07.01.2016 18:35 -
Re: Motor po smrti
|
2905735
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pjotri, vechno patně. patní mechanici, ádné zkuenosti s PSA a Citroenama, u tebe minimum znalostí o těchto autech a ani jsi tu toho moc nepřečetl. Jinak bys věděl alespoň základy.
No, nevadí, nemusí číst a něco znát, ale musí teda alespoň poslechnout rady zkuených. A nejlepí radu ti dal Hanz397. Poslechni ho a najdi si mechanika, který se Citroenama iví, nejlíp Cé pětkama. Nebo ti tu tvoji káru ti mechanici od Audin pohřbí a jetě ti nalejou do hlavy, e tě vlastně zachránili.
Poblí Brna by o někom mohl vědět PATaMAT - .link.
nebo LukiC5 - .link.
v Praze jruze - .link.
nebo v Pieanech jumep - .link.
Tihle "mechoi" ti nejen auto opraví, ale jetě tě i můou naučit, co a jak s ním má dělat a co a jak v něm funguje.
Pjotri, vechno patně. patní mechanici, ádné zkuenosti s PSA a Citroenama, u tebe minimum znalostí o těchto autech a ani jsi tu toho moc nepřečetl. Jinak bys věděl alespoň základy.
No, nevadí, nemusí číst a něco znát, ale musí teda alespoň poslechnout rady zkuených. A nejlepí radu ti dal Hanz397. Poslechni ho a najdi si mechanika, který se Citroenama iví, nejlíp Cé pětkama. Nebo ti tu tvoji káru ti mechanici od Audin pohřbí a jetě ti nalejou do hlavy, e tě vlastně zachránili.
Poblí Brna by o někom mohl vědět PATaMAT - http://www.c5club.cz/profiles/PATaMAT#.Vo6gglIj7f4
nebo LukiC5 - http://www.c5club.cz/profiles/Luki_C5#.Vo6hBlIj7f4
v Praze jruze - http://www.c5club.cz/profiles/jruze#.Vo6hJVIj7f4
nebo v Pieanech jumep - http://www.c5club.cz/profiles/jumep#.Vo6hblIj7f4
Tihle "mechoi" ti nejen auto opraví, ale jetě tě i můou naučit, co a jak s ním má dělat a co a jak v něm funguje.
|
|
08.01.2016 08:51 -
Re: Motor po smrti
|
2905887
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Mikra napsal(a): Pjotri, vechno patně. patní mechanici, ádné zkuenosti s PSA a Citroenama, u tebe minimum znalostí o těchto autech a ani jsi tu toho moc nepřečetl. Jinak bys věděl alespoň základy.
No, nevadí, nemusí číst a něco znát, ale musí teda alespoň poslechnout rady zkuených. A nejlepí radu ti dal Hanz397. Poslechni ho a najdi si mechanika, který se Citroenama iví, nejlíp Cé pětkama. Nebo ti tu tvoji káru ti mechanici od Audin pohřbí a jetě ti nalejou do hlavy, e tě vlastně zachránili.
Poblí Brna by o někom mohl vědět PATaMAT - .link.
nebo LukiC5 - .link.
v Praze jruze - .link.
nebo v Pieanech jumep - .link.
Tihle "mechoi" ti nejen auto opraví, ale jetě tě i můou naučit, co a jak s ním má dělat a co a jak v něm funguje.
Popř. mě napi SZ. Bydlím kousek od tebe a poradím ti kam jezdím do servisu já. Má to k němu jen 26km. Je to člověk co dělal ve značce a dělá C5 běně.
Popř. mě napi SZ. Bydlím kousek od tebe a poradím ti kam jezdím do servisu já. Má to k němu jen 26km. Je to člověk co dělal ve značce a dělá C5 běně.
|
|
08.01.2016 18:10 -
Re: Motor po smrti
|
2906042
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
A on je nějakej tajnej, nebo nemá rád práci, nebo se bojí velkýho návalu ... ?
Nemůe ho zveřejnit pro vechny? Nebo ho alespoň dát do C.C.C.A. ?
A on je nějakej tajnej, nebo nemá rád práci, nebo se bojí velkýho návalu ... ?
Nemůe ho zveřejnit pro vechny? Nebo ho alespoň dát do C.C.C.A. ? :nevim
|
|
| |
|
|