Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi
31.08.2015 21:22 - Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2855848
majsterkoo
Město: Chropyně, Auto: Počet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Čest Citroeňáci.

Řeším problém s kámošovou C5. Je to 2.0 HDi s asi 80kW. Před měsícem ještě jezdila bez sebemenších problémů, nikdy se nějak nekazila a nikdy s ní problémy nebyly. Bohužel, poslední měsíc si už nevím rady.

Před měsícem ke mě dojel známý, že mu nějak nejede auto. Přičina problému - prasklé vahadlo na ventilu. Vzhledem k ("asi") 350tkm se problém přisoudil opotřebení materiálu a vahadlo se vyměnilo. Při té příležitosti se shodila celá hlava, avšak žádný problém nebyl zjištěn, takže se vše smontovalo zpět a C5 krásně vrněla.
Za 14 dní opět nejela. Tentokrát problém s prasknutým hydroštelem. Vzhledem k tomu, že sousední bylo už taky načaté se vzhledem k najetým km chyba shodila na opotřebení materiálu a koupily se nové všechny hydroštely i vahadla. Vše se složila a C5 opět krásně vrněla.
Po pár dnech opět přestala. Znova zlomená vahadlo, tentokrát na ventile, kde bylo zlomené poprvé. Problém by mohl způsovat zakončení ventilu, o které se vahadlo opírá, viz FOTO. nebo je na vahadla jasně vidět vymlácený ďůlek, což bude nejspíš důvod rozletění vahadla. Čímž by se dal jednoduše problém přisoudit ventilu. Ovšem, nesedí důvod, proč praskl jeden hydroštel a jeden napraskl a proč to ještě před měsícem jezdilo několik let bez problémů.

Rozvody jsou v pořádku (snad jen jedna kladka, který má v klínku vůle asi necelého půl zubu, v tom ale problém nevidím, podle prospektů je tam tolerance až půl zubu), s vačkou by taky neměl být problém.

Takže pokud to shrnem - 2x zlomené stejné vahadlo a 2x křupnutý (pokaždé jiný) hydroštel.

Nesetkal se někdo s tímto problémem? Já si už opravdu nevím rady, co tomu je. Všechno se po důkladné prohlídce zdá v pořádku a nejde mi rozum, čím by to mohlo být způsobeno. Kdyby to měl způsobovat nestandardní tvar ventilu oproti ostatním, proč by to neudělalo už před rokem, dvouma, třema... a proč by prasknuli dva hydroštely úplně na jiným válci? Děkuji všem, co mi pomohou vyřešit tento obtížný problém, nebo přijdou s alespoň nějakou radou.

foto: .link.

//EDIT
Ještě mě napadá, že potom, co se teďkom vylomil znova ten hydroštel zaznamenala ECU chybu snímače na vačce - že by to s tím souviselo?

01.09.2015 18:42 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2856130
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
osobne si myslim ze vyklepane ventili, bolo to rozobrate cele a merana dlzka ventilov?

01.09.2015 21:37 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2856278
majsterkoo
Město: Chropyně, Auto: Počet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Po dlouhém bádání jsem otestoval jestli sedí značky na ventilech s HÚ a vypadá to, že to bylo na klice posunuté o zub. Tenhle problém jsem přehlídl, nebo rozvody seděly podle značek a motor fungoval za jízdy zcela normálně . Myslím, že problém by mohl vanout odtud.

Hlava byla po prvním prasknutí vahadla u pána, který hlavy opravuje a nic špatného kromě daného vahadla tam nenašel.

02.09.2015 19:37 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2856757
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ake znacky?
tu sa to zakolikovava

kazdopadne o zub je to uz na vykone a chode citit

02.09.2015 20:17 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2856774
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
O zub by to už ani nešlo. Vyhodí chybu synchronizácia kžuka vačka. Nie? Ak by to šlo vôbec pretoči...

03.09.2015 12:30 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2856993
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
toto je presne ze nevedomost pri robeni rozvodov

- motor zakolikovat ! (vzdy)
- potom nahodit remen, dosponovat a az potom dat remenicu spodnu

ta vola na tom koliku je prave na to aby sa mal kam remen nasponovat a nerozhodilo sa nastavenie rozvodu, ked sa utiahne remenica tak ta to pritiahne aby sa to nepretacalo

03.09.2015 12:57 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2857026
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Když jsem si dělal rozvody, sázel jsem na jistotu a lihovou fixou jsem si před sundáním starého řemene udělal na všech zubatých kolech (mimo pumpy) kolmou čáru přes kolo i řemen. Ze starého řemene po sundání překopíroval na nový a při nasazování jen zkontroloval, že čáry sedí. (+ zajištěné to bylo také, ale to už jen tak pro jistotu a kvůli dotažení řemenice).
Při takovémhle postupu se to nedá posunout o zub

03.09.2015 13:20 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2857044
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nevidim absolutny dovod znackovat (kym neni tak rozvod stavany) - to je podla mna amaterizmus a diletantstvo

03.09.2015 13:51 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2857073
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1302

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
nevidim absolutny dovod znackovat (kym neni tak rozvod stavany) - to je podla mna amaterizmus a diletantstvo


Si se nesetkal s benzínovým motorem 1,8 ; 2,0 ... kde je aretace kliky provedena dírou v obvodové části drážkované řemenice na drážku na boku motoru .... a tato stará řemenice má za léta používání posunutou na gumě vnější část oproti vnitřní ( díra v obvodu -a- drážka na klikovku ).
To pak když takto zaaretuješ, tak seš v Ř I  I.
A právě toto značení fixem tě od toho může ochránit ... Posunutou řemenici okem nepoznᚠ( bude vypadat úplně normálně ... ) pokud nebudeš mít vedle novou k porovnání.

.link.

.link.
.link.

.link.



03.09.2015 14:41 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2857091
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
setkal a mam na to pripravky ktore som tu dakde aj zakreslene nechal ked si niekto bude chcet spravit

co sa tyka remenice, ked sa vymeni za novu tak by to malo cele pasovat na novy system aretacie

03.09.2015 14:45 - Re: Praskající vahadla a hydroštely / C5 I 2.0 HDi 2857092
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
nevidim absolutny dovod znackovat (kym neni tak rozvod stavany) - to je podla mna amaterizmus a diletantstvo

Proč by ne, jak většina lidí ve fóru jsem opravdu v tomhle oboru amatér a diletant (což dle slovníku cizích slov není nijak hanlivé slovo .link. ) a ne profesionál jako ty
Takže když něco nedělám několikrát za měsíc jako ty, ale 1x za 5-10 let, tak jsem holt opatrnější.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator