 | |  |
23.02.2014 13:39 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2671164
|
|
Rio11
|
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|

|
Neznám novou elektronickou stabilizaci přívěsu, jak to funguje, ale z vlastní zkušenosti znám jedno. Rozhoupat vlek za sebou je otázkou pár nepozorných okamžiků. Srovnat to pak za sebou je fuška. Šlápnout na brzdu, to je stoprocentní průser, a nehoda na krku. Vlastní zkušenost. Jak psal jruze. Když se to rozhoupe a je k tomu možnost, tak podřadit a naložit tomu, tím vytáhnu vlek za sebou, ten se zklidní a pak můžu začít brzdit.
Neznám novou elektronickou stabilizaci přívěsu, jak to funguje, ale z vlastní zkušenosti znám jedno. Rozhoupat vlek za sebou je otázkou pár nepozorných okamžiků. Srovnat to pak za sebou je fuška. Šlápnout na brzdu, to je stoprocentní průser, a nehoda na krku. Vlastní zkušenost. Jak psal jruze. Když se to rozhoupe a je k tomu možnost, tak podřadit a naložit tomu, tím vytáhnu vlek za sebou, ten se zklidní a pak můžu začít brzdit.
|
|
23.02.2014 14:24 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2671171
|
|
jumep
|
|

|
to mas to iste ako ESP, ked si v smyku a stupis na brzdu tak mas pruser, kdezto esp ti tiez pribrzduje, je rozdiel celkovo brzdit a pribrzdovat urcite koleso ...
to mas to iste ako ESP, ked si v smyku a stupis na brzdu tak mas pruser, kdezto esp ti tiez pribrzduje, je rozdiel celkovo brzdit a pribrzdovat urcite koleso ...
|
|
23.02.2014 16:29 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2671199
|
|
Rio11
|
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|

|
To si nemyslím. Když začali dělat i elektronickou stabilitu přívěsu, tak je to přesně to o čem jsem mluvil. Naučíš se jezdit s normálním přívěsem bez elektroniky a zvládneš i problém. Naučíš se jezdit s podporou elektroniky a když si budeš myslet že ji borec co to umí, tak se dostaneš do problémů.
To si nemyslím. Když začali dělat i elektronickou stabilitu přívěsu, tak je to přesně to o čem jsem mluvil. Naučíš se jezdit s normálním přívěsem bez elektroniky a zvládneš i problém. Naučíš se jezdit s podporou elektroniky a když si budeš myslet že ji borec co to umí, tak se dostaneš do problémů.
|
|
23.02.2014 17:02 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2671208
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Bohužel, statistika neříká, že by nejvíc bourali začátečníci, nebo řidiči s malýma zkušenostma. Nejvíc nehod způsobí rádoby profíci, který si myslej, to co ty píšeš, že už to umí. A je jedno, jestli s elektronikou a nebo bez ní. Učit se s elektronikou snad ani nedá. Ta zasahuje až v krajních případech a k těm se začátečníci moc nedostávaj. Ti dělají chyby na křižovatkách, ale nezávodí. Jezdí připosraně a tak si u nich elektronika ani neškrtne. Max. tak ABS. A kterej nezkušenej řidič si připřáhne přívěs? A když už, tak pojede opatrně a bude brzdit provoz.
Elektronika je právě pro ty extrémy, pro profíky, kamioňáky a i závodníci používají kontrolu trakce.
Bohužel, statistika neříká, že by nejvíc bourali začátečníci, nebo řidiči s malýma zkušenostma. Nejvíc nehod způsobí rádoby profíci, který si myslej, to co ty píšeš, že už to umí. A je jedno, jestli s elektronikou a nebo bez ní. Učit se s elektronikou snad ani nedá. Ta zasahuje až v krajních případech a k těm se začátečníci moc nedostávaj. Ti dělají chyby na křižovatkách, ale nezávodí. Jezdí připosraně a tak si u nich elektronika ani neškrtne. Max. tak ABS. A kterej nezkušenej řidič si připřáhne přívěs? A když už, tak pojede opatrně a bude brzdit provoz.
Elektronika je právě pro ty extrémy, pro profíky, kamioňáky a i závodníci používají kontrolu trakce.
|
|
23.02.2014 17:16 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2671221
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
Je to hlavně bezpečnostní systém,jako ABS,ESP,ASR a hromada dalších vymožeností,které nám můžou zachránit i život,o tom to je,nebo máš představu,že sednem do starých aut,zapojíme přívěs a hurá na silnici si zkusit,co zvládnu a nadělat sobě nebo druhym problémy?Bez těchto bezpečnostních prvků se dnes nedá ani jezdit,sám jsem začínal se škodovkou 100vkou,ale když my vleze chodec v zimě ve městě před auto,myslíš že bez těchto systémů bych ho nesundal,to nemluvim o autech,co nedávájí přednost.No a jináč samozřejmě auto řídí každý sám,když někdo bude jezdit s přívěsem nebo bez něj jako prase,tak mu nepomůže žádný systém,o tom to není.
Je to hlavně bezpečnostní systém,jako ABS,ESP,ASR a hromada dalších vymožeností,které nám můžou zachránit i život,o tom to je,nebo máš představu,že sednem do starých aut,zapojíme přívěs a hurá na silnici si zkusit,co zvládnu a nadělat sobě nebo druhym problémy?Bez těchto bezpečnostních prvků se dnes nedá ani jezdit,sám jsem začínal se škodovkou 100vkou,ale když my vleze chodec v zimě ve městě před auto,myslíš že bez těchto systémů bych ho nesundal,to nemluvim o autech,co nedávájí přednost.No a jináč samozřejmě auto řídí každý sám,když někdo bude jezdit s přívěsem nebo bez něj jako prase,tak mu nepomůže žádný systém,o tom to není.
|
|
04.08.2014 08:19 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2721366
|
|
jruze
|
|

|
No ze zkušenosti můžu říct že se přívěs chová nejhůř v malé rychlosti a na špatném povrchu(do 60km/h).A trochu mne zklamalo biturbo+obytňák : díky jinému rozložení převodovky při dodržování povolené rychlosti znamená jet na volnoběh(nebo max 1200ot) což sice díky síle motoru jde,ale roste spotřeba páč to krmí naftou při sebemenším teréním převýšení aby to neztratilo rychlost(a nebo podřadit), no ideální rychlost pro motor je 110 - 120Km/h (???) takže jsem testoval ideální rychlost : ta se mi zdála být mezi 100 a 130Km/h - no nad 130Km/h nastává trochu problém při míjení kamiónu kdy tlaková vlna i přes stabilizaci(která ho sice nepustí do stran) ho docela rozhoupe v ose a je to trochu znát. ( vlek 7,5m,1300Kg jednoosa + tak 5-600Kg příslušenství). Takže ideální rychlost 120Km/h kdy je spotřeba 9L/100Km ,nemusí se podřazovat(krom Votičáku kdy mne nepustili (ti hňupové vidí auto s pytlem a nase... se do rychlého pruhu a nejedou) a musel jsem jít na 5. - né že by se to v 90.neuvezlo ale bylo to na hraně),zrychlení neznatelně pomalejší od samotného auta,ale čekal jsem tak o litr menší spotřebu.
No ze zkušenosti můžu říct že se přívěs chová nejhůř v malé rychlosti a na špatném povrchu(do 60km/h).A trochu mne zklamalo biturbo+obytňák : díky jinému rozložení převodovky při dodržování povolené rychlosti znamená jet na volnoběh(nebo max 1200ot) což sice díky síle motoru jde,ale roste spotřeba páč to krmí naftou při sebemenším teréním převýšení aby to neztratilo rychlost(a nebo podřadit), no ideální rychlost pro motor je 110 - 120Km/h (???) takže jsem testoval ideální rychlost : ta se mi zdála být mezi 100 a 130Km/h - no nad 130Km/h nastává trochu problém při míjení kamiónu:-)) kdy tlaková vlna i přes stabilizaci(která ho sice nepustí do stran) ho docela rozhoupe v ose a je to trochu znát. ( vlek 7,5m,1300Kg jednoosa + tak 5-600Kg příslušenství). Takže ideální rychlost 120Km/h kdy je spotřeba 9L/100Km ,nemusí se podřazovat(krom Votičáku kdy mne nepustili (ti hňupové vidí auto s pytlem a nase... se do rychlého pruhu a nejedou) a musel jsem jít na 5. - né že by se to v 90.neuvezlo ale bylo to na hraně),zrychlení neznatelně pomalejší od samotného auta,ale čekal jsem tak o litr menší spotřebu.;-)
|
|
04.08.2014 14:54 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2721652
|
|
stenly38
|
|
|
Moje jiízda s karavanem Elddis typhon 2000 cca 1200kg a citroen c5 2.0HDI r.v 2006 ideální rychlost 90km/h i když je otypován na 80km/h průměrná spotřeba 10.3,šestý stupeň ale vůbec nezařadím  Zatím cestujeme pouze po ČR mysleli jsme že dáme i Chorvatsko ale nevím jestli se to vyplatí s touto rychlostí platit v chorvatsku ještě dražší mýtné ???
Moje jiízda s karavanem Elddis typhon 2000 cca 1200kg a citroen c5 2.0HDI r.v 2006 ideální rychlost 90km/h i když je otypován na 80km/h průměrná spotřeba 10.3,šestý stupeň ale vůbec nezařadím :-((((:-d Zatím cestujeme pouze po ČR mysleli jsme že dáme i Chorvatsko ale nevím jestli se to vyplatí s touto rychlostí platit v chorvatsku ještě dražší mýtné ???
|
|
06.08.2014 01:10 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2722482
|
|
jardda
|
Město: Trhove sviny, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 109 |
|
|
A já si do teď myslel že karavan je o tom že zastavím kde se mi chce a ne že musím jet styl start cíl Pak mi by bylo jedno že jedu 80
A já si do teď myslel že karavan je o tom že zastavím kde se mi chce a ne že musím jet styl start cíl:-d Pak mi by bylo jedno že jedu 80;-)
|
|
20.09.2014 09:44 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2734214
|
|
Luki_C5
|
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|

|
S prazdnym platem na auta jezdim normalne 130. Vozik je na to staveny, ma tlumice, je novej takze vsechno jede jak po kolejich a za C6 to ani nepoznas. S nalozenym autem zalezi jen na presnem vyvazeni voziku.Kdyz si auto uvazes za vsechny 4 kola tak neni problem na rovne ceste 105-120. Sranda nastava na te nasi D1 kde jedes v omezeni v levym pruhu. Cekam kdy budou litat ty odrazky na tech betonovych svodidlech.
S prazdnym platem na auta jezdim normalne 130. Vozik je na to staveny, ma tlumice, je novej takze vsechno jede jak po kolejich a za C6 to ani nepoznas. S nalozenym autem zalezi jen na presnem vyvazeni voziku.Kdyz si auto uvazes za vsechny 4 kola tak neni problem na rovne ceste 105-120. Sranda nastava na te nasi D1 kde jedes v omezeni v levym pruhu. Cekam kdy budou litat ty odrazky na tech betonovych svodidlech.
|
|
20.09.2014 10:36 -
Re: Jízda s přívěsem
|
2734221
|
|
Luki_C5
|
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|

|
Ted jsme si vezli stresni vazniky na dilnu. Bylo to asi 4 tuny s vozikem (dvouplato 9,5 metru ) a tahli jsme to za Porsche Cayenne Turbo a 75km/h pohoda a v 80 km/h uz to byl adrenalin. Celou cestu jsme jeli na 4 ku a Tiptronic.
Vykon 450 koni a spotreba kolem 20 litru na sto.
Ted jsme si vezli stresni vazniky na dilnu. Bylo to asi 4 tuny s vozikem (dvouplato 9,5 metru ) a tahli jsme to za Porsche Cayenne Turbo a 75km/h pohoda a v 80 km/h uz to byl adrenalin. Celou cestu jsme jeli na 4 ku a Tiptronic.
Vykon 450 koni a spotreba kolem 20 litru na sto.
|
|
| |
|
|