| | |
08.07.2014 21:35 -
Okamitá spotřeba
|
2713924
|
|
Ladous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Zdravím, PC ukazuje podle mě nesmyslné hodnoty okamité spotřeby. Při brdění motorem klesá a na 0, tak to má být, při dojezdu ke křiovatce, volnoběh, spotřeba 5-6l/100...je to normální? Přičítá se taková spotřeba do průměrné?
Zdravím, PC ukazuje podle mě nesmyslné hodnoty okamité spotřeby. Při brdění motorem klesá a na 0, tak to má být, při dojezdu ke křiovatce, volnoběh, spotřeba 5-6l/100...je to normální? Přičítá se taková spotřeba do průměrné?
|
|
08.07.2014 22:13 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2713933
|
|
Henry
|
|
|
Na volnoběh mě ukazuje jen čárky, - - a kdy plachtím z kopce na neutrál , tak ukazuje 0,7 a 1,2l.
Na volnoběh mě ukazuje jen čárky, - - a kdy plachtím z kopce na neutrál :-( , tak ukazuje 0,7 a 1,2l.
|
|
08.07.2014 23:16 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2713957
|
|
jruze
|
|
|
Henry napsal(a): Na volnoběh mě ukazuje jen čárky, - - a kdy plachtím z kopce na neutrál , tak ukazuje 0,7 a 1,2l.
A kolik ti ukazuje kdy ,,plachtí" se studeným motorem?(musí vyzkouet hned po startu!!)- mohla by to být odpověď pro přízpěvek ,,5-6L"
A kolik ti ukazuje kdy ,,plachtí" se studeným motorem?(musí vyzkouet hned po startu!!)- mohla by to být odpověď pro přízpěvek ,,5-6L";-)
|
|
09.07.2014 02:52 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2713963
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Ladous napsal(a): Zdravím, PC ukazuje podle mě nesmyslné hodnoty okamité spotřeby. Při brdění motorem klesá a na 0, tak to má být, při dojezdu ke křiovatce, volnoběh, spotřeba 5-6l/100...je to normální? Přičítá se taková spotřeba do průměrné?
Při dojezdu na křiovatku ti to ukazuje poslední hodnotu, která byla naměřena při rychlosti nad 30km/h, pod 30km/h to ji nic neměří.
Ve skutečnosti má kadý při stání na křiovatce spotřebu 99999999999999...L/100km (nekonečně vysokou. (Počítač neukazuje spotřebu za hodinu.)
Při dojezdu na křiovatku ti to ukazuje poslední hodnotu, která byla naměřena při rychlosti nad 30km/h, pod 30km/h to ji nic neměří.
Ve skutečnosti má kadý při stání na křiovatce spotřebu 99999999999999...L/100km (nekonečně vysokou. (Počítač neukazuje spotřebu za hodinu.)
|
|
09.07.2014 07:25 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2713973
|
|
jruze
|
|
|
Tony_Z napsal(a): Při dojezdu na křiovatku ti to ukazuje poslední hodnotu, která byla naměřena při rychlosti nad 30km/h, pod 30km/h to ji nic neměří.
Ve skutečnosti má kadý při stání na křiovatce spotřebu 99999999999999...L/100km (nekonečně vysokou. (Počítač neukazuje spotřebu za hodinu.)
Momentální spotřeba je spotřeba daná jednotkou v dané situaci a poadavku řidiče (lápne na plyn - jednotka si to přebere a nastaví potřebnou dávku na poadavek ke zrychlení , lápne na brzdu - jednotka zareaguje a zavře dávku paliva) - momentálka je potřebný poadavek spotřeby pro danou situaci - né skutečná spotřeba a jestli je vysoká tak třeba proto e jednotka reaguje na situaci(třeba studený motor- kdy je větí dávka , nebo u nafty - regenerace FAP atd.. (několikrát jsem postřehl e při brdění motorem mi zůstala spotřeba na 8.-9.L místo 0,7L a nebo při jízdě kdy mívám +- 1,2L tak třeba 15L i víc - je tam poadavek na regeneraci a k tomu je potřeba abnormální dávka paliva ke sputění)
Momentální spotřeba je spotřeba daná jednotkou v dané situaci a poadavku řidiče (lápne na plyn - jednotka si to přebere a nastaví potřebnou dávku na poadavek ke zrychlení , lápne na brzdu - jednotka zareaguje a zavře dávku paliva) - momentálka je potřebný poadavek spotřeby pro danou situaci - né skutečná spotřeba a jestli je vysoká tak třeba proto e jednotka reaguje na situaci(třeba studený motor- kdy je větí dávka , nebo u nafty - regenerace FAP atd.. (několikrát jsem postřehl e při brdění motorem mi zůstala spotřeba na 8.-9.L místo 0,7L a nebo při jízdě kdy mívám +- 1,2L tak třeba 15L i víc - je tam poadavek na regeneraci a k tomu je potřeba abnormální dávka paliva ke sputění);-)
|
|
09.07.2014 07:57 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2713976
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ladous má benzín, take FAP nehrozí, ale u benzínů je to prý běný, e ukazuje trochu vyí spotřebu na volnoběh ne nafáci. Ale 7L je trochu moc.
Ladous má benzín, take FAP nehrozí, ale u benzínů je to prý běný, e ukazuje trochu vyí spotřebu na volnoběh ne nafáci. Ale 7L je trochu moc.
|
|
09.07.2014 14:54 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714087
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
jruze, přečti si mě jetě jednou, já se vyjařoval ke stání na místě....
Stání na místě nebo velmi nízká rychlost pod 30km/h:
Měl bys předevím vědět, e minimálně u C5 I palubní počítač funguje a od 30km/h. To znamená, e vekeré hodnoty při rychlosti 0km/h a 30km/h jsou bludy. Kdy budu brzdit a těsně před poklesem rychlosti pod 30km/h řádně prolápnu plyn, tak tam budu mít klidně 20L/100km.
Prostě stručně a jasně, na palubák se koukejte a od 30km/h, pod 30km/h, to jsou blbosti (máte to v manuálu od vozidla - C5 I) - některé kusy to moná mají, e se jim místo čísel zobrazí pomlčky - u těch to je ok a nemate to.
Volnoběh nad 30km/h.
Pokud má motor stejné podmínky (je ji zahřátý, je ve stejné kondici), potom ta spotřeba na volnoběh kolísá z toho důvodu, e ere stále stejně, aby se točil. - řekněme, e by dlabal na volnoběh 1L za hodinu. Potom pokud pojedete 50km/h, tak bude spotřeba na palubáku 1/0,5 = 2L/100km, v případě 120km/h to u bude jen 1/1,2 = 0,83L/100km.
edit: Pro fajnmejkry : spotřeba paliva motoru za hodinu je 1L, pokud se vozidlo bude pohybovat rychlostí 0,001km/h ( nebo 0km/h tedy bude stát ) -> 1/0,001 = 1000L/100Km (pěkná spotřeba) a pokud úplně stojí -> lim (x->0) 1/X = nekonečko -> spotřeba se blíí nekonečně vysoké.
Proto je třeba, aby při stání na místě nebo velmi nízké rychlosti byla zobrazována spotřeba hodinová - tedy počet litrů spotřebovaných motorem za hodinu (a né za ujetou vzdálenost), ale to minimálně C5 I neumí (nebo o tom nevím, e by to uměla - pokud by to dalo přes diag někde nastavit, tak sem stím )
jruze, přečti si mě jetě jednou, já se vyjařoval ke stání na místě.... ;-):-)))):palec
Stání na místě nebo velmi nízká rychlost pod 30km/h:
Měl bys předevím vědět, e minimálně u C5 I palubní počítač funguje a od 30km/h. To znamená, e vekeré hodnoty při rychlosti 0km/h a 30km/h jsou bludy. Kdy budu brzdit a těsně před poklesem rychlosti pod 30km/h řádně prolápnu plyn, tak tam budu mít klidně 20L/100km.
Prostě stručně a jasně, na palubák se koukejte a od 30km/h, pod 30km/h, to jsou blbosti (máte to v manuálu od vozidla - C5 I) - některé kusy to moná mají, e se jim místo čísel zobrazí pomlčky - u těch to je ok a nemate to.
Volnoběh nad 30km/h.
Pokud má motor stejné podmínky (je ji zahřátý, je ve stejné kondici), potom ta spotřeba na volnoběh kolísá z toho důvodu, e ere stále stejně, aby se točil. - řekněme, e by dlabal na volnoběh 1L za hodinu. Potom pokud pojedete 50km/h, tak bude spotřeba na palubáku 1/0,5 = 2L/100km, v případě 120km/h to u bude jen 1/1,2 = 0,83L/100km.
edit: Pro fajnmejkry : spotřeba paliva motoru za hodinu je 1L, pokud se vozidlo bude pohybovat rychlostí 0,001km/h ( nebo 0km/h tedy bude stát ) -> 1/0,001 = 1000L/100Km (pěkná spotřeba) a pokud úplně stojí -> lim (x->0) 1/X = nekonečko -> spotřeba se blíí nekonečně vysoké. :-)
Proto je třeba, aby při stání na místě nebo velmi nízké rychlosti byla zobrazována spotřeba hodinová - tedy počet litrů spotřebovaných motorem za hodinu (a né za ujetou vzdálenost), ale to minimálně C5 I neumí (nebo o tom nevím, e by to uměla - pokud by to dalo přes diag někde nastavit, tak sem stím ;-) )
|
|
09.07.2014 16:04 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714100
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Mikra napsal(a): Ladous má benzín, take FAP nehrozí, ale u benzínů je to prý běný, e ukazuje trochu vyí spotřebu na volnoběh ne nafáci. Ale 7L je trochu moc.
Ve skutečnosti je rozdíl ve spotřebě na volnoběh mezi dieselem a benzínem minimální (pohybuje se maximálně tak v desetinách l/100km). Jezdím oběma.
Ve skutečnosti je rozdíl ve spotřebě na volnoběh mezi dieselem a benzínem minimální (pohybuje se maximálně tak v desetinách l/100km). Jezdím oběma.
|
|
09.07.2014 16:38 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714104
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Spotřeba na volnoběh přece nejde měřit na kilometry! Počítač takové jednotky při vyřazeném kvaltu za jízdy můe ukazovat, ale věcně je to pitomost.
Skutečná spotřeba na volnoběh se měří na hodinu a bez klimatizace, topení a dalích spotřebičů je u motorů kolem dvou litrů u benzínu 0,8 l/h a dieselu 0,5-0,6 l/h.
Počítač při plachtění s vyřazeným kvaltem tuto hodnotu rozpočte podle toho jak rychle byste plachtěním danou rychlostí ujeli 100 km. Take to, co ukazuje počítač za spotřebu při plachtění silně závisí na tom, jak rychle plachtíte. Tudí kdy plachtíte stovkou, tak to ukazuje vlastně hodinovou spotřebu motoru, zkouel jsem u sebe a je to 0,6 l.
Spotřeba na volnoběh přece nejde měřit na kilometry! Počítač takové jednotky při vyřazeném kvaltu za jízdy můe ukazovat, ale věcně je to pitomost.
Skutečná spotřeba na volnoběh se měří na hodinu a bez klimatizace, topení a dalích spotřebičů je u motorů kolem dvou litrů u benzínu 0,8 l/h a dieselu 0,5-0,6 l/h.
Počítač při plachtění s vyřazeným kvaltem tuto hodnotu rozpočte podle toho jak rychle byste plachtěním danou rychlostí ujeli 100 km. Take to, co ukazuje počítač za spotřebu při plachtění silně závisí na tom, jak rychle plachtíte. Tudí kdy plachtíte stovkou, tak to ukazuje vlastně hodinovou spotřebu motoru, zkouel jsem u sebe a je to 0,6 l.
|
|
09.07.2014 17:41 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714106
|
|
jruze
|
|
|
vilous napsal(a): Spotřeba na volnoběh přece nejde měřit na kilometry! Počítač takové jednotky při vyřazeném kvaltu za jízdy můe ukazovat, ale věcně je to pitomost.
Skutečná spotřeba na volnoběh se měří na hodinu a bez klimatizace, topení a dalích spotřebičů je u motorů kolem dvou litrů u benzínu 0,8 l/h a dieselu 0,5-0,6 l/h.
Počítač při plachtění s vyřazeným kvaltem tuto hodnotu rozpočte podle toho jak rychle byste plachtěním danou rychlostí ujeli 100 km. Take to, co ukazuje počítač za spotřebu při plachtění silně závisí na tom, jak rychle plachtíte. Tudí kdy plachtíte stovkou, tak to ukazuje vlastně hodinovou spotřebu motoru, zkouel jsem u sebe a je to 0,6 l.
Okamitou spotřebu alespoň já chápu jako spotřebu potřebnou k dosaení určitého výkonu motoru, kterou určí ECU (a zobrazí jí na displeji)- registruje jí pořád i na volnoběh a i za stání(jen jí pod xxx rychlost nezobrazuje) - tak je to nakonfigurováno - z tohoto důvodu při dlouhém stání a volnoběných otáčkách motoru klesne celkový dojezd na mnoství paliva v nádri.(natankuj plnou nádr - bude mít dojezd třeba 1200Km - nech motor běet třeba do druhého dne - stav tacho bude mít stejný a dojezd se ti sníí třeba z 1200 na 800 Km - ECU si tyto údaje neustále přepočítává a to podle stylu jízdy a ze spoustu jiých parametrů (není problém vyjet s dojezdem třeba 100Km a po 1.Km mít dojed třeba 50Km a opačně třeba na dojezd 100Km odjet 50Km a mít dojezd 150Km,no od toho se odvíjí i průměrná spotřeba na ukazately 1. a 2. kde se zobrazují počet Km a průměrná spotřeba.
Tahle debata začíná být oničem - pokud tu chcete něco tvrdit tak si to alespoň vyzkouejte a nebo si o tom něco přečtěte v odborná literatůře o systémech řídících jednotek(ono se stačí podívat na graf spotřeby) A skutečná spotřeba je skutečná spotřeba a ECU si jí spočítá takovou jaká je a nepochopil jsem jakou roli v tom hraje klima - s klimou je jen větí protoe klima pro svou činnost potřebuje dejme tomu 5. Kw výkonu motoru(i toto je nastaveno v mapě ECU tek če jakmile zmáčkne tlačítko klimy i kdy je prázdná a nesepne tak ECU zvedne dávku paliva(to proto aby zamezila zakolísání otáček motoru směrem dolů - můe to být třeba jen 0,xL - jde to vysledovat v diag v měřených hodnotách) ECU sleduje jednotku ABS,AP,klima a dalí a podle toho upravuje dávku paliva.
Okamitou spotřebu alespoň já chápu jako spotřebu potřebnou k dosaení určitého výkonu motoru, kterou určí ECU (a zobrazí jí na displeji)- registruje jí pořád i na volnoběh a i za stání(jen jí pod xxx rychlost nezobrazuje) - tak je to nakonfigurováno - z tohoto důvodu při dlouhém stání a volnoběných otáčkách motoru klesne celkový dojezd na mnoství paliva v nádri.(natankuj plnou nádr - bude mít dojezd třeba 1200Km - nech motor běet třeba do druhého dne - stav tacho bude mít stejný a dojezd se ti sníí třeba z 1200 na 800 Km - ECU si tyto údaje neustále přepočítává a to podle stylu jízdy a ze spoustu jiých parametrů (není problém vyjet s dojezdem třeba 100Km a po 1.Km mít dojed třeba 50Km a opačně třeba na dojezd 100Km odjet 50Km a mít dojezd 150Km,no od toho se odvíjí i průměrná spotřeba na ukazately 1. a 2. kde se zobrazují počet Km a průměrná spotřeba.
Tahle debata začíná být oničem - pokud tu chcete něco tvrdit tak si to alespoň vyzkouejte a nebo si o tom něco přečtěte v odborná literatůře o systémech řídících jednotek(ono se stačí podívat na graf spotřeby);-) A skutečná spotřeba je skutečná spotřeba a ECU si jí spočítá takovou jaká je a nepochopil jsem jakou roli v tom hraje klima - s klimou je jen větí protoe klima pro svou činnost potřebuje dejme tomu 5. Kw výkonu motoru(i toto je nastaveno v mapě ECU tek če jakmile zmáčkne tlačítko klimy i kdy je prázdná a nesepne tak ECU zvedne dávku paliva(to proto aby zamezila zakolísání otáček motoru směrem dolů - můe to být třeba jen 0,xL - jde to vysledovat v diag v měřených hodnotách) ECU sleduje jednotku ABS,AP,klima a dalí a podle toho upravuje dávku paliva.
|
|
09.07.2014 19:06 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714129
|
|
mariov8
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Moje C5 za jízdy rychlostí nad 30km/h zobrazuje okamitou spotřebu jak ji přiblině, ale názorně, výe popisují Tony Z a vilous. S klesající rychlostí klesá přesnost a konstruktéři moudře rozhodli u mého vozidla tam zobrazovat pomlčky.
Mercedes co občas jezdím, na volnoběh za stání vozidla ukazuje tzv. hodinovou spotřebu = kolik L/paliva by vůz spálil pro udrení chodu motoru stojícího vozidla na hodinu v jednotkách L/h. Můe to nepatrně kolísat podle stupně zahřátí motoru (vnitřních odporů) a podle zatíení motoru (například klimatizací). U jedoucího zahřátého moderního vozidla je vliv klimatizace a překvapivě malý, tedy pokud se nebavíme o motorech do 1,6L a meních nebo atmosférických záehových, kde to cítit je. Mercedes při nízkých rychlostech ukazuje "za studena" okamitou spotřebu cca 40L/100km a je jasné, e spotřeba je vyí, ale nechceme děsit uivatele... 8-) Zasáhl programátor (či spíe marketing a management).
Palubní počítače za jízdy vdy zobrazují průměrnou spotřebu vypočtenou za posledních cca 10 min (2 nebo 5 či 1 min, dosaďte si co chcete dle tovární značky a modelu vozu, prostě za stanovený interval), přepočtenou na L/100km a je jedno co se s autem děje. Logicky tedy kdy budu z časového intervalu polovinu doby plachtit nebo brzdit motorem, poleze to dolů, ale kdy pojedu do kopců, poleze to nahoru. Dojezd se počítá analogicky jenom je to nepřímá úměra.
Technicky si řídící jednotka motoru opravdu primitivně počítá vechny vstřikovací dávky paliva a odečte předpokládaný přepad za stanovený časový interval a veme to ujetou vzdáleností za tento časový interval, jetě to pro jistotu koriguje korekčním faktorem... obvyklá přesnost je sice horí ne kdyby tam byly přesné průtokoměry, ale cena za těch pár řádků kódu dává fascinující přesnost a spolehlivost vs vynaloené prostředky.
Vechny auta co jsem měl a měli palubní počítač byly +/- 0,3L od hodnoty zjitěné dotankováním. A i zde pozor! Dle teploty například nafta relativně citelně mění svůj objem!!! Docela dost to udělá například u kamionu s Commonrailem (značný přepad a vysoká teplota zpětně do nádre přiváděného paliva). ani tak nejde o to, e by se ovlivnila spotřeba (řídící jednotka si objem paliva pro vstřikovač koriguje i dle teplot), ale jde o to, kolik můete ke zbytku paliva dotankovat. Měřili jsme to a lítaly tam procenta! Kdy si vemete 1000L nádr je 5% na polovině nádre 25L rozdíl. Čerpací stanice by měli s korekcí objemu na normovanou teplotu pracovat (by asi omezeně), ale nejsem čerpadlář...
Co z toho vyplývá? Jedna nádr je nic (vypovídací hodnota 0), 10 nádrí začíná být pouitelný vzorek a takových 50 a 100, kdy známe jízdní styl a profil a délku tras je údaj relevatní pro srovnávání.
Moje C5 za jízdy rychlostí nad 30km/h zobrazuje okamitou spotřebu jak ji přiblině, ale názorně, výe popisují Tony Z a vilous. S klesající rychlostí klesá přesnost a konstruktéři moudře rozhodli u mého vozidla tam zobrazovat pomlčky.
Mercedes co občas jezdím, na volnoběh za stání vozidla ukazuje tzv. hodinovou spotřebu = kolik L/paliva by vůz spálil pro udrení chodu motoru stojícího vozidla na hodinu v jednotkách L/h. Můe to nepatrně kolísat podle stupně zahřátí motoru (vnitřních odporů) a podle zatíení motoru (například klimatizací). U jedoucího zahřátého moderního vozidla je vliv klimatizace a překvapivě malý, tedy pokud se nebavíme o motorech do 1,6L a meních nebo atmosférických záehových, kde to cítit je. Mercedes při nízkých rychlostech ukazuje "za studena" okamitou spotřebu cca 40L/100km a je jasné, e spotřeba je vyí, ale nechceme děsit uivatele... 8-) Zasáhl programátor (či spíe marketing a management).
Palubní počítače za jízdy vdy zobrazují průměrnou spotřebu vypočtenou za posledních cca 10 min (2 nebo 5 či 1 min, dosaďte si co chcete dle tovární značky a modelu vozu, prostě za stanovený interval), přepočtenou na L/100km a je jedno co se s autem děje. Logicky tedy kdy budu z časového intervalu polovinu doby plachtit nebo brzdit motorem, poleze to dolů, ale kdy pojedu do kopců, poleze to nahoru. Dojezd se počítá analogicky jenom je to nepřímá úměra.
Technicky si řídící jednotka motoru opravdu primitivně počítá vechny vstřikovací dávky paliva a odečte předpokládaný přepad za stanovený časový interval a veme to ujetou vzdáleností za tento časový interval, jetě to pro jistotu koriguje korekčním faktorem... obvyklá přesnost je sice horí ne kdyby tam byly přesné průtokoměry, ale cena za těch pár řádků kódu dává fascinující přesnost a spolehlivost vs vynaloené prostředky.
Vechny auta co jsem měl a měli palubní počítač byly +/- 0,3L od hodnoty zjitěné dotankováním. A i zde pozor! Dle teploty například nafta relativně citelně mění svůj objem!!! Docela dost to udělá například u kamionu s Commonrailem (značný přepad a vysoká teplota zpětně do nádre přiváděného paliva). ani tak nejde o to, e by se ovlivnila spotřeba (řídící jednotka si objem paliva pro vstřikovač koriguje i dle teplot), ale jde o to, kolik můete ke zbytku paliva dotankovat. :-) Měřili jsme to a lítaly tam procenta! Kdy si vemete 1000L nádr je 5% na polovině nádre 25L rozdíl. Čerpací stanice by měli s korekcí objemu na normovanou teplotu pracovat (by asi omezeně), ale nejsem čerpadlář...
Co z toho vyplývá? Jedna nádr je nic (vypovídací hodnota 0), 10 nádrí začíná být pouitelný vzorek a takových 50 a 100, kdy známe jízdní styl a profil a délku tras je údaj relevatní pro srovnávání.
|
|
09.07.2014 19:45 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714135
|
|
jruze
|
|
|
Palubní počítače za jízdy vdy zobrazují průměrnou spotřebu vypočtenou za posledních cca 10 min (2 nebo 5 či 1 min, dosaďte si co chcete dle tovární značky a modelu vozu, prostě za stanovený interval), přepočtenou na L/100km a je jedno co se s autem děje. Logicky tedy kdy budu z časového intervalu polovinu doby plachtit nebo brzdit motorem, poleze to dolů, ale kdy pojedu do kopců, poleze to nahoru. Dojezd se počítá analogicky jenom je to nepřímá úměra.
Technicky si řídící jednotka motoru opravdu primitivně počítá vechny vstřikovací dávky paliva a odečte předpokládaný přepad za stanovený časový interval a veme to ujetou vzdáleností za tento časový interval, jetě to pro jistotu koriguje korekčním faktorem... obvyklá přesnost je sice horí ne kdyby tam byly přesné průtokoměry, ale cena za těch pár řádků kódu dává fascinující přesnost a spolehlivost vs vynaloené prostředky.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Palubní počítač vypočítává spotřebu kadé 3. vteřiny, přesnost je daná dobou otevření vstřiku u kterého je dáno kolik za tu dobu projde přes trysku ( z tohoto důvodu se konfigurují vstřiky do řídící jednotky- pokud to neudělá běí a ho....)- přesnost ja dána stavem komponentů motoru a celého motoru jako takového.(přesnost ?? i blbá kalkulačka za 300,- dovede počítat mnoho desetiných míst po zadání údajů) - u se touto blbinou nebudu zatěovat - vím o čem píu(pokud si někdo bude přát můe se stavit přesvědčím ho prakticky - n= teoreticky)
Palubní počítače za jízdy vdy zobrazují průměrnou spotřebu vypočtenou za posledních cca 10 min (2 nebo 5 či 1 min, dosaďte si co chcete dle tovární značky a modelu vozu, prostě za stanovený interval), přepočtenou na L/100km a je jedno co se s autem děje. Logicky tedy kdy budu z časového intervalu polovinu doby plachtit nebo brzdit motorem, poleze to dolů, ale kdy pojedu do kopců, poleze to nahoru. Dojezd se počítá analogicky jenom je to nepřímá úměra.
Technicky si řídící jednotka motoru opravdu primitivně počítá vechny vstřikovací dávky paliva a odečte předpokládaný přepad za stanovený časový interval a veme to ujetou vzdáleností za tento časový interval, jetě to pro jistotu koriguje korekčním faktorem... obvyklá přesnost je sice horí ne kdyby tam byly přesné průtokoměry, ale cena za těch pár řádků kódu dává fascinující přesnost a spolehlivost vs vynaloené prostředky.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Palubní počítač vypočítává spotřebu kadé 3. vteřiny, přesnost je daná dobou otevření vstřiku u kterého je dáno kolik za tu dobu projde přes trysku ( z tohoto důvodu se konfigurují vstřiky do řídící jednotky- pokud to neudělá běí a ho....)- přesnost ja dána stavem komponentů motoru a celého motoru jako takového.(přesnost ?? i blbá kalkulačka za 300,- dovede počítat mnoho desetiných míst po zadání údajů) - u se touto blbinou nebudu zatěovat - vím o čem píu(pokud si někdo bude přát můe se stavit přesvědčím ho prakticky - n= teoreticky):-o
|
|
09.07.2014 20:35 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714137
|
|
Henry
|
|
|
jruze napsal(a): A kolik ti ukazuje kdy ,,plachtí" se studeným motorem?(musí vyzkouet hned po startu!!)- mohla by to být odpověď pro přízpěvek ,,5-6L"
Vyzkoueno - po 2OOm jízdy - studený motor - rychlost "plachtění" 60km/hod. - okamitá spotřeba 3,7l/100.
A kolik ti ukazuje kdy ,,plachtí" se studeným motorem?(musí vyzkouet hned po startu!!)- mohla by to být odpověď pro přízpěvek ,,5-6L";-)
Vyzkoueno - po 2OOm jízdy - studený motor - rychlost "plachtění" 60km/hod. - okamitá spotřeba 3,7l/100. :palec
|
|
09.07.2014 21:27 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714151
|
|
Ladous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HPi Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Henry napsal(a): jruze napsal(a): A kolik ti ukazuje kdy ,,plachtí" se studeným motorem?(musí vyzkouet hned po startu!!)- mohla by to být odpověď pro přízpěvek ,,5-6L"
Vyzkoueno - po 2OOm jízdy - studený motor - rychlost "plachtění" 60km/hod. - okamitá spotřeba 3,7l/100.
Já mám vyzkoueno, e při plachtění 60km/h mě ukazuje okamitou spotřebu 6l a takový nebo podobný údaj zůstane někdy na dispeji i po zastavení..a jestli tuto spotřebu, která je na volnoběh podle uvedených příspěvků nesmyslná, započítá PC do průměrné, tak potom je tento údaj nanic, protoe skutečná průměrná, o kterou si motor řekne, co jím proteče, musí být tedy nií..
Já mám vyzkoueno, e při plachtění 60km/h mě ukazuje okamitou spotřebu 6l a takový nebo podobný údaj zůstane někdy na dispeji i po zastavení..a jestli tuto spotřebu, která je na volnoběh podle uvedených příspěvků nesmyslná, započítá PC do průměrné, tak potom je tento údaj nanic, protoe skutečná průměrná, o kterou si motor řekne, co jím proteče, musí být tedy nií..
|
|
12.07.2014 17:34 -
Re: Okamitá spotřeba
|
2714756
|
|
mariov8
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
jruze napsal(a): Palubní počítače za jízdy vdy zobrazují průměrnou spotřebu vypočtenou za posledních cca 10 min (2 nebo 5 či 1 min, dosaďte si co chcete dle tovární značky a modelu vozu, prostě za stanovený interval), přepočtenou na L/100km a je jedno co se s autem děje. Logicky tedy kdy budu z časového intervalu polovinu doby plachtit nebo brzdit motorem, poleze to dolů, ale kdy pojedu do kopců, poleze to nahoru. Dojezd se počítá analogicky jenom je to nepřímá úměra.
Technicky si řídící jednotka motoru opravdu primitivně počítá vechny vstřikovací dávky paliva a odečte předpokládaný přepad za stanovený časový interval a veme to ujetou vzdáleností za tento časový interval, jetě to pro jistotu koriguje korekčním faktorem... obvyklá přesnost je sice horí ne kdyby tam byly přesné průtokoměry, ale cena za těch pár řádků kódu dává fascinující přesnost a spolehlivost vs vynaloené prostředky.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Palubní počítač vypočítává spotřebu kadé 3. vteřiny, přesnost je daná dobou otevření vstřiku u kterého je dáno kolik za tu dobu projde přes trysku ( z tohoto důvodu se konfigurují vstřiky do řídící jednotky- pokud to neudělá běí a ho....)- přesnost ja dána stavem komponentů motoru a celého motoru jako takového.(přesnost ?? i blbá kalkulačka za 300,- dovede počítat mnoho desetiných míst po zadání údajů) - u se touto blbinou nebudu zatěovat - vím o čem píu(pokud si někdo bude přát můe se stavit přesvědčím ho prakticky - n= teoreticky)
Jo má pravdu, mělo tam být sec, min je pro průměr.
Jo má pravdu, mělo tam být sec, min je pro průměr.
|
|
| |
|
|