| | |
26.12.2013 17:06 -
Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650525
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Dnes cestou z Moravy do Čech mi po najetí na dálnici (předtím cca 50 km okresek) zahlásila dvě kola nízký tlak. U první pumpy jsem dotlakoval a za chvíli opět stejná dvě kola. Dotlakovával jsem pak kadých cca 40 km jízdy po dálnici tyto dvě kola z 2 atm na 3. Čidla vdy začla signalizovat plus mínus 2 km stejně. Pak jsem vjel do Prahy a celou Prahu plus dalích 40 km po okreskách bez poklesu. Auto teď stojí a pneu vypadají dobře. V neděli se vracím a zítra bych chtěl s tím něco udělat, ale v pneuservisu asi nic nezjistí.
Dnes cestou z Moravy do Čech mi po najetí na dálnici (předtím cca 50 km okresek) zahlásila dvě kola nízký tlak. U první pumpy jsem dotlakoval a za chvíli opět stejná dvě kola. Dotlakovával jsem pak kadých cca 40 km jízdy po dálnici tyto dvě kola z 2 atm na 3. Čidla vdy začla signalizovat plus mínus 2 km stejně. Pak jsem vjel do Prahy a celou Prahu plus dalích 40 km po okreskách bez poklesu. Auto teď stojí a pneu vypadají dobře. V neděli se vracím a zítra bych chtěl s tím něco udělat, ale v pneuservisu asi nic nezjistí.
|
|
26.12.2013 17:33 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650538
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): V první řadě bych zkusil vyměnit ventily... Kdy se kolo točí,tak se ventil odstředivou silou ohýbá a čím jede rychlej,tím je víc ohnutej a je moný,e tím dochází k úniku.
tie su ale hlinikove, mne hlasi ze nemam kolesa kazdy den priblizne po 5km a potom 50km. kedze jazdim to iste, tak priblizne na tych istych miestach. tak asi ti preto nehlasilo, zda sa mi skor ze mas spatne cidla, resp. fakt ti pustaju? sak lacny pneumeric treba mat zo sebou
tie su ale hlinikove, mne hlasi ze nemam kolesa kazdy den priblizne po 5km a potom 50km. kedze jazdim to iste, tak priblizne na tych istych miestach. tak asi ti preto nehlasilo, zda sa mi skor ze mas spatne cidla, resp. fakt ti pustaju? sak lacny pneumeric treba mat zo sebou
|
|
26.12.2013 17:56 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650545
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Utíká to určitě, na pěti benzínkách jsem dotlakovával. I to bylo vidět a auto plavalo.
Utíká to určitě, na pěti benzínkách jsem dotlakovával. I to bylo vidět a auto plavalo.
|
|
26.12.2013 18:56 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650563
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jednou jsem mněl něco podobného,v mém případě nedrely ventilky.Také se dělo pouze za jízdy.
Jednou jsem mněl něco podobného,v mém případě nedrely ventilky.Také se dělo pouze za jízdy.
|
|
26.12.2013 19:04 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650564
|
|
Hanz 397
|
|
|
robo napsal(a): tie su ale hlinikove, mne hlasi ze nemam kolesa kazdy den priblizne po 5km a potom 50km. kedze jazdim to iste, tak priblizne na tych istych miestach. tak asi ti preto nehlasilo, zda sa mi skor ze mas spatne cidla, resp. fakt ti pustaju? sak lacny pneumeric treba mat zo sebou
No jo,vlastně,kdy mu to hlásí,má snímače a ty nemaji gumáky . Ale to nic nemění na tom,e vyměnit ventilky je to první,čím bych začal...Můe si to udělat sám u pumpy a sada ventilků stojí pár korun
No jo,vlastně,kdy mu to hlásí,má snímače a ty nemaji gumáky :-d. Ale to nic nemění na tom,e vyměnit ventilky je to první,čím bych začal...Můe si to udělat sám u pumpy a sada ventilků stojí pár korun ;-)
|
|
26.12.2013 19:56 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2650589
|
|
Martyn
|
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 25 |
|
|
To samé se mi stalo minulý týden a byl to opravdu vadný ventilek. Po výměně ventilku ve OK.
To samé se mi stalo minulý týden a byl to opravdu vadný ventilek. Po výměně ventilku ve OK.
|
|
29.12.2013 20:43 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2651843
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Výměna ventilků nepomohla. Někdy v listopadu mi montovali staré snímače s novýma neoriginálníma ventilkama (viz vlákno snímače). Vyjel jsem od té doby pouze 2x delí trasu, při první to nedělalo. Můu sám dotáhnout bez demontáe snímač? Tuím, e je tam nějaký malý dotahovací moment, mám strach, abych něco nezničil.
Výměna ventilků nepomohla. Někdy v listopadu mi montovali staré snímače s novýma neoriginálníma ventilkama (viz vlákno snímače). Vyjel jsem od té doby pouze 2x delí trasu, při první to nedělalo. Můu sám dotáhnout bez demontáe snímač? Tuím, e je tam nějaký malý dotahovací moment, mám strach, abych něco nezničil.
|
|
30.12.2013 11:11 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652027
|
|
C5stepan
|
|
|
Tak to není, bez auta není lépe. Ale čím víc "vychytávek", tím víc diskusních vláken. Prosím ve stručnosti vysvětlit jak vlastně čidlo pozná, e guma má místo 2,2 jen 2,1atm.
Tak to není, bez auta není lépe. Ale čím víc "vychytávek", tím víc diskusních vláken. Prosím ve stručnosti vysvětlit jak vlastně čidlo pozná, e guma má místo 2,2 jen 2,1atm:nevim.
|
|
30.12.2013 12:22 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652051
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Je to normální obvod napájený baterií - ivotnost baterie typicky 10 let. Elektronické meření tlaku probíhá obvykle pomocí tenzometrů. Tenká blána a na ní nanesené 4 tenkostěné odpory (vrstva odporového materiálu) zapojené do čtverce. Na dva protilehlé vrcholy čtverce je připojeno napětí, ze zbylých dvou se odebírá. Prohýbání blány se mění velikost odporů (natahují se a zuují = roste jejich odpor). Z rodílu přivedeného a odebraného napětí se dá odvodit tlak. No a pak je tam vysílačka, která tu hodnotu odporu (nebo přímo přepočteného na tlak) vysílá. A dále je tam mikroskopický spínač, který se sepne odstředivou silou (typicky 30-40 km/h), aby se ta baterka nevybíjela při stání auta.
Je to normální obvod napájený baterií - ivotnost baterie typicky 10 let. Elektronické meření tlaku probíhá obvykle pomocí tenzometrů. Tenká blána a na ní nanesené 4 tenkostěné odpory (vrstva odporového materiálu) zapojené do čtverce. Na dva protilehlé vrcholy čtverce je připojeno napětí, ze zbylých dvou se odebírá. Prohýbání blány se mění velikost odporů (natahují se a zuují = roste jejich odpor). Z rodílu přivedeného a odebraného napětí se dá odvodit tlak. No a pak je tam vysílačka, která tu hodnotu odporu (nebo přímo přepočteného na tlak) vysílá. A dále je tam mikroskopický spínač, který se sepne odstředivou silou (typicky 30-40 km/h), aby se ta baterka nevybíjela při stání auta.
|
|
30.12.2013 13:31 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652090
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Je na to příbuzné vlákno, ale kdy u píu:
Kadý snímač v kadém kole má logicky svoji baterinku. Aby to vydrelo přezouvání a jiné extrémní namáhání, tak je větinou součástí celého těla snímače a nemá cenu se ji pokusit měnit - mění se celý snímač tlaku. A kadý vysílá svůj vlastní identifikační kód. To aby přijímací jednotka (ta je v autě jedna pro vechny kola) nepřijímala signály z ostatních aut.
No a z toho důvodu se při instalaci nových snímačů do kol musí diagnostikou autu říci, jaké identifikační signály má přijímat - říká se tomu napárování.
Pokud tedy auto nepřijímá informace ze ádného kola, tak:
1. Vechna čidla ve vech kolech jsou kaput, třeba vybité baterky...
2. Nejsou napárována
3. Nejsou správného typu
4. Není snímání povoleno v konfiguraci auta (diagnostika)
5. Je něco podělaného na straně přijímače - to by se diag mělo odhalit
Je na to příbuzné vlákno, ale kdy u píu:
Kadý snímač v kadém kole má logicky svoji baterinku. Aby to vydrelo přezouvání a jiné extrémní namáhání, tak je větinou součástí celého těla snímače a nemá cenu se ji pokusit měnit - mění se celý snímač tlaku. A kadý vysílá svůj vlastní identifikační kód. To aby přijímací jednotka (ta je v autě jedna pro vechny kola) nepřijímala signály z ostatních aut.
No a z toho důvodu se při instalaci nových snímačů do kol musí diagnostikou autu říci, jaké identifikační signály má přijímat - říká se tomu napárování.
Pokud tedy auto nepřijímá informace ze ádného kola, tak:
1. Vechna čidla ve vech kolech jsou kaput, třeba vybité baterky...
2. Nejsou napárována
3. Nejsou správného typu
4. Není snímání povoleno v konfiguraci auta (diagnostika)
5. Je něco podělaného na straně přijímače - to by se diag mělo odhalit
|
|
30.12.2013 13:35 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652092
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Detektor detekuje pokles tlaku. Je mu jedno, kudy to uteklo.
Detektor detekuje pokles tlaku. Je mu jedno, kudy to uteklo.
|
|
30.12.2013 15:28 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652146
|
|
jumep
|
|
|
co sa tyka pripravy u faceliftu, pod klimou obcas najdes konektor nezapojeny, to je na DSG jednotku
operatorXM:
toto strasne tazko odhalis, lebo je to vyvolane len pri velkej odstredivej sile
cize najskor by som siel do pneuservisu a skusil vyzut a nazut (skontrolovat ulozenie a gumu) a potom ventilky tiez pretesnil
co sa tyka pripravy u faceliftu, pod klimou obcas najdes konektor nezapojeny, to je na DSG jednotku
operatorXM:
toto strasne tazko odhalis, lebo je to vyvolane len pri velkej odstredivej sile
cize najskor by som siel do pneuservisu a skusil vyzut a nazut (skontrolovat ulozenie a gumu) a potom ventilky tiez pretesnil
|
|
02.01.2014 00:53 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652947
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|
|
Pravděpodobně byly uvolněné snímače. Při vyích rychlostech snímač asi odstředivou silou vyosoval ventilek a tím vzikla netěsnost. Po nasazení ořechu jsem jen rukou dotáhl matici o jednu otočku. Pak jsem dal tak čtvrt otáčky s tyčkou. Utahovací moment je předepsaný 8 Nm, co je asi dost málo.
Pravděpodobně byly uvolněné snímače. Při vyích rychlostech snímač asi odstředivou silou vyosoval ventilek a tím vzikla netěsnost. Po nasazení ořechu jsem jen rukou dotáhl matici o jednu otočku. Pak jsem dal tak čtvrt otáčky s tyčkou. Utahovací moment je předepsaný 8 Nm, co je asi dost málo.
|
|
02.01.2014 09:03 -
Re: Ztráta tlaku v pneumatikách
|
2652973
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
operatorXM napsal(a): Pravděpodobně byly uvolněné snímače. Při vyích rychlostech snímač asi odstředivou silou vyosoval ventilek a tím vzikla netěsnost. Po nasazení ořechu jsem jen rukou dotáhl matici o jednu otočku. Pak jsem dal tak čtvrt otáčky s tyčkou. Utahovací moment je předepsaný 8 Nm, co je asi dost málo.
Na opravné sadě je psáno jen 5 Nm, a kdy se to utahovalo momenákem, tak to bylo opravdu maximum.
Moná má vyvejknutou těsnící gumičku ze vnitřku ráfku. Vím, e kdy jsem na čidlech měnil baterie, tak byla gumička ve velmi patném stavu a i ten kovový krouek, co je pod ní.
A jak mluví o tom, e se ti vyosoval ventilek, tak jsem měl něco podobného. Originál snímač naseděl na origo ráfku, točil se na ventilku na kadé straně snímače byla vůle několik milimetrů - dal jsem pod snímač oboustrannou pěnovou lepící pásku o síle 5 mm a u se nic ani nehlo
Na opravné sadě je psáno jen 5 Nm, a kdy se to utahovalo momenákem, tak to bylo opravdu maximum.
Moná má vyvejknutou těsnící gumičku ze vnitřku ráfku. Vím, e kdy jsem na čidlech měnil baterie, tak byla gumička ve velmi patném stavu a i ten kovový krouek, co je pod ní.
A jak mluví o tom, e se ti vyosoval ventilek, tak jsem měl něco podobného. Originál snímač naseděl na origo ráfku, točil se na ventilku na kadé straně snímače byla vůle několik milimetrů - dal jsem pod snímač oboustrannou pěnovou lepící pásku o síle 5 mm a u se nic ani nehlo :palec
|
|
| |
|
|