| | |
11.08.2010 07:41 -
Re: Porucha automatu ?
|
2352626
|
|
tomc
|
|
|
no podle mně se u 4HP20 filtr nachází pod deklem take výmněna není sloitá,ale u AL4 je uvnitř a musí se rozhodit celá almara výmněna oleje není tak naročná jak se píe a je lepí vymněnit po 2/3tkm dokud není pořadně propláchlá AP.
no podle mně se u 4HP20 filtr nachází pod deklem take výmněna není sloitá,ale u AL4 je uvnitř a musí se rozhodit celá almara:-o výmněna oleje není tak naročná jak se píe a je lepí vymněnit po 2/3tkm dokud není pořadně propláchlá AP.
|
|
11.08.2010 14:15 -
Re: Porucha automatu ?
|
2352640
|
|
tief
|
|
|
4hp20 u C5 je jina ako u XM / xantie
4hp20 u C5 je jina ako u XM / xantie
|
|
14.08.2010 21:09 -
Re: Porucha automatu ?
|
2353044
|
|
Michal8
|
Město: Příbram, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
diky za odpovedi
diky za odpovedi
|
|
28.08.2010 12:21 -
Re: Porucha automatu ?
|
2354011
|
|
Michal8
|
Město: Příbram, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Tak jsem po vymene oleje v AP a rad bych se s vami podelil o par skutecnosti.
Podle strucneho navodu od Darji jsem objednal olej a u kamarada v autoservisu se pustil do vymeny.(ma tam diagnostiku)
Vypustili jsme olej a nastalo prvni prekvapeni, vyteklo 3,75l cerneho oleje bez nijak zvlastniho zapachu.
Po naliti 3l oleje na kontrolnim sroubu nic, po doliti dalsiho litru stale nic a protoze jsem vic oleje nemel nastal problem.
V citroen servisu Drasov mi zdelili, ze olej ESSO do AP navedou a pouzivaji pouze TOTAL, sehnal jsem ho az v Peugeotu
kde rekli, ze do 4hp20 patri jedine ESSO.
Dolili jsme dalsi 0,15 a vse bylo spravne.
AP red vymenou radila nahoru brzo, dolu pozde a pri popojizdeni v kolone pocukavala. Po vymene vse v poradku,
krasne hladke prerazeni pri 2500ot/min.
Tak jsem po vymene oleje v AP a rad bych se s vami podelil o par skutecnosti.
Podle strucneho navodu od Darji jsem objednal olej a u kamarada v autoservisu se pustil do vymeny.(ma tam diagnostiku)
Vypustili jsme olej a nastalo prvni prekvapeni, vyteklo 3,75l cerneho oleje bez nijak zvlastniho zapachu.
Po naliti 3l oleje na kontrolnim sroubu nic, po doliti dalsiho litru stale nic a protoze jsem vic oleje nemel nastal problem.
V citroen servisu Drasov mi zdelili, ze olej ESSO do AP navedou a pouzivaji pouze TOTAL, sehnal jsem ho az v Peugeotu
kde rekli, ze do 4hp20 patri jedine ESSO.
Dolili jsme dalsi 0,15 a vse bylo spravne.
AP red vymenou radila nahoru brzo, dolu pozde a pri popojizdeni v kolone pocukavala. Po vymene vse v poradku,
krasne hladke prerazeni pri 2500ot/min.
|
|
28.08.2010 12:53 -
Re: Porucha automatu ?
|
2354013
|
|
C5stepan
|
|
|
Proto se to v protokolu značí jako "částečná výměna oleje". Z AP 4HP20 nelze vypustit vechen olej, vytečou cca 4 l a ty se nahradí novým olejem. Myslímk, e je to O.K.
Proto se to v protokolu značí jako "částečná výměna oleje". Z AP 4HP20 nelze vypustit vechen olej, vytečou cca 4 l a ty se nahradí novým olejem. Myslímk, e je to O.K.
|
|
29.08.2010 12:26 -
Re: Porucha automatu ?
|
2354051
|
|
jumep
|
|
|
K tomu sumu ktory vytvara citroen o vymene oleja v AP.
Maju skutocne pravdu, olej v AP sa nemeni, lebo sa to prakticky neda, skratka sa neda vsetok vypustit, ale v manualoch maju, ze olej sa kontroluje kazdych xy km.
Kontrola spociva v tom, ze sa vypusti olej ktory tam je a zhliadne sa jeho stav (opotrebenie, mnozstvo). Nakolko plati zasada, vypustenu kvapalinu nedavat do systemu s5, nalieva sa novy olej a upravuje sa jeho hladina.
Tj. v nasom ponimani je to vymena, v ich je to kontrola.
Bohuzial, povacsine oni ani tuto kontolu nerobia i ked ju maju v predpisoch, potom sa bezne stava ze v AP je malo oleja a tento je este pokovovany a prepaleny.
Co sa tyka ESSO, to ako fy uz neexistuje a prevzal ho TOTAL pod seba, pokial si pamatam, preto je mozne ze maju len TOTAL olej v citroene.
K tomu sumu ktory vytvara citroen o vymene oleja v AP.
Maju skutocne pravdu, olej v AP sa nemeni, lebo sa to prakticky neda, skratka sa neda vsetok vypustit, ale v manualoch maju, ze olej sa kontroluje kazdych xy km.
Kontrola spociva v tom, ze sa vypusti olej ktory tam je a zhliadne sa jeho stav (opotrebenie, mnozstvo). Nakolko plati zasada, vypustenu kvapalinu nedavat do systemu s5, nalieva sa novy olej a upravuje sa jeho hladina.
Tj. v nasom ponimani je to vymena, v ich je to kontrola.
Bohuzial, povacsine oni ani tuto kontolu nerobia i ked ju maju v predpisoch, potom sa bezne stava ze v AP je malo oleja a tento je este pokovovany a prepaleny.
Co sa tyka ESSO, to ako fy uz neexistuje a prevzal ho TOTAL pod seba, pokial si pamatam, preto je mozne ze maju len TOTAL olej v citroene.
|
|
29.08.2010 12:33 -
Re: Porucha automatu ?
|
2354054
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
idealni u cerstve koupeneho auta je vymenit olej 2x i vic x po sobe v kratkem case,cca 5000
nasledne cca co druhou vymenu oleje v motoru udelat i AP (cca 40 000)
idealni u cerstve koupeneho auta je vymenit olej 2x i vic x po sobe v kratkem case,cca 5000
nasledne cca co druhou vymenu oleje v motoru udelat i AP (cca 40 000)
|
|
01.09.2010 10:03 -
Teplotní čidlo
|
2354572
|
|
svejk
|
|
|
Ahoj vichni, olej v AM6 u mám nějaký ten měsíc vyměněn. Jetě k tomu co říkal mechanik v holetíně. Teplotní čidlo oleje v AM6 je asi kaput a na dotaz v citroenu v ČB mi slíbili, e se podívají kde tam je a kolik stojí. Pak mi napsali, e ádné extra čidlo nenali v dokumentaci a, e ASI bude buďto součástí svazku kabelů cca 4500,- nebo je součástí hydraulického bloku cca 30000,-. Je to moné. Nevíte někdo něco o tom čidle? Díííky
Ahoj vichni, olej v AM6 u mám nějaký ten měsíc vyměněn. Jetě k tomu co říkal mechanik v holetíně. Teplotní čidlo oleje v AM6 je asi kaput a na dotaz v citroenu v ČB mi slíbili, e se podívají kde tam je a kolik stojí. Pak mi napsali, e ádné extra čidlo nenali v dokumentaci a, e ASI bude buďto součástí svazku kabelů cca 4500,- nebo je součástí hydraulického bloku cca 30000,-. Je to moné. Nevíte někdo něco o tom čidle? Díííky:palec
|
|
01.09.2010 12:41 -
Re: Porucha automatu ?
|
2354586
|
|
Darja
|
|
|
Na konci toho kabelového svazku (2529N7) je čidlo. Ale přijde mi divný, e podle dokumentace ti neřeknou, co je to za čidlo.
Na konci toho kabelového svazku (2529N7) je čidlo. Ale přijde mi divný, e podle dokumentace ti neřeknou, co je to za čidlo.
|
|
18.11.2010 10:15 -
Re: Porucha automatu ?
|
2363014
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Tak jsem se nakonec sám pustil do výměny oleje v převodovce 4HP20 u mé V6 (r.v. 2002, najeto cca 160 000 km).
Koupil jsem na internetu 7 litrů oleje (na dvě výměny) MOBIL ATF LT 71141 (dříve ESSO) za 218,- Kč/l.
Před výměnou bychom se správně měli přesvědčit pomocí diagnostiky o absenci chybových hláení. Já jsem se o tom nemohl přesvědčit, páč jsem ji neměl k dispozici. Ovem já jsem dělal výměnu jako více méně preventivní, tzn. e před výměnou řadila převodovka celkem v pohodě a nevykazovala známky poruchy.
Výpustním roubem jsem vypustil 3,4 litru oleje, který byl černý jako bota, ale čuchově nejevil známky přepálení (voněl nebo spí smrděl jako nový).
Narouboval jsem výpuák zpět a naopak vyrouboval kontrolní roub. Demontoval jsem sestavu vzduchového filtru a roubovákem jsem vypáčil plastovou modrou krytku otvoru pro spojení s atmosférou na vrchu převodovky. Do dírky jsem strčil hadičku vhodné velikosti s trychtýřem na konci.
Nalil jsem tam asi 2,5 litru, ne začal olej vytékat kontrolní dírou. Pak jsem nastartoval motor a páku voliče jsem přesunul do vech poloh a nakonec ji nechal v poloze "P". Poté by se měl za chodu olej nalévat do doby ne začne zase vytékat. Já jsem tam nalil dalí 1 litr a i kdy jetě nevytékal víc jsem nelil, protoe by mi nezbylo na druhou výměnu.
Kontrolní otvor jsem potom ucpal ucpanou hadičkou a čekal a se olej v převodovce ohřeje na nějakých 55 stupňů. Teplotu jsem kontroloval tak, e jsem vdy chvilku vyndal hadičku a do kontrolního otvoru strčil teploměr. A teplota oleje dosáhla oněch 55 stupňů, hadičku jsem tam ji nevracel a jenom měřil teplotu (přitom vytéká přebytečný olej) a při teplotě asi 60 stupňů jsem zarouboval kontrolní roub (to jsem se jetě pěkně spálil o rozpálený výfuk, který je u V6 proklatě blízko kontrolního roubu).
Celé to trvalo asi jednu hodinu a po výměně se řazení subjektivně zlehčilo.
Tak jsem se nakonec sám pustil do výměny oleje v převodovce 4HP20 u mé V6 (r.v. 2002, najeto cca 160 000 km).
Koupil jsem na internetu 7 litrů oleje (na dvě výměny) MOBIL ATF LT 71141 (dříve ESSO) za 218,- Kč/l.
Před výměnou bychom se správně měli přesvědčit pomocí diagnostiky o absenci chybových hláení. Já jsem se o tom nemohl přesvědčit, páč jsem ji neměl k dispozici. Ovem já jsem dělal výměnu jako více méně preventivní, tzn. e před výměnou řadila převodovka celkem v pohodě a nevykazovala známky poruchy.
Výpustním roubem jsem vypustil 3,4 litru oleje, který byl černý jako bota, ale čuchově nejevil známky přepálení (voněl nebo spí smrděl jako nový).
Narouboval jsem výpuák zpět a naopak vyrouboval kontrolní roub. Demontoval jsem sestavu vzduchového filtru a roubovákem jsem vypáčil plastovou modrou krytku otvoru pro spojení s atmosférou na vrchu převodovky. Do dírky jsem strčil hadičku vhodné velikosti s trychtýřem na konci.
Nalil jsem tam asi 2,5 litru, ne začal olej vytékat kontrolní dírou. Pak jsem nastartoval motor a páku voliče jsem přesunul do vech poloh a nakonec ji nechal v poloze "P". Poté by se měl za chodu olej nalévat do doby ne začne zase vytékat. Já jsem tam nalil dalí 1 litr a i kdy jetě nevytékal víc jsem nelil, protoe by mi nezbylo na druhou výměnu.
Kontrolní otvor jsem potom ucpal ucpanou hadičkou a čekal a se olej v převodovce ohřeje na nějakých 55 stupňů. Teplotu jsem kontroloval tak, e jsem vdy chvilku vyndal hadičku a do kontrolního otvoru strčil teploměr. A teplota oleje dosáhla oněch 55 stupňů, hadičku jsem tam ji nevracel a jenom měřil teplotu (přitom vytéká přebytečný olej) a při teplotě asi 60 stupňů jsem zarouboval kontrolní roub (to jsem se jetě pěkně spálil o rozpálený výfuk, který je u V6 proklatě blízko kontrolního roubu).
Celé to trvalo asi jednu hodinu a po výměně se řazení subjektivně zlehčilo.
Přílohy: vypustak.jpg ( 821670b ) - kontrolni_otvor.jpg ( 704106b ) - nalevani.jpg ( 661653b ) - teplomer.jpg ( 425838b ) - Esso ATF LT71141.doc ( 28672b ) - |
|
22.11.2012 22:01 -
Re: Porucha automatu ?
|
2524477
|
|
gogogogo
|
Město: Oreany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACK | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Zdravím,som tu nový a mám automat AL4 2.0 HDi 80 Kw.Niekedy sa mi stane pri akcelerácii na 2-hom alebo 3-om stupni automatu aj v sekvenčnom reime ako-keby preklzoval.Javý sa to ako keď mýka spojka na manuále.Po ubratí plynu a následnom preradení hore alebo dole je zas vetko O.K. a do ďalej prudkej akcelerácii.Ete som olej nemenil,ale skoro budem.
Je v AL4 funkcia ako pri Mitsubischi OVER-DRIVE?
OVER-DRIVE sa v Mitsu pouíva na ahanie akých prívesov (OVER-DRIVE je volitežná na páke automatu v Pajero 3,0i)
Zdravím,som tu nový a mám automat AL4 2.0 HDi 80 Kw.Niekedy sa mi stane pri akcelerácii na 2-hom alebo 3-om stupni automatu aj v sekvenčnom reime ako-keby preklzoval.Javý sa to ako keď mýka spojka na manuále.Po ubratí plynu a následnom preradení hore alebo dole je zas vetko O.K. a do ďalej prudkej akcelerácii.Ete som olej nemenil,ale skoro budem.
Je v AL4 funkcia ako pri Mitsubischi OVER-DRIVE?:nevim
OVER-DRIVE sa v Mitsu pouíva na ahanie akých prívesov (OVER-DRIVE je volitežná na páke automatu v Pajero 3,0i)
|
|
23.11.2012 11:32 -
Re: Porucha automatu ?
|
2524582
|
|
tief
|
|
|
1. ked si nemenil olej tak sa nediv ... zkus a uvidis, vecsinou je ale uz pozde, na AL4 casto zlobi regulacny hydroblok
2) overdrive je v podstate uzamknutie hydromenica, nie je to na tahanie tazkych veci ani na mitsu ani na pajere ani nikde, je to naopak na rychlu konstantnu jazdu po dialnici, AL4 je elektronicky riadena prevodovka s dynamickym zamykanim takze si sama urci co a jak a kde sa ma zamknut podla zateze a momentu motora ...
1. ked si nemenil olej tak sa nediv ... zkus a uvidis, vecsinou je ale uz pozde, na AL4 casto zlobi regulacny hydroblok
2) overdrive je v podstate uzamknutie hydromenica, nie je to na tahanie tazkych veci ani na mitsu ani na pajere ani nikde, je to naopak na rychlu konstantnu jazdu po dialnici, AL4 je elektronicky riadena prevodovka s dynamickym zamykanim takze si sama urci co a jak a kde sa ma zamknut podla zateze a momentu motora ...
|
|
23.11.2012 15:51 -
Re: Porucha automatu ?
|
2524677
|
|
gogogogo
|
Město: Oreany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACK | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Ďakujem tief za odpoveď,u viem čo je OVER-DRIVE.Uviedol si ma do obrazu.
Napíem,keď mi jumep vymení olej či sa niečo zmení
Ďakujem tief za odpoveď,u viem čo je OVER-DRIVE.Uviedol si ma do obrazu.
Napíem,keď mi jumep vymení olej či sa niečo zmení ;-)
|
|
03.12.2013 19:39 -
Re: Porucha automatu ?
|
2643137
|
|
gogogogo
|
Město: Oreany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi PACK | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Ahoj vetci.
Nevie mi niekto poradi čo znamená porucha číslo 2 na AL4?Dalí riadok na lexii ukazoval nejaký poruchový kód 47.
Ďakujem za rady.
Ahoj vetci.
Nevie mi niekto poradi čo znamená porucha číslo 2 na AL4?Dalí riadok na lexii ukazoval nejaký poruchový kód 47.
Ďakujem za rady.
|
|
| |
|
|