| | |
30.05.2012 18:22 -
netesnos turba na C5
|
2481241
|
|
vrato
|
Město: Preov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Zdravím vechny
dnes jsem objevil očernělé turbo a po otření sazí to vypadá e zřejmě někde profukuje v horní části telesa.
Motor 1,6 HDI, 80kW FAP, 155 000 km , chod bez nedostatků, nemáte radu co s tím?
Díky za info
vrato
Zdravím vechny
dnes jsem objevil očernělé turbo a po otření sazí to vypadá e zřejmě někde profukuje v horní části telesa.
Motor 1,6 HDI, 80kW FAP, 155 000 km , chod bez nedostatků, nemáte radu co s tím?
Díky za info
vrato
|
|
30.05.2012 22:02 -
Re: netesnos turba na C5
|
2481307
|
|
jumep
|
|
|
je to dost normalny problem 1.6 a niekde vo fore sa uz o tom pisalo
1. bud mas pricpaty fap a tlak plynov vali cez turbo (chce to pozret v diagnostike stav fapu)
2. casta pricina, ako je pripojeny fap o turbo - v tomto spoji to prefukuje
- oficialne riesenie je specialna paska
- neoficialne riesenie je kupit pastu na vyfuky, ocistit to, zamazat pastou (aby nevosla do vyfuku ale len na spoj) a zlozit
ofic:
Přítomnost sazí v blízkosti turbodmychadla
PODMÍNKY VÝSKYTU :
1. PÙVOD
patná montá spojovací objímky mezi výstupem turbíny turbodmychadla a výfukovým potrubím.
2. OPRAVA
POZOR : Nevyměňovat turbodmychadlo
POZOR : Neměnit filtr pevných částic
Čtení kódů závad.
Ověření těsnosti v oblasti přípojek výfuku .
2.1. Potřebné díly
1 Upevňovací pásek(Označení ND 1713 74).
2.2. Čtení kódů závad
Poznámka : Aktualizovat počítač, je-li číslo OPR nií ne 10462
Provést čtení kódů závad :
Za přítomnosti kódu závady P0420 : Projet vozidlo k dosaení regenerace filtru pevných částic ; Očistit saze ( v "a")
V případě nepřítomnosti kódu závady P0420 : Instalovat nejnovějí program řídicího počítače motoru, který je přítomen na serveru pro poprodejní servis ; Provést zásah
2.3. Zásah
Demontovat upevňovací rouby tepelného títu kolektoru a katalyzátoru/filtru pevných částic a vyklopit jej.
Pohledem ověřit, zda je přítomen únik spalin v oblasti spojovací objímky mezi turbodmychadlem a katalyzátorem/filtrem pevných částic (1) (zejména v oblasti průchodu utahovacího roubu objímky ) .
V případě úniku :
Ověřit řádné umístění objímky na kuelu
Ověřit, e kuel výfukového potrubí je dobře umístěn ve V turbodmychadla
Je-li objímka patně umístěna : Povolit 2 upevňovací rouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
POZOR : K této operaci kompletně demontovat tepelný tít a přípojku měření tlaku na výstupu filtru pevných částic
Demontovat pásek .
Namontovat nový upevňovací pásek .
Utáhnout roub upevňovacího pásku momentem 2.5 dan.m.
Opět utáhnout 2 upevňovací rouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
Namontovat tepelný tít .
U motorů se samostatným filtrem pevných částic můe být zjitěn únik v oblasti stahovací objímky na spojení mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic.
Ověřit správné ustavení polohy.
Dotáhnout roub objímky momentem 2.0 daN.m (Je-li třeba) .
je to dost normalny problem 1.6 a niekde vo fore sa uz o tom pisalo
1. bud mas pricpaty fap a tlak plynov vali cez turbo (chce to pozret v diagnostike stav fapu)
2. casta pricina, ako je pripojeny fap o turbo - v tomto spoji to prefukuje
- oficialne riesenie je specialna paska
- neoficialne riesenie je kupit pastu na vyfuky, ocistit to, zamazat pastou (aby nevosla do vyfuku ale len na spoj) a zlozit
ofic:
Přítomnost sazí v blízkosti turbodmychadla
PODMÍNKY VÝSKYTU :
1. PÙVOD
patná montá spojovací objímky mezi výstupem turbíny turbodmychadla a výfukovým potrubím.
2. OPRAVA
POZOR : Nevyměňovat turbodmychadlo
POZOR : Neměnit filtr pevných částic
Čtení kódů závad.
Ověření těsnosti v oblasti přípojek výfuku .
2.1. Potřebné díly
1 Upevňovací pásek(Označení ND 1713 74).
2.2. Čtení kódů závad
Poznámka : Aktualizovat počítač, je-li číslo OPR nií ne 10462
Provést čtení kódů závad :
Za přítomnosti kódu závady P0420 : Projet vozidlo k dosaení regenerace filtru pevných částic ; Očistit saze ( v "a")
V případě nepřítomnosti kódu závady P0420 : Instalovat nejnovějí program řídicího počítače motoru, který je přítomen na serveru pro poprodejní servis ; Provést zásah
2.3. Zásah
Demontovat upevňovací rouby tepelného títu kolektoru a katalyzátoru/filtru pevných částic a vyklopit jej.
Pohledem ověřit, zda je přítomen únik spalin v oblasti spojovací objímky mezi turbodmychadlem a katalyzátorem/filtrem pevných částic (1) (zejména v oblasti průchodu utahovacího roubu objímky ) .
V případě úniku :
Ověřit řádné umístění objímky na kuelu
Ověřit, e kuel výfukového potrubí je dobře umístěn ve V turbodmychadla
Je-li objímka patně umístěna : Povolit 2 upevňovací rouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
POZOR : K této operaci kompletně demontovat tepelný tít a přípojku měření tlaku na výstupu filtru pevných částic
Demontovat pásek .
Namontovat nový upevňovací pásek .
Utáhnout roub upevňovacího pásku momentem 2.5 dan.m.
Opět utáhnout 2 upevňovací rouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
Namontovat tepelný tít .
U motorů se samostatným filtrem pevných částic můe být zjitěn únik v oblasti stahovací objímky na spojení mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic.
Ověřit správné ustavení polohy.
Dotáhnout roub objímky momentem 2.0 daN.m (Je-li třeba) .
|
|
12.06.2012 10:31 -
Re: netesnos turba na C5
|
2483535
|
|
vrato
|
Město: Preov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 10 |
|
|
Zdravím vechny
take po kontrole je turbo OK, a celý problém byl v netesné objímce od FAP filtru, s kterou se hýbalo v rámci výměny spojky. Banalita ale já měl málem infarkt kdy jsem zvednul kapotu. Díky tepelnému títu jdou saze směrem na turbo a to potom vypadá jako viď obrázek. Pro mne to byla nová skuenost, take dávám do fóra pro ty kt. to nepoznají.
vem hezký den
vrato
Zdravím vechny
take po kontrole je turbo OK, a celý problém byl v netesné objímce od FAP filtru, s kterou se hýbalo v rámci výměny spojky. Banalita ale já měl málem infarkt kdy jsem zvednul kapotu. Díky tepelnému títu jdou saze směrem na turbo a to potom vypadá jako viď obrázek. Pro mne to byla nová skuenost, take dávám do fóra pro ty kt. to nepoznají.
vem hezký den
vrato
Přílohy: DSC01061.JPG | Stáhnout | Zobrazit ( 613647b ) - Černé turbo , 1,6 HDI , 80kW+FAP.Staeno:153x. |
|
08.10.2012 21:03 -
Re: netesnos turba na C5
|
2511495
|
|
JanJohan
|
|
|
Ja som teraz kupil od brata C5. auto ma 70000 km a uz menene turbo, egr, spojku, klimu. och. tak som dufal, ze uz to bude ok. nema ani 2000 km s novym turbom, a uz v jeho okoli cierne sadze. dufam teda, ze to bude tento isty problem. ale aby to robilo tak skoro preboha ?? co mi realne hrozi vlastne ??
Ja som teraz kupil od brata C5. auto ma 70000 km a uz menene turbo, egr, spojku, klimu. och. tak som dufal, ze uz to bude ok. nema ani 2000 km s novym turbom, a uz v jeho okoli cierne sadze. dufam teda, ze to bude tento isty problem. ale aby to robilo tak skoro preboha ?? co mi realne hrozi vlastne ?? :nevim
|
|
08.10.2012 21:09 -
Re: netesnos turba na C5
|
2511508
|
|
jumep
|
|
|
lepsie pohladaj, je to tu popisovane, zle upevneny fap k turbu
a olej v tom "motore" men max 15000
lepsie pohladaj, je to tu popisovane, zle upevneny fap k turbu
a olej v tom "motore" men max 15000
|
|
| |
|
|