| | |
21.06.2012 15:45 -
Cinkani ve svodech, 2.0 16V
|
2486445
|
|
djudas
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Ahoj,
nejsem prilis technik, a rad bych se optal fora jestli nema nekdo zkusenosti s chrasticimi svody vyfuku.
mam Citroen C5 I 2002, 2.0 16V LPG, Automat.
Auto me prislo celkem hlucne a porad jsem mel pocit jako by byl vyfuk spatny, nakonec se nam po urcitem badani podarilo mozna nalezt pricinu onoho divneho zvuku. Je to jako cinkani, ci drnceni v prostoru motoru.
Dle vseho zvuk jde ze svodu, ve kterych je nejaky plech rozdelujici vyvod na ctyri casti (patrne ke kazdemu valci). Je mozne ze nejaky plech je uvolneny. Chtel jsem se optat jestli tu nekdo nemenil svody, ci by neporadil jak se daji odmontovat (preci jenom me prijde ze tam neni uplne dobry pristup a nejsem si uplne jist jestli se to vubec nejak jednoduse da). Rad by jsem to pripadne nechal zkontrolovat nebo zavarit. Bojim se vsak jestli se kvuli tomu nemusi rozebirat pulka auta
Moc dekuju za jakekoliv rady.
Ahoj,
nejsem prilis technik, a rad bych se optal fora jestli nema nekdo zkusenosti s chrasticimi svody vyfuku.
mam Citroen C5 I 2002, 2.0 16V LPG, Automat.
Auto me prislo celkem hlucne a porad jsem mel pocit jako by byl vyfuk spatny, nakonec se nam po urcitem badani podarilo mozna nalezt pricinu onoho divneho zvuku. Je to jako cinkani, ci drnceni v prostoru motoru.
Dle vseho zvuk jde ze svodu, ve kterych je nejaky plech rozdelujici vyvod na ctyri casti (patrne ke kazdemu valci). Je mozne ze nejaky plech je uvolneny. Chtel jsem se optat jestli tu nekdo nemenil svody, ci by neporadil jak se daji odmontovat (preci jenom me prijde ze tam neni uplne dobry pristup a nejsem si uplne jist jestli se to vubec nejak jednoduse da). Rad by jsem to pripadne nechal zkontrolovat nebo zavarit. Bojim se vsak jestli se kvuli tomu nemusi rozebirat pulka auta :-)
Moc dekuju za jakekoliv rady.
|
|
21.06.2012 15:49 -
Re: Cinkani ve svodech, 2.0 16V
|
2486446
|
|
flyteSVK
|
|
|
Ked mi jumep menil lanovody k rucke, tak isiel dole vyfuk az od zvodov. Neviem teraz presne v ktorom mieste je ta spojka, ale islo to dole metrovou tycou, take to bolo zapecene
Takze da sa, s pouzitim trochu vacsieho nasilia.
Ked mi jumep menil lanovody k rucke, tak isiel dole vyfuk az od zvodov. Neviem teraz presne v ktorom mieste je ta spojka, ale islo to dole metrovou tycou, take to bolo zapecene :)
Takze da sa, s pouzitim trochu vacsieho nasilia.
|
|
21.06.2012 15:49 -
Re: Cinkani ve svodech, 2.0 16V
|
2486447
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Taky cinkám, za studena více, za tepla méně. Neřeím, je to u několik let stejné. Nyní mě to přehluuje výfuk, který se rozpadá
Taky cinkám, za studena více, za tepla méně. Neřeím, je to u několik let stejné. Nyní mě to přehluuje výfuk, který se rozpadá :-))
|
|
21.06.2012 17:56 -
Re: Cinkani ve svodech, 2.0 16V
|
2486466
|
|
jumep
|
|
|
ten hrmot v tych zvodoch je dost bezna zavada, akurat je to dost drahe
Hluk motoru typu "klepání" mezi 2000 ot/min a 3000 ot/min při zatíení, zahřátý motor
1. PÙVOD
Vnitřní deformace kolektoru výfuku.
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit kolektor výfuku.
V oddělení náhradních dílů si opatřit :
Kolektor výfuku, obj. č. PR 0341 J5 (301 EUR)
Těsnění kolektoru, obj. č. PR 0349 H8 (8 EUR)
Čas pro fakturaci 1.00 h.
podla toho casu je to nie na extra dlho ...
ten hrmot v tych zvodoch je dost bezna zavada, akurat je to dost drahe
Hluk motoru typu "klepání" mezi 2000 ot/min a 3000 ot/min při zatíení, zahřátý motor
1. PÙVOD
Vnitřní deformace kolektoru výfuku.
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Vyměnit kolektor výfuku.
V oddělení náhradních dílů si opatřit :
Kolektor výfuku, obj. č. PR 0341 J5 (301 EUR)
Těsnění kolektoru, obj. č. PR 0349 H8 (8 EUR)
Čas pro fakturaci 1.00 h.
podla toho casu je to nie na extra dlho ...
|
|
02.07.2012 12:53 -
Re: Cinkani ve svodech, 2.0 16V
|
2489481
|
|
djudas
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Ahoj vsichni,
nechci to zakriknout, ale zrejme se me podarilo potize s cinkanim vyresit. Nakonec jsem se rozhodl svody vyndat, plechovej kriz uvnitr jsem nechal privarit, nove tesneni pod svody (puvodni bylo ze dvou plechu, nove jen jeden, cena cca 200Kc) a po cinkani ani pamatky. Doufam ze to nejakej cas vydrzi a zase se to neuvolni.
Jinak pro nekoho kdo by se do toho chtel poustet, zkusim lehce popsat jak, alespon jak umim:
1. Odpojit vyfuk mezi svody a vlnovcem
2. Vyndat katalizator s vlnovcem ven (ja delal cely vyfuk, takze to slo stejne ven). Pokud nechcete vytocit lambda sondy, jde je odpojit u motoru (konektor se odpoji tak, ze se vytahne nahoru cerveny vrsek a konektor se rozpadne, blbe je ze kabel vede pod tepelnym stitem and vyfukem). Jinak jsme pak zjistili ze lambda sondy jdou vysroubovat celkem lehce (bali jsem se aby jsme neukroutili drat).
3. Odsroubovat svody (jde to i z poza motoru, nektere jsme delali dlouhym nastavcem ze spodu, vetsi paka). Matky jsou na steftech, ja je mel dost z oxidovane, tak to slo ven i se steftem. Tak jsme je ocistily a protahly zavitnikem.
4. Zavarit plechovy kriz na svodech na strane k vyfuku. U strany k motoru nic neni.
5. Pokud se vytocily stefty, dat zpet stefty.
6. Nasadit tesneni a dat zpet svody
Hotovo. Me a mym pomocnikum kteri me hodne pomohli to trvalo celkem dlouho (vetsi cast dne) a dost jsme se u toho natrapili. Verim ze ale sikovnejsi lidi s lepsi technikou by to mohli mit rychleji.
Snad to nekomu pomuze.
PS: na jednom starsim foru jsem nasel nekoho, kdo psal, ze cinkani delalo to stare tesneni slozene ze dvou plechu (v jednom valci je vetsi dira - nevim proc - a tam to tesneni je pekne napalene, protoze neni vyriznute presne podle te diry). Mozna se mezi to dostal bordel a cinkalo to. Kdo vi.
Ahoj vsichni,
nechci to zakriknout, ale zrejme se me podarilo potize s cinkanim vyresit. Nakonec jsem se rozhodl svody vyndat, plechovej kriz uvnitr jsem nechal privarit, nove tesneni pod svody (puvodni bylo ze dvou plechu, nove jen jeden, cena cca 200Kc) a po cinkani ani pamatky. Doufam ze to nejakej cas vydrzi a zase se to neuvolni.
Jinak pro nekoho kdo by se do toho chtel poustet, zkusim lehce popsat jak, alespon jak umim:
1. Odpojit vyfuk mezi svody a vlnovcem
2. Vyndat katalizator s vlnovcem ven (ja delal cely vyfuk, takze to slo stejne ven). Pokud nechcete vytocit lambda sondy, jde je odpojit u motoru (konektor se odpoji tak, ze se vytahne nahoru cerveny vrsek a konektor se rozpadne, blbe je ze kabel vede pod tepelnym stitem and vyfukem). Jinak jsme pak zjistili ze lambda sondy jdou vysroubovat celkem lehce (bali jsem se aby jsme neukroutili drat).
3. Odsroubovat svody (jde to i z poza motoru, nektere jsme delali dlouhym nastavcem ze spodu, vetsi paka). Matky jsou na steftech, ja je mel dost z oxidovane, tak to slo ven i se steftem. Tak jsme je ocistily a protahly zavitnikem.
4. Zavarit plechovy kriz na svodech na strane k vyfuku. U strany k motoru nic neni.
5. Pokud se vytocily stefty, dat zpet stefty.
6. Nasadit tesneni a dat zpet svody
Hotovo. Me a mym pomocnikum kteri me hodne pomohli to trvalo celkem dlouho (vetsi cast dne) a dost jsme se u toho natrapili. Verim ze ale sikovnejsi lidi s lepsi technikou by to mohli mit rychleji.
Snad to nekomu pomuze.
PS: na jednom starsim foru jsem nasel nekoho, kdo psal, ze cinkani delalo to stare tesneni slozene ze dvou plechu (v jednom valci je vetsi dira - nevim proc - a tam to tesneni je pekne napalene, protoze neni vyriznute presne podle te diry). Mozna se mezi to dostal bordel a cinkalo to. Kdo vi.
|
|
| |
|
|