| | |
08.05.2012 20:55 -
Olej v Peugeot 306
|
2475934
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Ahoj, resim ted dilema u manzelky auta, na P306 foru nejsou tak hbiti jako tady, tak si dovolim poprosit o nazor na toto :
Byl jsem rozhodnutej dat do auta 10W40, ale kdyz jsem zjistil, ze je tam samolepka s tim, ze tam ted byl 15W40, tak nevim. Motor ma nalitano 195.000km, tak nevim jestli tam dali ten hustsi olej aby se tolik nespotrebovaval nebo proc...
Co byste radili - 10 nebo 15W40 ?
Diky Dutch
Ahoj, resim ted dilema u manzelky auta, na P306 foru nejsou tak hbiti jako tady, tak si dovolim poprosit o nazor na toto :
Byl jsem rozhodnutej dat do auta 10W40, ale kdyz jsem zjistil, ze je tam samolepka s tim, ze tam ted byl 15W40, tak nevim. Motor ma nalitano 195.000km, tak nevim jestli tam dali ten hustsi olej aby se tolik nespotrebovaval nebo proc...
Co byste radili - 10 nebo 15W40 ?
Diky Dutch
|
|
08.05.2012 21:40 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2475956
|
|
miraltm
|
Město: Opočno u Loun, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 61 |
|
|
já do třistaestky dávám 10W40
já do třistaestky dávám 10W40
|
|
08.05.2012 21:52 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2475964
|
|
jumep
|
|
|
taka blba otazka, aky motor?
taka blba otazka, aky motor?
|
|
08.05.2012 23:03 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2475993
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Je, omlouvam se je to stara benzinova 1.6
Je, omlouvam se je to stara benzinova 1.6
|
|
08.05.2012 23:24 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2475996
|
|
jumep
|
|
|
do 1.4 zx som daval 10w40
skus to tam s kludom dat, ak to nebude zrat pokracuj v tom, prve intervali zniz
do 1.4 zx som daval 10w40
skus to tam s kludom dat, ak to nebude zrat pokracuj v tom, prve intervali zniz
|
|
09.05.2012 00:24 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476000
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
záleí na způsobu vyuívání auta, provozu, město, krátký cesty / dlouhý cesty atp. Ne olej, tak bych spí řeil interval výměny. To mi přijde zásadnějí ne jestli 10 nebo 15 ....
Kadopádně jak píe Jumep, při změně typu oleje musí zkrátit první intervaly - spí je brát jako takový proplach .... a do motoru jezdícího na minerál u plnou syntetiku nelít.
záleí na způsobu vyuívání auta, provozu, město, krátký cesty / dlouhý cesty atp. Ne olej, tak bych spí řeil interval výměny. To mi přijde zásadnějí ne jestli 10 nebo 15 ....
Kadopádně jak píe Jumep, při změně typu oleje musí zkrátit první intervaly - spí je brát jako takový proplach .... a do motoru jezdícího na minerál u plnou syntetiku nelít.
|
|
09.05.2012 07:18 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476004
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Ja se obaval spis o to aby se tam treba treba zmenou oleje nerozpustili nejaky usazeniny a neucpaly neco, interval dam klidne nizsi, dam 10W a uvidime, diky za rady
Ja se obaval spis o to aby se tam treba treba zmenou oleje nerozpustili nejaky usazeniny a neucpaly neco, interval dam klidne nizsi, dam 10W a uvidime, diky za rady
|
|
09.05.2012 09:42 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476040
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
ja by som to neriskoval a dal tam 15W.. tomu motoru to vobec neuskodi a budes mat pokoj....
ja by som to neriskoval a dal tam 15W.. tomu motoru to vobec neuskodi a budes mat pokoj....
|
|
09.05.2012 13:34 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476183
|
|
jumep
|
|
|
ja ked som svojho casu bral ZXko, isiel som nastavit ventili a tam bol strasny humus, asi tam niekto daval m6ad alebo co ...
daval som 10w40 a menil ho kazdych 10000 a spravil tak na tom motore 100000km
ja ked som svojho casu bral ZXko, isiel som nastavit ventili a tam bol strasny humus, asi tam niekto daval m6ad alebo co ...
daval som 10w40 a menil ho kazdych 10000 a spravil tak na tom motore 100000km
|
|
09.05.2012 13:45 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476199
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Risknu 10W40 a uvidime, doufam, ze nepadne motor
Risknu 10W40 a uvidime, doufam, ze nepadne motor
|
|
09.05.2012 15:06 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476285
|
|
vos.pe
|
|
|
to číslo pře W je o odolnosti oleje proti nízkým teplotám,nií číslo zimnějí olej,není to o druhu,ani kvalitě,čili ani očistících schopnostech.To za W je naopak o odolnosti proti vysokým teplotám.Proto je téměř jisté,e větí rozsah(vyí univerzálnost)=vyí cena.
to číslo pře W je o odolnosti oleje proti nízkým teplotám,nií číslo zimnějí olej,není to o druhu,ani kvalitě,čili ani očistících schopnostech.To za W je naopak o odolnosti proti vysokým teplotám.Proto je téměř jisté,e větí rozsah(vyí univerzálnost)=vyí cena.
|
|
09.05.2012 16:17 -
Re: Olej v Peugeot 306
|
2476325
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Zastaralé dělení oleje slovíčky minerální, polosyntetický a syntetický je mám ten dojem troku mimo. Můete si koupit klidně plnou syntetiku 15W40 a s minerálním olejem nebude mít nic sppolečného. (shrnutí čísla neoznačují zda-li jde o syntetiku nebo ne - dřívo to +/- odpovídalo)
jak píe vos.pe:
první číslo před W ( co se dá pro nae mazliky běně koupit 0-15W) - hustota oleje v chladu, čím nií číslo, tím je pouitelnějí při nízkých teplotách tuhne a později, motor se dříve promae.
Druhé číslo za W (W30-60) je stručně řečeno hustota při provozní teplotě, a zase čím nií číslo tím řidí. Třeba u 5W30 se oproti 5W40 udává, e díky němu má motor nií spotřebu, je to tím, e je řidí a motor se s ním nemusí tolik prát, druhá stránka věci je to, e při vyích okolních teplotách můe být i vyí pracovní teplota a olej jetě více řídne. Olejový film, kterým je pokrytá třecí plocha motoru se můe začít trhat a v momentech vznikat slepá nenamazaná místa, čím naopak ten motor trpí (spotřeba vs. ivotnost motoru).
Dutch: Pokud bys chtěl motoru udělat nejlépe tak 0W60 by byl ideál. Olej nesmí bejt moc hustej při startu v zimně a zároveň nesmí bejt moc řidkej při pracovní teplotě. Dej tam tu 10W40 oproti 15W40 bude rozdíl jen v zimě, e se ti při velkých mrazech rychleji promae motor. Nic tím nezkazí. A jestli jsi si 100% jistej, e ta 15W40 byl čistě minerální olej, tak se můe poohlédnou po čistě minerálním 10W40, ale myslím, e to je zbytečnost. Nalej tam Total Quartz 7000 10W40 jezdi .
(plno obchodů mate tím, e označují 15W40 jako čistě minerální olej, 10W40 jako polosyntetiku atd... ani by se koukli k výrobci, jestli to tak vůbec je, prostě zaběhnuté značení mezi lidma, které ji není pravda)
Zastaralé dělení oleje slovíčky minerální, polosyntetický a syntetický je mám ten dojem troku mimo. Můete si koupit klidně plnou syntetiku 15W40 a s minerálním olejem nebude mít nic sppolečného. (shrnutí čísla neoznačují zda-li jde o syntetiku nebo ne - dřívo to +/- odpovídalo)
jak píe vos.pe:
první číslo před W ( co se dá pro nae mazliky běně koupit 0-15W) - hustota oleje v chladu, čím nií číslo, tím je pouitelnějí při nízkých teplotách tuhne a později, motor se dříve promae.
Druhé číslo za W (W30-60) je stručně řečeno hustota při provozní teplotě, a zase čím nií číslo tím řidí. Třeba u 5W30 se oproti 5W40 udává, e díky němu má motor nií spotřebu, je to tím, e je řidí a motor se s ním nemusí tolik prát, druhá stránka věci je to, e při vyích okolních teplotách můe být i vyí pracovní teplota a olej jetě více řídne. Olejový film, kterým je pokrytá třecí plocha motoru se můe začít trhat a v momentech vznikat slepá nenamazaná místa, čím naopak ten motor trpí (spotřeba vs. ivotnost motoru).
Dutch: Pokud bys chtěl motoru udělat nejlépe tak 0W60 by byl ideál. :-) Olej nesmí bejt moc hustej při startu v zimně a zároveň nesmí bejt moc řidkej při pracovní teplotě. Dej tam tu 10W40 oproti 15W40 bude rozdíl jen v zimě, e se ti při velkých mrazech rychleji promae motor. Nic tím nezkazí. A jestli jsi si 100% jistej, e ta 15W40 byl čistě minerální olej, tak se můe poohlédnou po čistě minerálním 10W40, ale myslím, e to je zbytečnost. Nalej tam Total Quartz 7000 10W40 jezdi ;-).
(plno obchodů mate tím, e označují 15W40 jako čistě minerální olej, 10W40 jako polosyntetiku atd... ani by se koukli k výrobci, jestli to tak vůbec je, prostě zaběhnuté značení mezi lidma, které ji není pravda)
|
|
| |
|
|