| | |
31.01.2010 21:33 -
Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
1803430
|
|
avantime
|
Město: Rokycany, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Mám problém, e občas se mi "zasekne" plyn - není to ale ani pedálem, ani lankem - musí se zaseknout nějakým způsobem přímo krtící klapka (mám mechanicky ovládanou). Dřív pomohlo jen prolápnutí plynu a prudké putění, teď se naopak plyn zasekl cca 6000 otáček a musel jsem zastavit a vrátit klapku manuálně. Co se týká četnosti, stane se to 2krát z 500 najetých km, vdy to chvíli zlobí a pak OK. Obvykle na dálnici při tempu 100 a 130km. Nevíte čím by to mohlo být (při normálním vyzkouení klapka běhá OK a klade velký odpor, tzn. e zavírá dobře). Díky za Vae názory
Mám problém, e občas se mi "zasekne" plyn - není to ale ani pedálem, ani lankem - musí se zaseknout nějakým způsobem přímo krtící klapka (mám mechanicky ovládanou). Dřív pomohlo jen prolápnutí plynu a prudké putění, teď se naopak plyn zasekl cca 6000 otáček a musel jsem zastavit a vrátit klapku manuálně. Co se týká četnosti, stane se to 2krát z 500 najetých km, vdy to chvíli zlobí a pak OK. Obvykle na dálnici při tempu 100 a 130km. Nevíte čím by to mohlo být (při normálním vyzkouení klapka běhá OK a klade velký odpor, tzn. e zavírá dobře). Díky za Vae názory
|
|
31.01.2010 21:35 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
1803431
|
|
Darja
|
|
|
pedal nebo bovden
pedal nebo bovden
|
|
31.01.2010 21:36 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
1803433
|
|
jumep
|
|
|
presne toto mala svokra, tento motor, tento rocnik, robilo jej to v zime ....
po miernom zohriati sa to uvolnilo a zacalo chodit
sla s tym do servisu, kde jej povedali ze niekde bola voda a ta zamrzala ....
co je na tom pravdy netusim, bola v servise a viac som sa k tejto teme nevracal, odvtedy jej to chodi ok
presne toto mala svokra, tento motor, tento rocnik, robilo jej to v zime ....
po miernom zohriati sa to uvolnilo a zacalo chodit
sla s tym do servisu, kde jej povedali ze niekde bola voda a ta zamrzala ....
co je na tom pravdy netusim, bola v servise a viac som sa k tejto teme nevracal, odvtedy jej to chodi ok
|
|
31.01.2010 21:47 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
1803435
|
|
avantime
|
Město: Rokycany, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 3 |
|
|
To, e to byl bovden nebo roztřepené lanko jsem také myslel, ale není to tak - lanko jsem u dřív promazal, dnes jsem ho i dopojil od pedálu a ve jde naprosto lehce. Zamrzlou vodou to také nebude, protoe auto je garáované a vdy se mi to stalo tak po ujetí 40km na dálnici i kdy mrzlo i kdy bylo nad 0....diky
To, e to byl bovden nebo roztřepené lanko jsem také myslel, ale není to tak - lanko jsem u dřív promazal, dnes jsem ho i dopojil od pedálu a ve jde naprosto lehce. Zamrzlou vodou to také nebude, protoe auto je garáované a vdy se mi to stalo tak po ujetí 40km na dálnici i kdy mrzlo i kdy bylo nad 0....diky
|
|
25.03.2010 18:23 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
1807501
|
|
FrantaT
|
Město: atec, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Měl sem stejný problém .. motor na 7000 otáčkách a neel ubrat ... byla totálně "zasraná" krtící klapka .. rozebráno vyčitěno a lape jak hodinky
Měl sem stejný problém .. motor na 7000 otáčkách a neel ubrat ... byla totálně "zasraná" krtící klapka .. rozebráno vyčitěno a lape jak hodinky:palec
|
|
07.02.2012 22:39 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2448806
|
|
Rosta
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
Ahoj, psal jsem to do vlakna LPG, protoze jsem si myslel, ze to ma souvislost s plynem (tvrdili to v servisu), ale nejspis to tak nebude. Deje se nam to same, auto v tech mrazech ted po zhruba 20 minutach jizdy zacne samo zrychlovat az pres 6000 otacek na volnobeh a skoro to nejde ubrzdit. Jednou se mi to umoudrilo po chvili odstaveni a nekolikerem nastartovani u benzinky, v servisu nasli vodu u klapky plynu a vycistili. Podruhe nechalo za dva dny pritelkyni ve stychu na ceste do prace a to uz jsme ho do servisu radsi odtahli. Opet led u klapky.
Puvodni myslenka byla, ze spalovanim LPG vznika trochu vodni pary a ta se diky EGR dostava zpet do sani a mrzne. Ale to bych byl jediny plynar s touhle zavadou. Taky jsme meli zpuchrelou hadicku odvetrani motorove skrine, dali nam tam jinou, bilo-pruhlednou. A ted po chvili jizdy je videt, jak v ni kondenzuje voda. Pry se odparuje z oleje (vymenen ted v listopadu) a vubec to co zkondenzuje ve skrini motoru a nema to spojitost se spalinama. A odvest tu hadicku pod auto pry zmeni pomery v motoru a nemam to delat. Jak se te vody zbavim? Nebo vzdycky, kdyz bude mrznout, se ta klapka zasekne a my budeme muset do servisu?
Ahoj, psal jsem to do vlakna LPG, protoze jsem si myslel, ze to ma souvislost s plynem (tvrdili to v servisu), ale nejspis to tak nebude. Deje se nam to same, auto v tech mrazech ted po zhruba 20 minutach jizdy zacne samo zrychlovat az pres 6000 otacek na volnobeh a skoro to nejde ubrzdit. Jednou se mi to umoudrilo po chvili odstaveni a nekolikerem nastartovani u benzinky, v servisu nasli vodu u klapky plynu a vycistili. Podruhe nechalo za dva dny pritelkyni ve stychu na ceste do prace a to uz jsme ho do servisu radsi odtahli. Opet led u klapky.
Puvodni myslenka byla, ze spalovanim LPG vznika trochu vodni pary a ta se diky EGR dostava zpet do sani a mrzne. Ale to bych byl jediny plynar s touhle zavadou. Taky jsme meli zpuchrelou hadicku odvetrani motorove skrine, dali nam tam jinou, bilo-pruhlednou. A ted po chvili jizdy je videt, jak v ni kondenzuje voda. Pry se odparuje z oleje (vymenen ted v listopadu) a vubec to co zkondenzuje ve skrini motoru a nema to spojitost se spalinama. A odvest tu hadicku pod auto pry zmeni pomery v motoru a nemam to delat. Jak se te vody zbavim? Nebo vzdycky, kdyz bude mrznout, se ta klapka zasekne a my budeme muset do servisu?
|
|
07.02.2012 22:48 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2448809
|
|
jumep
|
|
|
skus tu: .link. si precitat
skus tu: http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/1805482-odvetranie-ventiloveho-veka/ si precitat
|
|
08.02.2012 06:59 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2448847
|
|
majkl275
|
Město: Jeseník, Auto: Citroën XM 2,1 Turbo D (80 kW) | Počet příspěvků: 13 |
|
|
měl jsem ten samý problém, nejprve před dvěmi lety, kdy jsem jel do servisu přezout gumy. Po přezutí gum se ji závada neprojevila. Nyní v sobotu teplota -27 st. Celsia, po 10 km jízda kolem potoka do 12 proc. stoupání v pohodě, e je to zaseklé moc nevadí, třeba to povolí, ale potom z kopce nic moc. Při - 22st. Celsia jsem pod pouličním osvětlením 20 minut opravoval a kdy se mi podařilo sundat kryt sání klapky do motoru, tak jsem koukal, e tam mám HROUDU LEDU. Na místě odstraněno a jelo se dál. Filtry měněny na podzim. Omlouvám se za nekvalitní foto. Take pokud ti v servise na nic nepřili, tak se to mezitím rozpustilo.
měl jsem ten samý problém, nejprve před dvěmi lety, kdy jsem jel do servisu přezout gumy. Po přezutí gum se ji závada neprojevila. Nyní v sobotu teplota -27 st. Celsia, po 10 km jízda kolem potoka do 12 proc. stoupání v pohodě, e je to zaseklé moc nevadí, třeba to povolí, ale potom z kopce nic moc. Při - 22st. Celsia jsem pod pouličním osvětlením 20 minut opravoval a kdy se mi podařilo sundat kryt sání klapky do motoru, tak jsem koukal, e tam mám HROUDU LEDU. Na místě odstraněno a jelo se dál. Filtry měněny na podzim. Omlouvám se za nekvalitní foto. Take pokud ti v servise na nic nepřili, tak se to mezitím rozpustilo.
Přílohy: 2012-02-04 05.02.23.jpg ( 570766b ) - led v klapce sání do motoru |
|
08.02.2012 15:47 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2449055
|
|
Rosta
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
Tak zatim jsem v tom stadiu, ze vim, ze je to obecna vada tohohle motoru a ze existuje reseni od Citroenu s opravnou vyhrivanou sadou pro severske zeme, co se namontuje ke klapce za bratru 8-9 tisic (diky Jumepe!). To se mi kvuli par dnum mrazu v roce nezda az tak malo, neziju za polarnim kruhem. Zas mit auto s timhle rizikem kdyz zacne mrznout nebo pojedu na hory taky neni uplne ono a tak proste premyslim co by mohlo jeste pomoct. Zatim se mi zamlouva reseni, co v jinem vlakne naznacil Hanz 397 (.link. ), totiz dat podel hadicky odvetrani nejaky topny drat a obalit to miralonem? Vyresilo by to zamrzani vody v te hadicce, takze by se mi nestalo ze by se tlacil olej ven kudy nema, ale nevim jestli by to vyresilo i zamrzani klapky plynu? Tu klapku uz tim vyhrivat nebudu, ale voda co se tam dostane taky nebude uplne studena. Je to reseni? Radsi se ptam nez zacnu laborovat..
Tak zatim jsem v tom stadiu, ze vim, ze je to obecna vada tohohle motoru a ze existuje reseni od Citroenu s opravnou vyhrivanou sadou pro severske zeme, co se namontuje ke klapce za bratru 8-9 tisic (diky Jumepe!). To se mi kvuli par dnum mrazu v roce nezda az tak malo, neziju za polarnim kruhem. Zas mit auto s timhle rizikem kdyz zacne mrznout nebo pojedu na hory taky neni uplne ono a tak proste premyslim co by mohlo jeste pomoct. Zatim se mi zamlouva reseni, co v jinem vlakne naznacil Hanz 397 (http://www.c5club.cz/diskuze/single/2447928-re-odvetranie-ventiloveho-veka/ ), totiz dat podel hadicky odvetrani nejaky topny drat a obalit to miralonem? Vyresilo by to zamrzani vody v te hadicce, takze by se mi nestalo ze by se tlacil olej ven kudy nema, ale nevim jestli by to vyresilo i zamrzani klapky plynu? Tu klapku uz tim vyhrivat nebudu, ale voda co se tam dostane taky nebude uplne studena. Je to reseni? Radsi se ptam nez zacnu laborovat..
|
|
08.02.2012 17:00 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2449107
|
|
jumep
|
|
|
no voda by mala byt trocha ohriata a tudiz by ju to malo vedet spracovat a nezamrznut
no voda by mala byt trocha ohriata a tudiz by ju to malo vedet spracovat a nezamrznut
|
|
16.02.2012 17:28 -
Re: Zaseklý plyn u 1.8 16V, r.v. 2002
|
2452007
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
na moji xantií 1,8 16v mě v těhle mrazech co byli zamrzala krticí klapka chvili jsem to nechalk jet bez selapnuti plynu a v pohodě ale budu muset vyčistit krticí klapku
na moji xantií 1,8 16v mě v těhle mrazech co byli zamrzala krticí klapka chvili jsem to nechalk jet bez selapnuti plynu a v pohodě ale budu muset vyčistit krticí klapku
|
|
| |
|
|