| | |
03.09.2011 15:40 -
Krátké vzdalenosti
|
2411502
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
Zdravím co můe spůsobovat dení nájezd 10km tam a zpět kdy bych si koupil 2,0HDi? jezdím aji po dalnici tak 20km tam a zpět ale to ne tak často. Co se můe stát s motorem při tak malém najezdu kilometru? dík moc za radu
Zdravím co můe spůsobovat dení nájezd 10km tam a zpět kdy bych si koupil 2,0HDi? jezdím aji po dalnici tak 20km tam a zpět ale to ne tak často. Co se můe stát s motorem při tak malém najezdu kilometru? dík moc za radu
|
|
03.09.2011 16:27 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411518
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nic. Já to tak v podstatě mám a nic se neděje. Důleitý je, nevytáčet motor za studena, protoe studený olej dostatečně nemae turbo. Tzn. pár km po startu netočit přes 2000ot.
Pokud bude jezdit jenom takto krátký vzdálenosti a ke vemu po městě a nebo v kolonách mezi vesnicema, tak se nedostane k vypálení FAPu a bude se ti přicpávat. To pozná tak, e auto ztratí výkon a bude si připadat, jako e jede 1000 MB a jetě s vlekem . K vypálení FAPu dochází přiblině jednou za nádr. Interval vypalování záleí na stupni zaneení FAPu a pohybuje se mezi 300 a 1000km . Při vypalování auto zapne některé spotřebiče a zvýí mnoství paliva, aby se FAP zahřál a saze v něm usazené shořely. Doporučuje se jet alespoň 5 minut rychlostí víc ne 60km/h a s vyíma otáčkama. V ideální případě si toho ani nevimne, auto tě na to nijak neupozorní. Jen kdy si náhodou vimne, e při jízdě z kopce a brdění motorem okamitá spotřeba neklesne na 0, ale drí se kolem 2 litrů, tak to právě probíhá regenerace FAPu a je dobré ji nechat dokončit. Take nezastavovat, pokračovat pokud mono do kopečka a po pár km si ověřit, jestli u je při brdění motorem spotřeba 0. Pokud regeneraci přeruí, spustí se po nastartování znova a dokončí se automaticky. Kdybys ji ale přeruoval pořád, nedoběhla by nikdy a FAP by se asi ucpal. Vypálení se dá spustit i diagnostikou, ale to se dělá v krajním případě. Vypadá to sloitě, ale není to tak. Prostě pokud auto alespoň jednou za nádr protáhne po lepí silnici pár km, tak si FAPu ani nevimne.
Nic. Já to tak v podstatě mám a nic se neděje. Důleitý je, nevytáčet motor za studena, protoe studený olej dostatečně nemae turbo. Tzn. pár km po startu netočit přes 2000ot.
Pokud bude jezdit jenom takto krátký vzdálenosti a ke vemu po městě a nebo v kolonách mezi vesnicema, tak se nedostane k vypálení FAPu a bude se ti přicpávat. To pozná tak, e auto ztratí výkon a bude si připadat, jako e jede 1000 MB a jetě s vlekem :-). K vypálení FAPu dochází přiblině jednou za nádr. Interval vypalování záleí na stupni zaneení FAPu a pohybuje se mezi 300 a 1000km . Při vypalování auto zapne některé spotřebiče a zvýí mnoství paliva, aby se FAP zahřál a saze v něm usazené shořely. Doporučuje se jet alespoň 5 minut rychlostí víc ne 60km/h a s vyíma otáčkama. V ideální případě si toho ani nevimne, auto tě na to nijak neupozorní. Jen kdy si náhodou vimne, e při jízdě z kopce a brdění motorem okamitá spotřeba neklesne na 0, ale drí se kolem 2 litrů, tak to právě probíhá regenerace FAPu a je dobré ji nechat dokončit. Take nezastavovat, pokračovat pokud mono do kopečka a po pár km si ověřit, jestli u je při brdění motorem spotřeba 0. Pokud regeneraci přeruí, spustí se po nastartování znova a dokončí se automaticky. Kdybys ji ale přeruoval pořád, nedoběhla by nikdy a FAP by se asi ucpal. Vypálení se dá spustit i diagnostikou, ale to se dělá v krajním případě. Vypadá to sloitě, ale není to tak. Prostě pokud auto alespoň jednou za nádr protáhne po lepí silnici pár km, tak si FAPu ani nevimne.
|
|
03.09.2011 18:52 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411534
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
a jak předejit tomu, aby se mi zanesly trysky vstřikovaci a kolik tak vydrí kilometru? a jak je drahá oprava? nevím, jestli se mě vyplatí těch asi 8000-10000 ročně, co uetřím na naftě jezdím trasu 7km mimo město a 3km vě městě jezdim z dědiny do města. Pořád se právě nemohu rozhodnout, jestli diesel nebo benzín
a jak předejit tomu, aby se mi zanesly trysky vstřikovaci a kolik tak vydrí kilometru? a jak je drahá oprava? nevím, jestli se mě vyplatí těch asi 8000-10000 ročně, co uetřím na naftě jezdím trasu 7km mimo město a 3km vě městě jezdim z dědiny do města. Pořád se právě nemohu rozhodnout, jestli diesel nebo benzín :nevim
|
|
03.09.2011 18:55 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411535
|
|
jumep
|
|
|
diesel omnoho lacnejsie zozenes, ries na nom potom castejsie servis a kedtak, zozen auto bez fapu ...
ak zbadas dobre benzinove auto (ver mi ze je ich strasne malo - dobrych), tak sa po nom pozri
zasa plati, nekupuj to sam ale sa dohodni s niekym z clubu co ma diagnostiku a pozna to auto, aby si nekupil absolutny srot
diesel omnoho lacnejsie zozenes, ries na nom potom castejsie servis a kedtak, zozen auto bez fapu ...
ak zbadas dobre benzinove auto (ver mi ze je ich strasne malo - dobrych), tak sa po nom pozri
zasa plati, nekupuj to sam ale sa dohodni s niekym z clubu co ma diagnostiku a pozna to auto, aby si nekupil absolutny srot
|
|
03.09.2011 22:46 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411604
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
ja pres prac. dny trapim hdi 2,5 km + 2,5 km zpet... snazim se nevytacet ... kazdy vikend nakupy 2 x 10km ...pak 1 mesicne 70 km... a i prwsto jsem chtel naftu...pac jednou za cas se jede nekam dal 300km+ ..nebo do cr 2000km a tam uz tu spotrebu pri fest nalozenym aute si uzivam
zrovna dnes vecer jsem musel jit regenerovat fap...uz od vcera mi cvakaly relatka a strilelo do vyfuku...tak jsem so pojezdil na dalnici
ja pres prac. dny trapim hdi 2,5 km + 2,5 km zpet... snazim se nevytacet ... kazdy vikend nakupy 2 x 10km ...pak 1 mesicne 70 km... a i prwsto jsem chtel naftu...pac jednou za cas se jede nekam dal 300km+ ..nebo do cr 2000km a tam uz tu spotrebu pri fest nalozenym aute si uzivam :-)
zrovna dnes vecer jsem musel jit regenerovat fap...uz od vcera mi cvakaly relatka a strilelo do vyfuku...tak jsem so pojezdil na dalnici:-d
|
|
04.09.2011 16:16 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411769
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
caute.citronek v lete to ma v pohode,ale co nato baterka v zime?????a hlane u diesela!
caute.citronek v lete to ma v pohode,ale co nato baterka v zime?????a hlane u diesela!:-o
|
|
04.09.2011 23:12 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411925
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
v zime nevim mam C5 od brezna... baterka nova hned pri koupi a pri tech mrazech v UK to nebude az takovy rozdil- zima-leto ...
v zime nevim mam C5 od brezna... baterka nova hned pri koupi a pri tech mrazech v UK to nebude az takovy rozdil- zima-leto ... ;-)
|
|
05.09.2011 06:40 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411933
|
|
Mamlas
|
|
|
Pista spis myslel, ze baterka pri takovych kratkych cestach musi dostat hodne zabrat. Casty starty, svetla, vetrak, dalsi spotrebice a skoro zadne dobijeni.
Pista spis myslel, ze baterka pri takovych kratkych cestach musi dostat hodne zabrat. Casty starty, svetla, vetrak, dalsi spotrebice a skoro zadne dobijeni.
|
|
05.09.2011 08:47 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411954
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
no u mně je to podobné, jezdím denně do práce 13 tam a 13 zpět, take jen o něco víc a baterka drí.
no u mně je to podobné, jezdím denně do práce 13 tam a 13 zpět, take jen o něco víc a baterka drí.
|
|
05.09.2011 09:17 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2411956
|
|
Darja
|
|
|
Mamlas napsal(a): Pista spis myslel, ze baterka pri takovych kratkych cestach musi dostat hodne zabrat. Casty starty, svetla, vetrak, dalsi spotrebice a skoro zadne dobijeni.
Dostává.... já přes zimu musela 1x na nabíječku, 5km do práce a zpět.... o víkendech delí trasy. A protočit zmrzlou v6
Na couračky po městě do 10km je podle mě ideál nějaká nákupní taka v benzínu. Kamarád jezdí do práce v takové kabelce na kolech, 1,0 obsah a na druhý křiovatce mu to hřeje
Dostává.... já přes zimu musela 1x na nabíječku, 5km do práce a zpět.... o víkendech delí trasy. A protočit zmrzlou v6 :-))
Na couračky po městě do 10km je podle mě ideál nějaká nákupní taka v benzínu. Kamarád jezdí do práce v takové kabelce na kolech, 1,0 obsah a na druhý křiovatce mu to hřeje :)
|
|
05.09.2011 23:14 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2412084
|
|
michal
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 249 |
|
|
ja chsi velky auto hlavně skrz rodinu mám xantií a spokojenej ale bezpečnost nic moc mám ji v 1,8 16V tak se rozhoduji mezi 2,0 16V benzín nebo 2,0HDi
ja chsi velky auto hlavně skrz rodinu mám xantií a spokojenej ale bezpečnost nic moc mám ji v 1,8 16V tak se rozhoduji mezi 2,0 16V benzín nebo 2,0HDi
|
|
07.09.2011 20:32 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2412407
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
Taky jezdim do/z práce 5 km ale o víkendech toho dost najezdim na delí trasy a občas i s vlekem. Proto pro mě 2.0HDI byla jasná volba. Je prima sledovat, e i kdy auto táhne 8m dlouhej a 700kg těkej krytej valník tak je spotřeba stále stejná, protoe ten vlek je za autem cítít pouze do kopce. Take je to o tom pečlivě si zváit, na co to auto kupuje a jak s ním chce jezdit. Od HDI přesto e jezdí dobře nečekej zamáčknutí do sedačky a prohrábnutí kol při lápnutí na plyn.
Taky jezdim do/z práce 5 km ale o víkendech toho dost najezdim na delí trasy a občas i s vlekem. Proto pro mě 2.0HDI byla jasná volba. Je prima sledovat, e i kdy auto táhne 8m dlouhej a 700kg těkej krytej valník tak je spotřeba stále stejná, protoe ten vlek je za autem cítít pouze do kopce. Take je to o tom pečlivě si zváit, na co to auto kupuje a jak s ním chce jezdit. Od HDI přesto e jezdí dobře nečekej zamáčknutí do sedačky a prohrábnutí kol při lápnutí na plyn. ;-)
|
|
29.10.2011 09:14 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2422098
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
přátelé můe mi někdo poradit.poloil jsem otázku do rubrikyptimální zacházení s motorem ale prý to tam nepatří.nemůu se vejít do spotřeby podle t.p.motám se 8,2-8,5l a pozdě spíná turbo-projevuje se turboefektem,někdy v nejmín vhodnou dobu-musel jsem brzdit abych nedal razítko autu předemnou.dost často turbo sepne po ujetí více jak 800metrů-nebo spíe dojde k turboefektu,auto najednou vystřelí vpřed...
přátelé můe mi někdo poradit.poloil jsem otázku do rubriky:Optimální zacházení s motorem ale prý to tam nepatří.nemůu se vejít do spotřeby podle t.p.motám se 8,2-8,5l a pozdě spíná turbo-projevuje se turboefektem,někdy v nejmín vhodnou dobu-musel jsem brzdit abych nedal razítko autu předemnou.dost často turbo sepne po ujetí více jak 800metrů-nebo spíe dojde k turboefektu,auto najednou vystřelí vpřed...
|
|
29.10.2011 10:27 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2422103
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
no to co popisuje, tak tohle se vechno za studeneho motoru, nemýlim-li se... ?!? Optimalni zacházeni jen nepodtáčet (kolem 1200 ot) a nevytáčet zastudena nad ~ 2000 ot, jestli má tuhle spotřebu branou jako město tak já jsem na 8,7l/100.. Snad tomu nelape zastudena na krk..
Víc psane v druhem přispěvku od Mikry.. zastudena olej dobře nemae turbo a a se pořřádne roztočí i s olejem tak hodne kopne, take nevytáčej zastudena.!
no to co popisuje, tak tohle se vechno za studeneho motoru, nemýlim-li se... ?!? Optimalni zacházeni jen nepodtáčet (kolem 1200 ot) a nevytáčet zastudena nad ~ 2000 ot, jestli má tuhle spotřebu branou jako město tak já jsem na 8,7l/100.. Snad tomu nelape zastudena na krk..:nevim
Víc psane v druhem přispěvku od Mikry.. zastudena olej dobře nemae turbo a a se pořřádne roztočí i s olejem tak hodne kopne, take nevytáčej zastudena.!
|
|
29.10.2011 11:00 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2422108
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
TheOne napsal(a): no to co popisuje, tak tohle se vechno za studeneho motoru, nemýlim-li se... ?!? Optimalni zacházeni jen nepodtáčet (kolem 1200 ot) a nevytáčet zastudena nad ~ 2000 ot, jestli má tuhle spotřebu branou jako město tak já jsem na 8,7l/100.. Snad tomu nelape zastudena na krk.. Víc psane v druhem přispěvku od Mikry.. zastudena olej dobře nemae turbo a a se pořřádne roztočí i s olejem tak hodne kopne, take nevytáčej zastudena.! děkuji něco podobného mě napadlo tak ted jak je chladněji nechávám motor běet chvilku(do3min)na volnoběh a zatím dokouřím cígo u auta ale rád vzpomínám na teplé dny+prohřátý motor jak vrněl a autko fičelo lehounce 120 a poitek....hmm paráda.
no to co popisuje, tak tohle se vechno za studeneho motoru, nemýlim-li se... ?!? Optimalni zacházeni jen nepodtáčet (kolem 1200 ot) a nevytáčet zastudena nad ~ 2000 ot, jestli má tuhle spotřebu branou jako město tak já jsem na 8,7l/100.. Snad tomu nelape zastudena na krk..:nevim Víc psane v druhem přispěvku od Mikry.. zastudena olej dobře nemae turbo a a se pořřádne roztočí i s olejem tak hodne kopne, take nevytáčej zastudena.! děkuji něco podobného mě napadlo tak ted jak je chladněji nechávám motor běet chvilku(do3min)na volnoběh a zatím dokouřím cígo u auta :-) ale rád vzpomínám na teplé dny+prohřátý motor jak vrněl a autko fičelo lehounce 120 a poitek....hmm paráda.
|
|
29.10.2011 11:44 -
Re: Krátké vzdalenosti
|
2422114
|
|
jumep
|
|
|
ako som ti uz tam napisal, oneskoreny zaber turba by som videl uplne v niecom inom
ak behas len po meste, tej spotrebe sa nediv, da sa este naucit mierne s tym jazdit a tym ponizit
ja ju s 2.2 - vsetci co boli v piestanoch na zraze vedia ako to tu vypada, pri pojazdoch 5km do mesta, zaparkovat, zhasnut .... 500presun, zhasnut ... 2km presun, zhasnut ... 60km za cely den robim okolo 8.1
chudak auto ... no ...
inak turbo zacina zaberat na 1500ot, ale to necitis, jeho poriadny a citelny zaber je 1800 - 2000ot.
ak ti to robi nieco ine, presun sa do spravneho vlakna (turbo) .. inak by som to povedal na problem s podtlakom, alebo vahou vzduchu
ako som ti uz tam napisal, oneskoreny zaber turba by som videl uplne v niecom inom
ak behas len po meste, tej spotrebe sa nediv, da sa este naucit mierne s tym jazdit a tym ponizit
ja ju s 2.2 - vsetci co boli v piestanoch na zraze vedia ako to tu vypada, pri pojazdoch 5km do mesta, zaparkovat, zhasnut .... 500presun, zhasnut ... 2km presun, zhasnut ... 60km za cely den robim okolo 8.1
chudak auto ... no ...
inak turbo zacina zaberat na 1500ot, ale to necitis, jeho poriadny a citelny zaber je 1800 - 2000ot.
ak ti to robi nieco ine, presun sa do spravneho vlakna (turbo) .. inak by som to povedal na problem s podtlakom, alebo vahou vzduchu
|
|
| |
|
|