Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje
18.09.2011 17:02 - Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414563
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Abych nemusel při každé výměně oleje , a že je to třikrát do roka , sundávat složitě kryt pod motorem a pak ho montovat , udělal jsem si v něm "otvor" pro snažší vypouštění oleje . Vyřízl jsem do něj v místě pod výpustným šroubem díru . Na kryt namontoval čtyři pásoviny s vyříznutým závitem M6 . Do vyříznutýho kousku vyvrtal díry pod závitem . Takže při vypouštění oleje stačí povolit čtyři ks šroubů M6 a jsme u vypouštěcího šroubu . Ještě jsem to pak vyznačil na kryt , kdyby to někdy měnil někdo jinej .


.link.
.link.
.link.
.link.
.link.
.link.
.link.

Kdo nechce klikat na každej link s fotkou jak trotl , tak zde jsou fotky najednou : .link.
( proč to takhle jednoduše přehledně nejde i zde ?? )

18.09.2011 18:14 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414567
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Mám to řešené podobně, akorát díru jsem udělal kruhovou a tu jsem zaslepil tímhle .link.

18.09.2011 19:33 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414581
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Průměr toho špuntu mᚠ80 mm ??
To by bylo asi málo ... Na 2.0 HDi je výpustnej šroub ( osa šroubu ) vodorovně dozadu , to by byl asi horší přístup a manipulace se ním . Ale oku to bude asi lahodit víc .

18.09.2011 19:53 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414582
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
keby som take nieco uz robil, tak tam spravim vypustaci domec, tj. voditko na olej po ktorom by siekol ten prud

ale kedze origo su to sroby + rychloupinaky, pride mi to dost zbyrocne riesit dieru ...

ps. kolko nabehas km ked menis olej 2-3x do roka?

18.09.2011 21:01 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414588
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
M.P napsal(a):
Průměr toho špuntu mᚠ80 mm ?? To by bylo asi málo ... Na 2.0 HDi je výpustnej šroub ( osa šroubu ) vodorovně dozadu , to by byl asi horší přístup a manipulace se ním . Ale oku to bude asi lahodit víc .

Průměr mám 60-80. Na 1,6 je šroub dolů a je jenom pár cm nad krytem, přístup k němu je v poho.
Divím se, že ten špunt nebo okýnko tam nedělají už z výroby. Stálo by pár korun a ušetří hromadu času a nervů

18.09.2011 21:03 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414589
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
plasty su univerzalne pre rozne motory a tie to maju tak rozne, takze by im to skor pridalo naklady na rozne druhy plastov

18.09.2011 21:13 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414590
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
keby som take nieco uz robil, tak tam spravim vypustaci domec, tj. voditko na olej po ktorom by siekol ten prud ale kedze origo su to sroby + rychloupinaky, pride mi to dost zbyrocne riesit dieru ... ps. kolko nabehas km ked menis olej 2-3x do roka?

Mě to zbytečný nepřipadalo , měl jsem to za 3/4 hoďky hotový . Ročně tak 30-35 000 km ( tedy půlročně , autem jezdím jen v zimě a v létě na dovolenou , od března do listopadu na moto ) . A měním tak po 12 až 14 tisících ( radši mu dopřeji čerstvej olej častěj , není to taková investice )

19.09.2011 22:07 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414715
Růža
Město: Horažďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 281

99 Poslat soukromou zprávu
Ahojky, jenom malý dotaz: Jak vyndaváte olejový filtr, horem? To jde docela blbě, né?
Jsem zastánce sundavání celého krytu. Jednak je k vypoušáku i olej. filtru lepší přístup (já ho vyndavám spodem), můžu vše pěkně utřít a přitom provést kontrolu spodku motoru. Myslím, že pokud by to výrobce takhle myslel, tak by tam tu díru asi udělal originál. Na jámě nebo na zdviži je navíc sundání celého krytu otázka 1 minuty.
Pokud ovšem olej měníte jenom tak na zemi, potom může takováhle díra asi pomoct.

19.09.2011 22:17 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414717
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já tam mám originál díru od výrobce, ale taky jsem to sundal. Přesně pro tu kontrolu a očištění.

19.09.2011 22:25 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414718
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ono je to servisna prehliadka, nie len vymena oleja ... (potom sa tu niekto divy nad zareznutymi zadnimi brzdami)

19.09.2011 22:42 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414723
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Filtr vrchem. Kontroly se dělají při opravách, což je u C5 každou chvíli
Když máte zvedák nebo jámu, tak je to něco jiného, ale při výměně na zemi ta krytka ušetří dost času.

19.09.2011 22:44 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414724
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pri facelifte je to s tym filtrom troska o inom, tam je filter v plastovej nadobe montovany zvrchu (papierova vlozka)

pri C5 1, resp. aj C5 2 V6 je pouzity srobovaci plnoprietokovy filter a ten zvrchu si neviem ani predstavit tahat a okydat cele auto

20.09.2011 09:22 - Re: Otvor v krytu motoru pro snažší vypouštění oleje 2414741
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Filtr měním vrchem , to je podle mě jednodušší . Na motoru nemám co utírat , na tu trochu co zteče po vyjmutí filtru dosáhnu zvrchu . A pokud měním olej tak často tak nemusím dělat pokaždé "servisnú prehliadku" Navíc pod krytem toho na vidění stejně nic moc není .
A výměnu dělám jen tak že auto přizvednu na nejvyšší vejšku hydraulikou a lehnu pod to . Xsaru jsem ani nezvedal , ale tam už jsem se v poslední době šprajcoval pupkem pod nárazník .


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator