| | |
18.12.2009 12:10 -
Termostat
|
1429485
|
|
karlos.8
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 21 |
|
|
Nazdárek kolegové zase mení problém!! hledám to tu ale nemůu to tu nikde najít asi patně hledám? V těhle mrazech se mě vůbec nezahřeje motor a po dlouhé době. Předpokládám e to bude termostat. Potřebuji poradit jestli to zvládnu sám nebo jestli musím zase do nějakýho blbého servisu. Jestli to zvládnu sám tak mi prosim vás někdo polete kde ten termostat se nachází a postup jeho výměny. Díky Karlos
Nazdárek kolegové :-d zase mení problém!!:-p hledám to tu ale nemůu to tu nikde najít asi patně hledám? V těhle mrazech se mě vůbec nezahřeje motor a po dlouhé době. Předpokládám e to bude termostat. Potřebuji poradit jestli to zvládnu sám nebo jestli musím zase do nějakýho blbého servisu. Jestli to zvládnu sám tak mi prosim vás někdo polete kde ten termostat se nachází a postup jeho výměny. Díky Karlos :palec
|
|
18.12.2009 13:41 -
Re: Termostat
|
1429488
|
|
jumep
|
|
|
nachadza sa podla nakresu na kraji hlavy valcov a vymenit ho nebude problem, treba akurat vypustit chladiaci okruh a ak si nemenil chladiacu zmes, tak aj tu vymenit (ma sa to kazdych 5 rokov)
.link.
tj. odmontjes veko (3), vymenis tesnenie (6), vymenis termostat (7) a namontujes, odvzdusnis a fungujes
nachadza sa podla nakresu na kraji hlavy valcov a vymenit ho nebude problem, treba akurat vypustit chladiaci okruh a ak si nemenil chladiacu zmes, tak aj tu vymenit (ma sa to kazdych 5 rokov)
http://olejposta.sk/r_1851.html
tj. odmontjes veko (3), vymenis tesnenie (6), vymenis termostat (7) a namontujes, odvzdusnis a fungujes
Přílohy: 2360a90a[1].jpg ( 79138b ) - |
|
02.01.2011 13:48 -
Re: Termostat
|
2367811
|
|
standacer
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 100 |
|
|
Je normální e se mi v mrazech, co byly před Silvestrem, nezahřeje voda ani olej na provozní teplotu ani po dlouhé jizdě? Dalí divná věc je, e se po startu nejdřív trochu pohne olej, nače se zastaví a s dalím pohybem čeká dokud se neohřeje voda. Je to patný termostat? V příloze obrázek po zhruba 100km jízdy. Vý to vyleze jenom v kopci a pak to zase sleze. Venku -12°C.
No asi to je termostat, kolega to má skoro přesně stejně..
.link.
Edit 2: Tak nevím, podle archivu pocasi bylo v době jeho pořízení v ČR teplota okolo 5°C - to se mi to normálně zahřeje.
Je normální e se mi v mrazech, co byly před Silvestrem, nezahřeje voda ani olej na provozní teplotu ani po dlouhé jizdě? Dalí divná věc je, e se po startu nejdřív trochu pohne olej, nače se zastaví a s dalím pohybem čeká dokud se neohřeje voda. Je to patný termostat? V příloze obrázek po zhruba 100km jízdy. Vý to vyleze jenom v kopci a pak to zase sleze. Venku -12°C.
No asi to je termostat, kolega to má skoro přesně stejně..
http://www.c5club.cz/download.php?fileid=1427903
Edit 2: Tak nevím, podle archivu pocasi bylo v době jeho pořízení v ČR teplota okolo 5°C - to se mi to normálně zahřeje.
Přílohy: 31122010923.jpg ( 650364b ) - |
|
02.01.2011 13:53 -
Re: Termostat
|
2367818
|
|
jumep
|
|
|
teplota oleja dost zalezi od teploty vody, tam by som problem nevidel
ak to zleze este nizsie pri rychlej jazde tak ti pravdepodobne nezaviera termostat
teplota oleja dost zalezi od teploty vody, tam by som problem nevidel
ak to zleze este nizsie pri rychlej jazde tak ti pravdepodobne nezaviera termostat
|
|
02.01.2011 14:10 -
Re: Termostat
|
2367823
|
|
jumep
|
|
|
bude bude ... sice nie priamo ale bude
ako rychlo sa ti to inak zohreje?
bude bude ... sice nie priamo ale bude :)
ako rychlo sa ti to inak zohreje?
|
|
02.01.2011 16:17 -
Re: Termostat
|
2367871
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
teplota oleje moc na teplote vody zavysla neni
vetsinou se nejdrive ohreje olej,precejenom je vic mechanicky "namahan/ohrivan"laicky receno
bezna provozni teplota oleje je 95-110 i 120 stupnu..(dle pocasi)
voda je pro motor chladivo a pro jine i ohrev..z maleho okruhu se jen nezivi topeni ale i ruzne vyhrivani a vymeniky (tady asi Jumep myslel tu zavyslost,vymenit olej -voda a to mel pravdu)
dalsi vec je take tak ze moderni diesel motory uz vetsinu energie promeni uzitecne a zbytkove teplo je velmi male,proto se do techto aut davaji pridavne topeni..napriklad C8 nebo sharan a jejich odvozeniny bez bufiku netopi
teplota oleje moc na teplote vody zavysla neni
vetsinou se nejdrive ohreje olej,precejenom je vic mechanicky "namahan/ohrivan"laicky receno
bezna provozni teplota oleje je 95-110 i 120 stupnu..(dle pocasi)
voda je pro motor chladivo a pro jine i ohrev..z maleho okruhu se jen nezivi topeni ale i ruzne vyhrivani a vymeniky (tady asi Jumep myslel tu zavyslost,vymenit olej -voda a to mel pravdu)
dalsi vec je take tak ze moderni diesel motory uz vetsinu energie promeni uzitecne a zbytkove teplo je velmi male,proto se do techto aut davaji pridavne topeni..napriklad C8 nebo sharan a jejich odvozeniny bez bufiku netopi
|
|
02.01.2011 17:26 -
Re: Termostat
|
2367884
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
standacer napsal(a): V příloze obrázek po zhruba 100km jízdy. Vý to vyleze jenom v kopci a pak to zase sleze. Venku -12°C.
Tak nevím, já mám v zimě ručičky úplně stejně. V létě je voda vodorovně, v zimě tak jako u tebe. Do téhle polohy se dostane po 5-8km jízdy. Jeliko měřák vody ani oleje nemají ádné cejchování, tak beru jakoukoliv hodnotu v prostřední třetině jako normální.
Tak nevím, já mám v zimě ručičky úplně stejně. V létě je voda vodorovně, v zimě tak jako u tebe. Do téhle polohy se dostane po 5-8km jízdy. Jeliko měřák vody ani oleje nemají ádné cejchování, tak beru jakoukoliv hodnotu v prostřední třetině jako normální.
|
|
02.01.2011 18:29 -
Re: Termostat
|
2367914
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
Dnes jsem vyměnil termostat. Motor se zahřívá myslím stejně pomali, ale asi je to opravdu takto v pořádku. Při zahřátém motoru u ale tolik nekolísá teplota-z kopce zchládne, do kopce zahřeje. Jsem zvědavý, jestli se to trochu promítne na spotřebě. Pod 8/100 km se nedostanu ani na dlouhé trase. Pokud ne tak zkusím jetě vyčistit ten FAP filtr-to u ale patří do jiného tématu
Dnes jsem vyměnil termostat. Motor se zahřívá myslím stejně pomali, ale asi je to opravdu takto v pořádku. Při zahřátém motoru u ale tolik nekolísá teplota-z kopce zchládne, do kopce zahřeje. Jsem zvědavý, jestli se to trochu promítne na spotřebě. Pod 8/100 km se nedostanu ani na dlouhé trase. Pokud ne tak zkusím jetě vyčistit ten FAP filtr-to u ale patří do jiného tématu:-)
|
|
| |
|
|