| | |
27.09.2009 12:28 -
Mám svého prvního Citroëna!!!
|
1106503
|
|
lubin
|
Město: Středočeský kraj, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 72 |
|
|
Ahoj,koupil jsem si C5 2,0Hdi 16V FAP r.v.2007naj.77tis.Na co si mám dát pozor?
Navtívil jsem 2 servisy Citroën kadý mi řekl něco jiného,co se týče FAPu(prý se čistí sám a nemám se čeho obávat!?),tady píete ruzné metody atd.a já teď nevím
Kdy se mění rozvody?
Do teď jsem měl jiné značky,ale teď si myslím,e jsem konečně vybral,včera jsem najel s rodinou 326km a průměrná spotřeba 5,4 prostě bomba!!
Poraďte mi na co mám dát pozor.
Děkuju a jen co něco nafotím,tak polu!
Ahoj,koupil jsem si C5 2,0Hdi 16V FAP r.v.2007naj.77tis.Na co si mám dát pozor?
Navtívil jsem 2 servisy Citroën kadý mi řekl něco jiného,co se týče FAPu(prý se čistí sám a nemám se čeho obávat!?),tady píete ruzné metody atd.a já teď nevím:-))
Kdy se mění rozvody?
Do teď jsem měl jiné značky,ale teď si myslím,e jsem konečně vybral,včera jsem najel s rodinou 326km a průměrná spotřeba 5,4 prostě bomba!!
Poraďte mi na co mám dát pozor.
Děkuju a jen co něco nafotím,tak polu!
|
|
27.09.2009 13:26 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
1106504
|
|
Darja
|
|
|
Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám
Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně Důleité je pochopit, jak FAP funguje (co v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění).
Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáe zvýit teplotu výfukových plynů na 350°C a 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyuje teplotu o dalích 100°C. Díky pouítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit ji při 450°C.
Eloys se doporučuje doplnit kadých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo.
Rozvody má napsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní.
Pokud má auto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu ikovnému na diagnostiku. Nevědomost je moná sladká, ale v případě auta se někdy prodraí a je lepí vědět, jestli není problém
Přeji hodně sastných km
Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám:-)
Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně :-) Důleité je pochopit, jak FAP funguje (co v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění).
Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáe zvýit teplotu výfukových plynů na 350°C a 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyuje teplotu o dalích 100°C. Díky pouítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit ji při 450°C.
Eloys se doporučuje doplnit kadých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo.
Rozvody má napsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní.
Pokud má auto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu ikovnému na diagnostiku. Nevědomost je moná sladká, ale v případě auta se někdy prodraí a je lepí vědět, jestli není problém :-)
Přeji hodně sastných km:palec:palec
|
|
27.09.2009 14:27 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
1106506
|
|
drobec
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 214 |
|
|
na 2.0 hdi 16v je pisanych 240tisic km (v beznej prevadzke) ale podla toho co som cital tak sa odporuca menit okolo 180-200 (vratane vodnej pumpy a pripadne aj remenice). samozrejme zalezi kolko mas skutocne nabehanych, ako s tym jazdil atd
na 2.0 hdi 16v je pisanych 240tisic km (v beznej prevadzke) ale podla toho co som cital tak sa odporuca menit okolo 180-200 (vratane vodnej pumpy a pripadne aj remenice). samozrejme zalezi kolko mas skutocne nabehanych, ako s tym jazdil atd
|
|
27.09.2009 19:40 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
1106510
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
jj ma pravdu 2,0 HDI 16V 100kW ma rozvodovy interval opravdu 240 tis km. Ja osobne budu delat rozvody kolem 200 tis. Jinak doporuceni je 240 a nebo 3 roky. Jinak tu spotrebu ti zavidim. Ja jezdim kolem 6,8-7,2. Jinak preji hodne stastnych kilometru a at se ti tu libí. Jo a nechces se ukazat na sraze ? Lukas
jj ma pravdu 2,0 HDI 16V 100kW ma rozvodovy interval opravdu 240 tis km. Ja osobne budu delat rozvody kolem 200 tis. Jinak doporuceni je 240 a nebo 3 roky. Jinak tu spotrebu ti zavidim. Ja jezdim kolem 6,8-7,2. Jinak preji hodne stastnych kilometru a at se ti tu libí. Jo a nechces se ukazat na sraze ? Lukas ;-)
|
|
27.09.2009 19:56 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
1106511
|
|
erste
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 80 |
|
|
Darja napsal(a): Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně Důleité je pochopit, jak FAP funguje (co v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění). Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáe zvýit teplotu výfukových plynů na 350°C a 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyuje teplotu o dalích 100°C. Díky pouítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit ji při 450°C. Eloys se doporučuje doplnit kadých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo. Rozvody má napsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní. Pokud má auto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu ikovnému na diagnostiku. Nevědomost je moná sladká, ale v případě auta se někdy prodraí a je lepí vědět, jestli není problém Přeji hodně sastných km len doplnim, ze v pripade ak zacina proces spalovania - prirodzena regeneracia, pocitac si vyberie pre ekonomicku usporu paliva i aditiva "EOLYS" taky cas, kedy auto ide dlhsie plynule mimo mesta (cca 10-15min). Ak nahodou tento proces spalovania vodic prerusi a odstavi auto, zopakuje sa regeneracia pri dalsej jazde a znova zohriati sa a aby sa co najrychlejsie dosiahla spominana teplota pre spalovanie castic vo filtri, spusti sa ohrievac zadneho okna, ventilator chladica a zeraviace sviecky, proste spotrebice ktore maju velky odber, aby bol motor viac zatazeny. Az ked viac krat nepride k regeneracii zacne svietit kontrolka so symbolom "FAP zaneseny". Ak riadne prebehne regeneracia pocitac vynuluje pocitadlo pre tento proces a dalsiu regeneraciu spusti po 350-800 km, zalezi podla druhu jazdy (mesto, medzi obcami, dialnica) a sposobu jazdy (riadne preradovanie, alebo udusanie motora podradovanim apod.) Pri riadnych, plynulejsie dlhsich jazdach bude potrebne doplnit primes EOLYS asi po 80-100 tis.km a vymenit filter asi pri 160-200 tis.km. Zlym preradovanim rychlosti, castou jazdou len po meste je doplnanie EOLYS-u i vymeny filtra FAP potrebne urobit po menej ubehnutych km. Pocitacovy system na to samozrejme upozorni, to len aby niektori vedeli preco niektorym skor a inym neskor.
Ahoj, tak nejdřív tě tu vítám:-) Co se FAPu týká, diskuzí je tu doopravdy hodně :-) Důleité je pochopit, jak FAP funguje (co v servisech nevědí, pro ně je to díl, co se za 17.000Kč mění). Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze okolo 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáe zvýit teplotu výfukových plynů na 350°C a 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyuje teplotu o dalích 100°C. Díky pouítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit ji při 450°C. Eloys se doporučuje doplnit kadých 80 000km, auto si o něj umí kňournout samo. Rozvody má napsané v servisce, nevím přesně, ale asi 120tis? Kluci s Hdičkama ti to upřesní. Pokud má auto chvilku, tak určitě si zajeď k někomu ikovnému na diagnostiku. Nevědomost je moná sladká, ale v případě auta se někdy prodraí a je lepí vědět, jestli není problém :-) Přeji hodně sastných km:palec:palec len doplnim, ze v pripade ak zacina proces spalovania - prirodzena regeneracia, pocitac si vyberie pre ekonomicku usporu paliva i aditiva "EOLYS" taky cas, kedy auto ide dlhsie plynule mimo mesta (cca 10-15min). Ak nahodou tento proces spalovania vodic prerusi a odstavi auto, zopakuje sa regeneracia pri dalsej jazde a znova zohriati sa a aby sa co najrychlejsie dosiahla spominana teplota pre spalovanie castic vo filtri, spusti sa ohrievac zadneho okna, ventilator chladica a zeraviace sviecky, proste spotrebice ktore maju velky odber, aby bol motor viac zatazeny. Az ked viac krat nepride k regeneracii zacne svietit kontrolka so symbolom "FAP zaneseny". Ak riadne prebehne regeneracia pocitac vynuluje pocitadlo pre tento proces a dalsiu regeneraciu spusti po 350-800 km, zalezi podla druhu jazdy (mesto, medzi obcami, dialnica) a sposobu jazdy (riadne preradovanie, alebo udusanie motora podradovanim apod.) Pri riadnych, plynulejsie dlhsich jazdach bude potrebne doplnit primes EOLYS asi po 80-100 tis.km a vymenit filter asi pri 160-200 tis.km. Zlym preradovanim rychlosti, castou jazdou len po meste je doplnanie EOLYS-u i vymeny filtra FAP potrebne urobit po menej ubehnutych km. Pocitacovy system na to samozrejme upozorni, to len aby niektori vedeli preco niektorym skor a inym neskor.
|
|
07.09.2010 09:08 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
2355059
|
|
Matt
|
Město: Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 54 |
|
|
Perfektný popis
Dík za info Hneď je človek o niečo múdrejí a aj vie, e sa nemá mota s C5 len po meste
Perfektný popis :palec
Dík za info ;-) Hneď je človek o niečo múdrejí a aj vie, e sa nemá mota s C5 len po meste ;-)
|
|
07.09.2010 12:11 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
2355071
|
|
CC5
|
Město: Praha-Modřany, Auto: Citroën Xantia II Break 2.0 HDi Kat. (80kW) | Počet příspěvků: 372 |
|
|
já mám taky svého prvního citroena to je svezení !!!!!!!!!!!!!!!!
já mám taky svého prvního citroena :-)))) to je svezení !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
07.09.2010 22:16 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
2355120
|
|
zdenek1214
|
|
|
Mám tak 1.6 HDI, r.v. 2005. Rozvody by se měli dle sdělení značkového servisu měnit při 160 tis. km. Fap při 140 tis. km a vůbec je nezajímá zda je zanesený. Prostě ho vymění při servisním intervalu, který je u 1,6 20.000 km. A vyplázne cca 24.000 Kaček. V Peugeotu Fap dělají a dá hláku diagnostika a stejně tak doplňují Eloys. Auto si prostě řekne. Jsem s tímto Citroenovským systémem nespokojený a tak přestanu jezdit na pravidlené ivení opraven a rozvody udělám jinde. Fap mi u zalzlobil - v Citroenu nevyřeili - nechal jsem ho dle návodu tady v klubu vyčistit Vapkou a nepomohlo to. Peugeáci zjistili vydné teplotní čidlo a oprava stála do 2.000 Kč. Od té doby je klid. Jó ten servis Citroen je MiNiMo Karlovy VAry a u se bráním k nim zajet. Moná jetě přeiju výměnu filtrů při 120 tis. km a tím to zvadne. Stejně mi nechtějí uznat záruku na karoserii. Ale to jinde. Přeji Ti hodně pohodových kilometrů. Já jsem moc spokojený a auto fakt neere. Jen nevěř počítači a vypočti spotřebu z kilometrů a tankování - bude tak 0,7 litru vý. I tk je to super natakovej kočár. Zdeněk
Mám tak 1.6 HDI, r.v. 2005. Rozvody by se měli dle sdělení značkového servisu měnit při 160 tis. km. Fap při 140 tis. km a vůbec je nezajímá zda je zanesený. Prostě ho vymění při servisním intervalu, který je u 1,6 20.000 km. A vyplázne cca 24.000 Kaček. V Peugeotu Fap dělají a dá hláku diagnostika a stejně tak doplňují Eloys. Auto si prostě řekne. Jsem s tímto Citroenovským systémem nespokojený a tak přestanu jezdit na pravidlené ivení opraven a rozvody udělám jinde. Fap mi u zalzlobil - v Citroenu nevyřeili - nechal jsem ho dle návodu tady v klubu vyčistit Vapkou a nepomohlo to. Peugeáci zjistili vydné teplotní čidlo a oprava stála do 2.000 Kč. Od té doby je klid. Jó ten servis Citroen je MiNiMo Karlovy VAry a u se bráním k nim zajet. Moná jetě přeiju výměnu filtrů při 120 tis. km a tím to zvadne. Stejně mi nechtějí uznat záruku na karoserii. Ale to jinde. Přeji Ti hodně pohodových kilometrů. Já jsem moc spokojený a auto fakt neere. Jen nevěř počítači a vypočti spotřebu z kilometrů a tankování - bude tak 0,7 litru vý. I tk je to super natakovej kočár. Zdeněk:palec
|
|
08.09.2010 07:28 -
Re: Mám svého prvního Citroëna!!!
|
2355124
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
hmm tvuj servis bude asi supr kdyz nevi ze rozvody se na tve auto delaji pri 240 s prihlednutim na podminky provozu ve 220
s fap to take neni tak jak pises,byli by sami proti sobe,fap je nebezpecny odpad
hmm tvuj servis bude asi supr kdyz nevi ze rozvody se na tve auto delaji pri 240 s prihlednutim na podminky provozu ve 220
s fap to take neni tak jak pises,byli by sami proti sobe,fap je nebezpecny odpad
|
|
| |
|
|